Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@Claus69 Heel jammer, maar het is jouw keuze. Wil je zelf even het lijstje aanpassen?

@Nal Wat een spanning, maar wel een leuk vooruitzicht, ik hoop voor jouw dat het net zo'n succesverhaal gaat worden als bij Mees, ik duim voor je meid!

@Trish Dank voor je hug:happydance: Spannend hoor, ik voel helemaal met je mee, goed hoor dat je het van de positieve kant bekijkt, helemaal top meid!!

@Sas Hou vol meid! Dikke knuf ik denk aan je:icon_flower:

@Linda Hoe is het met je buik? Heb je er last van of gaat het wel weer, rust lekker uit!

Fijn dat je aan mij denkt Viola, lief van je

Liefs

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ essielief, welkom hier, bij het leukste topic trouwens van het forum:)

Fijn dat jullie zijn gestart! Jullie hebben al veel achter de rug zeg. Nu hopen op een mooi resultaat!

Geplaatst

TOPIC dag

Hoi meiden

Ik heb vandaag gebeld om te reserveren maar moet morgen terug bellen. Ik ga uit van 7 mensen en zal zeggen dat er mogelijk nog 2 bij kunnen komen> Trish en Yola.

Heb er helemaal zin in!!.

Wat doen we met de 2de dag in september? Weer via datumprikker of gewoon nu 1 datum prikken zeg zaterdag 10-09 of zondag 11-09?

Liefs

Geplaatst

Hoi Essie,

Leuk om idd even met iemand te praten die ook bij t AMC loopt, volgens mij zijn wij de enigen bij dit topic. Dr meissner is idd n schat, echt iemand die 100% leeft voor zijn vak! En we vonden zijn accent zo grappig.

Hey wat toevallig, wij zijn er vrijdag ook. We moeten bij n andere afdeling zijn, prenatale diagnostiek, maar gaan daarna langs bij t CVV om taart te brengen. Dus als je iemand met taart dozen ziet lopen.., schiet me gerust ff aan als je wilt! Hoe laat moet jij er zijn?

Ik ben heel blij voor je man dat zijn pijn niet voor niets is geweest! Hij heeft r ook veel voor over moeten hebben, zeg! Maar jullie einddoel komt nu steeds meer in zicht, heerlijk hè?!

Geplaatst

Hi Trish en Sas,

Wat kruipt de tijd hè? Wanneer mogen jullie testen, en wanneer gaan jullie testen? Ik hoop t toch zo voor jullie!

Hey Linda,

Hou jij t nog n beetje vol?

Ik ben sinds tijden weer ns om 2.45uur wakker. Mijn misselijkheid is sinds twee dagen n stuk minder en heb ook eergister n fitte dag gehad... Zou t dan toch waar zijn wat ze zeggen over het tweede trimester?

Het stomme is dat ik me weer zorgen maak of t nog wel leeft, op t moment dat ik klachtenvrij ben. Tja, t hoort r allemaal bij, geloof ik. 

Geplaatst

@Marianne

Wat lief dat je ze taart brengt

Ja dr Meissner er zijn accent is te leuk hè.

Ik moet om 10:20 in het AMC zijn op Cvv

Ja heerlijk om eens iemand die daar iedereen Jan te spreken.

Wie weet zien we elkaar.

Ik heb blonde krullen en ben erg lang en stevig kan je niet omheen :-))))))

Had jij ook kast van de deca spuiten dat je moe was en een dikkere onderbuik kreeg?

Geplaatst

Essie, welkom bij deze topic idd de leukste topic zoals Sas al zegt !!!! Hi hi !!!!!!! Bedankt voor je uitleg over mesa en tesa ik had er ook geen idee van omdat we dat nooit bij de hand hebben gehad. Heel veel succes met alles ! Houdt moed, ik had alles tegen ( ooit bottumor gehad, auto imuunziekte, bloedstollingsafwijking, vriend al gestereliseerd toen ik hem ontmoette, eitjes zoek in het lab etc.) En nu zwanger op mń 41e !

Sas, fijn dat je de reservering zo goed al rond hebt. Ik heb er ook zin in ben zo benieuwd naar iedereen !!! :happydance:

Geplaatst

hi Essieislief: heb ook al een heel trajekt achter me hoor: wij proberen al 4,5 jaar zwanger te worden, en hebben u 3 IVFpogingen en zitten nu in de wachtweken vd 13e tp!

Sas: ja echt erg de laatste loodjes!!!! Begin nu wel nerveus te worden hoor

Marjanne69: officieel maandag as bloedtest in ziekenhuis maar de test ligt klaar en wil eigenlijk wel voor die tijd testen...dus spannend weekend! Wat fijn dat jij bijna het gewone trajekt in mag zeg, wat e en bijzonder moment! maar, wij blijven je vanuit het MMMtrajekt steunen hoor ;)

Mees ga jij lekker, stuiterbal? Je stuitert wel iets minder....wel goed toch?

Linda hoe gaat het met jou, en Itsus??

liefs

Trish

Weet iemand eigenlijk of je je haar mag (bij) kleuren deze dagen? ben zo grijs als een @^&X!!!

hahaaa

Geplaatst

@trish

Jeetje wat heftig echt je 13e TP al.

Ik ben er stil van zeg dat kost jullie een rib uit jullie lijf dan moet het nu toch wel eens raak zijn voor jullie.

Ik duim nu heel hard voor jullie.

@jeanine

Ja mijn man was ook gesteriliseerd en de herstel was niet goed gegaan 0 zaadjes en dan moet je een jaar inleveren voor je verder kan en voor je dan weer verder mag ben je zo weer 2 jaar verder,

Wat geweldig dat jij nu zwanger bent gefeliciteerd.

Ook via tese? of was jullie operatie gelukt.

Geplaatst
TOPIC dag

Hoi meiden

Ik heb vandaag gebeld om te reserveren maar moet morgen terug bellen. Ik ga uit van 7 mensen en zal zeggen dat er mogelijk nog 2 bij kunnen komen> Trish en Yola.

Heb er helemaal zin in!!.

Wat doen we met de 2de dag in september? Weer via datumprikker of gewoon nu 1 datum prikken zeg zaterdag 10-09 of zondag 11-09?

Liefs

Top dat je gaat reserveren, wordt het ineens helemaal echt haha...

Klinkt wel leuk "de 2e dag in September" lijkt wel prinsjesdag, maar dan anders:clap2:. Ik kan het in de datumprikker gooien, alleen dit doe ik alleen als ik van iedereen het adres hebt (dus in 1 keer), wil weer niet het risico lopen dat het fout gaat:laugh:. Misschien willen er nu wel meer andere meiden mee, of Essie bijvoorbeeld. Dus als iemand zich geroepen voelt om dat te regelen, zet ik het er wel in en stuur de nieuwelingen een bericht. Anders kan je het op het forum zetten, maar dan moet je wel elke keer de lijst bijhouden en meenemen tot September. Ik hoor het wel van je/jullie!

En ook vandaag Sas:positive energie:, wees lief voor je ukkie:happy7:

Geplaatst

Hoi Essie,

Ws zien we elkaar net niet, mijn afspraak is om 11.30uur, dus ben pas tegen 12.00 uur op t CVV, op z'n vroegst. Maar je weet t niet, want bij t CVV lopen ze vaak uit... Ik zal uitkijken naar je! Ben je alleen of is je man er ook bij?

Ik heb donkerbruin lang haar (met n beetje grijs, haha) en ben niet groot. En loop dus met taarten.

Ik had geen last van de deca spuiten, wel wat vermoeider maar dat was ik ook door de pfeiffer, dus kan van allebei zijn geweest. Later kreeg ik wel n opgezette buik van de bollen. Maar ja niet iedereen reageert t zelfde, dus daar heb jij dan misschien geen last van straks.

Trouwens, we hebben met n aantal meiden hier afgesproken om 23 april te gaan high tea'-en. We gaan elkaar dan voor t eerst in t echt ontmoeten! Zou leuk zijn als je komt!

Groetjes

Marianne

Geplaatst

@Trish Voor jou wordt 13 het geluksgetal, dat kan toch niet anders:alright:.We gaan er voor, fijne dag!

@Jeanine Hou vol! De laatste weken en dan nog steeds misselijk, poeh wat vermoeiend, maar binnenkort ga je lekker taartjes eten, scones mmmm.. en dan komt het goed, rustig aan hoor! Heb je trouwens al een mooie naam verzonnen? Gek misschien, maar ik heb er al heeel lang 1 voor een meisje, een jongetje vindt ik wat moeilijker :happydance: zou dit een voorteken zijn haha..

Geplaatst

Hey Trish, wat lief van je om te zeggen dat je me vanuit de mmm blijft steunen. Terwijl jezelf nog bezig bent om zwanger te zijn, echt heel lief! Nou meis, jij bent ook straks zwanger hoor! Dat verdien je gewoon!

Ik heb wel al grijs haar, maar verf t liever niet vanwege alle rotzooi. Dan maar wat minder mooi!  ik weet niet of t kwaad kan voor de zwangerschap maar t voelt sowieso niet zo lekker op m'n hoofd ( kleine bobbeltjes gaan irriteren). Ik ben wel van plan om met henna wat te gaan doen, zodra ik de puf rvoor heb.

Geplaatst

Hi jeanine, kreeg net n grijns op m'n gezicht na t lezen van jouw opsomming, wat je allemaal hebt meegemaakt en nu dan bijna n kind op de wereld gaat zetten. Heel ontroerend en vooral ook bemoedigend voor n ieder die nog bezig is! Zo bijzonder!

Geplaatst

Hi Viola, gooi maar in de planner, anders blijven we hier idd lijstjes bij houden, lijkt me niet zo handig en meer werk. Maar dan alleen als jij t wilt hoor!

Ik heb r ook zon zin in! Jullie te ontmoeten en dan ook nog al die lekkernijen! Sas, jij ook bedankt voor t reserveren! Hoe laat is t geworden? (sorry ben t ff kwijt of je dat al doorgegeven had)

Claus, jammer dat je r niet bij bent. Moet je natuurlijk zelf weten. Ik had jou ook graag ontmoet! En in oktober en kort daarna ben ik r ws niet bij want de 18e ben ik uitgerekend.

Geplaatst

hi Meiden!

Sas, nog even bedankt voor het reserveren vde 23e! Ik ga echt heel erg mn best doen om erbij te zijn!

Hoe gaat t nu? Al getest of...wacht je nog even? Ben benieuwd!

Viola ik moet nu even denken waarom 13 mijn geluksgetal is haha ik snap m ff niet maar bedankt voor je steun!

Marjanne tuurlijk we hebben ALLEMAAL al veel meegemaakt dus ben juist blij voor de meiden die t gelukt is en dus ook voor jou!!!!

En dit is mn 13e dag, oowwww vandaar 13 Viola? Woehaaaa OOO NU WEET IK T 13E TP!!! JAAAAH!!!

Misschien ga ik morgen testen, moet iig maandag as naar t ziekenhuis

IIg nog geen menstruatie maar wel continue een "ongi"gevoel maar iets minder sterk...

Essie ik heb 3 IVGpogingen gedaan die -gelukkig -nog allemaal in de verzekering vielen, de terugplaatsingen waren dus verse en cryoterugplaatsingen uit deze 3 pogingen lekker veel maar nu wordt t m volgens Viola bij de 13e TP! Joepie!

grtjs Trish

Geplaatst

Yes!! Uitslag van de vruchtwaterpunctie gekregen en die was goed! Wat een opluchting, zeg...

Ben van de opwinding meteen aan de grote groentela-schoonmaak begonnen, dus wie nog wat te vullen heeft in de groentela, kijk even in m'n handtekening.

Geplaatst

@Linda, yyyeeeaaahhhh wat een mooi bericht!

Heb de hele week aan jullie gedacht, slopende dgn voor jullie zeg! Maar nu dan goed nieuws, GEWELDIG!!!

En weet je nu ook wat het wordt???

Lekker gaan genieten nu he!!

@essie

Geplaatst

@Essie welkom hier in dit warme badje, haha.

Ook mijn man heeft een hersteloperatie gehad, dat is wel goed gegaan. Maar door mijn leeftijd had ik weinig en slechte eicellen. Wij hebben 8x icsi gedaan en ben nu happy zwanger dmv ecd. Alweer 15 wkn!!!

@trish ja 13 is en moet gewoon jouw geluksgetal zijn! De duimen draaien hier nog volop!

Met mij gaat het ietsje beter. Merk dat de medicijnen veel doen. Ze waren in het weekend op en toen was het gelijk weer goed mis.

Enne je kunt gewoon kleuren hoor, heb ik ook gedaan, ben ook zo grijs als een postduif! Volgend mij kunnen we dit clubje beter de grijze stuiterballen noemen, hihi.

@sas ooohhh spannend voor jou ook zeg, zaterdag officieel testen, doe je het zelf al eerder?

@Marianne fijn dat je niet heel veel last hebt van de kwaaltjes! Ik ben nu ook iedere nacht rond 3 / 3.30 uur klaar wakker. Stort dan halverwege de dag in en kruip er savonds vaak al om 8 uur in.

@jeanine nog ff volhouden meis, Ppfff best zwaar he, maar alles voor een mooi eind resultaat: je zoontje!!!

@iedereen dit ik nu ff niet genoemd heb, keep your head high! En houdt vooral moed, hoop en vertrouwen!

@iedereen die er niet bij is op de 23ste april, jammer dat ik jullie dan niet kan ontmoeten. Ik weet niet of ik er in september bij kan zijn omdat ik eind sept ben uitgerekend!

Maar we zullen de 23ste zeker aan jullie denken, net als iedere dag eigenlijk!!!!

Geplaatst

Essie, welkom op het forum! Jullie hebben ook al een heel traject achter de rug. Gelukkig hebben jullie nu goede vooruitzichten!

Trish en Sas, houden jullie het nog een beetje vol?

Heb de lijst maar weer eens tevoorschijn gevist...

JEANNET 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

JEANINE[/b] 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

RACHEL 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

LOT 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

MOTO 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

YOLA 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

LINDA 42, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), 20 weken echo 10-5, uitgerekend 30 september

ITSUS 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting was prima! 13-4 weer echo *topicdag+

MARIANNE 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo, uitgerekend 18 okt. *topicdag+

VLOK 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

KARIN (IVFMOEDER) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging), uitgerekend 31 oktober

MEES 45, KW L'dorp, AMC, DD, BB: Zwanger! (8/3 punctie, 12/3 tp, bloedtest 21/3, uitslag 22/3:Positief!!, uitgerekend 29 nov. *topicdag+

GIGI DD: 14/3 tp, testen 28/3 *topicdag+

SASKIA 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:1 follikel, 24-03 punctie, 26-03 TP, 1 embryo aan boord *topicdag+

NADINE 41: (5e ivf) tp 2/2

LEEUWINNETJE 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

JOSKE 42: 8 eicellen, 9-3 tp, negatief, op naar poging 3.

CAROLINE 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid... We gaan toch voor poging 5! *topicdag+

TRISH 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, tp 12 gehad; 3 embryos in buik en in ww

ELIES nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

INGE 42: (1e icsi) punctie 15/2

CLAUS 41, EMC: (2e poging IVF)curettage 16/3 > in mei gaan we voor de 3e poging! *topicdag+

VIOLA 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

NAL 40- : *topicdag+

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden