Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mees heel veel succes morgen met de echo!! Spannend hoor.

Linda nogmaals veel succes met de vwp!

Sas en trish is het nog een beetje vol te houden in die spannende ww? Hier draaien de duimen overuren hoor! We gaan voor een positieve test!!!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marianne69, wat heerlijk Ibiza ! Ik wil mee ha ha !!! Nee hoor geniet maar lekker saampjes ! en dan moet ik bevallen rond die tijd.

Linda, succes met de punctie vandaag ! Toch weer spannend vooral dat wachten na die tijd.

Sas67, killing he dat wachten dat het maar gauw de 9e is ! En ik duim voor een goed resultaat !

Geplaatst

Mees, lekker genieten van de echo vandaag!

Linda, heel veel succes met de punctie!

Itsus, ja het is killing zeker de 2de ww.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Zoals het er nu uitziet gaan er in elk geval 8 meiden mee met de high tea, 2 (Yola en Trish) is nog niet zeker. Ik ga proberen vandaag of morgen te reserveren voor 23 april om 12.00. Als 12.00 niet lukt dan probeer ik 13.00. Later is voor velen denk ik geen optie toch?

Misschien idd en goed idee van Marianne69 ( ik had het over het hoofd gezien dat jij dat al eerder voorstelde) om gelijk een datum voor vervolg te prikken. Wij hebben nog geen vakantieplannen hangt altijd af van werk van mijn vriend. Maar begin juni is misschien wel handig voor een ieder?.

Viola, doen we weer de datumprikker of gewoon 1 datum nu noemen zodat iedereen kan regelen om erbij te zijn?

Ik heb er zin in om jullie te zien!

Liefs

Geplaatst

Dankjewel Jeanine en Sas!!! Ja, zo spannend! Hoop zo dat ik knipperlichtje('s) zie. Heb dat nog nooit mee gemaakt. Waaah! Ik hoop dat ik niet teveel stuiter, hihi!

Ja, ook dankjewel Marianne en Caroline! Zouden het er meer zijn? Zo stressy dit!! En ben pas 2 uur aan de beurt. Dus nog ff 'zen', zoem zoem zoemmm...

:-) mees

Geplaatst

Ik heb zomaar het gevoel dat het er twee zijn, waarom weet ik niet precies, ik ben benieuwd, kan er natuurlijk helemaal naast zitten...

Ik zit begin juni midden in mijn poging, als ik zometeen groen licht krijg van het zh begin ik eind mei met spuiten dus dan liever vanaf derde week juni, anders heb ik misschien net punctie of TP...

Geplaatst

Hoi,

Als het juni zou worden ga ik net zo lief dan mee ipv de 23ste. Er zitten dan maar 2 maanden tussen en als er dan meer mee zouden gaan is dat dan net zo leuk! Of ben ik nu weer een zeikerd??????? JAAAAAAAAAA! Hahaha!

Maar heb je al gereserveerd dan ga ik gewoon mee hoor Sas!

Geplaatst

Je bent geen zeikerd hoor, maar er is een aantal meiden dat niet kan wachten om elkaar te zien, haha!!

Ik zie dat jij ook weer in mei gaat starten, mooi! Ik ben vandaag in het zh geweest, heb groen licht gekregen, wel met de waarschuwing dat de kansen steeds meer afnemen... Echo gehad, alles zag er goed uit, nieuwe schema en nog wat meds, dus moet nu alleen nog Menopur verzamelen... En weer bloed geprikt, dat was verlopen. Ze vroeg of ik geen assisted hatching wilde doen in Gent, maar daar geloven we allebei niet voldoende in om al die extra hassle en geld op de hals te halen... Ze wilde ook niet echt adviseren, het wordt niet voor niks in Nederland nog niet gedaan. Ik weet dat er succesverhalen zijn maar ja, je weet nooit of dat daardoor komt.

In ieder geval kunnen we eind mei weer starten!

Geplaatst

Super dat je weer mag beginnen!

Bij mij waren ze ook erg terughoudend over de slagingskans. We weten het ook wel maar een kleine kans is ook een kans denk ik dan maar! Het is nu bijna 3 weken na de curettage en ik had gisteren en vandaag alweer ongiverschijnselen! Om gek van te worden! Zou ongeveer 4 tot 6 weken duren voordat de ongi door zou breken en ik heb het al weer eerder! Nu twijfel ik of ik het ziekenhuis al moet bellen om me in te plannen voor over een week of 4 want bij de volgende menstruatie mochten we beginnen. De arts zie dat ik moest bellen bij de eerste ongi, maar ja, nu twijfel ik weer of dat dit het wel echt is! Als het zo zou zijn is hetwel een erg korte ongi geweest. Ga morgen toch maar ff bellen voor de zekerheid.

Ok, geen zeikerd maar wel een twijfelaar dus! Haha!

Geplaatst

Hey meiden,

Net uit zh en in auto ff snel het super nieuws vertellen:

Het hartje klopt!!!! Het is er 1 en is qua grootte en qua kloppend hartje (nog langzaam) helemaal hoe het zou moeten zijn!!! Zoooo happy !!!!

Wat n wonder om te zien. Een ieniemienie kruimeltje, 4 en nog iets mm, en iets kloppends! En dat in mijn buik!!!

Ja Caroline, had ook soort gevoel dat het er misschien 2 zouden zijn;-) Ben ook heel blij met 1 groot wonder! En 1 geeft toch minder risico dus dat is ook heel wat waard. Ben echt super de super blij en stuiter heerlijk verder!! ( beetje

misselijk maar dat hoort erbij) Happy!!!!!

Xxx, mees

Geplaatst

Geweldig Mees! Wat een wonder heb je in je buik, nu lekker verder broeden xxx.

Geplaatst

Ook goed, eentje, toch? Goed nieuws en nu een beetje rustiger stuiteren he, voor die kleine... Gefeliciteerd joh, weer een mijlpaal, het is echt waar!!

Geplaatst

Fantastisch, Mees! Als je zo'n frummeltje met kloppend hartje in beeld ziet, wordt het ook meteen 'echt', hè.

Nou, lekker verder broeden en stuiteren, haha!

Geplaatst

Heb de vruchtwaterpunctie gehad, op de echo een vrolijk rondzwemmende beeb, armen en benen gingen echt alle kanten uit. De arts merkte op dat het nu al een eigenwijs kindje ging worden :laughing9:, want ze moest echt wachten op een goed moment om te prikken. Toen er geprikt werd, bleef de beeb gelukkig netjes stil liggen. Het was wel even een pijnlijke aangelegenheid, maar het duurde niet lang.

De rest van de dag mag(/moet) ik doorbrengen als couchpotato, dus ik lig hier nu op de bank te laptoppen. We krijgen vermoedelijk as. vrijdag de uitslag.

Geplaatst

@Sas Waar ga je reserveren? In juni kan ik veel weekenden niet, pinksteren, vaderdag, verjaardagen..Ik vindt het ook een beetje kort op deze data zitten. Daarna gaan er mensen op vakantie, misschien is inderdaad September/Oktober een optie, dat duurt nog even en dan kan je een data vast zetten. Ik zelf heb nog geen vakantie plannen omdat ik hopelijk in juni mag starten met IVF en ik nog niet weet hoe het gaat lopen.

@Marianne69 Wij zijn de eerste keer in Calla de Cal Vadelle geweest en de tweede keer in Ibiza stad, ik zou zo weer willen! Wat een heerlijkheid dat jullie zo luxe zaten en dat je ook nog gevraagd bent, wauw! Ik heb in Escubells een aurahealing laten doen, zo'n bijzondere ervaring. Veel voorpret alvast!

@Linda Wat fijn dat het er nu op zit! Klinkt wel erg vrolijk jullie kleintje, zo lekker eigenwijs. Lekker uitrusten op je bank, dat heb je verdient! Nog even spannend voor je, ik duim voor je meid!xxx

Geplaatst

Dankjewel elies! Lief!!! :-)

Rachel, dankjewel! Ga ik doen!

Viola, ja echt n wonder! Hoe kan het toch?!

Ja hoor Caroline, 1 is prachtig! Hihi, rustig stuiteren idd. Beetje vaag missy;-)

Linda, ja nu wordt het echt. Ik op de afdeling en dacht: ik hier? Hihi!!

Linda! Jij ook top!!! Super hoor!!

Xxx

Geplaatst

Hey mees,

Wat n goed nieuws, heerlijk voor je! En wij genieten allemaal mee! 

Hi Linda, fijn dat de vwp goed is gegaan. Ik kan me n beetje voorstellen hoe de komende dagen als stroop voorbij zullen gaan. Vrijdag wordt n belangrijke dag voor ons!

Hi Viola en Sas,

Zullen we niet heleboel opties in die datum prikker gooien? Zowel in juni, juli, aug en sept? Dan rolt r vast wel iets uit dat we (bijna) allemaal kunnen (leuk streven is om meer dan 66% te scoren). Ik denk dat t n illusie is om echt iedereen bijenkast te krijgen, daar is de groep te groot voor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden