Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Marianne69 Wat fijn dat je je minder zorgen maakt. Je kan nu dus ook meer genieten. Ik wil dat ook! Misschien ben ik ook een zorgelijk type. Met de zwangerschap van mijn zoontje maakte ik me zorgen als ik hem een tijdje niet heb voelen bewegen. As dinsdag echo. Dan weet ik meer over deze zwangerschap.

@Itsus Heb jij beschuit met muisjes gegeten, vanwege de kleine mereltjes - LOL.

Ik hoorde een keer gekrijs in de tuin. Lag/zat er een mereltje gewond op de grond, en allemaal merels in de bomen en op ons het dak (goot) naar het gewonde beestje kijken. Een heel vreemd gezicht. Ik heb toen vogelopvang in Naarden gebeld. Die kwam met een houten kistje, en stopte daar het krijsende mereltje in. Ik denk dat die merel door de zwarte kat van de buren was gepakt.

Met de camper rondreizen in Canada. Gaaf hoor. Wij hebben ook een rondreis gedaan, maar dan met de auto. Wel goed dat je dat gedaan hebt, want met een kindje wordt dat toch lastiger (het kan natuurlijk wel).

En dat dat muisje over jouw gezicht liep. Ik zou me ook lam schrikken.

@Jeanine1970 Vermoeiend hoor. En zo vervelend voor je dat de misselijkheid niet afneemt. Ben jij nu in mei uitgerekend?

Ik zal ook wel anders piepen als ik na de 13 weken nog misselijk ben en zeker na 33 weken. En dat je nu koppijn hebt is ook balen. Veel water drinken (als je het kan binnenhouden) en een dutje doen? Hoe was jouw bloeddruk de laatste keer? Goed?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@marianne,

Wat lekker dat je je beter gaat voelen nu.

Dan kan je er helemaal van genieten.

Ik heb ook geen kindjes is voor mij ook allemaal de eerste keer.

Maandag heb ik de eerste FM in het AMC om 9:00.

Geplaatst

Dat wordt na mei/juni nog druk op het 2-weken-wachtbankje (en wie weet krijgen we dan een kleine babyboom bij de 40+-ers!) Ik hoop het!!!

Ja, ook ik ben dan bezig:bf_new:, dus het wordt een vruchtbaar jaar!!

Geplaatst

Het is wel mijn eerste keer dat ik n kindje krijg. Lees hier steeds meer dat jullie al kinderen hebben. Wie heeft hier ook nog geen kinderen en is bezig voor de eerste of zwanger voor de eerste?

Voor mij is het ook de eerste keer dat ik zwanger ga worden! Dus je bent zeker niet alleen meid. Mijn partner is ook de eerste haha..en ik voor hem, dus zeg maar al een hele tijd. En nu wordt het hoogtijd dat er een ukkie bij komt, ik ga het steeds meer missen..

Geplaatst
Hoi mees

Wat lief van je dat je muisjes redt! Leuk verhaal over t muisjes dat in je auto rondrende! Zag t al voor me! Jij erachter aan om t te pakken ..

Ik vond t ook eerst fijn dat ik bevestiging kreeg omdat ik misselijk was maar ben nu heel blij dat t sinds n paar dagen over is. Ik ben nu 13 weken en 3 dagen en ga me steeds fitter voelen! En ik maak me ook steeds minder zorgen, echt super!

Het is wel mijn eerste keer dat ik n kindje krijg. Lees hier steeds meer dat jullie al kinderen hebben. Wie heeft hier ook nog geen kinderen en is bezig voor de eerste of zwanger voor de eerste?

Hahaha, ja klopt. Het muisje rende over de stoelen heen en ik moest gewoon doorrijden. Nou ja, gezellig. En thuis maar even op echte zoektocht. Nou, n auto heeft veel geheime plekjes. Toen gewoon de deuren open gezet en na verloop van tijd kwam muisje eruit. Heerlijk de bosjes in.

Ja, ik hoop ook na 12 weken weer helemaal fit te zijn! Ik kijk er naar uit. Maar als ik dan kijk naar Itus (gaat nu gelukkig wat beter) en Jeanine!! Zo niet fijn! Goed dat je nu niet meer misselijk bent. Ik ga jou volgen daarmee :-)

En, 't is mijn eerste kindje. (ook 1e zwangerschap)

Itsus, wat gaaf die beschuit met blauwe en rose muisjes! Lief!! Echt gezellig, dat jonge grut bij jullie. En fijn dat je niet zo misselijk meer bent. Wel balen van je buikpijn. Ja, goed om toch ff te bellen.

En wat een leuk verhaal van het chipsmuisje. Heel goed dat jullie um buiten hebben gezet. Gewoon mét chipszak, hihi. Maar over je gezicht...dat is ook best apart hoor! Je bent n held!

Joske, zeker balen dat ze er niet 3 terug plaatsen. Zeker als ze dat emmys weg gooien!

Caroline, 9 maanden misselijk. Dat is echt zo lang. Moeilijk hoor!

Jeanine, meid meid, hoop toch dat je je beter gaat voelen. En succes zometeen he!

Ivf moeder, ahh, dat mereltje. Ook een reddende engel ben je. Is vast goed gekomen met t mereltje. En dinsdag dus je echo. Spannend weer!

Spannend Essie, maandag de fm. Succes he!

Geniet van het zonnetje!!

xxx, mees

Geplaatst

@mees

Dank je wel.

Ik ben overigens op mijn 25ste wel zwanger geweest.

Helaas is dat toen niet goed gegaan daarna nooit meer zwanger geweest.

Mijn man heeft wel al 2 hele lieve kinderen die om het weekend bij mij zijn.

Geplaatst

Zo daar ben ik weer even. Vanmiddag de controle gehad in het ziekenhuis ( ik ben vandaag 33 weken en 4 dagen) Hoewel ik mij zelf helemaal niet goed voel zo moe, lamlendig, buikpijn, overgeven etc gaat het met de baby uitstekend gelukkig ! Hij groeit goed, voldoende vruchtwater, mooie hartslag, en met het koppetje naar beneden. Mń buik is aardig ha ha zei de gynaecoloog ! Ik zei ik krijg toch geen 8 ponder, nee een 9 ponder zei ze voor de grap. Nee alle gekheid op een stokje ze had wel met mij te doen vanwege het nog steeds overgeven e.d. en zei nog even volhouden he ! Ben ik ook wel van plan maar sommige dagen zijn best zwaar maar er ligt iets heel moois in het verschiet en daar houd ik mij aan vast ! O ja, m'n bloeddruk was uitstekend 120 over 80 en geen eiwitten in de urine.

Ik ben 29 mei uitgerekend.

Fijn weekend allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Gefeliciteerd Jeanine wat geweldig!! En een prachtige datum, nog even volhouden :pregwalk: haha..Echt stoer dat je mee gaat samen high thea doen, maar je kan lekker relaxen en kletsen.

Fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Hi itsus!

Leuk dat t voor jou ook je eerste is! Jammer dat je nog streeds niet goed voelt. Helaas hoort dat er bij veel vrouwen ook bij. Die pijn net boven je schaambeen kan duiden op t groeien van je baarmoeder, daar is t nu ook de tijd voor. Maar je kan altijd je behandelaar bellen! Gewoon doen daar zijn ze voor! En vinden ze ook heel normaal hoor!

Ik kan ook geen foto's versturen vanaf m'n iPhone, helaas!

Geplaatst

Hi jeanine,

Wat ben je toch dapper, zo misselijk en dan ook nog je huis poetsen!  respect!

Drink je heet water, zeg maar thee zonder zakje? Iemand anders zei t ook al veel water drinken is goed, beter is nog warm gekookt water. Hoop dat t wat verzachting biedt.

Nog ff, hè meid! Doe je rustig aan t weekend met de kids?

Geplaatst

Hi Caroline,

Ja ik weet dat t voor jou de tweede is en hoe graag je dat wilt. Het is je ook onwijs gegund! En je moet echt hoop houden, je had toch de laatste keer zelfs cryos? Dus je heb goede embryo's gehad! De volgende poging gaat je lukken hoor!

Geplaatst

Hoi Karin,

Bedankt! Tja ik kan ook best veel zorgen maken.. Alleen nu lijkt dat over te zijn! Ik kan me heel goed voorstellen dat je van echo naar echo leeft maar probeer ook t n beetje lis te laten en te vertrouwen op je lijf en de statistieken! Als je de 12 weken voorbij bent is t meeste gevaar geweken, en je hebt al n gezonde zoon op de wereld gezet toch? Dus dan weet je dat je t kan!

Geplaatst

Marianne ik dacht ook al aan het groeien van de baarmoeder. Het is een constante pijn af en toe verscheurend. Heb gister met Gynae gebeld, die raad aan het nog even aan te kijken, zolang er geen bloedverlies of koorts bijkomt geen zorgen maken. Mag paracetamol nemen tegen de pijn. Heb voor het slapen gaan een zetpil genomen (pil kan niet voor de maag) en heb gelukkig wat kunnen slapen. Ben wel standaard iedere dag om 3/3.30 uur klaar wakker. Maar ja....

Ben blij met de doppler, nu kan ik als ik onzeker ben altijd ff naar het hartje luisteren

Geplaatst

Hey jolanda en Es,

Wat leuk ook jullie eerste kindje! Join de club! Hihihi! En dan bedoel ik ook de club van zwangeren. Voor m'n man is t ook de eerste keer. We zijn dus echt nog groentjes op dit vlak.

Es, veel succes maandag bij te AMC! Ik zal je daar niet meer zien want ik hoef r niet meer heen. Overigens had ik ook dezelfde medicatie als jij: ik spoot om 19.00 uur 1x decapeptyl en 2 ampullen menopur met 4 ampullen water. Nou ja, mijn man deed dat, want ik kan r ook niet tegen. En hij vond t mega interessant. Ja we vullen elkaar goed aan, hahaha! 

Geplaatst

Hey mees, leuk ook jouw eerste dus! 

Allebei groentjes, hihi!

Jeanine, heerlijk dat de kleine geen kast heeft blijkbaar van jouw overgeven, zalig gevoel moet dat zijn!

Geplaatst

Leeuwinnetje, Nal, Trish, Sas,Claus,

Ook voor jullie hoop ik op n wonder! Want dat zijn t allemaal hier!

Trish, hoe gaat t nu meis? Met zoveel eitjes de moed niet laten zakken hoor! Heb je al ns gekeken bij n ander zh? Bijv Düsseldorf?

Claus, hoe gaat t nu met je?

Geplaatst
Ahhhh Itsus, wat lief van de meesjes....uh...mereltjes in je tuin. Doe ze maar de groeten van tante Mees ;-)

Trish, Sas, nog keertje heeeeel dikke knuffel! (Gaat het n beetje zonder je vriend?) Wel goed om weer vooruit te kijken naar de nieuwe afspraak 2 mei.

Ik heb dan weer een echo. Dus n mooie datum :-)

Hoi Mees,

tja ik mis hem natuurlijk wel,maar ach ik ben het ook gewend om langere tijd alleen te zijn.En hij is nu maar kort weg. 29 april is hij weer thuis en dan 13mei voor 6weken weg. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken want ik merk dat deze mislukte poging er harder in hakt dan de vorige. Straks komen 3 vriendinnen. We kennen elkaar al 26 jaar. Allemaal met kids(grrrr) de een al pubers de andere kleuters en de 3de heeft kids die er tussen in zitten. Overigens geadopteerd omdat ze geen kids konden krijgen. Het is meidendag, doen we elk jaar zonder de mannen( die het ook goed met elkaar kunnen vinden) en zonder kids. Hoop dat de zon nog gaat schijnen vandaag.

liefs

Geplaatst
Hoi mees

Wat lief van je dat je muisjes redt! Leuk verhaal over t muisjes dat in je auto rondrende! Zag t al voor me! Jij erachter aan om t te pakken ..

Ik vond t ook eerst fijn dat ik bevestiging kreeg omdat ik misselijk was maar ben nu heel blij dat t sinds n paar dagen over is. Ik ben nu 13 weken en 3 dagen en ga me steeds fitter voelen! En ik maak me ook steeds minder zorgen, echt super!

Marianne69, wij hebben ook nog geen kinderen.

Geplaatst

Hey Sas, gelukkig dat hij nu niet zo lang weg blijft.

En wordt vast gezellig vandaag. Allemaal meiden onder elkaar, wordt vast heerlijk kletsen. En dan zonnetje erbij...! Fijne dag!

Xxx, mees

Geplaatst

Hoi Meiden,

Topic dag

Ik mail morgen de gegevens van de high tea door aan Viola, die zet het dan door aan jullie.

Liefs en fijn weekend

Geplaatst
Leeuwinnetje, Nal, Trish, Sas,Claus,

Ook voor jullie hoop ik op n wonder! Want dat zijn t allemaal hier!

Trish, hoe gaat t nu meis? Met zoveel eitjes de moed niet laten zakken hoor! Heb je al ns gekeken bij n ander zh? Bijv Düsseldorf?

Claus, hoe gaat t nu met je?

Hai Marianne,

Het ging even niet zo lekker met me de laatste tijd. Zo sterk als ik me voelde na de curattage zo zwak voelde ik me de afgelopen tijd. Zag overal leeuwen en beren in. Onzeker over alles, zowel privé als op mijn werk. Om gek van te worden. Had ook helemaal niet meer het geloof en de hoop dat het ons zou gaan lukken. Ik ben dus ook erg blij dat we de derde poging pas eind mei hebben, ik voel dat ik die tijd echt nodig heb. De zin om door te gaan en het zelfvertrouwen beginnen langzaam aan ook weer terug te komen dus om nog even de tijd hebben voelt goed.

Bij ons zou het als het mag lukken ook het eerste kindje zijn. Vriendlief heeft net als ik ook een relatie van 10 jaar achter de rug zonder kinderen. Zijn kinderwens was niet zo groot dus toen zijn ex het niet wilde vondt hij dat prima. Mijn ex wilde ook geen kinderen wat mede de oorzaak was van onze breuk. Toen vriendlief er met mij over begon dat hij er toch wel voor wilde gaan zwanger te worden (wetende dat het voor mij een grote wens was) kreeg hij een ernstig motorongeluk waardoor onze toekomst in 1 klap super onzeker werd omdat we niet wisten of hij ooit weer zou kunnen werken. Ook geen goede tijd om een kindje op de wereld te zetten. Gelukkig is hij er aardig bovenop gekomen (bij elkaar bijna 2 jaar uit de runnig geweest) maar hierdoor zijn we wel weer een paar jaar verder en OUDER helaas! Hihi.

Fijn weekend verder en lief dat je aan me dacht!

Knuf Claus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden