Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Essie Gefeliciteerd met je mooie resultaat! Nu op naar nog meer eitjes haha..het is tenslotte bijna pasen.:alright:

" Ik ben blij dat ik weer op het forum kan haha..wat een verslaving" mijn wachtwoord was even zoek in mijn hoofd, tja zal de leeftijd zijn..:happydance:

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@vio-la

Ja dat zei ik ook al straks moeten ze er met de pasen uit hoe gaaf is dat!!!!!!

Heb jij ervaring met Fm als je de 2e keer gaat kunnen het er dan meer zijn?

Is mijn 1e keer heb totaal geen idee.

Maar we waren hier al blij mee beter iets dan niets toch.

Geplaatst

essieislief

ik vind het ook heel erg spannend allemaal. ook al zit ik aan de zijlijn elke keer hoop ik op follikels en bolle buiken.

ik zal voor je duimen dat de hormonen hun werk doen.

is dit de 1e keer dat je een hormoonbehandeling ondergaat? heerlijk dat jullie nu weer wat verder met de vruchtbaarheidsbehandeling zijn!

Geplaatst

ivfmoeder, ik heb een auto imuunziekte en daardoor werken mń nieren niet altijd even goed. Ze filteren niet goed waardoor er soms teveel eiwitten in de urine zitten. Dit is dus niet goed. Niet voor mij en de baby. Maar het gaat de laatste maanden heel goed gelukkig. Qua gewicht verwachten ze een normaal gewicht. Hij lag elke keer op schema dus ik ga er van uit 7 pond. Ik begin wel een enorme buik ineens te krijgen ben een groeispurt aan het maken ! Qua kiloś ben ik niets zwaarder dan september toen ik net zwanger was. Het vele overgeven heeft mij belet aan te komen. maar de baby maakt het goed gelukkig.

Itsus, geniet maar lekker van je zwangerschap ! Bij mij is dit ook de enige ooit. Ik ben al 41 en vind dit al een wonder ! Had het wel fijn gevonden als ik niet zo beroerd was geweest al die tijd maar ja het is niet anders. Het is wel snel gegaan hoor nog maar 6 weken als het goed is ! Ik ga na de bevalling gewoon naar huis

als alles goed gaat je mag maar max 3 dagen in een kraamsuite liggen. Het is iets minder klinisch dan een verloskamer zeg maar maar het is ook weer geen hotel. Het hangt er een beetje vanaf of mń bloed goed stolt e.d hoe snel ik naar huis mag. Ik blijf bloedverdunners spuiten.

Essieislief, wat fijn dat er al 3 goed gegroeide eitjes zijn ! Komt goed hoor ! Ik had er ook 3 de laatste keer en zie hier, 36 weken zwanger ! Het zit hem echt niet altijd in de heoveelheid !

Leeuwinnetje, jeetje dat is ook niet misselijk 5 miskramen ! Ik wens je heel veel succes want dat verdien je gewoon ! Houd moed en houd vol meid !

Ik heb vreselijke pijn in mń knie vandaag uiteindelijk maar de huisarts gebeld maar die werd weggeroepen dus ik kan morgen pas terecht. Alles doet zeer lopen, staan, buigen, liggen. Ik heb ooit een bottumor gehad in mń andere knie dus ik ben altijd extra voorzichtig. Ik hoop dat het een ontsteking ofzo is of weke banden oid. Ik loop als een oud wijf en voel mij ook zo.

Geplaatst

Claus, dat is ook wat zeg dat motorongeluk van je vriend ! Jeetje ! Ik ben heel blij dat hij er nog zo af is gekomen wat een schrik destijds zeg. Mijn viend rijdt ook motor ik vind het vaak eng, niet om hem hij rijdt goed maar om de overige weggebruikers die vaak niet opletten. Je bent toch veel kwetsbaarder dan in een auto.

Geplaatst

Sas, ha ha ik ben bang dat ik straks ook aan iets anders hang dan dat paaltje ! Aan de arm van manlief ozo. Of een co assistent ! ( die heb ik al eens aan de arm gegrepen toen ik mń been gebroken had) Ik hoop alleen dat ik niet ga zitten gillen. Ik was ooit op de kraamafdeling ś avonds en toen hoorde ik iemand vreselijk gillen die aan het bavallen was. Ow dat ging door merg en been. Ik heb al tegen manlief gezegd neem een kurk mee ha ha zodat ik dat niet ga doen. Of een stuk tape. Alle gekheid op een stokje bevallen gaat niet zonder pijn natuurlijk maar als al zoveel vrouwen mij voor zijn gegaan moet ik het ook kunnen.

Geplaatst

Hi Essie,

Goed nieuws! Er komen ws nog wat eitjes bij, die zijn wat kleiner en daarom krijg je wat meer menopur om ook deze te stimuleren. Ik had bij de volgende meting ook iedere keer wat meer. In t begin begon ik met 7 en werden er uiteindelijk 15 geoogst. De laatste keer begon ik met 5 en werden er 9 geoogst (1 bleek leeg te zijn).

Maar wat jeanine zegt klopt: het gaat niet om de hoeveelheid! Want van de minste oogst onststonden de beste kwaliteit emmies en ben ik nu zwanger. Ik hoop dat t zo ook met jou zal gaan, meis!

Op naar de volgende FM!

Geplaatst

Leeuwinnetje,

Ach meis, 5 mk's das niet niks! Ben je al goed onderzocht voor n volgende keer? Zodat je misschien net als jeanine medicijnen krijgt voor de bliedstolling? Ook ik hoop zooo voor je dat je moeite uiteindelijk beloond wordt. Want dat verdien je gewoon!  dikke knuffel!

Hi jeanine,

Vandaag succes bij de ha: hopelijk valt t mee met je knie!

Hi Jolanda,

Goed dat je r weer bent! 

Hoop dat ik weer bij ben, wat wordt r toch veel geschreven hier! Ik was gister n bugaboo cameleon kopen via marktplaats. Heel compleet, met autozitje, en zo roed las nieuw! We zijn er heel blij mee, maar ook n beetje gek: r staat nu n kinderwagen in ONS huís!

Geplaatst

Marianne gefeliciteerd met de aankoop van de kinderwagen! Tja mooi is dat he dat er een kinderwagen bij je in de woonkamer staat, had je vorig jaar zeker ook nooit gedacht!

Wij hebben dit weekend de box gekocht en die staat nu ook te pronken in de woonkamer. De wagen verwacht ik 2de week mei, kan niet wachten.

Hoe gaat ie verder met jou? Ben je al een beetje aan het groeien? Ik heb al wel al een buikje maar nog maar 1 kilo aangekomen!

Nou we zullen elkaar zaterdag kunnen bewonderen, heb er zin in.

Jeanine sterkte met je knie. Jou blijft ook niets gespaard he, wat een gekl... steeds. Hoop dat het snel beter gaat. Ook jou zie ik zaterdag, gezellig.

Geplaatst
@vio-la

Ja dat zei ik ook al straks moeten ze er met de pasen uit hoe gaaf is dat!!!!!!

Heb jij ervaring met Fm als je de 2e keer gaat kunnen het er dan meer zijn?

Is mijn 1e keer heb totaal geen idee.

Maar we waren hier al blij mee beter iets dan niets toch.

Mijn ervaring is dat wij er als een trein in gingen en er ook zo weer uitgegooit werden, of wel ik was zo overdondert door alles

dat ik het in een soort roes heb beleeft. Ik heb even het schema er bij gepakt voor je, ik zie dat het aantal niet meer was de 2e fm keer,

maar wel gegroeid na 2 dagen.

Maar wat al eerder gezegd, het is zo persoonlijk, dus bij een ieder anders.

Heel veel succes meid, probeer goed voor je zelf te zorgen!!

Geplaatst

Hi Jolanda,

Goed dat je r weer bent! 

Hoop dat ik weer bij ben, wat wordt r toch veel geschreven hier! Ik was gister n bugaboo cameleon kopen via marktplaats. Heel compleet, met autozitje, en zo roed las nieuw! We zijn er heel blij mee, maar ook n beetje gek: r staat nu n kinderwagen in ONS huís!

Terwijl ik dit lees, krijg ik een brok in mijn keel en probeer me voor te stellen (OOH ik schiet weer vol..:tearyeyed:..ja voor te stellen hoe ik dat zou vinden, prachtig natuurlijk. Ik ben heel blij voor je!! Oke ik moet nu echt weer even ontspannen en heb mezelf even vrij gegeven, dus ga het zonnetje in!!xx tot gauw!

Er komen nu allerlei vervelende herrinneringen naar boven, die ik (nog) niet op het forum wil vertellen. Misschien wel met de high tea als ik er aan toe ben..

Ik wens je een mooie dag en geniet echt van je prachtige kinderwagen!!

"Mijn nicht is waarschijnlijk bevallen en dat maakt me erg emotioneel op dit moment, een soort knoop in mijn maag, dus een beetje tranendal vandaag, maar komt goed!!"

Geplaatst

Hallo Dames,

@Essie, het kan inderdaad dat het aantal follikels nog wat toeneemt, maar hoeft niet. De eerste IFV had ik dat wel, ik begon met 6 follikels, had er uiteindelijk 10 waar 13 eicellen uitkwamen. In Utrecht zeiden ze toen, ja soms komen et twee eicellen uit 1 follikel, maar dit gebeurt niet vaak. Daarom vertellen we het niet want anders gaan vrouwen er op hopen of rekenen... In Brussel zeiden ze echter dat dit volslagen onzin was en dat ze zich in Utrecht vergist moesten hebben. Naar hun idee kan er maar 1 eicel uit 1 follikel komen.

Bij mijn tweede IVF begon ik met 4 kleintjes en uiteindelijk had ik er 5.

Inmiddels ben ik bezig aan mijn derde IVF. Afgelopen vrijdag had ik de eerste follikel meting. Ik had toen drie eitjes van voldoende omvang en een paar kleinere. Gisteren had ik opnieuw een follikelmeting, nu heb ik 4 eitjes van voldoende omvang en een paar kleinere. Ik hoop natuurlijk dat ook de kleintjes nog echt gaan meedoen en verder meerijpen bijvoorbeeld door de Pregnyl die ik morgenavond ga spuiten. Vrijdag heb ik de punctie en dan hopelijk zondag een terugplaatsing, ja precies met Pasen dus. Mij werd bovendien aangeraden om na de punctie 1600 mg Omega 3 en 100 mg aspirine per dag in te nemen. Overigens hoorde ik nu ook dat PLD (poollichaamdiagnostiek) niet samengaat met het invriezen van embryo's. Waarom is mij niet helemaal duidelijk maar je moet dus kiezen. Ik heb er toch maar voor gekozen om embryo's te laten invriezen als dat mogelijk is. Immers, een embryo afkomstig van een PLD eicel die niet teruggeplaatst kan worden (bijvoorbeeld omdat het maximum van drie teruggeplaatste embryo's al bereikt is), moet "weggegooid" worden en dan heb je er dus niets meer aan terwijl het een goed embryo kan zijn. Wat ingewikkeld is het toch allemaal.

Ik wens iedereen hele fijne Paasdagen!

Groetjes, Pherenike

Geplaatst
Terwijl ik dit lees, krijg ik een brok in mijn keel en probeer me voor te stellen (OOH ik schiet weer vol..:tearyeyed:..ja voor te stellen hoe ik dat zou vinden, prachtig natuurlijk. Ik ben heel blij voor je!! Oke ik moet nu echt weer even ontspannen en heb mezelf even vrij gegeven, dus ga het zonnetje in!!xx tot gauw!

Er komen nu allerlei vervelende herrinneringen naar boven, die ik (nog) niet op het forum wil vertellen. Misschien wel met de high tea als ik er aan toe ben..

Ik wens je een mooie dag en geniet echt van je prachtige kinderwagen!!

"Mijn nicht is waarschijnlijk bevallen en dat maakt me erg emotioneel op dit moment, een soort knoop in mijn maag, dus een beetje tranendal vandaag, maar komt goed!!"

Lieve Viola,

vervelend dat je je zo voelt nu. Maar herkenbaar hoor. Ook ik heb zo nu en dan een dag/moment dat het allemaal emo is. Zaterdag was zo'n dag, dagje met vriendinnen met kids waarin natuurlijk kids en de IVf ter sprake kwam. En dan is ook nog een andere dierbaar vriendin deze week uitgerekend. Morgen is ze jarig dus zie ik haar nog even met een bolle buik. Moeilijke momenten hoor.

Maar lieve Viola als je wil en kan dan zijn we er zaterdag voor je met een luisterend oor. Ik neem wel een maxi XXL doos tisseus mee:)

Geplaatst

Lieve viola, meid ik heb oprecht met je te doen! Ik herken mezelf heel goed in je verdriet. Het valt ook allemaal niet mee. Voel mezelf dan ook een beetje rot en schuldig dat ik enthousiaste dingen over mijn zwangerschap meldt. Moet best hard aankomen bij jullie die nog niet zwanger zijn. SORRY.

Maar blijf hoop en moed houden lieverd zolang je het op kan brengen. Wij hadden 2 jaar geleden (met Paas) na onze mislukte 7de icsi poging de handdoek in de ring gegooid en gingen er van uit dat ik nooit mama zou worden! Na 1,5 jaar toch nog besloten om een allerlaatste poging dmv ecd te doen en kijk hier het resultaat.

Lieverd ik gun het jou ook, net als alle andere meiden!!

Hier alvast een virtuele knuffel, zaterdag een extra stevige knuffel en juist bij lotgenoten kun je alles neerleggen, we weten immers allemaal hoe moeilijk deze strijd is.

Kop op meis!

Geplaatst

@marianne,

Kijk dat geeft de mens hoop een heerlijke oppepper.

Is mijn eerste keer ik heb echt geen idee maar kan dus wel dat er meer zijn ja.

En als het er niet meer worden ga ik ervan uit dat de kwaliteit mss wel beter is van de paar die ik heb.

We zullen het zien donderdag......

Wat gaaf dat je een kinderwagen hebt heerlijk he al die fases met nieuwe dingen.

Geplaatst

Itsus, Jeanine en Marianne, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het is inderdaad heel moeilijk. Vooral de angst als het dan zover is dat het dan weer fout gaat.

Maar nu achteraf weten we waar het aan gelegen kan hebben. In NL hebben ze dit voor domme pech en aan mijn leeftijd verweten (toen 35,36 jaar) Volgens de arts waar wij nu onder behandeling zijn is het mislukken van de behandelingen grotendeels een zaadfactor geweest, maar ongetwijfeld zal mijn stollingafwijking ook een rol gespeeld hebben.

De laatste terugplaatsingen is er helemaal geen innesteling geweest, waarbij de laatste 3 ik bloedverdunners en antistolling heb gebruikt na de punctie.

Het heeft totzover nog niet mogen baten, maar we proberen positief te blijven voor een volgende poging ergens in mei. Hoop dan ook dat dit een keer beloond wordt.

Ook voor alle meiden hier die nog niet zwanger zijn. Hoop doet leven zeggen ze en dit klopt in ieder geval.

Geplaatst

@vio-la,

Wat lief dat je het even nakeek voor mij hoe het bij jouw was.

Het is indd per persoon verschillend lees ik al.

Ze hebben mijn menopur verhoogd en heb hoofdpijn en zere eierstokken.

Nog even volhouden en donderdag ben ik erg benieuwd.

Ik was al blij ndat ze hele kleintjes zag en 3 grotere ik was uitgegaan van 1.

Ik maak mijzelf niet blij met iets wat ik nog niet heb dan is de teleurstelling zo groot.

Geplaatst

@pherenike

Oh wat spannend jij loopt een paar dagen voor op mij dus.

Jij had dus wel met de 2e meting meer eitjes.

Hihi 2 in 1 follikel wauw als ze dat zeggen geloof ik ze wel hoor .

Ik merk dat mijn eierstokken lekker bezig zijn.,

Ze zijn normaal al heel gevoellig maar nu helemaal.

Ik kijk nu al uit naar donderdag en hoop ook dat ze met de pasen bij mij eruit moeten of mss net daarna.

Hoe leuk is dat met de pasen je eitjes eruit laten halen......Moet ons geluk brengen.

Wat een verhaal zeg over je emmy's.

Jeetje dat kunnen ze toch niet zomaar weggooien.

Ik hoop dat ze ze invriezen voor je je weet nooit.

Ik ga voor je duimen dat alles helemaal goed komt pasen en 3x is scheepsrecht komt vast goed.

Jij ook fijne dagen gr Esther

Geplaatst

Viola, ik weet hoe je je moet voelen nu en laat maar komen hoor die waterlanders ! Het is soms zo verdomde oneerlijk in het leven ! En te vaak word je dan weer geconftonteerd met zwangeren en hun dikke buiken. Ik zit nu zelfs nog regelmatig te huilen ook al ben ik zwanger. Het hele fertiliteitengebeuren heeft zo'n impact op een mens. Ik heb nu ook veel last van het verlies van mń vader 2 jaar geleden. Ik had zo graag gezien dat hij deze kleinzoon mocht meemaken. Ik zal hem nooit vergeten de 2e naam die onze zoon krijgt is een samenvoeging van mń vaders en vriend z'n naam.

Geplaatst

Zo meiden ik ben weer terug van de huisarts. Die heeft flink aan mń knie zitten rukken en nu is de pijn helemaal niet te harden. Hij denkt aan overbelasting van de aanhechtingsspieren. Ik heb nu een pijnstillende gel gekregen omdat ik de pilvorm niet mocht ivm alle andere medicijnen die ik al slik. Tevens een tubigrip steunkous gekregen. Hopenlijk gaat het verlichting brengen. Ik moet nu wel rustig aan doen of ik wil of niet alles doet zeer, traplopen, lopen, autorijden ect. Ik lig zelfs met een extra kussen onder mń knie in bed.

Het weer is heerlijk daar boffen we maar weer mee en het schijnt de hele week zo te blijven.

Liefs,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden