Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@joske,

Jeetje wat spannend dan allemaal.

Waarom test je anders niet met een kruidvattest.

Die zijn super gevoelig 2 voor 10 euro dan weet je iets.

Zo blijf je zo onzeker en hopen.

Ik duim dat je een spontane hebt dat zou zo mooi zijn sterkte en succes

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

essieislief

Wat een mooi aantal. Ik had er ook zeven.

Ik dacht bij mezelf: Wah 7, bij eerdere puncties had ik 13 - 16 eitjes. Maar ja, van dat aantal werd ik niet zwanger, en wel van een van die 7.

Ik hoop voor jou dat dit ook kwaliteitseitjes zijn!

Mees

Sterkte. Grote kans dat het na 12 weken beter met je gaat.

Joske

Spontaan zwanger zijn tussen twee IVF pogingen zou heel bijzonder zijn. Ik zal voor je duimen.

Hier twaalf dagen en vier dagen zwanger. Ik ga het binnenkort aan mijn ouders en schoonouders vertellen dat ik zwanger ben. Mijn zusje (in Zweden) weet het al. Ze was twee weken geleden in Nederland en ik liet haar foto's van de echo zien en liet haar in de veronderstelling dat het oude foto's van mijn zoontje waren. Ze zei dat ze het zich kon herinneren, en dat ze die foto's ook van haar dochtertje had. Ik vroeg toen: Wanneer waren deze foto's ook alweer genomen? Je zag haar echt verbaasd kijken toen ze de datum van de echo zag: 2011???! En toen viel het kwartje dat ik opnieuw zwanger ben.

Geplaatst

Hahahahaaa Caroline !! Ja hè :-)))

Maar is echt; door dat missy zijn moet je je echt ertoe zetten om iets te doen. Ik sleep me nu door de laatste uurtjes werk. En op werk ben ik natuurlijk even leuk (haha) als anders want ze weten t nog niet. Dan is thuis de energie ietwat op.

Maar....het komt snel weer hoor. Dan snakken jullie weer naar rust;-) !!!!

Xxxx, meesje

Geplaatst

Ik had geluk en ben in mijn zwangerschap nog geen dag misselijk geweest, maar kan me voorstellen dat het het stuiteren enigszins tegenhoudt ja. Sterkte!

Geplaatst

@yola en jeanine jammer dat jullie er zaterdag niet bij zijn. Had jullie ook graag ontmoet, maar snap dat het voor jullie niet te doen is om te komen. Geniet maar lekker van het paasweekend

@yoske ik hoop voor je dat het nu ook spontaan raak is en dat het dan ook goed mag blijven gaan.

@sas en Viola ik kan me goed voorstellen dat het emotineel vaak zwaar is als je steeds geconfronteerd wordt met baby's/kinderen/zwangerschappen etc. Ik hoop zo dat er voor jullie ook een tijd aanbreekt dat jullie ook tot die groep mogen behoren. Zaterdag krijgen jullie ff een extra stevige knuffel van me.

@mees weet zo goed hoe je je voelt. Ik ben nu 17 wkn en al 13 wkn iedere dag misselijk. Knap dat je nog aan het wek bent. Ik trek dat echt even niet. Sterkte meis, ik hoop dat je je snel weer wat fitter voelt.

@essie dat is echt een mooi resultaat hoor, daar kon ik in het verleden alleen maar van dromen. Ik ga voor je duimen dat the golden egg er tussen zit

Geplaatst
@ Sas Heel veel sterkte jij met je emoties, hopelijk is het vandaag al weer beter. Wel K** dat je mannetje er dan niet is!! Bij mij wisselt het ook erg hoor, de ene keer kan ik er goed mee omgaan en geef ik workshops aan kids en hobbel ik lekker mee, no problem, maar 1 woord of uitspraak die me raakt en hoeps daar gaan we weer.

Heb je wel zin in zaterdag Sas? Het weer hebben we in ieder geval mee, dat is erg leuk. Ik heb er zin in, vindt het ook wel spannend hoor eerlijk gezegd!

@ Jeanine Wat jammer nou!! Ik was zo benieuwd naar je, je bent immers 2 dagen jonger, dus leek me zo leuk om je ontmoeten. Maar ik kan het begrijpen, je moet echt aan jezelf denken, succes!!

@ Essie Goed meid!! Fijn weekend en geniet ervan!

@Mees Ja, dat is niet leuk, rustig aan meid en vergeet niet er van te genieten hoor. Je bent wel lekker rustig zo, of stuiter je nog wel :happydance:

Ja hoor Viola ik heb zin in zaterdag!!

Liefs

Geplaatst
@all,

Net terug van de 2e FM en alles zag er perfect uit en jawel we hebben 7 grote folikels nu en een heleboel kleintjes (te klein waarschijnlijk).

Daarom voelde ik mijn eierstokken zo heel erg was dus goed teken en alles zag er mooi rustig uit.

Zaterdag de 3e meting en dan maandag of dinsdag de punctie hoe leuk is dat met de pasen mijn eitjes eruit.

De baarmoeder zag er ook heel goed uit en ik kreeg zelfs fotos mee van mijn eitjes dat is helemaal leuk.

Ik /wij zijn echt heel erg blij met dit goede nieuws.

Op naar zaterdag en dan naar de punctie en de terugplaatsing volgende week als alles lukt.

Mijn werk gelijk gebeld volgende week werk ik de hele week thuis lekker relaxed ik begin weer 2 mei als alles goed gaat.

Essie, wat een mooie score!! Spannend allemaal en dan met Pasen oogsten!

Geplaatst
Hahahahaaa Caroline !! Ja hè :-)))

Maar is echt; door dat missy zijn moet je je echt ertoe zetten om iets te doen. Ik sleep me nu door de laatste uurtjes werk. En op werk ben ik natuurlijk even leuk (haha) als anders want ze weten t nog niet. Dan is thuis de energie ietwat op.

Maar....het komt snel weer hoor. Dan snakken jullie weer naar rust;-) !!!!

Xxxx, meesje

Stuiterbal in ruste, ik hoop dat je snel minder misselijk bent en dan weer gaat stuiteren. Dat kunnen de meeste van ons wel gebruiken.

Geplaatst
@yola en jeanine jammer dat jullie er zaterdag niet bij zijn. Had jullie ook graag ontmoet, maar snap dat het voor jullie niet te doen is om te komen. Geniet maar lekker van het paasweekend

@yoske ik hoop voor je dat het nu ook spontaan raak is en dat het dan ook goed mag blijven gaan.

@sas en Viola ik kan me goed voorstellen dat het emotineel vaak zwaar is als je steeds geconfronteerd wordt met baby's/kinderen/zwangerschappen etc. Ik hoop zo dat er voor jullie ook een tijd aanbreekt dat jullie ook tot die groep mogen behoren. Zaterdag krijgen jullie ff een extra stevige knuffel van me.

@mees weet zo goed hoe je je voelt. Ik ben nu 17 wkn en al 13 wkn iedere dag misselijk. Knap dat je nog aan het wek bent. Ik trek dat echt even niet. Sterkte meis, ik hoop dat je je snel weer wat fitter voelt.

@essie dat is echt een mooi resultaat hoor, daar kon ik in het verleden alleen maar van dromen. Ik ga voor je duimen dat the golden egg er tussen zit

Itsus, alleen al voor een extra knuffel zou ik al zaterdag komen!

Wil jou ook graag horen over je ECD story!

Liefs

Geplaatst

Hier vandaag decachrik van m'n leven, kwam bij het konijnenhok en het beestje bewoog niet, deed helemaal niets, reageerde nergens op. In tranen mijn man gebeld. Het kon niet anders Ollie was dood. Ik durfde het hok niet open te maken ivm eventuele risico's voor de zwangerschap. Even later weer gecheckt en geen verandering. Wat was ik verdrietig. Om je mezelf een beetje op te vrolijken ging ik even bij de mereltjes kijken, die zijn groot geworden zeg. En wat denk je ineens hoorde ik Ollie water drinken. Die gek heeft mij de stuipen op het lijf gejaagd. Heeft zich een tijdje voor dood gehouden, maar is gelukkig springlevend! Pppfffff

Verder is vandaag de kinderwagen binnengekomen. Erg leuk moment om hem uit te pakken en in elkaar te zetten. Tja dat had ik een aantal maanden ook niet verwacht.

Geplaatst
Stuiterbal in ruste, ik hoop dat je snel minder misselijk bent en dan weer gaat stuiteren. Dat kunnen de meeste van ons wel gebruiken.

Ah lieve sas, ik beloof het. Er wordt binnenkort weer flink gestuiterd:-))))!!!

Xxx, mees

Geplaatst
Ik had geluk en ben in mijn zwangerschap nog geen dag misselijk geweest, maar kan me voorstellen dat het het stuiteren enigszins tegenhoudt ja. Sterkte!

Dankjewel! Dus jij was helemaal niet misselijk?! Ja, wat kan dat verschillen hè. Het liefst eet en drink ik niets de hele dag. Maar juist dan wordt het erger en geef ik over (beetje gal). Eten helpt maar door misselijkheid heen eten is zo lastig. Maar...dat helpt wel. Ben alweer trots op 4 glaasjes drinken vandaag.

Maar binnenkort stuiter ik weer hoor;-)

En itsus, al zo lang misselijk. Ik moet er niet aan denken. Heb er echt bewondering voor.

Nou, gelukkig paar dagen vrij maar wel verplichtingen. Voordeel is dat ik me dan groot moet houden en niet kan 'mutsen'. ;-)

En super fijn dat je konijntje weer leeft!! De bijzondere wederopstanding.

Ik heb trouwens ook n Ko en was van plan het hok binnenkort weer schoon te maken. Mag toch wel?

Nou meiden, heerlijk net home en snel naar bed.

Xxx, mees

Geplaatst

De schrik van m'n konijn was niets bij de schrik die ik gisteravond eroverheen kreeg. Mijn moeder is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd omdat mijn broertje haar toevallig thuis op de grond vond. Ze was helemaal onderkoeld. Aangekomen in het zh werd al snel duidelijk dat ze naar ic moest anders zou ze het zeker niet gaan redden. Enfijn tot vannacht 3 uur op ic gezeten. Nu blijkt dat haar nieren niet werken en ze een bloedvergiftiging heeft, waarschijnlijk veroorzaakt door een verwaarloosde urineweginfectie. Ze hebben haar vannacht aan de dialyse gelegd. Ik ga zo weer naar het zh. Heb helemaal niet geslapen. Ppfff wat een stress.

Ze is nu redelijk stabiel dankzij de apparaten.

Als dat zo blijft ben ik er morgen gewoon bij met de hightea, maar mocht ze verslechteren dan ben ik bang dat ik ook af moet zeggen.

Geplaatst

Jeetje Itsus, wat een schrik! Ik zat nog een beetje na te lachen over je konijn, vooral hoe je het opschreef, maar dit bericht is niet grappig! Had ze helemaal geen klachten? Getverdemme, veel sterkte hoor!!

Geplaatst

Mijn moeder is net een oester, zegt niets! En als dan zegt ze dat alles goed gaat.

Helaas zorgt ze te slecht voor zichzelf, ook lichamelijke verzorging, dat is vannacht wel weer gebleken. Ik ga nu weer naar het zh.

Geplaatst

@linda @sas

ja grappig he eitjes met de pasen eruit hahahhaah.kennen ze leuk mijn eitjes zoeken.

Morgen krijg ik de tijd en of het maandag of dinsdag wordt te horen

Morgen de laatste meting ook weer spannend.

Geplaatst

@Itsus Heel veel sterkte met je moeder!! Rustig aan hoor, want je moet wel mee gaan natuurlijk.

@Trish Hoe is het met je? Ga je nog mee?

Geplaatst

Itsus, meid wat een ellende. Veel sterkte en als het lukt om er morgen bij te zijn helemaal top en zoniet dan begrijpen we dat best!

Raar dat we van trish al een poos niets gehoord hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden