Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat julie het leuk hebben gehad, ik wil graag een foto zien! Klein cluppie uiteindelijk, met z'n zessen? Maar vast heel gezellig! Volgende keer probeer ik ook te komen!

Geplaatst

Ja, klonk heel gezellig bij jullie!!

Hier zwaar misselijk. Net 2 x vanavond weer overgegeven. En eigenlijk niets behalve gal en slijm. Eten zit er al steeds niet bij, omdat ik dat te weinig doe door de misselijkheid. Ben kilo's afgevallen.

Ben natuurlijk super blij zwanger te zijn maar best heftig dit. Steeds ook zo'n hoofdpijn na dat overgeven. Ik sleep me maar naar boven. Eerst nog ff kracht vinden om tanden te poetsen.

Michaela, ik ga jouw tip opvolgen.

Nou, ga niet Pasen vieren met family want heb er de kracht niet voor. Wel proberen nog ff naar de paasdienst te gaan morgen.

Tuurlijk super happy maar geen gestuiter. Te beroerd.

Fijne Pasen morgen!!

Xxx, mees

Geplaatst

joske

goh, wat spannend. heb je al een CB test in huis?

essieislief

wat een mooie score. uiteindelijk zijn twee kleine blaasjes ook mee gaan doen. weer een stap dichter in de goede richting he? sterkte met de punctie en succes met de tp.

[ATTACH=CONFIG]1248[/ATTACH]

joske en essielief veel geluk.

jeanine

mooie zwangerschapsfoto. ik heb nog geen foto van mezelf gemaakt. mijn buik is nog te klein.

linda

lees ik dat goed? ben jij op motor met zijspan naar de high tea gekomen?

morgen ben ik 13 weken zwanger. gisteren had ons zoontje van vier mijn ouders het goede nieuws verteld. voor hun kwam het nieuws totaal onverwachts (het heeft immers drie jaar geduurd, en ze wisten niet dat we nog steeds een kinderwens hadden). het was heel leuk om hun reactie te zien toen ons zoontje vertelde dat hij grote broer wordt.

Geplaatst

@ivf moeder,

Dank je wel we zijn ook heel blij met deze score.

Wel even afwachten hoeveel eitjes we uiteindelijk hebben.

Wat goed dat jullie het echt stil hadden gehouden en dat jullie zoontje het mocht vertellen dat is pas mooi.

Geniet er lekker van.

Geplaatst
joske

goh, wat spannend. heb je al een CB test in huis?

QUOTE]

ja maar geen digitale, vanmorgen was er weer een streepje, niet erg donker, maar ik kan wel zeggen dat ik zwanger ben.

Ik hoop dat het goed blijft gaan, maar de eerste stap is gezet, ik ben voorzichtig blij.

Wat leuk dat jullie zoontje het nieuws ging vertellen aan je ouders!

Wat fijn dat jullie het leuk hebben gehad. Het lijkt mij leuk dat er nu gezichten bij de namen zijn! misschien dat ik de volgende keer ook kan, maar dat zal wel een heel georganiseer zijn.

fijn pasen allemaal!

Jeanine wat een leuke foto!

Geplaatst

Dankjewel Caroline en essie! Zo lief!

Ja, ik zal 's kijken naar gember(thee) als moet ik al overgeven bij de gedachte aan gember;-)

Wie weet helpt het; dan zooo blij:-)

Natuurlijk super blij dat ik zwanger ben; wil ook niet teveel klagen hoor! Maar men, ga toch maar ff liggen om te kijken of het zakt. Zit alweer startklaar voor de wcpot.

Joske, gaaf!!!! Het begin is er!! Nu lekker zo door!!!

En IVF moeder, wat leuk!!

Veel plezier vandaag!

Xxx

Geplaatst

Hi meiden, gister een onwijs gezellige hightea gehad. Ik had het voorrecht om in het zijspan van Linda vervoerd te worden. Nogmaals dank voor deze ervaring Linda!

Tja besef me dat het voor de niet zwangeren gister best af en toe moeilijk geweest moet zijn als wij zwangeren onze verhalen vertelden. Maar hopelijk hebben jullie ook wat nuttige info opgestoken. Even een extra dikke virtuele knuffel voor Sas, Viola en Nal! Meiden jullie zijn toppers.

@ yoske, yyyeeaaahhh wat een mooi bericht lees ik hier op 1e paasdag! Gefeliciteerd met de positieve test en nu lekker vasthouden de komende 8 mnd! Succes.

@Essie mooi resultaat hoor! Succes met de punctie en op naar de tp! Blijf voor je duimen.

@jeanine mooie foto's. Hoe gaat ie nu? Sterkte met de laatste loodjes!

@mees wat ellendig hè die misselijkheid. Ik weet er helaas alles van. Hoewel het bij mij nu stukken beter gaat dankzij de medicijnen. Misschien ook iets voor jou? Ik heb zetpillen ,primperan, dat is puur tegen zwangerschapsmisselijkheid.

Sterkte meis

Geplaatst

Met mijn moeder gaat het helaas nog niet zo goed. Ze ligt nog altijd op ic, haar nieren werken niet meer. Ze is echt heel ziek. Zo verdrietig om haar zo te zien liggen. Ze ligt aan de dialyse en in het slechtste geval moet ze dat voor altijd blijven doen. Ook ligt ze aan de beademing omdat ze moeite heeft met zelf ademen. Pppfff hoop maar dat ze hier goed uit komt.

Wij zijn wel lekker even naar de camping, in geval van nood zijn we met 45 minuten in het zh. Morgen ga ik weer naar haar toe, vandaag dien m'n andere broers en zussen dat.

Geplaatst
Met mijn moeder gaat het helaas nog niet zo goed. Ze ligt nog altijd op ic, haar nieren werken niet meer. Ze is echt heel ziek. Zo verdrietig om haar zo te zien liggen. Ze ligt aan de dialyse en in het slechtste geval moet ze dat voor altijd blijven doen. Ook ligt ze aan de beademing omdat ze moeite heeft met zelf ademen. Pppfff hoop maar dat ze hier goed uit komt.

Wij zijn wel lekker even naar de camping, in geval van nood zijn we met 45 minuten in het zh. Morgen ga ik weer naar haar toe, vandaag dien m'n andere broers en zussen dat.

Lieve Itsus, dank voor je virtuele knuffel. Kan ik wel gebruiken. Gisteren was best heftig en als klap op de vuurpijl is vanacht mijn vriendin bevallen van haar 2de dochtertje

Heel b;ij dus voor haar maar weer oh zo confronterend.

Sneu dat het met je moeder nog steeds niet goed gaat. Een dikke knuffel terug

Liefs

Geplaatst

Sas, snap dat het best heftig is allemaal en dan ook nog je vriendin bevallen ! Ik weet zo hoe je je veolt en leef met je mee. Ik heb jaren gehad dat ik het zo zat was als een van mń 3 broers of een vriendin weer aankondigde vader cq moeder te worden ! Ik wilde dat ook zo graag !!!!! verdorie !!! En dan maar weer blij zijn voor die ander en dat was ik ook zeker wel maar er zat altijd een randje aan. Nu ik dan eindelijk zelf zwanger ben en nog maar 5 weken te gaan he denk ik nog vaak is het echt waar ????? Juist omdat ik weet hoe het voelt gun ik iedereen dit mooie wonder en vind het zo rot dat dit niet iedereen gegund is maar houdt hoop hoor ! Ik had alles tegen en zie hier ! Via hier ook een dikke knuffel speciaal voor jou !

Geplaatst

He Itsus wat naar dat het nog niet zo goed met je moeder gaat. Ik wens je heel veel kracht en sterkte !

Mees, ik leef met je mee wordt niet te bevriend met de wc pot hoor ! Dat ben ik al ! Ik hoop dat jij zeker voor week 16 van dat misselijke en overgeven af bent. Zoals ik zijn er gelukkig maar weinig hoor. Vandaag weer het paasontbijt eruit gegooid en daarna weer 4 u lang op bed gelegen. Ik ga nu douchen alles kost zoveel energie momenteel.

Geplaatst

Hi jeanine, ik hoop het ook!

Ben niet eens aan paasontbijt begonnen. Alleen krentenligaatje op. Na kerk weer bed in gegaan tot nu. Moet de bollen indoen en wat proberen te eten.

Ik hoop maar tot max 12 weken.

Erg hoor, jij zo lang misselijk. Moet er niet aan denken!

En wat je zegt, geen energie. Alles kost zoveel kracht.

Maar goed...ben zwanger dus happy!!

Xxxx

Geplaatst

Okido. En anders gewoon 2 dagen van te voren beginnen. Dan zit je altijd goed. (bij mij was het 2 dagen vantevoren)

Xxx

Geplaatst

Hi meiden,

Het was erg leuk gister, en ook de locatie lonkt om nog ns terug te gaan en te gaan mozaïeken. Sas, Nal en Jolanda, veel bewondering voor jullie! Ik vond t gezellig, van tevoren wel spannend maar dat was meteen weg toen we elkaar ontmoetten. Een mooie club meiden, zonder dat ik nou t idee had met oudere vrouwen te zitten. Jullie kwamen op mij jeugdig over! 

Wanneer doen we t weer?

Hi sas, de chocola is goed gevallen, gelukkig!

Kan me heel goed voorstellen dat t wat veel was gister en dan ook nog je vriendin bevallen. Wees maar extra lief voor je zelf.

Hi jeanine,

Wat n leuke foto's van jou en die van je hond!

Joske,

Super joh! Heel fijn voor je!

Itsus,

Sterkte met je moeder. Goed dat je er even tussenuit bent!

Mees,

Rot dat je zo misselijk bent! Over gember zijn de berichten tegenstrijdig. Het is goed tegen de misselijkheid maar zou voor zwangeren nadelig kunnen zijn. Dit vond ik op peuteren.nl:

Opletten

Op de website van http://www.food-info.net is te lezen dat vroegtijdige studies suggereren dat gember veilig en effectief zou kunnen zijn bij het bestrijden van misselijkheid en overgeven bij zwangerschap. Het is belangrijk dat er niet een te hoge dosis wordt genomen (max. 2 gr. Verse gember per dag) en niet langer dan 5 dagen. Er zijn ook wetenschappers die hoge doses van gember nadrukkelijk afraden omdat zij vergroeiingen of miskramen vrezen.

Samenvattend: er moet meer onderzoek gedaan worden om de veiligheid en effectiviteit van gember inname tijdens de zwangerschap vast te stellen alvorens aanbevelingen voor langere termijn gedaan kunnen worden.

Ook op de website van http://www.herbasanitas.nl is te lezen dat gember tot de kruiden behoort die men in medicinale dosering beter kan vermijden in het begin van de zwangerschap. Af en toe culinair gebruik zal geen problemen opleveren.

Hi Jolanda

Wat waren we aan de klets hè? Weer zonder opletten te ver doorgelopen net als in amsterdam, hihi! Ben je goed thuis gekomen?

Essie,

Bij t AMC moest ik na de terugplaatsing beginnen met de bollen.

Liefs allemaal!

En ik hoop dat iedereen die er niet bij kon zijn er de volgende x wel bij is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden