Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Marianne, Jippie een meisje( had ik het toch goed he:)). En wat ontzettend goed van P om een speech te houden. Ik hoop dat mijn lief ooit zover mag komen.

Ik ga straks manlief weer naar schiphol brengen. Bah helemaal geen zin in, maar hij heeft nog meer geen zin dan ik om zo lang zo ver weg te gaan.

Liefs

Geplaatst

Marianne, gefeliciteerd met je dochtertje. Het is toch wel bijzonder als je zo graag een kindje wilt, en het niet zo vanzelfsprekend is, maar het toch uiteindelijk lukt.

Sas, elke keer vind ik het knap van je als je je man voor een aantal weekjes moet missen. Gelukkig gaat hij weg, nadat jouw man een belangrijke beslissing heeft genomen en meer wilt weten over TESE.

Ik had vannacht heel slecht geslapen, vanwege onze echo-afspraak. Rond een uur of drie was ik wakker, en kon niet meer slapen. Ik lag alleen maar te (doom-) denken en te draaien. En de kleine in mijn buik was ook druk. Rond een uur of vijf viel ik gelukkig weer in slaap. Gelukkig was vanochtend bij de 20-wkn echo was alles goed. De echoscopiste gaf veel informatie en was heel nauwkeurig. Af en toe vond ik het wel spannend als de ze niks zei, omdat ze iets goed aan het bekijken was. Ik ben blij en opgelucht.

Geplaatst

Gaaf Marianne, een dochter! En wat een leuke manier om het aan iedereen te laten weten! En ook de speech van je man; geweldig!

Zeker een heel emotioneel moment!

Caroline, gaaf hoor, je 2 ukkies in je buik. Heerlijk blijven broeden meid!!

Ivfmoeder, super dat de uitslag goed is van je 20 weken echo!! Zeker lijkt me dat zo spannend!

Sas, balen dat je man/vriend weer weg moet. Maar wel fijn dat hij een beslissing heeft genomen. Nu op naar de vlg x dat hij er weer is en dan actie ;-)

Jeanine, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen meid! Wat veel krijg jij op je bordje.

Met mij alles goed. Was afgelopen week minder misselijk en eigenlijk ook geen buikje. Dus toch enigszins ongerust of alles goed was. 'Gelukkig' moest ik tijdens het winkelen snel met plastic groentezakje de auto in vluchten op over te geven, dus was weer wat geruster.

En vanmorgen moest ik weer naar het zh voor controle en alles prima!! Helemaal blij en happy en alles!! Jippie!!

Meiden, allemaal veel succes en geluk!

xxx, mees

Geplaatst

@IVF moeder en Mees: zo blij om te lezen dat alles goed is bij jullie. Het blijft spannend he! Iedere keer weer.

@Marianne: een meisje, zo leuk!

@Jeanine: ik hoop dat het snel wat beter met je mag gaan!

@Caroline: hoe voel jij je? Lekker aan het broeden? De eerste week gaat nog wel he, maar die tweede...........brrrr.

@Sas: hou vol, het is augustus voor je het weet! (zegt zij stoer om je op te beuren! Hihi).

Liefs, succes en geluk voor iedereen!

Claus

Geplaatst

Tja ik voel me prima, af en toe nog steekjes of een zware buikgevoel maar dat is van de punctie en de lastige terugplaatsing neem ik aan, is nog maar zo kort geleden! Dag 3 pas... pfff. Over een paar dagen word ik denk ik zenuwachtiger...

Geplaatst

Ja Claus , zooo spannend steeds!

Hoe is ie met jou?

En Caroline , geniet van elke dag. Ja, wordt steeds spannender!

Xxx, mees

Geplaatst

IVFmoeder, ja mń lichaam kan toch meer hebben dan ik dacht maar ik zit toch een beetje aan de rand van de afgrond nu er moet echt niet meer bij komen hoor. Wat fijn dat de 20 weken echo goed was dat is toch weer een pak van je hart !

Marianne, wat leuk een meisje ! Lekker gericht spulletjes kopen nu.

Sas67, dat is echt een lange periode dat manlief van huis is ! Hopenlijk heb je veel afleiding en gaan de weken een beetje snel.

Mees, zo herkenbaar van jou ik had het ook vaak onderweg in de auto zelfs een keer op de snelweg toen ik zelf reed. Maar het is waar wat ze zeggen zodra je bevallen bent is het over. Ik lust ook weer koffie ! Ik ben trouwens 14 kilo lichter dan aan het begin van mń zwangerschap. Storm heeft mij helemaal "leeggegeten" Aan het eind van mń zwangerschap was ik 3 kilo lichter dan toen ik niet zwanger was. Zo gek. Ik dacht echt ik zal wel het nodige aankomen gedurende de 9 maanden maar ja als je 8 maanden gekotst hebt.

Claus, hoe is het met jou ?

Caroline, erg he dat lange wachten ! Ik leef met je mee !

Geplaatst

Gisteren naar de internist geweest. Vrijdag had ik de huisarts weer gesproken en die heeft er voor gezorgd dat ik gisteren gelijk terecht kon. Ik loop er al jaren vanwege mń auto imuunziekte UCTD en mń anti fosfolipidesyndroom. Hij nam de tijd en heeft ook even naar de gekke plekken op mń been gekeken. Hij denkt zelf dat de auto imuunziekte SLE zich aan het ontwikkelen is nu of dat het allemaal onder invloed van hormonen komt dat mń lichaam van de leg is. Hij heeft 3 formulieren gepakt en van alles aangevinkt wat getest moest worden qua bloed . Dus gelijk bloed laten prikken. Toen we daar zaten heeft hij de dermatoloog gebeld en we konden daar gisterenmiddag ook terecht. Die heeft 2 biopten genomen onder verdoving van de plekken op mń been. Van alles krijg ik volgende week maandag de uitslag. Kan mij intussen niet meer schelen wat ik heb als er maar duidelijkheid komt en er wat gedaan gaat worden qua pillen of wat dan ook. De internist heeft wel gelijk een andere staalpil voorgeschreven die ik 3 keer per dag moet innnemen vanwege mń nog steeds lage HB, De oplostablet van de huisarts heeft er in 3 weken tijd voorgezorgd dat ik van 5.1 naar 5.2 ben gegaan niks dus ! Een gezonde vrouw heeft een HB tussen de 7,5 en 9 en ik ben zo slap als een vaatdoek met 5.2

Geplaatst

Mees

Gelukkig had je dat plastic zakje bij de hand. En fijn dat alles goed was bij de controlere. Kan je weer een tijdje voort.

Caroline

Voel je je 'crazy' door het wachten of voel je je gewoon 'crazy'? Ik zal maar niet hardop met je meetellen, want dan duren de dagen nog langer; ik tel zachtop.

Jeanine

Goh, wat een gedoe. Denk je dat je aan de afgrond zit, kan het nog erger. Ik kan me voorstellen dat je je buik ervan vol hebt. Is jouw man alweer aan het werk? Kan hij zorgverlof krijgen?

Heb je deze auto immunziekte al heel lang (geboorte) of vanaf een bepaalde leeftijd (pubertijd, ofzo)?

Geplaatst

Voel me crazy door het wachten ja... Mis nog een paar emoties in het rijtje dus dan is dit de beste. Ja, dag 5 nu en ik schreef net bij de pauze meiden dat vanochtend de twijfel een beetje toesloeg... Was tot nu toe positief maar dat is zo verrekte moeilijk!! Ik wou dat ik net als Mees zo lekker kon stuiteren en vol vertrouwen was!

Geplaatst

Hoi meiden,

Met mij gaat het wel goed eigenlijk. Ik heb heel veel mixed emotions op het moment. Kijk er zo naar uit om de derde poging in te gaan en aan de andere kant durf ik niet omdat ik weet dat dit echt de laatste keer wordt. Het gaat zo definitief worden deze keer en that scares me!

Caroline, ik herken dat gevoel wat je hebt zo goed. Die twijfel, het niet durven hopen dat het nu een goede afloop zal hebben maakt je zo onzeker. En dan duren de dagen zo verschrikkelijk lang! Je wilt zo graag dat deze dagen voorbij zijn maar eigenlijk is het ook wel "veilig" om in deze fase te zitten omdat er de eerste week toch weinig mis kan gaan. Is inderdaad om crazy van te worden! Maar hou vol meid en probeer toch dat vertrouwen een beetje te krijgen.

Liefs Claus

Geplaatst

Je slaat de spijker op zijn kop Claus! Dank je voor je reactie, pfff het is altijd makkelijker om iemand anders een peptalk te geven maar als je er zelf midden in zit...

Geplaatst

elinorac

claus heeft het de dagen na de TP goed verwoord. En vooral dat je nu zo bewust bent van je eigen lichaam. Sterkte.

Claus

Die 'laatste' kans is moeilijk he? Eigenlijk vergelijkbaar met de gevoelens van Caroline. Nu kan je nog hoop koesteren, maak je nog een kans.

Was jouw 1e poging nu een IVF-poging? Uit je 2e poging kan ik dat wel opmaken.

Geplaatst

Ja, dat gevoel is het. Er is nu nog hoop en deze fase is best "veilig" maar ook killing omdat het je leven zo beheerst. Het wordt gewoon weer tijd om er voor te gaan. Ik hoop alleen dat ik niet weer een maand moet wachten. Nog even 2 weken "geduld"!

De eerste keer was inderdaad ook een IVF-poging. Heb het een en ander weggehaald om mijn handtekening wat te verkorten.

Geplaatst

Ivfmoeder, manlief had een week vrij na de geboorte van Storm. Geen zorgverlof maar aangezien hij concierge is op een school heeft hij binnenkort 6 weken vrij dus dat is wel heel fijn kan hij mij af en toe af lossen. Het is nu best zwaar omdat ik niet goed ben qua gezondheid. Gelukkig slaapt Storm overdag redelijk goed meestal 2 uurtjes achter elkaar dan kan ik ff gaan liggen of wat in huis doen. De laatste dagen huilt hij veel veel krampen nu weer andere druppels gehaald kijken of het helpt. Vannacht hadden we een goede nacht. we hebben hem rond 22.00u een flesje gegeven en zijn toen gaan slapen en hij kwam pas weer om half 4 en toen weer om 8u ! Mń auto immunziekte heb ik nu denk ik zo'n jaar of 10. Ik heb ooit een bottumor gehad en bleef maar niet goed en moe. Toen op alles getest en toen kwam UCTD eruit. In het kort ik maak antistoffen tegen mezelf en daar ben ik zo moe van. Verder nog een bloedstollingprobleem , antifosfolipidesyndroom. Nu denkt de internist dat ik SLE heb weer een andere auto imuunziekte maandag weten we meer als alle uitslagen binnen zijn. Nu ben ik dubbel zo moe vanwege het vele bloedverlies tijdens de bevalling ik heb nu inmiddels weer andere staalpillen maar het duurt een tijd voordat je HB weer normaal is. Ik had graag een zakje bloed gehad maar dat deden ze niet jammer genoeg. Ruim een liter bloedverlies is best veel als je 5 liter hebt.

Geplaatst
De laatste dagen huilt hij veel veel krampen nu weer andere druppels gehaald kijken of het helpt.

Jeanine, wat voor druppels krijgt STorm voor zijn krampjes?

Geplaatst

Essielief, ja venkelthee heb ik ook gehaald daar ging hij van kokhalzen. Zal het binnenkort nog eens proberen.

Chablis, ik had eerst infacol alhoewel heel veel mensen daar lyrisch over zijn helpt dat bij Storm niet dus nu de druppels van VSM Cinababy die ken je vast wel.

Geplaatst

Wij zijn ook begonnen met Infacol, maar dat werkte niet. Toen hebben we via de kinderarts iets voorgeschreven gekregen, dat hielp ook niet.

Daarna Sab Simplex bij een apotheek in Duitsland besteld en dat werkt perfect!

Geplaatst

Ow dat is misschien ook wel wat voor ons dan ! Hoe gaat dat in z'n werk dan als het uit Duitsland moet komen ? Wil het ook wel proberen. Volgens mij is Cinababy het ook niet echt want het duurt een tijdje voordat het werkt als het al werkt.

Geplaatst

Momenteel zitten we in de aanloop naar onze ICSI poging. Mijn vriend spuit weer dagelijks mijn deca shot (haha). Ik word helemaal "gek" van de twijfel ... wat moeten we doen ... 1 of 2 embryo's terug plaatsen? Het voordeel van 2 is dat we meer kans hebben, meer kans dat 1 van de 2 zich weet in te nestelen. Ze zouden zich ook allebei kunnen innestelen, een tweeling. Dit hebben samen al besproken en een tweeling zou zo welkom zou zijn, we kunnen dit financieel, geestelijk en lichamelijk aan dus dat is het probleem niet. Maar een nadeel van een tweelingzwangerschap op oudere leeftijd is dat dit vaak een veeeeeels te vroege geboorte met zich meebrengt. Enerzijds wil je dus je kansen vergroten door 2 embryo's terug te plaatsen maar anderzijds niet tegen elk risico. Ik vind het zo moeilijk wat we moeten doen ... Ik weet dat het een hele persoonlijke beslissing blijft. Toch zou ik het fijn vinden om jullie ervaringen te horen en hoop ik dat jullie deze willen delen.

Geplaatst

Mij is altijd verteld dat de kans dat beide embryo's zich innestelen op latere leeftijd een stuk kleiner is.

Ik heb ook steevast 2 embryo's terug laten plaatsen en bij beide zwangerschappen (1x miskraam, 1x dochtertje)

heeft zich maar 1 embryo ingenesteld

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden