Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Jeanine, HOERA daar is je mooie zoon dan!! Wat een plaatje zeg. Laat je lekker verwennen door je grote man en geniet van je kleine man.

Liefs

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Af en toe checkte ik even of er een berichtje van je was... En ja hoor, daar is ie dan, je zoon! Van harte gefeliciteerd. Geniet ervan, want het cliche is zo waar: het gaat zo snel.

Wat ontzettend leuk dat je foto's hebt meegestuurd! Zo'n piepklein Prachtmannetje, dat hij mag opgroeien in vrijheid en gezondheid! Probeer nu zoveel mogelijk rustmomenten te pakken en ondersteun jezelf met Foradix en een goede multivitamine.

Groetjes, Pherenike

Geplaatst

Dames ik breek even in hier...

Lieve Jeanine,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoontje! Wat een knapperd zeg!

Heftige bevalling, ik wens je een goed herstel toe, liefs, Babeth

Geplaatst

Hey kranige! :-) gefeliciteerd met jullie kanjer! En wat n schattig ventje! Ohh zo heerlijk dat t allemaal goed is gekomen! Ik ben zo blij voor jullie!

Je rugpijn is hopelijk snel weer over. En je knie? Nog last van? Ik moest wel ff lachen toen hè schreef over je kontweeen; wat een woord, heb ik nog nooit van gehoord, erg grappig hahaha! Niet leuk is dat ze zeer doen natuurlijk. Ik wens je een vlot herstel! En lief van je om al weer zo snel aan ons te denken! Een dikke knuff voor jou en kussie voor Storm. Hele leuke naam trouwens, mijn beste vriendin wil haar zoon ook zo noemen wanneer t zover mag komen. Ze is nog niet zwanger maar nu toevallig overtijd dus wie weet... ;-)

Veel liefs, 

Marianne

Geplaatst

Ik las net de berichten door, en ik zag het goede nieuws!

Jeanine G E F E L I C I T E E R D ! ! !

Wat heerlijk dat je je kleine kan vasthouden en bewonderen. En wat een mooi kereltje.

Ik hoop dat je snel van je ongemakken zal herstellen, en dat je kan genieten van jullie wondertje.

De crematie van mijn schoonvader was mooi. Ik zag er erg tegenop (op emotioneel gebied) maar het was gelukkig niet te zwaar voor me.

Mijn zoontje ligt nu ziek in bed. Gisteren voelde hij zich niet lekker (hoofdpijn, keelpijn en buikpijn), en vannacht koorts (39.5 graden) en overgeven. De hele nacht slecht geslapen (met handdoeken in de weer, en wasjes draaien).

Ik durf hem niet teveel te laten eten, drinken, want dan gooit hij alles er weer uit. Elke keer een eetlepel water en een crackertje.

Ik heb ook vreselijke uitslag (rood, bobbetjes, en jeuken) op mijn rechterhand, -pols. Geen idee waar dat vandaan komt. Een allergische reactie, ofzo?

Gisteren naar de dierentuin. Hebben we daar iets opgelopen???

Ik reageer even niet op alle berichten, vanwege slaaptekort. Mijn zoontje slaapt nu, dus ik ga ook even uitrusten.

Geplaatst

@ivf moeder

Fijn dat alles goed is gegaan met de crematie en dat jullie er goed door zijn gekomen.

Blijft altijd iets vreselijks he.

Ahhhhh je zoontje ziek arme schatje.

die bobbeltjes op je hand kan zonne-alergie zijn.

Als je buiten hebt gelopen kan dat.

Ik heb het altijd in de zo zo niet leuk bah bah.

Even insmeren met zonneblaasjes gel (kruidvat) werkt verkoelend is heerlijk.

Of plakjes komkommer erop (wel de hollandse graag)

rust maar lekker uit.

Geplaatst

@ essieislief ik heb ook last van zonne-allergie (iets van de laatste jaren) en krijg ook bobbeltjes en jeuk van de zon. ik dacht ook aan zonne-allergie, toen ik het zag. maar de bobbeltjes en jeuk hebben zich uitgebreid, en ik begin er nu aan te twijfelen. ik heb straks een afspraak met de huisarts.

ik wist niet dat het bestond zonneblaasjes gel van het kruidvat. ik ga van het weekend even kijken.

@jeanine wat een mooi ventje. alles compleet. nageltjes op de vingers. zo wonderlijk.

met mijn zoontje gaat het iets beter. nog wel spugen, maar veel minder.

Geplaatst

@essieislief Lief dat je ernaar vraagt. Mijn huisarts zei dat het onschuldig was, en dat het geen kwaad kon voor mijn zwangerschap of baby. Hij dacht aan contactallergie. Ik vertelde hem dat ik een drankje met aardbeien had gedronken (ik eet nauwelijks aarbeien), en ook dat ik zonne-allergie had. Over die mogelijkheden hebben we het ook nog even gehad.

De huisarts wilt me doorsturen naar een dermatoloog als de uitslag niet minder wordt om vast te stellen wat de oorzaak is; dat schijnt moeilijk te zijn.

De uitslag moet na een paar dagen weer afnemen. Hij heeft me twee recepten voorgeschreven. Een soort vaseline en een lichte hormoonzalf. Ik gaf aan dat ik die hormoonzalf liever niet gebruikte. Ik gebruik al een inhaler voor mijn astma met hydrocortisone. Alleen vaseline gebruiken vond hij goed, maar hij wilde voor de zekerheid een recept voor die hormoonzalf meegeven, mocht de uitslag alleen maar erger worden.

Ik ben blij dat het geen leverproblemen zijn (wat een vroeggeboorte met zich kan meebrengen). Ik dacht aan leverproblemen, omdat ik 40+ ben. Ik vind het moeilijk om die 40+ gedachten los te laten.

Met mijn zoontje gaat het gelukkig weer goed. Hij is weer helemaal de oude (vrolijk en spelen).

Geplaatst

Hoi,

Gister was ik bij t EMC voor n uitgebreide 20 wkn echo vanwege n vaatafwijking in m'n hoofd. Alles met de kleine is goed, hij/zij groeit zelfs iets sneller dan gemiddeld. Als t maar niet te groot wordt... Hm misschien wat minder ijs eten? De laatste dagen eet ik elke dag wel, vooral Magnum temptation kan ik niet weerstaan!

Ik krijg nog n bloedonderzoek en dan wordt er door allerlei lui (gyneacoloog, klinisch geneticus en neuroloog) advies uitgebracht over hoe te bevallen. Ik wil liever geen keizersnede! Het klinkt wel heavy soms, maar je bij n academisch ziekenhuis houden ze rekening met alles, hie klein de kans ook is. Ik merk dat ik er niet meer zo van slag door raak als bijv een maand geleden. M'n gevoel zit gewoon goed!

Nog even wat grappigs: staan we bij de Balie om in te schrijven, staat Linda de Mol achter ons. Ik zei misschien is t wel n look alike. Toen lachte ze ergens om en mijn man die met z'n rug naar haar toe zat, herkende haar meteen. Nou dat verwacht je toch niet, Linda de mol in t zh in Rotterdam?! :) ach zo maak je nog wat mee, hè? 

Geplaatst

Hoi hoi,

Met Storm gaat het zo goed eigenlijk al vanaf het begin . Hij drinkt bijna al zń flesjes leeg ik zit nooit langer dan 5 min. Een zuipschuit dus ! Hij heeft wel last van buikkrampjes zo zielig vind ik dat maar we hebben nu spul gehaald wat we moeten geven voor de voeding. Verder is het een makkelijk mannetje alleen huilen als hij honger heeft of krampen. Maar vannacht heeft hij wel veel gehuild. We zijn allebei een beetje geradbraakt. Ik temeer omdat ik al een week slecht slaap vanwege die rugpijn. Gister is de huisarts geweest en de pijn in de rug komt dus van het bekken mede door de zware bevalling. Hij heeft een ander morfine voorgeschreven en die is manlief gisteren gaan halen bij de apotheek. Op de "gewone" morfine reageerde ik niet. Maar ik ben er alweer mee gestopt. Ik kreeg uitslag in mń gezicht en erger nog ik werd angstig paniekerig en ik gebruik daar net antidepressiva voor dus ik wil geen paniek nu. En ik werd erg slaperig dat kan natuurlijkniet overdag als ik voor storm moet zorgen staks als manlief weer aan het werk is. En toen slapen......vreselijk alleen maar nachtmerries en zwetend wakker worden vannacht. en janken en bang zijn en manlief zegt dan er kan echt niets niets gebeuren maar ja ik voelde mij zo klote. Nee ook dit is het niet en ik slik en spuit al zoveel troep. Zucht het is mij even niet gegund. Ik ben heel blij met Storm maar had mij de kraamweek anders voorgesteld. De 2 kraamhulpen waren gisteren voor het laatst het was fijn al die hulp maar nu heerlijk het huisje weer voor ons alleen ! Denk dat ik nu nog even de ogen sluit, effe tukken.

Fijn weekend allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine, gefeliciteerd met jullile prachtige zoon Storm!

Hopelijk ben je snel van je pijn af zodat je zorgeloos kan genieten van jullie mooie kereltje.

Mijn update. Wij zijn afgelopen woensdag naar het ziekenhuis geweest, evaluatiegesprek gehad in verband met geen terugplaatsing. Of mijn vriend z'n zaad was niet krachtig genoeg of mijn eicel is té stug van structuur. Daarom is de bevruchting dus niet gelukt. Besloten is om nu voor ICSI te gaan. Vorige week zaterdag ongesteld geworden en 21 dagen later beginnen met deca (dus vandaag over 2 weken). Morgen gaan we een weekje op vakantie, even bijkomen van de laatste mislukte poging en opladen voor de volgende poging. Heb er zin in, kijk er naar uit!

Geplaatst

Nikkie succes! Met ICSI gaat de bevruchting vast lukken! En dan de rest nog... helaas.

Jeanine ik had me mijn kraamweek destijds ook heel anders voorgesteld, bepaald geen roze wolk: was hartstikke labiel, ouwe tang van een kraamhulp (herintreedster, die 3 verschillende meiden had die haar moesten controleren) en veel te veel kraambezoek, ruzie met mijn moeder etc... Nee, ik was ook blij dat de eerste week voorbij was en we lekker met z'n drietjes waren... Als ik het geluk heb nog zwanger te worden doe ik het heel anders... Succes en geniet!

Geplaatst

@ivfmoeder

Gelukkig iets waar je met zalf het misschien kan verzachten.

En leverproblemen kan je beter niet hebben (heb ik al jaren is niet fijn)

Ik zou ook geen hormoonzalf gebruiken hoor we hebben al hormonen genoeg zo af en toe he.

Fijn dat je kleine man het weer goed maakt.Gaat snel met kids vaak he.

Geplaatst

hmm...., ik zit bijna op mijn uitgerekende datum van mijn derde MK.

blijft moeilijk, maar gekke is dat het steeds makkelijker is om mee om te gaan.

Misschien is het zelfbescherming, misschien acceptatie, en misschien ook wel het besef dat als het lukt..., het echt een wonder is. Hoewel het natuurlijk af en toe kl*te is.

binnenkort hebben we wel de intake in DD, eens zien hoe dat gaat.

liefs joske

Geplaatst

Joske,

Sterkte komende tijd! Over DD hoor ik hier veel positieve verhalen. Ook van jou straks, hoop ik.

Nikkie,

Wij kregen na twee maal IVF (met donorzaad, dus niet vers en ik met m'n 41 jaar) wel bevruchting maar geen goede kwaliteit, te slecht om in te vriezen. Bij de derde poging kregen we icsi en met top embryo's als resultaat, zelfs nog 4 ingevroren. En nu dus 20 weken zwanger. Ik hoop dat icsi voor jullie ook zo positief zal uitwerken!

Liefs

Marianne

Geplaatst

@Joske,

Dat moet moeilijk zijn voor je.

Maar fijn dat je DD als vooruitzicht hebt. Wanneer ga je er heen?

@ Nikkie, spannend weer voor je. Goed dat je er zin in hebt!

Geplaatst

Nikkie Vakantie, de beste manier om de weken van wachten door te komen. Geniet ervan. Toch mooi dat jullie geen IUI meer doen, vanwege jouw leeftijd, en gezien de niet krachtige zaad of te stugge eicel. Met ICSI toch een stap dichter bij een bevruchting.

Joske Ik hoop dat DD jullie meer inzicht kan geven in de MK's; dat de oorzaak gevonden en verholpen wordt, zodat er een einde komt aan die onzekerheid de eerste weken van jullie zwangerschap en de pijn van verlies. Ik heb het idee dat DD veel verder is met behandelingen dan in NL. Sterkte.

Geplaatst

Sas wij gaan over een paar dagen al. Hopen dat we een goed gesprek hebben. ik ben al aan het bellen naar een ziekenhuis in de buurt die de eventuele echo's wil doen.

De eerste de beste wilde meewerken, dus dat is weer een kopzorgje minder.

IVF moeder, tja ik ga het wel aankaarten die mk's, misschien heeft hij er een andere kijk op. Ik denk ook dat ze daar tenminsten iets verder kijken dan in vergelijking het strakke protocol in nederland.

En als DD geen toegevoegde waarde heeft voor ons, dan kunnen we altijd nog voor de derde poging naar het UMC terug komen.

liefs joske

Geplaatst

He Jeanine,

ik reageer niet veel meer hier, maar wilde wel ff weten hoe het met je was na de bevalling. Gefeliciteerd meid! Hoop dat je in de tweede week wat meer rust krijgt. Ik vond het ook heerlijk al die hulp van de kraam (en mijn broer zorgde voor de boodschappen en het eten, de schat), maar ook weer heel fijn om het huis leeg te hebben. Lekker rust in de tent. Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden