Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaa Caroline! Wat is dit SUPER zeg!!! Hou vast meid! Inderdaad, het wordt spannend maar dit heb je al vast! Zo blij voor je!:happydance:

Dikke knuf Claus

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gefeliciteerd Caroline!!!!

@Marianne

Ïs er een speciale reden dat ze zo 'vroeg' al beslissen dat het een keizersnee gaat worden?

Ik ben vrij snel hersteld van de keizersnee. 2 dagen na de bevalling douchte ik alweer helemaal alleen. Lopen kostte wel veel energie en ik moest

opletten dat ik niet teveel vergde van mezelf. Maar mijn herstel is vrij snel gegaan.

Geplaatst

@Marianne: de kwaliteit van de embryo's waren alle keren goed alleen ik heb er nooit zoveel (1ste keer 3 en 2de keer 2 waarvan 1 abnormaal gedeeld). Bij de eerste keer waren de 2 overgebleven embryo's niet van voldoende kwaliteit om in te vriezen. Jammer, maar ik weet dat het EMC een hele strenge selectie heeft en dat vind ik eigenlijk prima, wordt je toch voor een extra teleurstelling behoed.

@Rachel: zeker een moeilijke keus! Nou ja, laten we eerst dezepoging maar afwachten! Ik heb op het andere topic je foto's gezien! Wat een droppie zeg! En zo leuk die foto met zijn grote broer!

@Jeanine: sterkte meid!

Liefs Claus

Geplaatst

Caroline, gefeliciteerd meis!!! Waanzinnig voor je...... op naar een hele fijne zwangerschap het is je zo gegund!! Ben benieuwd wat je dochtertje zal zeggen.......

Zit hier momenteel met een knipperend beeldscherm, de jongens hebben de stekker eruit getrokken en zijn ermee aan het klieren. Kort berichtje dus.

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Dank je!! Lief dat je me komt feliciteren!! Jeetje wat zijn jouw jongens alweer groot!! Weet nog dat je zwanger was... pfff de tijd vliegt! Zal het mijn dochter pas vertellen na de eerste echo hoor, eerder durf ik niet.

Geplaatst

@Caroline Gefeliciteerd meid super!!

Inmiddels ben ik begonnen, dus ik kom ook steeds dichter bij de twee streepjes:toppie:

@Sas Ik heb een man ontmoet tijdens ons wachten in DD en die had net de vorige dag TESE laten doen, dus ik heb hem even

uitgehoord voor je..hij vond het meevallen. Hij had trouwens een ijszakje gelegd onder zijn zakje zeg maar..haha dus gelijk een tip voor je mannetje.

De hele ingreep was in 10 min. gebeurt, wel bij iedereen anders natuurlijk maar toch. Veel liefs van mij!

Ik weet niet meer wie het vroeg van jullie, maar een spermiogram is gewoon een mooi woord voor een onderzoek van het sperma.

Iedereen veel succes met alles en wees lief voor jezelf:positive energie:

Geplaatst

Claus,

Als ik t goed begrijp was je dus zwanger van 1 embryo? Wat n verschil per zh, dat ze er bijmij3 aanraden en bij t emc maar 1. Heel positief dat je daarvan zwanger bent geworden.

Chablis,

Ja er is een speciale reden bleek vaatafwijking in m'n hoofd. Maar ik hoop dat t meevalt - heb er normaal geen last van - en ik zonder keizersnee kan bevallen.

Sas

Ja ik groei nu lekker hoor! Krijg nu veel opmerkingen, t gaatnu opvallen. :) en voel me goed en zo gelukkig. Zo gelukkig ben ik nogniet geweest in m'n leven.

En hoe is t met jou? Hou je t n beetje uit zonder manlief?

Jolanda

Yeah op naar de streepjes, meis!

Is je auto weer goedgekeurd btw?

Jeanine

Wat rot voor je dat je nog steeds zo slecht voelt. Neem je ook Floradix erbij, een natuurlijk ijzersupplement, in vloeibare vorm? Ik neem t elke ochtend met vers vruchtensap (zelf geperst) om de opname te bevorderen en voel me er beter door.

Geplaatst

Ja marianne, ik was zwanger van 1 embryo. Ze adviseren in het EMC inderdaad om er maar 1 terug te laten plaatsen om de redenen die we allemaal wel weten maar omdat ik 40+ ben plaatsen ze er ook wel 2 terug. De eerste keer hebben we zelf besloten om er maar 1 terug te laten plaatsen en de tweede keer hadden we besloten (na aandringen van mijn kant is vriendlief toen toch nog "overstag" gegaan) om er voor 2 te gaan en toen was er maar 1 goeie (waar ik dus zwanger van ben geraakt). Het kan zo raar lopen, dat weten we allemaal. Bij mij nu ook, ik moet volgende week ongi worden en volgens mij ben ik het nu al aan het worden. Heb ook al die ongi buikpijn! Word er zo onzeker van. Vorige maand was het een week te laat en misschien is het nu wel een week te vroeg. Was voor de curettage altijd netjes op tijd ongi en nu is het een puinhoop! Grrrrrrr.

Geplaatst

Aha Marianne, ja dan is het logisch dat de kans ietwat meer aanwezig is dat je via een keizersnee moet bevallen.

Als ik eerlijk ben.... ik weet nog zo net niet of ik wel via de vaginale way had willen bevallen. Als ik de filmpjes die ik

ervan in mind heb ik daar voor mezelf mijn twijfels bij. Het voordeel daarvan is wel dat je iets sneller herstelt.

Geplaatst

Caroline

Wat een onwerkelijk gevoel moet dat zijn. Eindelijk mag je het ervaren, een POSITIEVE test.

Ik ben zo blij voor je, en ook voor dit topic. Een vrolijk bericht, en hoop. Want dat houdt ons op de been.

Nogmaals jij en natuurlijk jouw man en dochtertje, gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd hoe jouw dochtertje (over een paar weken?) op het goede nieuws gaat reageren.

Jeanine

Je hebt het maar druk: je gezondheid, Storm, visite en huishouden.

Hoe gaat het nu met je? Voel je je onzeker (nu je geen kraamhulp hebt, en je man werkt) of heb je het een en ander al onder knie. Herken je de huiltjes van Storm een beetje?

Fijn dat je direct terecht kan bij de reumatoloog. Heb je geen bijwerkingen van de staalpillen (zoals obstipatie?) of gaat dat goed?

sas67

Hoe gaat het met je? Ik zie aan je mood dat je je 'sad' voelt.

Geplaatst

Heel even spieken op m'n ouwe topicje waar ik bijna nooit meer kom... en jáaaaaa! Caroline, wat een super goed nieuws. Vasthouden die kleine gup hè!

xxx Yola

Geplaatst

Claus,

Ja frustrerend hoor dat je nu niet regelmatig bent, zeker als je dat altijd gewend was! Probeer je er toch maar niet te druk om te maken, tja ik weet makkelijker gezegd dan gedaan. Je lichaam neemt de tijd die t nodig heeft om alles voor te bereiden op n geslaagde poging!

Chablis

Oh ik had me toch wel n klein beetje zorgen gemaakt om die keizersnee, maar nu met jouw positieve ervaring en de voorlichtingsavond gister door n gyn ben ik weer helemaal gerust. Ik laat t maar over me heen komen, het is allemaal goed! :) bedankt!

Geplaatst

Marianne, ja Floradix ken ik ik heb het ook gebruikt. Ik gebruik nu naast de staalpillen roosvicee Ferro.

IVFmoeder, gisteren zat ik er helemaal doorheen. Huilen huilen. Storm was door de enorme warmte en de darmkrampen helemaal van slag. Niet willen slapen overdag en alleen maar huilen. ( echt krijsen, soms huilt hij omdat hij honger heeft of een vieze luier dat klinkt anders merk wel verschil in huilen ja) Ik was kapot. Manlief belde vanaf z'n werk en ik was helemaal over m'n toeren. Hij is deze week veel weg omdat het afsluitingsweek is op school. Dus vanavond voor de kinderen morgen voor de leraren en ander personeel. Gisteren was er ook iets uit z'n werk maar dat heeft hij overgeslagen omdat hij snel mij wilde aflossen. Vind het soms allemaal wel lastig omdat ik zo moe ben en dan graag even slaap. Vanochtend ging het een stuk beter Storm in bad gedaan en nu het niet zo warm meer is heeft hij gelijk 2u geslapen ! Ik ben ook ruim een uur gaan liggen en ben ook in slaap gevallen. Manlief is vanmiddag om 14.00u thuis dus dan kan ik ook even gaan liggen en even naar de winkel. Soms wil ik er even uit anders vliegen de muren op mij af. Ja ik heb wel last van opstipatie ! Zo maar even sinaasappels persen. Nu eerst douchen. Maar hoe gaat het verder met jou dan ?

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben gisteren ongi geworden (een week te vroeg, hoe gek kan het lopen) dus voor de zekerheid vandaag naar het ziekenhuis gebeld en ik kon komen voor een echo. Daar kon ze op zien dat mijn baarmoederslijm mooi dun is dus het is nu echt het begin van een nieuwe cyclus. Heb ik waarschijnlijk al na een week een eisprong gehad de vorige keer. Of het komt door de cyste die er nog zat. Die is nu weg gelukkig en we mogen vanavond beginnen met stimuleren!!! Er zitten maar 3 blaasjes (met dank aan mijn leeftijd) maar ja, 1 is genoeg zeggen we dan maar! Die hoop haal ik dan maar uit de vorige keer! Ik vind het nu wel erg spannend worden hoor. Wetende dat dit de laatste keer wordt was het toch wel "veilig" om het steeds vooruit te moeten schuiven. Nu wordt het weer echt. Brrrr.

Geplaatst

Claus spannend! En wie weet worden het er meer he, ik had er bij de eerste FM maar 4 en was teleurgesteld, en uiteindelijk bij de punctie toch 5 eitjes! Waarvan minstens 1 hele goeie... Succes!!

Geplaatst

Fijn Linda! Wat een opluchting moet dat zijn...

Ik denk eentje, ten eerste ben ik 42 en ten tweede komt de teststreep steeds maar langzaam in beeld. Is het niet zo dat je bij een tweeling meteen knal een streep hebt door het hoge HCG? Heb ik ook maar hier op het forum gelezen hoor...

Geplaatst

@Caroline

Nee, het is onzin dat als het streepje helderder is je dan een tweeling krijgt.

Bij mijn beide zwangerschappen was mijn HCG torenhoog, maar was het steeds een eenling.

Geplaatst

Caroline....., meis wat lees ik nu!!! tjee van harte gefeliciteerd!!

ik las ook een berichtje over de duidelijkeheid van een streepje van een zwangerschaptest...., ik denk dat idd niet aan de duidelijkheid kunt zien van 1 of 2...., maar ik kan wel

uit ervaring vertellen, dat als je streepje niet zo duidelijk is..., er toch minder hoog HCG in je urine te zien is.

Ik heb dat namelijk meegemaakt met mijn MK's, hoe onduidelijker de streep, hoe sneller het mis ging. maar ja dat was bij mij zo, dus ik weet niet of dat bij iedereen is.

Wij hebben de uitslag binnen van de DNA test op het zaad..., er was 21.2 % dna fragmentatie. Wat dat precies betekent moeten we nog horen.

Maar zoals het er nu uitziet, ligt het bij ons waarschijnlijk niet alleen maar aan de oudere eicellen..., maar is de kans groot dat het ook aan het zaad kan liggen.

Het schijnt dat een zaadcel met fout DNA wel kan bevruchten, maar dat een goede doorgaande zwangerschap uitgesloten is. De kans is dus groot dat het eerste zaadcelletje die het eitje bevrucht, fout kan zijn. Dus is het niet zo dat per definitie de gezonde zaadcellen het eerste bij het eitje zijn.

weet ff echt niet wat ik met deze uitslag moet. Ik zie het als een extra complicatie.

Ik hoop dat ze nu met ICSI en ISMI toch de goede (die zijn er gelukkig ook nog) kunnen vinden. Manlief is ondertussen aan de vitaminen, wat het zaad positief kan beinvloeden.

Wel gek dat ze in Nederland alleen de gewone sementest doen..., en geen DNA test. Wat zou dat voor veel koppels kunnen schelen... veel tijd, geld en vooral teleurstellingen.

groetjes joske

Geplaatst

Ik ben het helemaal met je eens Joske dat het raar is dat in NL geen DNA test doen. Het zou inderdaad veel tijd, geld en teleurstellingen kunnen beperken.

@Caroline

Hebben ze bij jou niet via een bloedtest vastgesteld dat je zwanger bent?

Geplaatst

@Caroline ... GEFELICITEERD met jullie zwangerschap!!!

@Claus, bedankt voor die handige site. Hier staan alle voor- en nadelen heel duidelijk aangegeven. We zijn er nog niet uit. Ik neig wel meer naar 2 embryo's terug plaatsen maar dan slaat de twijfel weer toe en denk ik niet tegen elk risico. We hebben nog even de tijd dus blijf ik nog maar even door twijfelen.

@Linda, wat goed dat er geen cystes te zien zijn!

@Joske, goed plan, je herinnert me weer even aan iets wat ik eigenlijk al wist maar weer even vergeten was ... ik ga mijn vriend ook vol stoppen met vitaminepillen. Daar wordt zijn zaad dan hopelijk sterker van. Onze IVF poging is mislukt omdat of zijn zaad niet sterk genoeg was (wel boven de norm trouwens) of mijn eicel te stug van structuur is. Onbegrijpelijk dat dat dan nu pas ontdekt wordt. Het voelt alsof al onze eerdere pogingen hierdoor geen schijn van kans hebben gehad. Als al die jaren van proberen mijn eicel te stug was, was het dus eigenlijk jaren kansloos om zwanger te worden.

@alle meiden, een sterkte en succes knuf voor jullie allemaal

Kreeg van mijn zus nog een lief kadootje: een edelsteen die je op je lichaam moet dragen en die een hele sterke werking schijnt te hebben op de vruchtbaarheid.

Geplaatst

Dank jullie wel voor de felicitaties... Ik ben nog steeds niet gewend hoor!

Joske de streepjes zijn heel duidelijk hoor, ze kwamen alleen niet zo snel en vandaag is niet dikker dan gisteren ofzo...

Chablis een bloedtest doen ze bij mijn ziekenhuis niet, je moet zelf testen en dan bellen voor de eerste echo rond 7 weken. Dat ga ik vrijdag doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden