Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Claus,

Nee toch! Wat vreselijk! Net terug van 2 weken werk in buitenland en snel naar ons topic; zie ik je trieste bericht. Ik vind het zo erg voor jullie!

Heel heel veel sterkte! Wat n zware klap is dit!

Ik denk aan je en wens je/jullie heel veel kracht toe!

Xxx, mees

Geplaatst

lieve claus,

Ik lees je bericht en ben er stil van.

Wat een vreselijk bericht is dit.

Nee dit zie je nooit aankomen zoiets wat is de wereld weer oneerlijk verdeeld.

Ik geef je een hele dikke knuffel en wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van deze moeilijke periode

Geplaatst

Oh Claus meid wat afschuwelijk voor jullie.

Ik heb er geen woorden voor.

Je krijgt niet eens de kans...............

Heel veel sterkte

knuffel

Geplaatst

Lieve Claus;

Wat een vreselijk nieuws voor jullie!! Ik leef met je mee. Heel veel sterkte om dit te verwerken!

xTine

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik zit niet zoveel meer op dit topic. Deze week de kids van manlief gehad en ik ben nog steeds niet fit. Volgende week kalm aan. Storm ligt nu te slapen en manlief is even naar de winkel. Even 2 tellen voor mezelf.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Lieve Claus, heel veel sterkte en liefde voor jou en je man. Veel kracht om dit verlies te dragen en verwerken. Het gaat jullie goed in het verdere leven, wees zuinig en lief voor elkaar.

Geplaatst

Lieve meiden, bijna klaar ben ik voor maandag de punctie, nog even mijnkoffer pakken en de rest haha..

Woensdag mijn tp en dan donderdag weer lekker naar huis. Intussen gaan we genieten van Dusseldorf en echt de stad in, we zijn er nu al vaak geweest maar nog niet in de stad. Ik wens iedereen veel liefs en een fijne zondag.

Geplaatst

Lieve vio-la

Ik wens jou voor morgen heel veel succes voor de punctie

Op naar mooi bevruchtingen en een plek op de juli wachtbank

Maak hem groen ik duim voor je

Veel plezier met je man daar.

Geplaatst
Lieve Claus, heel veel sterkte en liefde voor jou en je man. Veel kracht om dit verlies te dragen en verwerken. Het gaat jullie goed in het verdere leven, wees zuinig en lief voor elkaar.

Dank je wel Vio-la! Jij alle succes met de punctie en daarna op naar een mooie terugplaatsing!!!

Liefs Claus

Geplaatst

@claus: meid ik weet even niet wat ik zeggen moet. Huilen huilen. Hele dikke virtuele knuffel. en ik hoop gewoon dat het je (en jullie samen) lukt om voor alle liefde die je te geven hebt een andere goede bestemming te vinden.

Geplaatst

@Vio-la, maandag sterkte met de punctie en woensdag succes met de terugplaatsing. En tussendoor gedachten verzetten en plezier hebben in Dusseldorf.

Geplaatst

Viola; Succes morgen en daarna een mooie tp!

Worden spannende dagen. En ook heerlijk gaan genieten samen!

Xxx, mees

Geplaatst

En dan opeens ben ik ook de 40 gepasseerd en staan we nog steeds met lege handen.

Ik ben niet zo'n frequente forumbezoeker, maar voel nu toch de behoefte om mijn verhaal hier te droppen. Zomaar tussen al jullie mooie en bemoedigende berichten.

Mees, je bent al weer een tijdje zwanger, maar niet zonder slag of stoot lees ik.

Viola en Nikki, jullie zitten midden in een poging: Veel Succes!

Na twee ivf pogingen dit jaar zonder resultaat hadden we een pauze genomen van een paar maanden en ook even afstand genomen van het forum. Best relaxt! En wat schetst onze verbazing : afgelopen week leek het of ik spontaan zwanger was. Nb op de dag van m'n 40e verjaardag(afgelopen dinsdag) kregen we te horen dat het HCG gehalte maar 6 was. Kansloos dus. Ik donderde als een gek van die wolk af. Zegt m'n moeder om mij te troosten; "Ach voor mij hoeft het niet perse hoor kleinkinderen, ik heb mijn eigen kinderen toch!" JA, ik had ze graag ook willen hebben, we doen dit helemaal niet voor jou..grr.

Ik blijf maar denken dat het in ons geval geen pech is, maar er meer aan de hand is. In al die jaren is er maar 2 keer iets gebeurd. (twee dagen overtijd en dan weer afgelopen). Ik heb ook nog eens superweinig follikels en eicellen. Bij beide pogingen maar 3 follikels. Ik las ook ergens op internet dat er geen verdere onderzoeken meer worden gedaan als je de 40 bent gepasseerd. Het zal toch niet waar zijn. Mijn arts (zuid-nederland) wilde wel een nieuwe techniek toepassen, omdat er telkens geen innesteling plaats vindt. De baarmoederwand wordt daarbij bewust beschadigd. Het is een techniek die nog niet wetenschappelijk is bewezen. We hebben nog aan onze arts gevraagd of we beter kunnen uitwijken naar Belgie, maar die vondt het niet nodig. (En deze is behoorlijk vooruitstrevend en meelevend)

Sinds vorige week denk ik toch echt dat de cellen telkens stoppen met delen...waarom?

Ik weet even niet hoe ik de moed erin moet houden met het paseren van deze leeftijdsgrens.

Weet iemand hier hoe het zit met aanvullende onderzoeken boven de 40? Moet je daarvoor in het buitenland zijn?

Geplaatst

Ellie

Ík ben nu net 43 geworden, 4 keer zwanger geweest afgelopen 2 jaar helaas geëindigd in MK'S tussen de 5.5 en 10 weken in.

Wij hebben nu voor de laatste ivf naar dusseldorf geweest, en daar zijn ze verder met onderzoeken. Zo is bij mijn man DNA fragmentatie vastgesteld in een sperma onderzoek die ze

in nederland nog niet doen en dus ook niet vinden.

dus mijn advies zou toch voor in iedergeval een intake naar DD te gaan. Daar hebben ze toch een andere kijk op, bij sommige gevallen.

groetjes joske

Geplaatst

@ellie,

Ik ben net 41 geworden en wij zijn al bijna 4 jaar bezig.

Ik loop in het AMC en daar houden ze wel rekening met je leeftijd.

De medicijnen worden hoger gezet om meer itjes te maken en 3 emmys terug geplaatst als je die hebt.

Heel veel succes

Geplaatst

Hi Ellie,

Ja, ongelooflijk maar waar. Ben al op de helft. Vandaag de 20 weken echo gehad en alles top! Zoooo blij!

Wb jouw vraag; ik ben zelf erg pro Düsseldorf omdat ze daar meer onderzoek doen. Maar ook Nederlandse zh-en behandelen tot 42/43, dus dat zou ook kunnen.

Ben ook in Amc geweest maar deden eigenlijk niet meer dan medicijnen voorschrijven voor IVF en de echo's. De echte info (zaadprobleem dus icsi bleek nodig) kregen we in DD.

En geef de moed niet op hè. Je bent nog piep ;-)

Xxx, mees

Geplaatst

Mees wat goed! ik zie je nog stuiteren in de wachtweken en nu alweer 20 weken??? jeetje de tijd gaat echt snel! Ik hoop voor mij ook de komende tijd... vind 'm nu langzaam gaan hoor, pfff...

Geplaatst

Hey Caroline, ja snel hè?!

Maar in t begin gaat het super langzaam. Ben nog aan t bijlezen van m'n weken buitenland en zooooo gaaf dat je zwanger bent! Niet normaal!! Echt geweldig!

En de dagen tot de 1e echo duren eeuwen. Oh, ik telde ze af. Haha, ja weet je nog, die laatste wachtdagen. Ik stuiterde door het plafond :-)

En wat zegt de verloskundige tijdens deze echo vandaag? Wat n beweeglijk kind. Heel druk aan het stuiteren :-))))

Hihi, stuiterend ingenesteld....

Heel veel succes bij de echo's en genieten!!!

Xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden