Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@all

morgen moet ik de stomme verplichte bloedtest doen die op niks uitdraait en dan bellen ze je ook nog om dat te vertellen hoe zuur is dat.

ik heb ze gemaild dat we gelijk door willen en of ze mij al konden inplannen maar dat kan pas na de test pffffffff

ik hoop eigenlijk dat ik volgende maand voor de laatste ronde kan en we hebben gevraagd hoeveel rietjes er over zijn we zullen het zien morgen mss antwoorden.

Geplaatst

Gelukkig wacht het werk weer op mij...dus afleiding genoeg!

@sas

lekker kippie spelen en broeden geblazen.

zorg dat je lekker veel te doen hebt dan vliegen de 2 langzaamste weken van je leven een beetje om.

Ik duim voor jullie,.

Geplaatst

@all

vanmorgen bloedtest gedaan en nu afwachten tot ze mij bellen vanmiddag

Ik vind het belachelijk en zit niet op hun uitslag te wachten want die weet ik zelf al.

Maar ja ik wil wel weten wanneer ik door kan uiteraard.

Geplaatst

@Sas. Yes ... !!! Wat fijn voor jullie ... een superkwaliteit emmie! Ik gun je zo die mooie innesteling! Ik duim mee hoor.

Hopelijk is je mannetje snel van zijn pijn verlost.

Dikke zet-hem-op & doe-rustig-aan & lekker-broeden knuf van Nikkie

Geplaatst

@Essie. Tis wat al die rare ziekenhuisregeltjes... daar zit je toch niet meer op te wachten... Weet je inmiddels al iets meer? Wanneer kunnen jullie weer starten?

Geplaatst

@nikkie

Ja stomme regels allemaal.

Verteld ze het alsof ik het zelf al niet wist pfffffffffffffffffffffffffffffff

maar goed 5 september moeten we langs voor een gesprekje.

En ze zei alweer de wachttijden zijn lang we kunnen niet meteen door dus ik baal echt we horen het 5 september

Geplaatst

Claus hoe gaat het met jou? Ik vind het ongelofelijk hoe je iedereen hier blijft steunen, ik denk dat ik allang het bijltje erbij neer gegooid had... Ik zat net nog te denken: wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld: iedere idioot kan kinderen krijgen en anderen, die het zo verdienen en er zoveel moeite voor doen, moeten het zonder kinderen doen. Zo oneerlijk...

Geplaatst

Essie

Jouw verhaal over de bloedtest is zeer herkenbaar. Ik vind het ook raar dat je nog een bloedtest moet doen. Ik kwam een keer niet, omdat ik dacht dat het niet hoefde, en werd toen door het ziekenhuis gebeld, en moest toch komen.

Sas

Broedse en beterschap voor je vriend.

Geplaatst

Ik had gisteren een groeiecho. De kleine weegt nu 1600 gram. Zijn gezichtje konden we niet zien, want zijn armpjes en beentjes zaten ervoor. Hij ligt nog in stuit. Ik hoop dat hij over twee weken met hoofdje naar beneden ligt.

Geplaatst
Claus hoe gaat het met jou? Ik vind het ongelofelijk hoe je iedereen hier blijft steunen, ik denk dat ik allang het bijltje erbij neer gegooid had... Ik zat net nog te denken: wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld: iedere idioot kan kinderen krijgen en anderen, die het zo verdienen en er zoveel moeite voor doen, moeten het zonder kinderen doen. Zo oneerlijk...

Dank je wel voor je berichtje, lief van je!

Het gaat op zich best goed met me alleen ik heb er nu meer moeite mee als in het begin nadat we besloten hadden om te stoppen. In het begin was ik zo opgelucht dat "ik niet meer hoefde". Die opluchting trok me door mijn verdriet heen maar nu is die opluchting weg en komt het verdriet vaker naar boven. Maar ik moet door en het gaat me lukken om het een plekje te geven, heeft alleen veel tijd nodig. De pijn zal ook altijd wel in mijn hart blijven zitten maar dat kan ik aan. En dat ik zwanger ben geweest, dat gevoel koester ik ook. Het heeft me heel veel pijn en verdriet bezorgd maar het was ook fantastisch om mee te maken/te voelen. En inderdaad het is waar wat je zegt: ik vind het soms ook zo oneerlijk. Zie ik op tv een vrouw met al 2 uithuisgeplaatste kinderen en gewoon weer zwanger zijn he!!! En dan met een dikke blow in haar mond gaan zitten vertellen hoe erg ze het allemaal vindt! Jak! Grrr.

Verder vindt ik het wel fijn om jullie nog te blijven volgen. Kijk, de nieuwelingen kan/wil ik niet meer volgen (al wens ik ze allemaal een mooi resultaat natuurlijk!)maar met degenen waar ik samen mee in het traject heb gezeten en veel steun van heb gehad daar leef ik nog wel mee mee.

Zo fijn dat bij jou ook alles goed was de laatste echo! Blijft toch altijd spannend en zo super om te zien dat alles dan goed is! Geniet er van, ik gun het je echt!

Dikke knuf Claus

Geplaatst

@Essie. Plannen ze bij jullie in het ziekenhuis niet alvast een onder voorbehoud datum? Wellicht kan je dat nog vragen? Ons eerste deel van de behandeling is in een relatief klein ziekenhuis, voor het tweede deel (TP) gaan we naar het veel grotere Erasmus. In ons ziekenhuis mogen ze maar 2 ICSI "gevallen" per week aannemen dus direct door na onze mislukte poging ging niet omdat ze al vol zaten, balen natuurlijk. Toen ben ik met de fertiliteitsverpleegkundige gaan doorrekenen, wanneer dan weer ± ongi, dus dan 21 dagen later starten met deca en dan weer 2 weken later de eerste uitgangsecho. Dat lukte gelukkig nog wel in de planning. Ik ben dus reeds in de planner gezet maar het wordt pas definitief als ik mijn exacte ongi datum weet. Als ik op het moment van mijn ongi pas zou kunnen bellen is de kans groot dat het inmiddels weer vol zit of dat je dan onnodig langer deca moet spuiten om ingepland te worden voor het eerst volgende vrije plekje. Wie weet kan je er nog een telefoontje aan wagen naar het ziekenhuis. Hoop voor jullie dat jullie snel weer kunnen starten.

Geplaatst

@Claus. Ik las je berichtje aan Caroline en voel de behoefte om even naar je te reageren ... Ik ben hier vrij nieuw en ken je dus eigenlijk niet maar ik wil even zeggen dat ik respect voor je heb dat je iedereen blijft steunen waar je mee in het traject hebt gezeten, hoe moeilijk en emotioneel moet dat voor je zijn. Het zal je zeker gaan lukken om dit enorme verdriet een plekje te geven. Zal tijd nodig hebben, veel tijd. Ook zal het je nog vele tranen kosten. Je zal het je nu nog niet kunnen voorstellen maar uiteindelijk zal je hier sterker uitkomen. Ook al zie je de zon nu nergens ... hij schijnt altijd ... ergens ... Claus, veel sterkte en steun toegewenst, Nikkie.

Geplaatst

Oh lieve Claus, dank je wel! Je bent een topwijf om nog zo mee te leven naast je eigen verdriet!!

Liefs

Ow Sas, dit is zo super! Ik duim voor je meis!

XXX Claus

Geplaatst

@Itsus Ik zie dat ik niet de enige ben die op dit tijdstip van de dag niet kan slapen... Ik ben nu twee en een half uurtje op en zit maar wat op de iPad te rommelen. Ondertussen voel ik de kleine uk in mijn buik rommelen.

@Claus Het is zo moeilijk om je bij iets neer te leggen wat niet je eigen keuze is. Vooral omdat je het zo graag wilt of hebt gewild, er zelfs even van hebt kunnen proeven, en voor anderen zo vanzelfsprekend is. Ik wens je heel veel kracht toe om dit alles een plekje te geven, en de momenten dat je het moeilijk hebt te doorstaan. Dikke knuffel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden