Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moeilijk, hoor sas, je man net nu voor 8! Weken moeten missen. Ik wens veel kracht de komende periode en wees maar extra lief voor jezelf, kanjer!

We leven hier allemaal met je mee, kom lekker uithuilen hier als je daar behoefte aan hebt. Je kunt t maar kwijt zijn!

Liefs,

Marianne

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik kom net terug van de VK. Mijn bloeddruk was goed, en ons zoontje lag met zijn hoofdje naar beneden. Alleen bij het luisteren naar zijn hartje hoorde de VK een extra tik. Dit heeft hij nog nooit gehad.

Ik lag op mijn rug, en voelde me niet lekker worden. Ik raakte buitenadem, en voelde alsof ik een tekort aan zuurstof had. Ik bleef liggen, terwijl ik eigenlijk behoefte had om rechtop te zitten, totdat de VK klaar was met het luisteren naar het hartje en praten. De VK zei dat het liggen op de rug de grote bloedvaten kan afknellen. Ik lig normaal ook nooit op mijn rug.

De VK wilt een echo laten maken om te kijken wat er aan de hand is met ons zoontje, en zal ons terugbellen om te vertellen hoelaat we vandaag terecht kunnen in het ziekenhuis voor een echo. Ik hoop dat er niks aan de hand is met ons kleintje!

De schilders waren gisteren voor het laatst. Ik wilde vandaag eigenlijk naar de Tuinen gaan, en thuis wat babyspullen uitzoeken, en wassen en spullen voor mijn vluchtkoffer bij elkaar zoeken. Dat kan nu dus niet. Eng zijn de dagen als het niet gaat zoals je het gepland hebt.

Geplaatst

@IVFmoeder. Jeetje das schrikken voor je. Hopelijk is met jullie manneke alles goed. En hopelijk voel jij je inmiddels ook weer goed. Sterkte knuf voor jou.

PS. De Tuinen, daar kom ik ook wel eens ... leuke zaak, vooral in de zomer, op het terras aan het water, relaxte sfeer daar.

Geplaatst

@IVFmoeder. Nog geen berichtje van je gelezen naar aanleiding van de echo van vanmiddag ... Hoop zo dat alles goed gaat met jullie ukkie en met jou. Maak me zorgen om jullie. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Lieve meiden,

Er werd een hartfilmpje van een half uur gemaakt, en ik kreeg een echo. Het hartfilmpje zag er goed uit; geen extra slag. Ze kon wel een extra slag zien op de echo. Omdat het incidenteel is, hoef ik me geen zorgen te maken.

Thanks voor jullie medeleven!!!

Karin

Geplaatst

@IVF moeder Pfff lijkt me toch wel even schrikken, hopelijk ben je gerustgesteld, succes meid.

@Sas Dikke kknuf nu je weer alleen bent. Gaat het weer een beetje met je?

@Marianne69 Hoi liefje, hoe is het, beetje bijgekomen? Ik ben nog nooit zo bang geweest in mijn auto tijdens dit noodweer brrr..ik had naar je moeten luisteren, ja zwangere vrouwen hebben altijd gelijk he hahaha..

@Nikkie Hoi meid, nog aan de acu? Ik ga over 8 daagjes naar Malta even een relax vakantie break, we hebben er veeeeel zin in.

@Itsus Hou vol meid, nog even voor je, oh zo spannend..

@Linda Ook voor jou de laatste loodjes, heel veel succes!

En als jullie allemaal bevallen zijn dan komt hier de volgende babyboom aan!! Ik ga jullie volgend en ook Sas, Nikkie, Essie, Joske…We gaan ervoor:blowkisses::positive energie::confettistars::goodluck::CYBER_HUGS:veel liefs van mijxxx

Geplaatst
En als jullie allemaal bevallen zijn dan komt hier de volgende babyboom aan!! Ik ga jullie volgend en ook Sas, Nikkie, Essie, Joske…

Het is op dit moment rustig op dit topic. Over een paar weekjes zal het weer druk worden, en een #dames in de wachtweken zitten, en wie weet voor het einde van dit jaar een #zwangeren!!!

Vio-la Lekker op vakantie naar Malta. Nog even opladen voor de herfst/winter.

Ik zag dat het in Zuid-Frankrijk nu een graad of 25-27 graden Celsius is en dat het zonnetje schijnt. Ik had daar wel een weekje willen zijn.

Geplaatst

Hallo iedereen,

Is deze thread bedoeld voor 45+ en voor t eerst IVF of is ie veranderd in een algemenere 40+ topic? Voordat ik een nieuwe start bedoel ik .. :)

Geplaatst

Hoi Jamilla, het is een algemeen topic voor 40 plussers geworden hoor, dus je hoeft geen nieuwe te starten!

Welkom hier, ik was je naam volgens mij al tegen gekomen...

Caroline

Geplaatst

Dank je :) ja ik snuffel sinds kort hier rond, IVF rookie en net de eerste klap geincasseerd en niet al te beste vooruitzichten (10-15% kans), maar dat zullen velen van jullie hetzelfde hebben.

In het kort: 41, verhoogd FSH (15+), eerste poging sinds vrijdag mislukt. Groot, groot verdriet.

Ik mag direct door, al bij mijn volgende ms, begin oktober. Heeft iemand daar ervaring mee, zo snel? Ik krijg dezelfde medicijnen als vorige keer (decapeptyl en menopur 300) maar we gaan geen pil doen deze maand. De gyn wil me geen hoop geven, maar kan zijn, zegt ze, dat mijn follikels dan sneller en in grotere getalen in actie komen.

Had er vorige keer 5, waar 4 eitjes uitkwamen en uiteindelijk 2 embryootjes 8 en 5 cellig, saampjes teruggeplaatst, maar helaas...Dat was voor mij dus een verrassend goede score (helaas :P), ik word jaloers van verhalen van 15 follikels enzo haha. Op heel veel meer moet ik niet rekenen. Door allerlei nare omstandigheden nooit over kinderen na willen/kunnen denken, maar nu is het idee dat wij misschien wel kinderloos blijven echt ondragelijk, dus ik blijf maar hopen op een goede uitkomst

x jam

Geplaatst

Ik heb die 15 % ook te horen gekregen en kijk nu... Maar ja, ik heb er wel 5x over gedaan. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik nog een keer zwanger zou worden dus volgehouden maar dat kan niet iedereen opbrengen. Ik had ook ergens een grens moeten trekken natuurlijk maar gelukkig niet hoeven doen. Wat leeftijd betreft: ik ben uitgerekend op mijn 43ste verjaardag...

Ik weet niet waarom je aan de pil moest? Ik ben nooit aan de pil gegaan en altijd kort protocol, voor aantallen eitjes zie mijn handtekening. Ik had er nooit zo weinig als de laatste keer maar toen dus gelukt. Ik ben er wel achter dat er inderdaad een hele grote dosis geluk bij komt kijken... Maar extra vitamines e.d. kan natuurlijk nooit kwaad en wat ik alleen de laatste keer heb gedaan is vanaf de TP elke dag een half uur tot een uur wandelen. Maar of dat het zetje in de goeie richting is geweest? Daar kom je niet achter natuurlijk.

In ieder geval veel succes en geef de hoop nog niet op hoor!!

Geplaatst

@Jamilla. Welkom hier. Succes met het verwerken van de teleurstelling. En sterkte met het verdriet, laat die tranen maar komen hoor, dat lucht op. En hier op het forum kan je ook je ei kwijt, dat helpt ook (mij in ieder geval wel, het is fijn dat er altijd een luisterend oor is). Wel fijn dat je direct door mag. Ging bij mij niet omdat er geen plaats was, ik moest dus 1 cyclus wachten. Mijn gevoel zei gelijk door want ik heb geen tijd te verliezen maar mijn verstand zei misschien is het beter om even rust te nemen na al die hormonen. Nu werd de beslissing dus voor mij genomen ... Volgende week ga ik weer starten met de deca. En wat je zegt blijven hopen hoor! Doe ik ook, op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het goed gaat komen, ik heb er vertrouwen in. Ik ben er van overtuigd dat veel positiviteit zeker mee helpt. Succes Jam!

Geplaatst

Jamilla

IVFmoeder

gelukkig niets aan de hand! Pfiew, wat n opluchting! Ben blij voor je!

Viola

Je hebt maar wel gedaan! Een overwinning meis! Ik vond t super dat je bij m'n babyshower was, weet hoe dubbel t kan zijn. Maar ook jouw lotus komt eraan hoor! Xxx

Yola

Van harte!'!! Ben benieuwd naar de naam van je dochter!

Geplaatst

Jamilla,

Sorry ging ff mis, blijft lastig op n iPhone :-)

Welkom hier! Ik ben 42 en na 8x KI, 2x IVF en de laatste keer icsi zwanger, nog 5 weekjes te gaan! Ik heb altijd een paar maanden pauze gehad maar dat lag aan de wachtlijst bij t ziekenhuis. Ik denk dat ze bij t AMC wel een maand rust ook adviseerden. Maar je gevoel wilde altijd meteen door, want zolang ik in t traject zat, was er hoop! De laatste keer was ik niet erg hoopvol, mijn man was dat wel, we hebben samen veel gebeden en gemediteerd, creatieve visualisatie (dat deden we daarvoor niet). Tja je weet niet waar t aan ligt, maar dat heeft mij wel enorm gesterkt! Ik wens je heel veel sterkte op weg naar die ene embryo dat jouw kindje gaat worden!

Liefs

Marianne

Geplaatst

Hoi dames, zouden jullie t 40+ lijstje willen aanvullen voor mij? op 14 september ben ik bevallen van een kerngezonde dochter, L.otus. Hoop dat iedereen op dat lijstje binnenkort dat geluk ten deel valt!

Dank, Yola

ps: oh, ik zie nu de felicitaties haha, bedankt!

Geplaatst

Nou zeker bijzondere naam, Lotus is onze werknaam al maanden! Grappig! Mijn man is nu ook zo gewend aan Lotus, dat hij n volgende meisje (mocht het zover komen) Lotus wil noemen! :-) nogmaals feliii!!!!!

Geplaatst

Het was even zoeken ... maar volgens mij is dit het laatste lijstje ... zoals gevraagd door Yola heb ik het voor haar ingevuld

JEANNET
42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje) Bevallen ..... !

JEANINE
41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen) Bevallen ..... !

RACHEL
44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

LOT
42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

MOTO
44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

YOLA
41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september, 14 september bevallen van dochter Lotus

LINDA
42, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), 20 weken echo 10-5, uitgerekend 30 september

ITSUS
42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. ZWANGER(8e icsi) uitgerekend 30/9 (jongen) 10-8 weer echo.

MARIANNE
41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo, uitgerekend 18 okt.

VLOK
43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

KARIN
(IVFMOEDER) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging), uitgerekend 31 oktober

MEES
45, KW L'dorp, AMC, DD, BB: Zwanger! (8/3 punctie, 12/3 tp, bloedtest 21/3, uitslag 22/3:Positief!!, 20 w. echo: Top! uitgerekend 29 nov.

CAROLINE
42: Maasstad icm EMC: (5e ICSI) Zwanger van een TWEELING! uitgerekend 6 maart (mijn verjaardag)

SASKIA
43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 8 aug intake voor Tese en uitgangsecho voor 3de ICSI

NADINE
41: (5e ivf) tp 2/2

LEEUWINNETJE
37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

JOSKE
42: DD, 3E ICSI, start 18-7

TRISH
42, OLVG/AMC: 3x Ivf, tp 12 gehad; 3 embryos in buik en in ww

ELIES
nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

INGE
42: (1e icsi) punctie 15/2

CLAUS
42, EMC: (2e poging IVF)curettage 16/3 > in mei gaan we voor de 3e poging! Helaas niet gelukt; besloten te stoppen.

VIOLA
41, 1e IVF Maasstad R'dam, 2e IVF poging DD, start 3e IVF, datum nog niet bekend..

NAL
4o:

ESSIEISLIEF
41. AMC: 1e icsi in mei mislukt 2tp's volgende poging punctie begin aug 1eFM 27-7 2eFM 30-07 3e FM 01-08 4eFM 03-08 5e Fm 05-08 punctie maandag 08-08 TP 11-08 bellen om 9 uur aug hopen op 3 Emmy's tp.

NIKKIE
42: Albert Schweitzer ism Erasmus 2x IUI - 1x IVF - 1x ICSI - 21 september start ICSI poging 2

CHABLIS
40: 2e icsi (via 3e cryo tp zwanger geworden), 27 jan bevallen van dochter (6 wkn te vroeg geboren)
[/b]

Geplaatst

Hey Jamilla,

Ik snuffel ook nog maar kort rond hier en heb net een eerste teleurstellende start van de eerste poging achter de rug...vandaag weer volop ongesteld dus ik mag ook weer opnieuw proberen...mag nog niet direct door...eerst nog een maandje rust..tik tik tik..;)

heel veel succes!

Nine

Geplaatst

Hoi, even een hart onder de riem voor mijn leeftijdsgenoten. Ik word binnenkort 41 en heb een amh van 0, 08. In NL nooit meer dan 2, 3 follikels gehad op deca en 450ie menopur. Ik ga nu naar de Kinderwunsch kliniek in Düsseldorf bij Tanja Emde en spuit 225ie puregon, 75 ml luveris en vanaf dag 8 cetrotide om de eisprong uit te stellen. Verder doe ik acupunctuur en slik ik Chinese kruiden. Vandaag bij m'n eerste fm had ik 5 eitjes, dus dubbele hoeveelheid. Moraal van dit verhaal: ja, we zijn 'oud', maar een andere protocool kan echt schelen. Ik heb altijd gedacht dat deca mijn cyclus te plat legde en dat werd altijd ontkend, maar zie hier het verschil. Tuurlijk, ik ben er nog lang niet en der kwaliteit valt nog te bezien, maar ik ben nu al blij met dit resultaat. Niet opgeven, meiden, gewoon eens iets anders proberen. Succes allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden