Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Verdorie Mely, wat een teleurstelling zeg! Huil maar flink uit en dan weer positief worden hoor, je hebt nog een paar mooie emmy's die op je wachten..dikke knuffel!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Itsus, had je berichtje op facebook al gezien, maar dat je hier ook nog ff een bericht achterlaat... heel lief! Voor nu even een giditale dikke zoen voor jou en Svenn

Voor alle meiden die nog steeds het geluk niet hebben om zelf moeder te zijn van een mooi wondertje even een speciale dikke knuffel op deze dag! Jullie zijn ook speciaal, zorgzaam en bovenal, lief.

Ook al sta ik dit jaar eindelijk na al die jaren aan de andere kant vd lijn, ik weet oh zo goed hoe klote deze dag voor jullie voelt.*

Geplaatst

@Mely. Verdorie meis wat ontzettend balen. Veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling. Huil alle frustraties er maar lekker uit, dat lucht je op. En dan strax vol vertrouwen verder met je cryo's. Houd moed. Nogmaals sterkte.

Geplaatst

@Itsus wat een lief bericht weer van je. Wat ben je toch een lieverd. Thanxxx. Jouw eerste moederdag met Svenn, dat moet een bijzondere dag voor je zijn. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Ben even in mijn 'mindere' fase geweest( niet teveel mee bezig, zijn geen forum). Vlug een beetje bijgelezen net.

Mely@ Wat verdrietig voor jullie. Sterkte met het verwerken.

Sometimes@, volgens mij heb jij echo deze week. Veel succes.

Nikki@, jouw twee aan boord zijn geschud, wat een schrik moet dat zijn geweest. Wie weet zijn daardoor wel goed wakker en zijn ze aan de slag!

Je hebt ook nog een cryo ingevroren. Joepie. De menopur heeft wel goed zijn werk gedaan. Beter drie goeie als 8 matige.

De spanning begint bij mij weer een beetje toe te nemen. Nog zo'n twee weken en dan gaan we opstarten met de pil. Ben benieuwd hoe dat gaat, want die heb ik de vorige keren niet hoeven gebruiken. Het is onze laatste poging...

Istus@ bedankt! Ik vond gisteren best een moeilijke dag. Vlak voor de miskraam zei ik nog tegen mijn man dat ik dit jaar voor het eerst zelf een beetje moederdag zou hebben. Die lieve hubbie zorgde ervoor dat de bezoeken aan onze eigen moeders maar heel kort duurden.

Geplaatst

@mely Balen dat het niet is blijven zitten. Dikke knuffel.

@nikkie ik weet niet waar de tijd blijft. Ik heb wel al je laatste berichtjes gelezen en zit nu in spanning voor jou te duimen. Succes!

Geplaatst

Hoi dames,

Langzaam begin ik bloednerveus te worden..... Zo dadelijk om 14:10u heb ik een afspraak in Veldhoven bij de gyn, vervroegd in verband met mijn te hoge suiker.....

Zullen jullie voor me duimen dat er " iets" te zien is...?

Geplaatst

hoi,

ik heb een vraagje tot welke leeftijd kunnen jullie ivf doen bij ons ziekenhuis is dat tot 42 dat betekent dat ik een paar maandjes heb voor ivf.

ik ben nl 41 en word dit jaar nog 42.

groetjes

Geplaatst

@nikkie ik weet niet waar de tijd blijft. Ik heb wel al je laatste berichtjes gelezen en zit nu in spanning voor jou te duimen. Succes!

Geeft niet hoor als je geen tijd hebt, tis druk genoeg met zo'n kleintje. Lief dat je nu duimen aan het draaien bent voor me. Liefs Nikkie

Geplaatst

dag joice in het VU in amsterdam gaan ze door tot en met 45 jaar, mits je nog genoeg follikels hebt.

Nikkie wanneer mag je testen?

Heel veel succes ik duim ook voor je.

Geplaatst

@Mely. Hoe gaat het met je?

@Sometimes. Jij vanochtend eerste echo gehad, spannend! Zijn ze lekker aan het groeien?

@Mirke. Succes straks.

@Ellie. Voor jou gaat het nu ook weer opschieten. Misschien heb je het al uitgelegd hoor, maar waar is die pil ook al weer voor? Extra spannend omdat het jullie laatste poging is.

@Sas. 31 mei komt nu ook al heel snel dichterbij, dat is een goed vooruitzicht, toch?! Je zal staan te popelen, heel begrijpelijk hoor ;-).

Geplaatst
Nikkie wanneer mag je testen?

Heel veel succes ik duim ook voor je.

Thanx, lief van je. Vrijdag testen .... brrhhhh ... zo spannend! Hoewel ik voel me vrij relaxed, komt vast door die acunaald in mijn oor ;-). Het wachten gaat me - tot nu toe - prima af.

Geplaatst

Hoi dames ben een beetje bijgekomen.

Sometimes. Jij vanochtend eerste echo gehad, spannend!

Nikkie Hou je nog vol meid vrijdag testen spannend ik duim heel haard voor jou

Mirke. Succes straks.

Ellie. veel succses

en de andere die ik heb mischien vergeten ..

Ik heb nu rustmaand en daarna mag ik met cryo ik heb geen flouw idee hoe en wat en met welke medicijn dus weer spannend .

Geplaatst

Nou dames, ik ben niet zo erg veel wijzer.... Via de binnenkant konden ze er niet bij door de vreemde stand van mijn baarmoeder, maar dat had ik al wel verwacht. Ze moesten dus kijken via de buikwand en dat is veel lastiger/onduidelijker. Wat ze in ieder geval hebben gezien is een vruchtzakje waar iets in lijkt te zitten, maar veel verder kom je zo niet. Volgende week terug!

Wel moet ik morgen naar de internist voor de nodige onderzoeken voor de suiker!

Geplaatst

@mirke wat vervelend voor je ,nog steeds geen duidelijkheid. En wat betekent dan iets? Geen hartje nog, begrijp ik ?jeetje , nou duimen maar voor volgende week.

@ Mely, rust maar goed uit en maak je zelf maar klaar voor je cryo. Succes meis

@ nikki spannend.. Het is zo vrijdag, mooi dat je zo relaxed bent. Hopelijk idd door de accu.

@ elli , moet je nu gewoon de pil gebruiken en dan starten na je eerste menstruatie?

@sas bijna einde van de maand, ik hou mijn vingers gekruisd.

@ allen vandaag de echo gehad.

4 eitjes doen mee in de race, de rest waarschijnlijk nog te klein. Vrijdag weer een echo en waarschijnlijk zondag de punctie

:)

Geplaatst

@ Mirke wat vervelend al die onwetenheid ik kan me voorstelen hoe je nu vult hou vool meid denk aan leuke dingen.

@Sometimes o meid 4:clap2: maar je weet dat er nog meer kunnen zijn bij punctie dat weet ik uit ervaring ga zo door meid ik duim voor jou.

@Nikkie Hou je nog vol meid ?!

Geplaatst

@ Mely thanx meid, we gaan dr voor en hopen dat er nog wat bij komen.Rust jij lekker uit, je heb gelukkig nog lekker 6 emmy's en een van die topppertjes gaat gewoon blijven plakken.

@ Nikki nog 2 daagjes meid, ik blijf duimen voor je

Geplaatst

@Sommetimes ik ben wel wat bijgekomen maar helaas is mijn hop en verwachting minder geworden lat maar zeggen ben wat bijgesteld als er goed is zou ik eind juni begin julli TP kunnen hebben dus afwachten. ik ga aan jou denken en duimen op 20 mei veel succses geweenst ( maar ja dat weetje al)

Geplaatst

Nikki, nog geen 48 uur meer en dan is het vrijdag (klinkt toch korter als 2 dagen...) Je bent er relaxed onder, dat vind ik zo knap. Of het komt inderdaad door de accupunctuur. Ga ik me ook maar bij aanmelden denk ik.

Sometimes, 4 eitjes in de race klinkt al goed. Kijk maar naar Nikki.

Mirke, jammer dat het nog niet goed te zien is. Maar in ieder geval lijkt er wel een vruchtzakje te zijn, dus er groeit iets! Dat ze verder nog niets zien(hartje), is heel normaal als je nog geen 6 weken zwanger bent. Je praat over enkele millimeters. Op naar echo nummer 2.

Sas, het schiet al op! Ik hoop echt dat het deze keer soepeler zal verlopen.

Mely, verwen jezelf lekker in de rustmaand en veel chillen. Hoewel je natuurlijk snel weer verder wil. Ik geloof dat we dat in dit topic allemaal herkennen.

Ik bedenk dat ze me eigenlijk niet veel uitgelegd hebben over de volgende poging.

Ik moet op de eerste dag van de menstruatie met de pil beginnen om te zorgen dat er geen cystes ontstaan. Dan moet ik ook het ziekenhuis bellen. Die pil slik ik voor 2 weken. En verder weet ik nog niks. Dat is misschien maar goed ook, kan ik er ook niet over gaan piekeren.

Geplaatst

hoeveel eitjes plaatsen ze bij jullie terug bij ons willen ze deze keer 2 terug plaatsen omdat we krap nog 1 ivf kunnen doen.maar wat is de kans op tweeling.

ik heb al een kindje.

Geplaatst
hoeveel eitjes plaatsen ze bij jullie terug bij ons willen ze deze keer 2 terug plaatsen omdat we krap nog 1 ivf kunnen doen.maar wat is de kans op tweeling.

ik heb al een kindje.

Dit is ons verteld: 2 geeft meer kansen dat er eentje blijft plakken. De kans dat ze beiden innestelen op onze leeftijd is vrij klein (hoewel ... Caroline ;-)). Maar als ze beiden wél innestelen brengt een tweelingzwangerschap weer meer risico's met zich mee op oudere leeftijd. Qua percentages weet ik niet hoe dat precies ligt, wellicht kan je arts daar meer over vertellen. Het is een overweging die jullie samen moeten maken. Succes daarmee Joice. (Onze keuze gaat naar 2 emmy's terug plaatsen).

Geplaatst
Nikki, nog geen 48 uur meer en dan is het vrijdag (klinkt toch korter als 2 dagen...) Je bent er relaxed onder, dat vind ik zo knap. Of het komt inderdaad door de accupunctuur. Ga ik me ook maar bij aanmelden denk ik.

Ik bedenk dat ze me eigenlijk niet veel uitgelegd hebben over de volgende poging.

Ik moet op de eerste dag van de menstruatie met de pil beginnen om te zorgen dat er geen cystes ontstaan. Dan moet ik ook het ziekenhuis bellen. Die pil slik ik voor 2 weken. En verder weet ik nog niks. Dat is misschien maar goed ook, kan ik er ook niet over gaan piekeren.

Ik weet zeker dat ik zo kalm ben door de acupunctuur. Als ik de 3 ICSI's met elkaar vergelijk dan was ik de 1e erg onrustig en ongeduldig, toen had ik dus nog geen acu. Ik was dagelijks bezig hoe ik me voelde en wat ik voelde. De 2e was ik super relaxed, kostte het wachten tot de testdag me geen enkele moeite. Toen had ik ook dat rotsvaste vertrouwen dat het goed zou komen, en dat kwam het ook (helaas mocht het niet blijven...). Vanaf die 2e ben ik dus acu gaan volgen. En nu ben ik dus ook weer erg kalm. Mijn arts zei toen ook dat er niets bewezen is van acu behalve dat het rust brengt en dat kan ik alleen maar beamen. Het rotsvaste vertrouwen van de vorige keer heb ik nu niet, ik weet niet zo goed wat ik er nu van moet denken... Toen ik de vorige keer zwanger was had ik hoge buikkrampen, die voelde anders dan ongi krampen. Nu heb ik ook wel krampies maar ik kan de locatie niet zo goed plaatsen. Ik weet het nu gewoon niet. Ik wacht gewoon geduldig (ja echt waar geduldig) af tot vrijdag als we mogen testen. Ik ga nog steeds van het positieve uit.

Nu begrijp ik dus waar die pil voor is, het tegen gaan van cystes. Het is wat je zegt, wellicht is het beter zo, dat je niet weet wat er gaat gebeuren, dan ga je zonder al te veel te piekeren het traject in. Fijn dat er binnenkort weer wat gaat gebeuren, vind je niet?

Geplaatst

"Dit is ons verteld: 2 geeft meer kansen dat er eentje blijft plakken. De kans dat ze beiden innestelen op onze leeftijd is vrij klein (hoewel ... Caroline ;-))."

Ik schijn een uitzondering op de regel te zijn! Bij mij werd dat ook verteld: je bent al 42, kans is klein... later las ik ergens juist een hogere kans op een tweeling als je later moeder wordt maar dat sloeg misschien op een 'normale' conceptie?

Dus Joice: de kans is aanwezig dat je een tweeling krijgt. Ik had ook al een dochter en vooral mijn vriend vond eentje meer dan genoeg. Het liep echter anders dan verwacht. Al is het hard werken, ik zou ze allebei voor geen goud willen missen!

Succes met je beslissing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden