Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mees. You are back ... gezellig dat je er weer bent! Enneh leuk dat die PBpicture er aan gaat komen.

@Sometimes. Goed zo ... veel positieve energie richting stippie!

@Yes Ellie ... een babyboom, wat een pracht plan! Vervelend voor je die pil bijwerkingen.

@Sas. Nog 2 nachtjes slapen en dan op naar Espana ... spannend meis! Leuk!

@Cheyenne. Veel suc6 met jullie laatste poging.

@Mely. Alles goed met je? Wanneer verwacht je je volgende ongi, dan weer starten toch?

Wij morgen al weer de eerste uitgangsecho. Dit hele pinksterweekend heel veel plafonds geverft in ons nieuwe huis. Nu mag ik nog verven, straks hopelijk niet meer ;-).

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi,

ik heb een vraagje aan jullie?

Hoe doen jullie als je de ivf of verder weg dan eigen woonplaats ga doen en in buitenland?

rijden jullie op en neer of blijf je daar overnachten als kleine vakantie?

groetjes

Geplaatst
Ellie, mijn waarde is 70 dus volgens jouw arts zou dat te laag zijn. Volgens mijn huisarts val ik dus binnen de marge. In de winkel zijn alleen maar kinder vitamine d pilletjes te verkrijgen, dus die slik ik nu maar. Ze ruiken als snoepjes, jammie jammie ;-). Ik hoop dat ik me er beter door ga voelen (net als jij), dat ik er wat meer energie van krijg.

Mag ik vragen waarom jij bent overgestapt naar een Belgisch ziekenhuis? Omdat ze daar verder zijn dan bij ons in NL? Ik kreeg ook de tip van een topic genootje om me eens te orienteren op een buitenlands ziekenhuis. En waarom ben jij dan juist in Gent terecht gekomen? Heb jij standaard een baarmoeder kijkoperatie gehad in Gent? Hoe duur is een volledige poging in Belgie? Vertel vertel, tenminste wat je er over kwijt wilt.

Nikki, hier komt ie:

Toen wij aan de mmm begonnen, ben ik ook lid geworden van dit forum. Hier las ik veel informatie over de verschillende behandelingen in de verschillende ziekenhuizen. En zo werd mijn gevoel over mijn ziekenhuis in Nederland steeds negatiever. Er werdt niks onderzocht (AMH,schildklier, baarmoeder etc.) en ook niet gecommuniceerd over bv mijn slechte reactie op de hormonen. Ik heb endometriose, maar of het nou daaraan lag? Hoewel ze allemaal heel aardig waren en meelevend, kreeg ik het gevoel een beetje afgeschreven te worden door mijn leeftijd(ik was destijds 38). Maar ook daar werd niks over gezegd. De terugplaatsingen waren altijd in een ander ziekenhuis. Het waren twee keer toppers werd ter plekke gezegd, en de tp was zonder echo.

Hier bij de ivf-moeders las ik over Gent en Dusseldorf en allerlei nieuwe technieken en onderzoeken die daar standaard worden gedaan. De keuze was toen snel gemaakt, want Gent lag dichterbij en ik heb al meer familieleden die naar tevredenheid in Belgische ziekenhuizen zijn behandeld voor diverse aandoeningen. Daar wilde wij onze derde vergoede poging doen.

En in Gent heb ik antwoorden gekregen en mijn eigen dossier van Nederland eens in kunnen kijken. Daaruit bleek dat de embryo's die ze hadden teruggeplaatst in NL. heel matig van kwaliteit waren!!! En uit de hysteroscopie bleek dat ik een gekantelde baarmoeder had die een beetje vervormd is. Op zich kan dat geen kwaad, maar om nou een terugplaatsing zonder echo te doen..

Ik heb eerlijke confronterende antwoorden gehad in Gent, maar dat vind ik veel beter als niks zeggen.(ik blijk bejaarde eicellen te hebben)

Ze gaan veel grondiger te werk; inderdaad een hysteroscopie en uitgebreid bloedonderzoek: o.a. schildklier, chromosomen, immuunsysteem.

De kosten zal ik straks eens opzoeken, maar ik geloof dat je wel op 3500euro moet rekenen.(zonder hormonen)

Als ik je nog een advies mag geven over de vitamine d: innemen tijdens het eten, want heeft vet nodig om te worden opgenomen. Als je financieen het toelaten kun je ook vitamine d kopen van Solgar of Phytoreform. Ik koop ze in een GWwinkel. Vaak hebben ze ze ook in natuurvoedingswinkels.

Ik hoop je hiermee een beetje opweg te helpen, alhoewel dat helemaal niet nodig is. Die ene in de vriezer gaat het gewoon doen!

Geplaatst
Lieve meiden,

Sorry dat ik er even niet was. Megaverbouwing hier dus amper tijd voor iets anders.

Maar we zijn er weer...stuiterend en al:blob6:. :whatdidimiss:Heb inmiddels bijgelezen.

Sometimes, heerlijk he, zo'n stippie aan boord:clap2:. Heerlijk koesteren dat stippeltje!:goodluck1:

Ellie, mooi plan, die baby boom!:alright: Ellie en Cheyenne, gezellig om samen op te gaan. Ja, heftig hoor, de laatste x. Geeft toch meer spanning.

Nikkie, ja, ik slikte de laatste x ook tarwekiemolie en...het heeft gewerkt. Ook vit. d en omega 3 erbij.

Lala, Caroline en Nikkie, ja, pbpicture komt eraan. Moet ff kijken hoe dat moet.

Sas, bijna he! Ben zo benieuwd hoe je het daar vindt. Ik vond het geweldig. Hoop dat je ook goede ervaringen hebt binnenkort.

:aaaflowersmiley:

Mees, er is er hier maar 1 die van die stuiterberichten stuurt! Ik hoop dat het goed met jullie gaat. Ga je meedoen met de voorjaars babyboom.....nog een stuiterbal erbij.....

Geplaatst

Hoi dames net van vakantie terug eventjes opladen voor de volgende ronde ghadden jullie ook zo leuke weekend met dit mooi weer heerlijk, nog geen tijd gehad om alles te lezen doe ik straaks .

Sas 67 Spannend voor jou wanneer vertrek je ?

Ellie71 Nog een beetje en ben al 41 jaar dus ook niet meer jong teoretisch maar ik voel me wel als ik 30 heb he he

o ja dat ik niet vergeet Hieraan hou ik jou aan "Het kan dus heel goed dat we samen op gaan. En maar hopen dat we hier een kleine babyboom gaan veroorzaken in de vroege lente van 2013 met Sas en Mely en Sometimes en Nikkie! DOEN WE!!!!!!!!!!!!!!!!!!:clap2:

Sometiems Hou gaat het ??? ik denk aan jou ??

En natuurlijk onze Nikkie lieve schat hou gaat met jou ???

nu lekker pauze en op naar de 10 juni evetjes op mijn duiveltjes wachten ( of hebben wij intussen tijd .....:happy:

Geplaatst

@Mely, lekker dat je even weg bent geweest.

Ik vertrek morgen om 17.30. Eerst nog even de ochtend werken en dan rij ik samen met mijn moeder naar Weeze vandaar vertrekken we naar Alicante

Zo even koffertje inpakken en klaar.

Geplaatst
@ Sas idd het was zwaar toe ik mijn moeder verloor. Echt heel fijn dat je je beide ouders nog hebt. Spannend voor je dat je nu in spanje de ECD kan doen.

Ja ik ben ook ontzettend dankbaar dat ze er allebei nog zijn!

Geplaatst
@Mely, lekker dat je even weg bent geweest.

Ik vertrek morgen om 17.30. Eerst nog even de ochtend werken en dan rij ik samen met mijn moeder naar Weeze vandaar vertrekken we naar Alicante

Zo even koffertje inpakken en klaar.

Sas67 veel succes en ik ga heeeel hard duimmeeeeeeennnnnn voor jou meid :toppie:

Geplaatst

@Mely, duimen mag maar het is alleen maar een intake gesprek....helaas...had het liefst meteen voor een tp gegaan...maar ja eerst een donor krijgen

Geplaatst

@ sas succes met je intake gesprek

@ allen hier gaat wachtdag 5 in na de TP. Pff het valt niet mee. Weet iemand op welke datum je op zijn vroegst kan testen? Ik hb de Otrivelle op de 21e gezet. En de TP was op de 24e. Heb ik gelijk als ik denk dat je op zijn vroegst op de 6e kan testen?

Het ziekenhuis gaat uit van 18 dagen na de TP, maar dit is volgens mij wel een beetje lang. Das pas op 11 juni???

Geplaatst

@all. Vandaag echo gehad, vrijdag weer terug. Definitief besloten voor Pregnyl, geeft me meer rust dan die urinetesten. Gelijk maar eens even gecheckt tot wanneer ik eigenlijk behandeld word, niet dat ze volgende week in ene keer zeggen ... je bent nu 43 geworden dus het is over en uit ... maar ze behandelen t/m 43 jaar. Als onze cryo goed ontdooid (tuurlijk doet tie dat) heb ik nog net een TP op mijn 42e. Deze keer doe ik geen acupunctuur, het komt er gewoon even niet van, het is even goed zo.

Geplaatst

@Sometimes. Ik mag altijd 14 dagen na de punctie testen, dus in jouw geval was de punctie 21 mei dan zou het 4 juni testdag zijn ... Tip: zoek afleiding om het wachten wat sneller te laten gaan. Mijn duimen draaien overuren voor je hoor.

Geplaatst

@Nikkie, dat klinkt goed, nog in je 42ste een tp. Zo hoop ik nog in mijn laatste maand van 44 ook straks een tp te hebben van onze Spaanse donor.....

@Sometime, ik testte ook na 14dg, ik deed het nooit eerder, maar dat is een ieder zijn keus.

Geplaatst

@ nikki . Ik ben tot nu toe aan het werk geweest, vandaag een dagje vrij. Voel me beetje onrustig, ik hb af en toe steekjes en een soort menstruatiegevoel, alsof ik ongi moet worden, snap je. Dus ik probeer om rustig te zijn, maar valt nie mee. Gelukkig morgen weer werken, daarna een verjaardag, donderdag ook weer werken en dan daarna llekker de stad in. Vrijdag weer drukke en lange dag op werk en zaterdag ook, dus meer beziger dan dat kan ik nie zijn.

Wachten valt niet mee, tsjongejonge. Ik weet zeker dat mijn Stippie druk bezig is met delen, maar zou het zooooo graag zeker willen weten ;)

Geplaatst

@sas :) ik broed en broed. Heb erg last van nachtzweten nu, vooral zeg maar rondom me buik enzo, dus ik ga dr vanuit dat mijn lichaam zijn taak serieus op vat.

Verder zit ik sinds gisteren onder de puisten, ook lekker. Ik denk dat dat de utrogestan is die ik daarvoor mag bedanken..

Maar goed het is allemaal voor het goeie doel en ik hoop straks dus ook te kunnen zeggen dat het door de Stippie kwam.

Geplaatst
@ nikki een TP op je 42e en dan voor je 43e bevallen klinkt het beste ;)

Dat ga ik niet redden Sometimes ;-) ... ik word namelijk de 8e al 43 ... dus voor mijn 44e dan maar bevallen, dat lijkt me een goede deal :-)

Ik herken je onrustige gevoel zo goed ... nog effe volhouden meis. Je voelt van alles en vraagt je af is het nou de innesteling of is het een aankomend ongi gevoel ... 'gek' wordt je er van ... Heb vertrouwen, hou vol en blijf die positiviteit uitstralen naar stippie!

Geplaatst

Sometimes Hou nog vol meid irdek weet de latste dagen zijn het zwaarst, ik mog pas na 10 dagen vanm mij latste Pregnyl inectie maar heelas ben ik niet zoveer gekomen en over TP van Cryo weet ik niet veel dus..

@Nikkie het mak niet hoe oud ben als je moeder bent geworden , belangrijk is om moeder te zijn ik had lang geleden kinderen die ik helaas veloren heb maar ik herdenk nog altijd hun gebortedag ( niet wanneer zijn ze overleiden ) .

Maar volgens Ellie71 gan wij voor bebyboom in voorjaar zorgen :toppie:

Geplaatst
@ allen Weer 1 dagje verder en een dagje dichterbij Testdag. Dagen gaan maar langzaam voorbij...

O leife Sometiems ga wat lezen leuke fims kijken of in ieder geval iets wat je leuk vind en wat kan jou op andere gedachten overbrengen houvol nog par dagjes .. heb ik dit gezegd he he ik en mijn geduld he he

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden