Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sas

ja het gaat heel goed met mij. Uiteraard ben ik soms nog heel verdrietig maar heb mijn leven weer goed opgepakt en zie de zon weer schijnen. Wij gaan met mijn liefkinderen (stiefkinderen) op vakantie. En morgen vieren wij liefmoederdag omdat zij er zondag met Moederdag niet waren. Zij vullen de leegte die ik heb goed aan alleen niemand en niets vult het helaas op thats life Ik lees zo af en toe nog wel mee want ik heb 4 jaar in het traject gezeten en ruim 2 jaar hier meegeschreven. Voor jou schiet het ook op hè spannend hoor.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nikkie, meis wat balen ... Had het weer zo voor je gehoopt. Neem je tijd hiervoor lieverd.

Meeschrijven hier lukt niet helemaal, maar zal het proberen toch iets vaker te doen.

Sta inmiddels onder ziekenhuis toezicht ivm bloedddruk 130/90 - 120/90 en mag niet meer werken. Nu kan ik ook niks meer dus maakt alles best vervelend. Koken, boodschappen doen, wasje draaien, opvouwen het gaat gewoon niet meer lig eigenlijk de hele dag in bed (niet echt leuk) en zo afhankelijk om iedereen te vragen om dingen voor je te doen.

Reageren op iedereen is me teveel en om nou alleen maar ego berichtjes te posten vind ik reuze irritant.

Dus zal af en toe proberen wat te posten.

Liefs eer

Geplaatst

@Sometiemes oo wat goede resultaat maar je weet bij punctie kunnen ook meer zijn dus ik duim heel haard voor jou en op doe goede bevruchting.

Geplaatst
Vandaag de 2 e FM gehad. Er waren er nu 6 tussen de 19 en 17mm. En nog 4 twijfelactig of ze op tijd groot genoeg zijn. Dus maandag de punctie!! Morgen de otrivelle spuiten en dan hopen, fingers crossed op een goede bevruchting na 2 dagen, dus woensdag!!

Ben zo excited, begin een beetje hoop te krijgen.

Sometimes, ik weet niet of de punctie al achter de rug is, maar ik hoop dat het goed gaat/is gegaan. Zes follikels klinkt hoopgevend en misschien nog een paar in de bonus.

Geplaatst

@Sometiemes hoe was je punctie ik hop dat je niet zoveel pijn had ik duim voor jou.

@Ellie71 volgens mij staart jij ook in juni ik moet nu rusten dan mag ik weer beginnen.

een vraagje : volgens Gynecolog moesten wij voor TP 1 Cryo tekenen ik wil nu 2 kan je dat nog veranderen??? :nerves:

Geplaatst

@All. Lieve meiden bedankt voor jullie lieve en meelevende berichtjes. Ik ben er weer boven op gekrabbeld en met 1 cryo in het vooruitzicht geeft dat me weer kracht om door te gaan. Er is nog een kans, en een kans geeft hoop en hoop geeft me weer kracht!

Vanochtend contact gehad met het ziekenhuis en we mogen gelijk door met de cryo. Dus dinsdag 29 mei de eerste echo afspraak. Weet alleen nog niet wat we deze keer gaan doen ... eisprong check door urinetesten of eisprong door Pregnyl. Aan de ene kant wil ik het misschien wel eens helemaal zonder hormonen proberen en aan de andere kant ben ik zo bang om mijn eisprong dan te missen en dan zijn we weer een maand verder. Volgens de verpleegkundige is er niet uit onderzoek gebleken dat het een meer kans zou hebben dan het andere. Wat is jullie ervaring?

@Mely. Ze hebben jou geadviseerd om een maand rust te nemen voordat je met je cryo doorgaat, weet je waarom dat is?

@Sometimes. Hoe ging je punctie meis? Hopelijk een mooie eicel score.

@Eer. Jeetje wat een toestanden met jou meid. Pas je goed op jezelf en beeb. Goed je gemakkie houden, is niet leuk en valt niet mee maar is wel het beste voor jullie. Enneh ... hou je ons op de hoogte hoe het met je gaat. Ik vind je ego berichtjes niet vervelend hoor, kan me heel goed voorstellen dat het je te veel is om voortdurend bij te lezen en te reageren op iedereen. Denk nou maar gewoon aan jezelf meis.

Geplaatst

Nikkie,

bij mij is de poging zonder hormonen uiteindelijk de zwangerschap geworden.

alle verse/hormoonpogingen waren tevergeefs en de cryo poging in eigen cyclus deed t em. Moet wel zeggen dat ik toen al een jaar hormoonvrij was en er twee maanden ervoor (of was t drie) een hysteroscopie heb gehad om poliepen te laten weghalen.

Blijft gokken, en inderdaad, had mn eisprong gemist toen we wilden gaan starten :S

Succes!

xxx

Geplaatst

Vandaag de punctie. Was niet pijnlijk, hooguit vervelend. 2 eicellen en de beste zaadcellen score tot nu toe. Hopelijk worden beide bevrucht. Donderdag de TP. Ik ga ff slapen groetjes

Geplaatst

Sometiemes ik ben voor jou aan het duimen meid.

@Nikkie ik moet een maand rusten omdat ik IVF behandeling heb gehaad zij zeggen ivm hormonen moet een maand pouze grrrrrrr en ik ben echt een ongeduldige mens wil meteen aan de gang he he .

Nu op woensdag heb ik afspraak voor Cryo ik heb geen idee hoe een wat dus spannend en als er alles goed zou gaan dat zou TP eind juni plaats vinden ...

@ Eer wat erg zeg meid hou vol maar het is ook leuk dat de doctor zo eerlijk tegen jou is vind ik zelf pretig meid sterkte

Geplaatst

Hoi meiden

@ nikki hoe gaat het met je? Je hebt gelijk .je hbt nog een cryo, dus er is nog ruimte voor goeie hoop. Succes meid.

@ mely, je kan volgens mij gewoon iedere keer aangeven bij elke TP hoeveel je teruggeplaatst wilt hebben. Wij hebben gekozen voor 2, maar ik twijfel nu omdat we maar 2 eicellen hebben. Bevruchtingen weten we pas donderdag.. helaas .

Wel begonnen met utrestrogan , 3 maal 2 pillletjes tot dag 12.

Nou we zijn aan het duimen dat het twee toppertjes worden.

@iedereen, succes met wat je bezig ben op dit moment.

Geplaatst

@Sometimes en Mely.

Dat vind ik nou zo verwarrend ... zoveel ziekenhuizen ... zoveel artsen ... zoveel meningen ... Mely moet een maand wachten met haar cryo, ik mag meteen door. Sometimes is nu al begonnen met utrogestan, ik mag altijd pas starten op de dag van de terugplaatsing. Ik word wel eens moe van al die verschillende adviezen, want welke arts / ziekenhuis moet je nou geloven ... Je wilt het beste met de meeste kansen, maar wat is dat ...

Sometimes mag ik vragen waarom je twijfelt over het aantal terug te plaatsen emmy's? Laten we ervan uitgaan dat ze beiden bevrucht zijn, positief zijn hoor. Stel dat je er 1 terugplaatst en die andere invriest. Niet elke embryo is geschikt om in te vriezen. En het ontdooi proces gaat helaas ook niet altijd goed, hou je dat ook in je achterhoofd bij het maken van je beslissing. En 2 geeft toch meer kans dat er eentje blijft plakken. Het blijft natuurlijk jouw keuze ... succes met je beslissing.

Geplaatst

Ik ben er uit (denk ik). Geen cryo terugplaatsing in mijn natuurlijke cyclus maar met behulp van echo's en Pregnyl. Geeft me toch een rustiger gevoel. Dit advies heeft een forumgenootje in haar Belgische ziekenhuis gekregen en de uitleg die zij gaf stond me wel aan.

Waar ik nu wel weer over twijfel is of ik wel gelijk door zal gaan of toch niet een maandje rust zal nemen ... Ik merk dat ik lichtelijk opgefokt en gestresst ben maar kan nog niet plaatsen of dat komt omdat ik geen tijd te verliezen heb en snel door wil of dat ik onrustig ben omdat ik nog aan het verwerken ben. Maar dat gevoel zou ook nog kunnen komen door de (onbewuste) stress wat ons nieuwe huis met zich meebrengt. Volgende week is de oplevering en dan moet er nog zo veel gebeuren.

Sorry voor mijn ego berichtje maar wilde even mijn twijfels van me afschrijven ... Het helpt trouwens nog niet om het duidelijker voor mezelf op een rijtje te krijgen ...

Geplaatst

@Mely, morgen heb je een gesprek bij GG, gaat dat dan over je cryo? en wanneer je weer starten mag?

@ Sometimes, 2 eicellen gevonden, mooi!!. Nu hopen op goed nieuws donderdag. Ik zou zelf kiezen voor terugplaatsen van 2. Eigenlijk net zoals Nikkie zegt.

@ Eer, fijn dat je af en toe even meeleest. Zorg goed voor jezelf en de beeb.

@ Nikkie, pff moeilijke keuze; meteen doorgaan of even een maand stoppen.Ik herken het zo goed zeker omdat leeftijd telt. Maar als er nu een stressperiode komt met je huis is een maand later starten misschien wel slim. Maar ja gevoel en verstand he:-)) En even egoberichtje mag hoor!!!

Hier aan het aftellen naar volgende week, de intake in Spanje, Tickets en hotel zijn geboekt dus ik ben er klaar voor!!

Mijn lief gaat morgen weg, dus voorlopig onze laatste avond samen. Altijd lastig omdat hij met zijn hoofd al weg is. Is zijn manier om afstand te nemen en zich voor te bereiden. Maar goed , als hij weer terug is ergens eind juli( is nu de planning) dan zouden we al dicht bij een TP kunnen zitten. Dus dat hou ik maar voor ogen:-))

Geplaatst

@ sas wat mooi zeg dat je al weer een datum hebt voor een intake. Dan komt het toch weer iets dichterbij, toch.

Wij hebben definitief toch besloten voor indien mijn topprtjes goed doordelen , ze alletwee terug te plaatsen. Bedankt voor het meedenken.

Rottig dat je mannetje zo lang weggaat, maar als hij terugkomt dan heb je hem iets positiefs te melden, toch en zijn jullie weer eenstapje dichterbij jullie droom.

@ nikki ego berichtjes zijn ook ok. Je mag het hier allemaal kwijt, dat vindt ik het mooie van dit forum en van jullie dames. We kunnen alles zeggen en posten, er is altijd wel iemand die weet hoe je je voelt.

Ik twijfelde over 2 tp omdat we maar 2 eicellen hebben , ik dacht even misschien is het beter om 1 achter de hand te hebben, zonder opnieuw te moeten starten. Maar dit is onzin, als ze beiden goed zijn, dan wil ik ze beidevterugplaatsen al was hetalleen maar omdat idd cryos ook kunnen mislukken bij het ontdooien. Dankje voor je wijze woorden, had ik ff nodig.

@mely alles goed met jou, succes met je gesprek morgen

Geplaatst

@Sometimes. Mijn duimen draaien overuren voor 2 mooie bevruchtingen voor jullie.

@Sas. Je lief vertrekt weer ... :-( Elke keer dat afscheid, dat went volgens mij nooit ... En lijkt me heel moeilijk voor jou dat hij die laatste avond er fysiek nog wel is maar geestelijk al gedag heeft gezegd ... Maar je hebt gelukkig wat moois in het vooruitzicht, de Spanje intake, joepie, het gaat allemaal weer gebeuren meid. Ben blij voor je! In welk gedeelte van Spanje ligt die kliniek?

@Mely. Suc6 vandaag met je cryo gesprek.

Geplaatst

@nikkie geen sorry voor jou berichten , volgens mij is de forum daarvoor om met elkaar te kunnen dingen bespreken en ook onze zware momenten met elkaar te delen ( volgens mij ).

leuk dat je jou keuze heb al gemaakt ik weet nog niet.

@Sas67 wat lees ik leuk nieuws eindelijk een datum bekend wat spannend nu lekker genieten van jouw ventje

@Sometimes Ik ben aan het duimen en duimen.... morgen TP succses meid.

Nog een evetjes en ik moet naar GG voor mijn bespreking spannend maar ik ben blij dat de tijd er is en ik ben ok klaar voor dames tot straks

Liefs Mely

Geplaatst

Hoi dames net terug van GG tot volgende mand rond 10 juni ( ongi ??) geen hormonen voor mij wel mag ik alsnog op naturlijke manier proberen .

Het beleid van ziekenhuis hier is om TP van Cryo via naturlijke manier dus ik krijg alleen Pregnyl eenmalig . ik ben zo bang dat ik min eisprong daardoor mis zij zeg ook als er niet zou lukken dan doen wij volgende keer anders ( ik wil dat het nu leikt grrr)

Mijn Cryo zijn per een ingevroren en hebben goede kwalitet zeg zij omdat UMC hooge kriteria heb ???!

Maar ja hoe dan ook nu rusten ( denk ik niet he he ) dan zien we wel .

Grotjes Mely

Geplaatst

@Mely, spannend om het in eigen cyclus te proberen. Zie dat je in Amersfoort woont, grappig ik in Nijkerk.

@ Nikkie, ja het blijft elke keer weer super rot om afscheid te nemen. Dat went nooit hoor. Maar ach is hij eenmaal weg dan heb ik ook zo mijn ritme weer te pakken...als hij weer thuis is is het ook weer wennen voor mij, ander ritme enzo

We gaan naar Alicante, heerlijke stad en fijne streek. Spanje is voor mij een van de favo landen. Ben er al tig keer geweest, mn dan de niet toeristen plekken alhoewel 1dag Benidorm wel grappig is.

Geplaatst

Zo, even weer een beetje bijlezen...

Sas, bij jullie bijna weer actie in de tent. Begrijp ik goed dat je zonder man naar Spanje gaat? Dit wordt 'm hoor!

Sometimes, over nog geen uur heb je iets aan boord.... Ik hoop dat het er 2 zijn. Heel veel succes alvast!

Nikki, die twijfel is ooohhh zo herkenbaar! Mijn mannetje zegt telkens maar : die ene maand meer of minder, maakt niks uit. Het voelt voor mij toch wel anders op onze 40plus leeftijd.

Mely, 10 juni is al bijna...

Geplaatst

Helaas, maar 1 bevruchting. Maar die zit nu veilig bij mij. Ik kreeg zelfs een fotootje, waarop mijn stipje te zien was. Nu maar lekker blijven plakken!!

Geplaatst

@Sometimes. Nu goed warm houden, maar met deze temperaturen moet dat goed gaan komen ;-). Probeer de verleiding van een koel ijsje te weerstaan ... is niet goed voor je emmy die kou. En lekker bewegen voor de doorbloeding. Take care of je emmy meid. Leuk he dat je in het Erasmus zo'n fotootje mee krijgt. Heb je voor en na de punctie nog een acu sessie bij Marianne gedaan?

@Sas. Als Spanje 1 van je favo vakantielanden is moet het toch zo zijn dat je daar nu onder behandeling gaat, dat moet goed gaan komen! Bijkomend voordeel ... gezellig tapas eten ... jammie ;-).

@Ellie. Alsof ik mijn eigen vriend hoor praten, die zegt dat ook altijd ... die ene maand meer of minder maakt toch niet uit. Het voelt voor ons toch anders ... Ik ben bijna jarig, weer een jaartje ouder, blijf dat toch een moelijke dag vinden ... Het is zo'n directe confrontatie met je leeftijd.

@Mely. Heb je het er nog met je arts over gehad om er de volgende keer 2 terug te plaatsen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden