Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@Ellie71 Laat me raden...ben je verzekerd bij VGZ? Ik heb gisteren met het verzekeringspanel van Freya gesproken en zij vertelde me dat het een drama is om bij VGZ vergoeding te krijgen als je boven de 40 bent. Heb er zelf ook mee te maken helaas. 1e poging afgelopen maart in Leiderdorp niets van gehoord en nu we in DD een 2e (helaas ook mislukte) poging hebben gedaan doet VGZ heel moeilijk. Ze willen inderdaad bewijs dat je nog te stimuleren bent. Ze zeggen er alleen niet bij hoeveel eicellen dan de grens voor hen is, dat wordt beoordeeld door een medisch adviseur.

Heb ook contact gehad met College van verzekeraars en zij vertelden dat verzekeraars inderdaad aanvullende voorwaarden mogen stellen. VGZ is 1 van de weinigen, zoniet de enige, die dit doet. Ik heb zowel een brief van mijn huisarts als van DD ingestuurd maar ze blijven weigeren. We gaan nu naar de Geschillencommissie.

Alsof we op dit gedoe zitten te wachten terwijl we al in zo'n zwaar traject zitten..sorry, ben echt heel boos op VGZ, onkundige telefonistes die 3x een ander verhaal vertellen, je wordt nooit teruggebeld terwijl ze het wel beloven en zo gaat het maar door...

Ik wens je in ieder geval heel veel succes de komende weken!!

Dank je!

Heb je een pbtje gestuurd.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Ellie tof meid ook 2 aan bord :clap2:en nu gaan wij lekker de groen golf veroorzaken, voor mijne weet ik niet hoever waren zij en ik had helemaal geen zin in om te weten, anders maak ik mezelf helemaal gek en mijn lieve dames ik maag op 8 juni testen :icon_flower: omdat ik op maandag al op de WD5 was volgens UMC , dus opeens had het heel snel ( voel nog niets dus..) ik hoef geen bloed prikken, maar ik blijf natuurlijk de volgende week jou steun.

Voor verzekering print de polisvoorwaarde van VGZ uit en kijk eventjes of bij de vergoeding van IVF een opmerking staat qua leeftijd is er niet zo dan moeten zij dit gewoon vergoeden comfort de weet ( werk in de verzekering en declaratie wereld).

@ Sas 67 hoe gat het met jou ?

@Nikkie ?

Geplaatst

@Ellie en Mely. Oh meiden jullie zijn lekker aan het broeden. Zorg goed voor jezelf. Heb vertrouwen. Wees positief. You go girls! Liefs van Nikkie

Geplaatst

He meiden, bmw viel beetje tegen met 5.5 in tegenstelling tot de 11.7 vd vorige keer. Ga het zo doorgeven aan spanje en dan horen we wel verder. Zal dus nog wel ff door moeten met de progynova. Zal dus eerder dichterbij de 22 juli worden dat er een tp is dan 9 april. Liefs

Geplaatst

Hoi Mely,

Ik las je opmerking over polisvoorwaarden van VGZ. Ik heb het uitgezocht want ben ook in gevecht met VGZ en in hun verzekeringsvoorwaarden staat inderdaad: Buitenland: Of u voor vergoeding in aanmerking komt hangt af van uw leeftijd en hoe lang uw al bezig bent zwanger te worden. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Nu lees ik dat jij er waarschijnlijk meer verstand van hebt dan wij dus is mijn vraag: enig idee of dit voldoende is of kunnen we ze hier nog op pakken, dat ze de leeftijd in de verkeringsvoorwaarden hadden moeten vermelden?

Overigens is VGZ zo ongeveer de enige verzekeraar die moeilijk doet, zo heb ik begrepen van het verzekeringspanel van Freya. Zo frustrerend!

Hartelijk dank voor je tips en heel veel succes deze laatste paar wachtdaagjes!

xx

Geplaatst

@Sas67 meid toch ik had BMS 7 bij TP dus het kan veranderen eerst was die 5 .5 daarna 6 en weer 5 dus hou moed meid ik denk aan jou.

@Nikkie dank je wel meid hoe gaat met jou ??

@ mamadaan het is afhankelijk wat voor soort polis je hebt Restitutie of Natura maar in iedergevaal de IVF wordt altijd vergoed uit basis pakket en zij zijn verplicht die vorledig te vergoeden tot en met 3 pogingen .

Wat betreft vergoeding niet spoedeisende hulp moeten zij wat ten laste valt van basis pakket vergoeden conform Nederlandse tarieven.

ik zou in iedergevaal een medische verklaring aanvragen en ten tweede ik las echt nergen over dat zij de leeftijdgrens vermelden en zij zij geen medische experten om dit te bepalen het moet een arts zijn .

Dus ik hoop dat je van mij wat nuttige tips hebt als je vragen hebt hoor ik het graag.

Leifs Mely

Geplaatst

Dank je Mely, het is echter een 'onafhankelijk' medisch adviseur die gaat bepalen of we het vergoed krijgen of niet. Ook het College v Verzekeraars bevestigde ons dat een verzekeraar voorwaarden mag stellen aan vergoedingen uit het basispakket. In de verzekeringsvoorwaarden hebben ze alleen vermeld dat er bij vergoeding van IVF in het buitenland aanvullende voorwaarden kunnen gelden o.a. m.b.t. leeftijd. Voor meer info moet je ze dan bellen. Vervolgens krijg je dan een incompetente telefoniste aan de lijn die niet mag doorverbinden naar een supervisor of iemand die er wel verstand van heeft. Ze beloven terug te bellen maar in al die tijd heeft nog niemand dat gedaan. Echt, ben zo klaar met VGZ.

Medische verklaring heb ik van Dr S en van mijn huisarts maar da's niet genoeg voor ze. Ze willen nu ook een verklaring van vorige zkh dat ik succesvol te stimuleren ben en die verklating wil de gyn niet geven want had maar 3 of 4 follikels. Wel 2 topembryos maar ach, dat doet er niet toe...

Je merkt het, de frustratie m.b.t. de verzekeraar zit hoog. Sorry, komt omdat we net gisteren een negatieve test hadden van IVF2 en ik echt niet weet hoe we verder moeten...

Geplaatst

@Sas. Moed houden hoor Sas, je bm kan idd nog veranderen/groeien. Heb je inmiddels contact gehad met Spanje? Wat zeiden ze?

@Tohfkam. Welkom hier. Jeetje je 13e TP ... dan heb je ook al een heel traject achter de rug ... Veel succes gewenst met deze poging. Zorg goed voor jezelf en lekker broeden, net als Mely en Ellie. Hoe voelen jullie je meiden?

@Mamadaan. Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling en dan de frustratie rondom de verzekering er nog eens bij, kan je dan er dan net effe niet bij hebben.

@Mineut. Hoe gaat het met jou? Je laatste zwangerschapsweken, je bent toch in augustus uitgerekend?

@Chablis. Hoe gaat het met je afvaloffensief (hihi)?

@Mees & Karin & Lala & Ting & wie ik allemaal vergeet. Hoe is het met jullie meiden? Lang niets van jullie gelezen. Hoop dat alles goed gaat met jullie.

Wij moeten dinsdag weer naar het ziekenhuis voor onze eerste uitgangsecho. Denk dat we dan wel het startsein krijgen om met de 2e hormoonspuit te beginnen want ik zit nu al zo lang aan de deca. Dan zal een week of twee later de punctie zijn. Spannend allemaal weer.

Geplaatst

Sas, ik ben ook benieuwd of je al iets gehoord hebt uit Spanje. Gebruik je tarwekiemcapsules? Die schijnen een gunstige werking op het bms te hebben. Nou weet ik niet precies hoe het werkt met jouw tp vwb het bms, maar het is toch nog geen eind juli. Dan kan het toch nog dikker worden?

Mamadaan, wat naar dat je poging is mislukt. Dat gedoe met de VGZ kun je dan niet gebruiken. Nou ja 'gedoe', het is gewoon zwaar kl*t*.

Morgen meer bericht van mij, de verjaarsvisite komt eraan.

Geplaatst

Nikkie

Ik zag dat je je uitgangsecho de 10e had, en niet de 3e, vanwege vakantie.

Fijn dat het bijna zover is, en dan wordt het spannend.

Thomas heeft een beetje last van verlatingsangst. Een beetje onhandig. Hopelijk wordt het snel minder. Voor de rest gaat het z'n gangetje.

Geplaatst

Na deze poging, indien nodig, willen wij iets van een hysterescopie met een biopsie laten doen voor de terugplaatsing.

Heeft iemand van jullie hier al eens wat van gehoord of misschien wel gehad?

Geplaatst

He meiden,

Spanje vond de bms niet slecht,maar moet nog even doorgaan met de progynova in hogere dosis en dan as dinsdag weer meten. Dus dat doen we dan maar.

Geplaatst

@ Mamadaan, jeetje wat een gedoe met je verzekering. Dat gezeur kan je er allemaal niet bij hebben.

@ Tohfkam, welkom hier. Jij al 13 tp??? Wauw, respect voor je! Ik heb geen ervaring met scopie en biopt.

@ Nikkie, jij dus dinsdag ook de echo, spannend weer. En wat betreft Mineut, ik heb haar een paar keer een pbtje gestuurd omdat ik mij zorgen maak,maar niets gehoord. Heb er geen fijn gevoel bij,maar hoop zo dat ik het mis heb.

Geplaatst

@Ellie. Verjaardagsfeestje ... van jou ... jarig vandaag?

@Karin. Leuk weer eens van je te horen. Vervelend dat Thomas last heeft van verlatingsangst, zijn vaak fases toch? Hopelijk is het snel over.

@Sas. Vertrouw op Spanje, als zij je bms niet slecht vinden, prima dus, vertrouw ze.

Nu ga ik me ook zorgies maken over Mineut ...

Geplaatst

@Ellie71 gefiliciteerd met jou verjaardag:happydance: hoe gaat met jou kan jij de spanning nog aan hier alles rustig helemaal niets geen rare pijn krampjes ...pffffffff

@Sas67 lieve meid probeer wat te vertrouwen ik weet het is ver...moeilijk maar zoals Nikkie al zegt als er niet goed was dan zouden zij dat wel zeggen en je moet ook proberen van andere kant te zien jupieeeeeee nu is die al ..nog een beetje en daar zijn wij probeer je doel niet uit de oog te verlizen ah ja maar dat weetje toch eendikkke knuffel van mij.

@Nikkie dinsdag echo het tijd gaat nu snel he ik hoop voor een goede echo spannend.

Tohfkam, welkom hier, ik kan jou vraag niet beantwoorden had nooit dit soort onderzoeken .

@mamadam wat erg meid een dikke knuffel en de verzekering nog erbij , nu neem evetjes tijd voor jezelf om dit te kunnen verwerken en de verzekering die komt pas later aan de buurt eerst jij suces met verwerken.

Liefs Mely

Geplaatst

@Mely, dank je wel. Maar ik ben ook weer een stuk positiever hoor.

Hoe is het met jou?? Zondag mag je al testen. Jeetje weer zo spannend. Ik duim voor je. Liefs

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties meiden, ik zit er echt helemaal doorheen. Weet echt niet meer hoe het verder moet. ECD vind ik heel moeilijk. Ik word er niet jonger op (net 42) en financieel is het bijna niet te behappen voor ons. Het ziet er naar uit dat we naast IVF2 ook nog een rekening gaan krijgen van IVF1. Zo oneerlijk allemaal.

Ik duim voor jullie en wens iedereen een superpositieve test toe!!

Geplaatst

Ik was inderdaad jarig gisteren. Dank voor de felicitaties. Zo, weer een beetje 'boven Jan'. Nu alleen nog stofzuigen en dweilen. Pfff 41...

Sas, dat is toch geruststellend bericht uit Spanje. Ze weten wat ze doen, dus als zij zeggen dat je bms niet slecht is: geloof ze maar.

Mely, ik heb ook nergens last van, behalve veel honger. Maar dat komt vast van de utrogestan, want dat zou wel een beetje vroeg zijn. Gelukkig ben jij ook relaxed. Ik ben wel verbaasd dat je zo vroeg mag testen. Heel tof dat het zo snel mag! Mijn tp was op de 3e dag en ik test toch een week later. Volgens mij heb ik nog een thuistest liggen....dus 16 juli ga ik vast niet redden.

Tohfkam, welkom hier. Ook nog geen kwaaltjes? Wanneer mag jij testen? Bedoel je met hysteroscopie en biopt soms het gebruik van de pipelle? Ik weet even niet meer hoe dat heet, maar dan schrapen ze een laagje van je bms.

Nikki, jij gaat ook weer aanschuiven in de rij. Gelukkig uit de on-hold stand. Mag ook wel na zo lang deca gebruik! (in mijn ogen)

Mamadaan, ik vind dit echt verschrikkelijk voor jullie! Weet je wanneer je een uitspraak krijgt? Mijn kaarsen gaan nu ook voor jou aan! Ik ben zelf op de officiele facturen aan het wachten en dan dienen we ze in. Ben benieuwd.

Geplaatst

Hoi meiden

@ Ellie, ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad? En ik hoop en duim dat je straks een heel mooi iets verlaat verjaarskado gaat krijgen!

@ Mamadaan, waarschijnlijk nog te vroeg,maar meldt het je toch even omdat je zelf eiceldonatie noemt. Dat kost inderdaad een hoop geld. Klinieken in spanje verschillen wel in prijs. Nu is Cyprus een stuk goedkoper dan Spanje, ook Griekenland is veel goedkoper. Wij waren in Cyprus maar zijn daar niet verder gegaan maar dat lag niet aan de kliniek. Ik heb ook contact gehad met een kliniek in Griekenland en moet zeggen dat dat een heel fijn contact was gelijk met de arts. We hebben toch voor spanje gekozen omdat we na het debacel met de zaadcellen naar cyprus brengen dat naar griekenland niet aan durfde.

Maar ik denk dat je eerst de mislukte poging moet verwerken en het gedoe met VGZ moet afhandelen voordat je aan vervolgstappen kan denken. Maar mocht je tzt meer willen weten over ECD dan hoor ik het wel.

Net gebeld door Spanje. De donor is bezig en dat gaat goed. Maandag heeft zij weer een scan voor het meten van de follikels. De verwachting is nu dat zij eind volgende week de punctie heeft. Maar ja dat is allemaal niet zeker, hangt natuurlijk af van hoe het stimuleren gaat. Betekent dat ik ergens volgend weekend, begin die week erop in spanje moet zijn. Omdat de zaadjes er al zijn, hoef ik pas dag 3 er te zijn ( dag 0 is de punctie dag). Het komt nu wel heel erg dichtbij! Merk dat het mij wel weer even goede energie geeft.

Liefs

Geplaatst

Volgens mij is pipelle hetzelfde als een hysterescopie met een biopsie, alleen (maar dat verzin ik nu ter plekke) is pipelle de naam als het als zodanig wordt gedaan als in belang van de innesteling, en een hysterescopie is een kijkje in de baarmoeder op eventuele afwijkingen en neem je dan een biopsie dan verkrijg je het zelfde effect....

Ik weet eigenlijk niet exact wanner ik moet of mag testen, meestal nemen ze een ruime marge van ik geloof 12 dagen na een cryo tp en 16 dagen na een verse tp. Echter ben ik altijd exact 14 dagen na een smiley ongesteld en komt het nooit tot een test!

Volgens mij schrijf ik hysterrscopie fout want hij geeft rode kringeltjes eronder.

Al jullie verhalen lees ik mee en leef ik mee, met name het verhaal van Sas67 grijpt me erg aan en boeit me wat betreft doorzettingsvermogen en positieve instelling.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden