Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Nikkie , ff een dikke hug voor jou

Net gebeld door Spanje; 4 bevrucht. Viel mij tegen van de 9 maar vlgs kliniek met ingevroren zaad een mooi resultaat. Dus nu lekker delen die 4! Op naar minimaal 2 toppertjes!

Geplaatst

O Sas spannend je dus kofers pakken en naar de moie TP en daarna brudelen en wij duimen sus6 meid :laughing4:

Geplaatst

@Sas. Dank je wel ...

@Mely. Thanx voor je lieve PB.

@Caro. Het is een beetje een dubbel gevoel omdat ik weet dat het beter is zo, dat het vruchtje niet in orde was maar toch blijft vandaag dan toch wel een confronterende dag.

Sas, dat is toch hartstikke goed bericht, 4 bevrucht! Je hebt in principe maar 1 toppertje nodig om je grote wens uit te laten komen. Weet je ook al wanneer precies de TP is? Hoeveel wil je er laten terug plaatsen? 1, 2, of doen ze in Spanje ook 3? Hoe is het met je zenuwen?

Geplaatst

@Nikkie, is ook mooi hoor!! Ben er ook blij mee.

We laten er 2 terugplaatsen meer doen ze in deze kliniek niet. Zenuwen vallen mee heb het nog te druk met werkzaken afhandelen. Ik heb de hele vlgd week vrij genomen om even geen stress te hebben van werk en mij te focussen op mijn buik....

Geplaatst

@Sas. Toch de adviezen van je omgeving opgevolgd en lekker vrij genomen, goed zo :-) ... volledige focus en concentratie op je emmy's. Wat ga je verder wel en niet doen na de TP, misschien heb ik er ook nog wat aan. Ik ben weer van plan om elke dag te gaan wandelen. Jammer dat we niet bij elkaar in de buurt wonen anders hadden we samen aan de wandel kunnen gaan ... haha. Niet zwemmen want dat is te koud voor onze buik. Verder gezond eten. Geen groene thee drinken maar rooibos thee. Niet stofzuigen. Buik en voeten goed warm houden. En veel afleiding zoeken om de wachtweken door te komen. Wanneer vlieg je naar Espana?

Geplaatst

@Nikkie, ja ik heb een enorme preek van mijn lieve vriendin gekregen, iets in de trant van nu eens voor jezelf gaan zorgen, je krijgt iets kostbaars in je buik, het is je laatste kans...enz enz. Dus er vloeiden weer fijn wat tranen; bij haar de kraamtranen en bij mij de pre kraamtranen:-))

Dus ik ga relaxen...geen idee wat dat is. Maar het schijnt lekker weer te worden, dus gestrekt in de tuin en lekker lezen en wandelen en naar mijn petekindje. Dus ga de dagen wel doorkomen als ik maar niet de werkmail ga openen.

Ja jammer dat we niet bij elkaar wonen konden we samen relaxen.

Ik vlieg donderdag ochtend om 07.00. De man van mijn lieve vriendin( ja die van het petekind en DE PREEK:-)) brengt ons weg. Dus dat wordt vroeg op. Maar geeft niet. Zijn we lekker op tijd in Spanje voor het gesprek met de arts.

Ji morgen de FM! Ga voor je duimen meid!!

Geplaatst

@Sas. Wijze vriendin heb je ;-) ... Ze heeft zo gelijk ... je krijgt iets ongelooflijks moois in je buik waar je heel goed voor moet zorgen. Enneh relaxen ... dat is gewoon helemaal maar dan ook helemaal niets doen :-) !!

Geplaatst

@Nikki, hoop dat je eerste follikelmeting goed is gegaan. Nu voor jou lekker eitjes maken ;)

@ sas zo spannend, leef met je mee. 4 bevruchtingen is toch top!!. En je hbt er maar 1 nodig( alhoewel sommige mensen hier op het forum erg inhalig waren en ze alletwee hebben gehouden, hihihihi)

@Mely,hoe gaat het met jou? De teleurstelling al weer een beetje te boven, meid?

@ lieve ellie ik denk vaak aan je. Ik vindt het zo erg voor je. Hoop dat je het mettertijd een plekje kunt geven, hoe voorbarig dit ook klinkt nu. Knuffel meid.

@ voor mij morgen het evaluatiegesprek met de dokter en dan hopelijk einde van de maand poging 2, de poging die gaat lukken...

Ik kan nie wachten tot mijn menstruatie, rond de 25e....

Geplaatst

Lieve dames!

Dank voor al jullie lieve woorden en knuffels. Ze zijn zo fijn omdat jullie ook ervaringsdeskundigen zijn.

Ik ben gelukkig op tijd om Sas en Sometimes veeeeeeeeeeeel geluk te wensen.

Sas, jij voor je vertrek morgen en Sometimes jij voor bij je gesprek.

Nikki, jij hebt vandaag je fm gehad. Ik hoop zo op een goed berichtje.

Sorry dat ik verder even niet heb gereageerd. Ik heb echt een paar kl*t* dagen achter de rug. Maar merkwaardig genoeg is er ook wat van me afgevallen. De spanning afgelopen weekend was bijna ondraaglijk. En die is nu weg. Er is nu plaats voor verdriet en boosheid: Daar waar mensen met kinderen zijn of tvprogramma's als babyboom GGGRRR! Ik ga ze maar even uit de weg.

Ik ben ook wel blij dat we deze laatste poging veel mensen om ons heen hadden die het wisten. Ze leven ook mee.

Op 6 september hebben we nog een gesprek met de arts in Gent. Jaja, we hadden geluk dat er iemand was uitgevallen, anders konden we pas in november terecht voor de evaluatie....

Geplaatst

@Ellie, dikke knuffel voor jou

@ Nikkie, hoe ging je FM?

Meiden ik ben er klaar voor. Kliniek belde of de afspraak ook om 11.00 iopv 13.00 kan? Ja dan gaan we direct vanuit vliegveld door ipv eerst naar hotel.

Ik probeer een update te geven maar dat hangt af van internet op de phone en anders ben ik er zondagavond weer.

Allemaal succes en bedankt voor jullie meeleven en positieve vibes!!

Geplaatst

@Ellie. Fijn wat van je te horen, ook al begrijp ik als je helemaal geen zin in het topic zou hebben, dus geen verontschuldingingen hoor. Wil je steun dan zijn we er voor je, heb je even geen zin in ons ook prima. Je zit nog midden in je verwerkingsproces, verwerk het op jouw manier en neem je tijd. Iets waar je al jaren mee bezig bent en wat nu in duigen valt heeft tijd nodig om een manier te vinden om hiermee om te gaan en om het een plekje te geven. Veel sterkte hiermee lieve Ellie.

@Sometimes. Veel succes morgen met je gesprek. Ik hoop dat je er een beetje wijzer van wordt en antwoorden op je vragen krijgt.

@Sas. Het gaat gebeuren meid. Je bent er klaar voor, goed zo. Denk positief, leef positief, wees positief! Ik wens je heel veel geluk. x Nikkie

Mijn FM was lichtelijk teleurstellend ... maar 4 eicellen en ze kan ook niets vinden op de reservebank ... Juist omdat ik nu weer Puregon spuit had ik gehoopt op meer follikels. Maar ik wanhoop nog niet want ik heb er tenslotte maar eentje nodig en wat ik altijd roep tegen iedereen prent ik nu mezelf ook maar in ... het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Maandag de 2e FM en dan waarschijnlijk woensdag de punctie.

Geplaatst

Nikkie om je even een hart onder de riem te steken.

Bij de laatste poging zagen ze maar 4 follikels en ik kreeg ook nog de fijnzinnige woorden mee: u moet er door uw leeftijd rekening mee houden dat het ook lege follikels kunnen zijn... Huilend liep ik door de parkeergarage naar mijn auto. Nou zitten in het Maasstad 2 fertiliteitsartsen die ik om en om zo n beetje had, allebei aardig maar de een ziet het allemaal wat zonniger dan de ander zeg maar. En dit was dus de andere.

Zij heeft uiteindelijk de "winnende" punctie gedaan, waarbij ze na 4 follikels wilde stoppen en ik er duidelijk nog 1 zag en die heeft ze nog meegepakt.

Eindresultaat: 5 eitjes, 4 embryos, en ... een tweeling. Ik bedoel maar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden