Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ nikki, zoals ik lees is er niets anders dat je kan doen meid, dus nog een paar daagjes en dan weet je het. Ik duim voor je en wat lief dat je wacht tot je vriend terug is om te testen. Ik weet niet of ik dat zou redden. Lol.. Maar natuurlijk wil je je mannetje dr bij hebben, das logisch.

@ je bent een kanjer, eigenlijk jullie beiden. Dat jullie zo snel weer min of meer je evenwicht hebben hervonden en weer strijdlustig doorgaan voor de volgende poging verdient alleen maar lof en bewondering. Meis, ik gun het je zo heel erg en duim dat jou wens ook binnenkort uitkomt.

@ ting we gaan hopelijk jou goede voorbeeld snel volgen. Het is in ieder geval een opsteker hoor. Ik ben 43 Net als jij, dus wie weet.

@ rest van de dames, succes en kunffels

Ik heb ondertuseen de 1 e meting achter de rug. Er zijn 8 follikels gezien, alle 10mm of kleiner. Ze groeien dus langzamer, maar het zijn er tot nu toe wel meer dan eerst. Ook is er iets dat lijkt op een cyste te zien van ongeveer 24mm. Ik weet niet precies wat daarvan de consequenties zijn.

Woensdag terug voor een 2 e meting... Spannend.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nikkie je bent ontzettend goed bezig! Meer kun je inderdaad niet doen, geluk hebben, dat moet nu!!!

Ik heb steeds alleen getest, wilde dat juist graag, zo is iedereen weer anders he... Maar de laatste keer testte ik toen P de oudste naar school aan het brengen was dus toen ie thuis kwam stond ik bijna achter de deur te wachten, met 2 streepjes, zelf nog vol ongeloof...

Geplaatst
@Sas. Ik begrijp wat je bedoelt. Een nieuwe kans geeft je hoop en hoop maakt je sterker. Ik herken dat.

@Hey stuiter Meessie. Hoe is het met jou en minie Meesje?

Hier alles nog oke. Ben gewoon lekker aan het broeden en bewegen. Ik doe aan het positive mind plan ... haha ... elke negatieve gedachte zet ik om in een positieve :-).

Hier is alles super met minie Meesje! :15_5_18:Hij heeft al 2 tandjes. Zo'n grappig gezicht. Hij heeft er helemaal geen last van, althans, ik merk er niets van. Hij blijft een vrolijk stuitermannetje. Hij is in de fase van alles willen pakken en zien. Is ook dol op de poesjes en gaat ze steeds aaien. Hij heeft een speciaal woordje voor ze. Zo schattig.

Jij zit inderdaad helemaal in de positieve sfeer. Heel goed hoor. Dat moet je emmie gewoon voelen. Die is zich nu heerlijk aan het innestelen en wil nooit meer weg. Althans ..nooit..9 maanden dan. :myfignerscrossed:

Caroline, lekker op vakantie met de tweeling. Top dat het zo goed ging. Best pittig, met 2 van die ukjes. Wij blijven hier, heerlijk genieten van de heerlijke:biggrin: zomer. En zijn nog bezig met de verbouwing.

Sometimes, mooi aantal. Rustig doorgroeien met de eitjes.

:goodluck:

Sas, fijn dat jullie er weer voor gaan en dat de kliniek er ook alles aan doet. Inderdaad zeiden ze dat met vers zaad de kans groter is, maar er zijn ook heel veel baby's geboren via ingevroren zaad. Ook dat geeft een goede kans!

Nog ff wat extra broedgeluk voor Nikkie:positive energie:

xxx, mees

Geplaatst

@Nikkie, heel goed bezig meid!! Ik stuur je heel veel positieve vibes . Lekker broeden en ontspannen en op naar donderdag een positieve test. Natuurlijk wil je je man erbij hebben. En ja die ene dag gaat ook nog wel weet ik uit ervaring.

Mijn lief blijft nu in elk geval tot 23 sept thuis met verlof dus dat is heerlijk. Van het weekend is ook hij gevraagd of hij de peter wilde worden van de kleine van mijn vriendin. Hij zei meteen ja, vindt het een hele eer. Mocht hij gelijk een luier verwisselen...maar dat ging hem nog even te ver:-))

@ Sometimes, ook jij weer goed bezig! Mooie score tot nu toe.

@ Mees, fijn dat kleine mees goed gaat!

Geplaatst

@ Sas Goed he. Ben erg hoopvol deze keer, misschien een betere score dan laatst. Morgen weten we iets meer tijdens de 2e meting :)

jij ook weer vol goeie moed.Ik heb mege veel bewondering voor je en gun het je heel erg. We gaan gewoon om in Olympische termen te blijven voor goud(e) eieren. hihihi

Geplaatst

@Sometimes mooie aantal en vandag de 2e FM spannend hop naar de mooie aantal en je heb gelijk naar de gouden ei he he

@Nikkie wat er positieve insteling goed zo Groen is onze kleur nog een nachje hou je nog vol van spanning min duimen maken over uren .

@Sas ah ja wat zou zeggen ales weet je weel toch maar dorzeter ben je zeker meid knuffel.

Hier ales rustig ben wachtend en probeer zo veel we mogelijk te ontspannen en niet aan de al die MMM denken ook hier ben ik niet zo vaak helaas maar ja heb krachten nodig voor de volgende poging .

Dames en hele mooie zonige dag geniet hiervan.

Liefst Mely

Geplaatst

Hoi meiden,

@ nikki heel veel succes meid morgen de test. Die gaat positief worden meid. Ik heb positieve energie jouw kant op gestuurd hoor.

@ mely doe maar kracht op en pak jezelf bij elkaar voor de volgende poging en in de tussentijd inderdaad goed voor jezelf zorgen. Knuffel voor jou.

@ sas laat je mannetje lekker voor je zorgen, of liever gezegd zorgen jullie goed voor elkaar zodat je straks klaar bent voor de volgende poging.

Ik heb goed nieuws voor mezelf, hihihi.

7 follikels gevonden .. Joepie... de punctie op zaterdag 11 augustus en TP op dinsdag 14 augustus.

Nu duimen voor een goeie punctie en bevruchting.

Geplaatst

Sometimes, 7 follikels!! Top en nu op naar een goede punctie met heel veel eicellen en bevruchtingen en dan een toppertje terugplaatsen, broeden broeden broeden en positief testen....klinkt allemaal zo simpel he.....

Geplaatst

@sas het zou zo simpel moeten zijn. En als ik heel eerlijk ben dan dachtnik dat ook voor ik hier aan begon. Ik dacht IVF, dan helpen de dokters je een handje, effe bevruchten in een laboratorium en dan weer in je buik en dan ben je zwanger. En dan nu dus de realiteit. Spuiten, wachten, spuiten, wachten, testen, weer wachten. En dan nog de bijwerkingen, puisten in het beste geval en in het slechtste geval, overstimulatie, poging afbreken tsja ook dat kennen we..

Maar de beloning is zooo mooi. Dus ik ga maar voor de laatste keer spuiten morgen, dan de otrivelle en zaterdag de punctie. Ik duim en bid voor mooie eicellen en goeie bevruchting en ga dan de killing wachtweken in..

Maar ben voorzichtig optimistisch :)

Geplaatst
@sas het zou zo simpel moeten zijn. En als ik heel eerlijk ben dan dachtnik dat ook voor ik hier aan begon. Ik dacht IVF, dan helpen de dokters je een handje, effe bevruchten in een laboratorium en dan weer in je buik en dan ben je zwanger. En dan nu dus de realiteit. Spuiten, wachten, spuiten, wachten, testen, weer wachten. En dan nog de bijwerkingen, puisten in het beste geval en in het slechtste geval, overstimulatie, poging afbreken tsja ook dat kennen we..

Maar de beloning is zooo mooi. Dus ik ga maar voor de laatste keer spuiten morgen, dan de otrivelle en zaterdag de punctie. Ik duim en bid voor mooie eicellen en goeie bevruchting en ga dan de killing wachtweken in..

Maar ben voorzichtig optimistisch :)

Dat had ik precies hetzelfde. Ik dacht ook dat het vrij simpel zou zijn. Dat het vervelendste zou zijn dat spuiten en je 'benen wijd' voor iedereen. (had nog nooit een gyn. onderzoek gehad tot dit begon) Nou, hoe anders is het! 'Benen wijd' ...lekker belangrijk. Al zijn er 100 dokters. Maar dat wachten...de teleurstelling als je niet zwanger blijkt...het onzekere of je ooit wel kinderen zult krijgen...weer wachten. Wat is het een heftig traject.

Ik had nooit verwacht dat het zo zwaar zou zijn en dat het jaren zou duren. En dan ben ik nog gelukkig dat het uberhaupt gelukt is.

Sometimes, een super score. En zaterdag de tp! En zeker...die killing wachtweken!! En dan ....een plus. Ik ga vast duimen....!

Mely en Sas, ik sluit me aan bij de andere meiden! En big hug!:hugs2:

Nikkieeeeeeeeeeeeeeeee!!!:ygg: Heel veel succes morgen! Een plusje of een 2e streep. Allebei goed!! We gaan ervoor!!

xxx, mees

Geplaatst

@Sometimes wat goed zeg 7 stuks topiii en nu naar de mooie gouden ei dit keer weet ik hij zit ertussen zekker mijn duimen draaien voor jou en knuffel voor jou.

@ Nikkie iz zit op mijn werk op het puntje van mijn stoel ben ontzetend nieuwsgireg ....... naar jou positieve test .

@Sas Ja ik had gewoon behoefte om rust en aan wat anders te denken soms is het te veel maar ja dit ken jij ook en de rest van de dames hier ook.

Geplaatst

@all. Negatief getest. Boos. Teleurgesteld. Onbegrip. Verdrietig (hoewel de andere emoties momenteel overheersen en deze klap eigenlijk nog moet komen ...). De emotionele rollercoaster op zijn top! Al die positiviteit brengt me dus ook niets! Alles gedaan wat moet en alles gelaten wat niet mag en toch lukt het niet ... Het portie geluk ontbreekt ons en ik zou niet weten waarom ...?!?

Geplaatst

@ nikkei toch verdorrie ik kan het niet geloven een helee dikkke knuffel ik kan de worden niet vinden sterkte meid.:bye2:

Geplaatst

Ach lieve Nikkie, wat een ontzettend k&&* nieuws. Ik had zo met jou gehoop dat het voor jullie nu eens raak zou zijn. Oh meis ik vind het zo erg. Helaas ken ik het gevoel en weet ik( en de anderen ook) hoe je je nu voelt. Het feit dat je er alles aan doet en positief bent zou beloond moeten worden met een positieve test. Helaas is de werkelijkheid vaak anders en zo hard. Lieve Nikkie, ik geef je een hele dikke knuffel en heel veel sterkte voor jou en je man. Ik denk aan je. xxx

Geplaatst

@ Nikki ... Jeetje meid wat kl..

Had zo gehoopt dat het eens goed zou komen dit keer. Sterkte voor jou en je man, meid. Huil maar een lekker bij elkaar uit. Kweet niet wat te zeggne.. Leef met je mee, potverdrie...

Geplaatst

Neeeeeeee toch! Nikkie wat verschrikkelijk!!

Ja, niet te begrijpen waarom het soms wel en soms niet lukt.

Zwaar k..!

Ik leef met je mee. Heel veel sterkte!!

Xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden