Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb vanmiddag 2 emmies teruggeplaatst gekregen!!. Helaas geen cryos over maar we gaan voor deze 2. Nu genieten we van de spaanse zon.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi meiden, ik heb vanmiddag 2 emmies teruggeplaatst gekregen!!. Helaas geen cryos over maar we gaan voor deze 2. Nu genieten we van de spaanse zon.

Hee Sas,

Ik volg je sinds april jl. een beetje in stilte. Enorm respect voor je doorzettingsvermogen!

Geniet van de zon enne.... dit wordt em of ze. In augustus ben jij gewoon zwanger. Ik weet het gewoon zeker.

Suc6

Liefs,

Geplaatst

@Sas. Yeah yeah yeah ........ 2 toppertjes aan boord. Nu lekker broeden in het Spaanse zonnetje! Enneh die cryo's heb je toch niet nodig! Ben blij voor je, je hebt het verdiend na alle Cyprus strubbelingen. Heb vertrouwen en relaxxxxx. Liefs van Nikkie

Geplaatst

@Sas yehuuuuuuu en nu lekker genieten en ontspanen dit wordt hem ik ben er zekere van meid.

@Sometiems hoe was jou gesprek???

@ Lieve Ellie ik ben blij dat je wat rustiger ben geworden de boosheid dit erkend ik maar ok dit gat het over je zou zien weet ik kunffel.

@Nikkie je heb alleen 1 nodig toch het rest is bonus zo zie ik het ( beter een dan geen toch)

Dames mijn PC doet het nog steeds niet dus ben ik nu aan het werk he he hopelijk doet die morgen weer grrrr

Als ik jullie niet meer spreek leuke weekend !!!

Geplaatst

Hallo lieve dames, ik hb een goed gesprek gehad. Ik weet nu ook dat de embryo die teruggeplaatst was een toppertje was, 8 cellig, niets mis mee. De geluksfactor was gewoon nul. En de leeftijdsfactor telt dan toch zwaar mee helaas. De medicatie is op mijn verzoek gewijzigd Nasr 225 menopur en 225 gonal f. Dat moet meer en beter opleveren. En hoe wel ik in mijn laatste fase zit voor mijn menstruatie waren er bij de echo ongeveer 6 follikels te zien en 1 gesprongen eitje, het gele lichaam als ik het goed begrijp. Dus alles is in orde. Woensdag ergens mijn menstruatie en dan begin ik direct met de deca in het korte protocol. Helaas is het voor mij niet zinvol op dut moment over te stappen naar het buitenland, omdat mijn verzekering als voorwaarde voor de vergoeding heeft gesteld dat deze in Nederland moet plaatsvinden. Dus maken we de rondes hier af, ik hoop uiteraard gewoon zwanger te worden dut keer. Maar we doen de 3 vergoede pogingen dus gewoon hierzo. Ik ben vol goede moed hoor

Geplaatst

Lang berichtje..;)

Maar goed dat is mijn situatie op dit moment, ben blij uit het niemandsland te komen en weer actief bezig te gaan .

@ sas Gefeliciteerd met je 2 toppers. Succes meid..

@ mely waar zit jij nu in het proces?

@ nikkie Hopelijk groeien de 4 gewoon goed, ik begrijp je teleurstelling, maar 4 is op onze leeftijd gewoon goed hoor, dus laat ze lekker groeien..

@ ellie lief dat je naar me vraagt, maar ik kan me je boosheid helemaal voorstellen.

Ik zit niet in hetzelfde schuitje als velen van jullie, heb een gezonde volwassen dochter, maar wil zo graag een tweede kindje. En ik zou zo graag een toverstokje hebben om de pijn te verzachten voor jullie/ ons of om het in orde te maken. Maar ja, tot die tijd blijven we met zijn allen positief en jopen we gewoon iedere periode weer ip een klein wonder. Kus en knuffels voor alle meisjes hier.

Geplaatst

@ Dames help!!!!!

zoals jullie weten heb ik een TP op 2 juli gehad op wd 7 ben ik ongesteeld worden , daarna nog 4 dage bruine afscheiding volgens kalender zou ik vanaf vrijdag LH warde opstijgen stegt dat klopt maar vandaag weer gemeten en de warde is hetzelfde en nu ben weer gaan menstrueren o goood help

Was ik toch zwanger of is dit wat anders ?

Of omdat eisprong is , is de mond van baarmoeder meer open ?

Erkend iemand dit???

Ik zou pas op 6 augustus ongesteld worden. Ik wordt gek hiervan

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben weer thuis met een volle buik!! Ik heb 2 emmies aan boord ; Uk en Puk. Alles is goed gegaan. Donderdag na aankomst op vliegevdl gelijk door naar de kliniek, de afspraak was vervroegd naar 11.00. Arts vertelde meteen dan ze vandaag de ukken gingen terugplaatsen. Kreeg een mooie kamer en zowel ik als ook mijn moeder kregen een ziekenhuis jasje aan, mustje op ons hoofd, sloffen over de schoenen( moeders) en moeders ook nog een mondkapje voor. Echt hilarisch om te zien, dus vreselijk gelachen, wat weer goed voor de ontspanning was. De Tp ging anders dan in DD. Arts ook in operatie kleding en de verpleegkundige ook. De TP zelf was ook anders> ik voelde het ook gebeuren( beetje pijnlijk) en op een andere veel diepere plaats in mijn baarmoeder. Daarna verplicht een uur rust. Hele lieve mensen, zo begaan, echt een warm bad.

De dagen daarna heerlijk op strand en dobberend in de zee doorgebracht. Dus Uk en Puk hebben al vakantie gehad...

Ik mag vlgd week maandag de bloedtest doen. Maar omdat mijn lief waarschijnlijk dan die dag thuiskomt, doe ik het denk ik dinsdag. Moet even zien hoe eea loopt qua planning met hem.

Het enige wat ik nu nog kan en ga doen is relaxen deze week( heb vrij) en Uk en Puk toespreken. Heeft mijn moeder ook al al die dagen gedaan als oma, haha. Zo grappig was dat.

Geplaatst

@Sas67 welkom thuis en Uk en Puk welkom in de club 40+ jullie zijn van harte welkom 9 manden en dan hebben jullie afspraak met jullie moeder .

Wat leuk dat alles is zo goed gegaan inderdaad hele andere TP maar leuk dat je zo ontspannend is gegaan en soepel en nu lekekr warm houden meid ik ga duimen duimen ....

Wat een toestand Toch zwanger geweest zij vonden vreemd dat ik binnen 1 week na TP ging menstrueren en nu met de pauze van 2 dagen weer dus onderzoek gedaan het is officieel MK.

weer iets op de plekje te geven.

Geplaatst

En nu duimen Sas!!!

Het valt me overigens op dat in men in het buitenland na terugplaatsing een uur stil moet blijven liggen. Hier in NL is het dan meteen weer opstaan en wegwezen.

Geplaatst

@Sas. Geniet van je vrije week (lekker zeg met dit weertje) en zorg goed voor Uk en Puk (hihi). Ik zeg op naar een positieve bloedtest, duim duim duim! Kan me voorstellen dat je dat wellicht een dagje uitstelt zodat je dat samen met je mannetje kan doen. Met al dat wachten moet die ene dag er ook nog wel bij kunnen, toch?!

@Mely. Jeetje, een miskraam. Sterkte met de verwerking meid. Krijg je nog een onderzoek of je helemaal schoon bent?

@Sometimes. Fijn dat je een verhelderend gesprek hebt gehad. Goed om te horen dat je weer vol goede moed bent!

Ik vanochtend weer een FM gehad. Ik had 4 follikels en niets op de reservebank aldus mijn arts vorige week en nu blijken er toch 5 te zitten ... Stoppen met Deca en Puregon en vanavond de Ovitrelle erin. Woensdag de punctie. Spannend weer. Dan heel hard duimen voor mooie bevruchtingen en dan is zaterdag de terugplaatsing, daar gaan we gewoon voor! Ik ben er namelijk zo ontzettend klaar voor :-), kom maar op met die prachtige emmy's!

Geplaatst

Zie je Nikkie, precies net als bij mij!! Doe mij maar na hoor!

Mely wat erg voor je, bah, sterkte!

SAS!!! Jeeh!!! Lekker broeden, ze hebben een heerlijk begin gehad, meteen vakantie haha!

Geplaatst

@Caroline. Ja, het is jouw story. Ik doe je graag na hoor ... een twin is welkom :-) !

@Sas. Gebruik je - op advies van Spanje - ook de witte bollen? Verder nog Spaanse tips gehad waar ik ook wat aan zou kunnen hebben ;-) ?

Geplaatst

@ Nikkie, goeie score; 5 stuks en woensdag de punctie!!

Ik heb geen andere tips waar je wat aan hebt. Ik moet gewoon mijn dagelijkse dingen doen, en elke dag een 15-30 minuten lopen. De arts verteld dat ze onderzoeken hebben gedaan met vrouwen die na dr tp gewoon hun dagelijkse dingen deden en vrouwen die rust namen: geen verschil in percentage gelukte zwangerschappen. Hij zei dat rust alleen maar meer spanning geeft en je bij elk iets wat je voelt dan meteen van alles denkt, dus ik moet afleiding zoeken. Nou dat is gelukt door lekker in de zee te dobberen met Uk & Puk. Verder praat ik elke dag tegen ze...vond de arts erg grappig maar weinig zinvol:-))

Gebruik nog steeds de Progynova en de vieze bollen...Maar ja ik wil ze wel een jaar nemen als dat moet.

Meis veel succes alvast voor woensdag!! xx

Geplaatst

@Chablis, ja in Spanje wel. In Dusseldorf was het ook gelijk na de tp opstaan en weg. Ik vind dit heel erg prettig en ze zijn zo ontzettend lief allemaal.

Geplaatst

Het lijkt mij ook een stuk prettiger als je inderdaad even een uur kunt blijven rusten.

In Turkije moet je ook een uur blijven liggen.

Geplaatst

@ chablis ben verzekerd via de ohra.

@ sas wat heerlijk voor je. Nu maar duimen dat uk en puk het redden. Ik hb er alle vertrouwen in.

@ mely, wat rottig voor je. Jeetje, nou veel sterkte met verwerken, schat.

@ nikki, 5 is weer prima score. Hoop voor een goeie punctie, bevruchting en tp, meid. Je bent zo heerlijk positief, dus dat moet een keertje succes op leveren..

Geplaatst

"Ik vanochtend weer een FM gehad. Ik had 4 follikels en niets op de reservebank aldus mijn arts vorige week en nu blijken er toch 5 te zitten ... Stoppen met Deca en Puregon en vanavond de Ovitrelle erin. Woensdag de punctie. Spannend weer. Dan heel hard duimen voor mooie bevruchtingen en dan is zaterdag de terugplaatsing, daar gaan we gewoon voor! Ik ben er namelijk zo ontzettend klaar voor :-), kom maar op met die prachtige emmy's! "

Veel succces Nikkie!!! Dat gaat lukken!!!!

Ting

Geplaatst

@Sas. Lukt het je een beetje om te relaxen en je werk los te laten zodat je volledig gefocust bent op uk en puk? Ik herken dat praten wel, doe ik ook (hihi) ... hele verhalen tijdens de dagelijkse doorbloedings wandelingetjes. Vraagje: blijf jij de tarwekiem gewoon doorslikken, ja toch?

@Ting. Hoe gaat het met je? Weet je inmiddels al of het een jongetje of een meisje gaat worden? Wil je dat delen of hou je dat lekker voor jezelf?

@Sometimes. Lieve opmerking van je (over dat heerlijk positief), thanks.

@Ellie. Hoe gaat het met je meis?

@Caroline. Kunnen de twins een beetje tegen de warmte?

@Mely. Alles goed? Je computer al weer gemaakt? Wil je dan alsjeblieft reageren op de Anna-meisjes date datum voorstellen want dan kunnen we hopelijk definitief een datum vast gaan leggen.

Punctie achter de rug, dus nu in de relax stand ;-). 5 follikels en uiteindelijk 4 eicellen. Dus nu duimen voor mooie bevruchtingen, dat horen we zaterdag morgen en dan is zaterdag middag de TP. Net een klein tukkie gedaan, nu even jullie informeren en zometeen nog even in het zonnetje liggen. Ik word na de punctie altijd zo lekker in de watten gelegd door mijn lief, mag niets doen en er wordt goed voor me gezorgd, ik maak daar graag gebruik van ;-). Geniet van deze heerlijke dag meiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden