Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Nikkie, heel goed....de bollen vliegen hier rond;-)

En ja, vind ik ook, zo apart al die verschillende protocollen. Maar idd lekker blijven gebruiken.

En succes met opbouwen he!

Minimeesje weer aan de beterende hand. Nog wel snotterig maar bijna geen hoest meer. Gelukkig maar...t ventje :-( Zielig he, zo'n zieke uk.

Nou meiden, tot morgen maar weer.

xxx, mees

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ff snel, ik heb ook bollen hoor, weet niet meer hoeveel ga straks even zoeken.

Zit nu ook thuis met 2 zieke kids.....

Uitslag bloed rond de jaarwisseling, op de echo was al te zien dat het een jongen wordt, hij zei 98 procent maar wat ik daar zag was het 100 procent hoor hihihi

Geplaatst
Leuk een jongen, gefeliciteerd! Wat zijn je andere kids jongens of meisjes?

heb een jongen en een meisje, meisje is volledig in de ontkenning met het feit dat het een jongen is.....

zegt dat het best nog wel kan veranderen en dat ze anders de baby roze kleertjes aantrekt :toppie:

Geplaatst

Vandaag terug geweest voor BMS meting, nu 7,7 dus mijn arts is gerustgesteld. Zaterdag ontdooien en zondagochtend krijgen we een telefoontje of we die middag een TP hebben. Spannend dus weer.

Ben weer gaan zeuren over die Utro tegen mijn arts en volgens mijn vriend wilde ze van mijn verschrikkelijke gezeur en gesmeek (hihi) af zijn want ze heeft toch weer een doosje voorgeschreven :-). Twee doosjes extra was te veel gevraagd, dat deed ze niet. En als ik zwanger blijk te zijn gaat ze nog meer uitschrijven (zegt ze nu). Ik had meer het idee dat ze niet vanwege mijn gezeur overstag ging maar omdat zij zei dat o.a. de schildklier ook progesteron afgeeft, toen zei ik gelijk dat ik schildklierproblemen heb gehad dus misschien geeft die niet genoeg af. Dat was wel pas nadat ze al mijn andere argumenten van tafel had geveegd en maar bleef volhouden dat er onderzoek was geweest dat de witte bollen geen effect hebben om 12 weken te blijven gebruiken, grrhhhh. Maar door die schildklier veranderde ze dus van mening en zei ze in ene keer 'het schaadt ook niet die Utro'. Duhhhh ... waarom deed je dan zo moeilijk!!!

Anyway ik heb voor 15 dagen witte bollen, moet er zaterdag 22 december mee starten, zou dan woensdag 2 januari mogen testen en heb t/m zaterdag 5 januari een voorraadje. Dus bij een positieve test kan ze 3 of 4 januari weer een receptje schrijven. Misschien is het verstandig een klein eigen voorraadje aan te leggen als blijkt dat ze weer van gedachten is veranderd en ik in ene keer bollenloos ben bij een zwangerschap, dan schiet ik natuurlijk spontaan in de stress ...

Ze zijn inderdaad via internet te bestellen, dat had ik ook al uitgevogeld, maar dan moet je ook een recept hebben ...

Gebruikten jullie ook 3x daags 2 stuks, dus 6 per dag?

Geplaatst

Meiden, iemand van jullie ervaring mee ??? Witte bollen die 2 maanden over de datum zijn ... lijkt mij niet zo'n probleem om te gebruiken, toch? Wat is nou 2 maanden. En het is toch voor de noodvoorraad voor als mijn arts zich in ene keer weer bedenkt ...

Geplaatst

Geen ervaring mee maar lijkt me niet zo'n probleem. Ze zeggen dat houdbaarheidsdata van eten maar ook van medicijnen altijd eerder worden gezet dan daadwerkelijk kan toch?

Mooi van je BMS en spannend zondag!! Hoeveel cryo's heb je ook alweer? Ik zie het niet staan in je handtekening.

Geplaatst

@ Nikkie, super mooie BMS, op naar een top terugplaatsing. Ik duim mij helemaal suf voor je!! EN die bollen, 2mnd oud, gewoon nemen, kan echt geen kwaad. Rare arts trouwens van jou. Maar goed ze schrijft ze voor. Ik heb nu nog niet over maar ik denk dat je inmiddels wel aan voldoende kan komen via het forum. 3dd 2 bollen doen en vraag bij de apotheek om een applicator. Reuze handig en je houd schone handen:-))

Geplaatst

Hier alles goed...heb nog een keer testje gedaan, nr 4, dus ik haal sometimes niet meer in hoor. Nog steeds een streep. Vrijdag de echo, doodeng vind ik het.

Lief raakt een beetje gewend aan het idee dat ik zwanger ben.

Geplaatst

Sas, hoe was je weekend met je man? Is hij beetje aan het idee gewend? Vrijdag d day toch? Spannend hoor.. Ik vind het zoo geweldig voor jou en je man. Dit is de eerste keer dat je zwanger bent, toch?

Hoop dat jullie er lekker van genieten en dat je alle zwangerschapskwaaltjes goed doorloopt. Hihihihi

Veeeel liefs

Nikki, meis, goed dat de dokter toch maar wel de bollen geeft. Gewoon 3x 2 bollen per dag doen, hoor.

Lijkt mij dat je ze gewoon nog kan gebruiken en anders hebben sommige van de meisjes misschien recentere?

Mooi bms, ik heb de kaarsjes gewoon voor je aan gelaten hoor.

Dikke knuffel voor jou

Xxx

Geplaatst

Nikkie, die applicator zou ik ook aanschaffen. Dat is toch gratis. Die bollen zitten er dan dieper in en je hebt iets minder smurie. :-) Je huisdokter kan er ook voorschrijven hoor. Ik moest er 3 per dag. Zoals al de rest. Als er veel kans is op bloedingen dan verhogen ze hier in België de dosis.

Veel succes met de TP!!!

Ik zit al met 3 cm ontsluiting, ik denk dat het vroeger zal komen dan 2 januari. :drink::heppie:

Geplaatst

Zo dat scheelde met die proppenschieter! Zo werd ie genoemd in een ander topic haha. Ik kreeg 'm pas bij de derde poging, eerder wist ik niet eens dat ie bestond en met dat ding weet je tenminste zeker dat ze goed zitten!

Spannend Sas, bijna vrijdag! Zou toch wat zijn als jullie ook die grote verrassing krijgen die wij hadden...

Vandaag zijn die schatjes overigens strontvervelend! Nauwelijks slapen en de hele tijd nuilen, bah! Hoop morgen een normale dag want ik ben doodmoe! Ze liggen er nu net in en zoals gewoonlijk is Kaatje stil en Brammetje vertikt het om te gaan slapen, zucht...

Geplaatst

Nikkie voor nood op de site van gezonden.net kun je ze zonder recept kopen, wel duur 34,40 per doosje en de12, 50 1malig voor een zgn arts consult, moet je even invullen waarvoor je ze nodig heb. Over datum .....no worries mijn laatste ivf had ik zelfs puregon van 3 mnd over datum en zie hier ........een jongen met straks roze kleren ;)

Je weet ik kan zo 29 pillen opsturen!

Sas wat spannend, weet dat ik het het spannendste moment vond van alles tot nu toe. Veel succes ik ga duimen voor jullie op een mooie echo

Geplaatst

Nikkie, ja, vandaag weer wat beter. Nog ietsje schor en snottig. Maar wel weer helemaal de oude... blij en stuiterig dus ;-)

Goed bms heb je! Nu n mooi etje erin en nestelen maar.

Wat n gemuts he, met die arts en die bollen. Zeker n vrouw. En nu dus overstag gegaan door schildklier'afwijking'. Dat had ze wel eerder kunnen weten. In ieder geval gewoon gebruiken en of ze over de datum zijn n paar maanden maakt niet helemaal niet uit.

Spannend hoor, gaat weer snel he.

Ting, al 3 cm ontsluiting. Die zet er n eindspurt in. Waahh, bijna n beebje!!!

En Sas, test nr 4. Ook aandelen zeker ;-)

Wat n leuke tijd he. En bijna de echo. De uren kruipen voorbij zeker. Die echo is goed hoor!

xxx, mees

Geplaatst
Hier alles goed...heb nog een keer testje gedaan, nr 4, dus ik haal sometimes niet meer in hoor. Nog steeds een streep. Vrijdag de echo, doodeng vind ik het.

Lief raakt een beetje gewend aan het idee dat ik zwanger ben.

Nog 8, Sas.... ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden