Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Snotteren, ja, ik ben er goed in, ben een ongelooflijke emo-doos geworden. Jank echt om alles.

Lotgenootje wel zwanger, lotgenootje weer niet zwanger, wel een tweede kindje, geen tweede kindje, voor de zoveelste nacht op rij niet slapen (oh nee dat telt niet, dat is gewoon oververmoeidheid.....) Wederom een gebroken nacht 21.45 / 1.20 / 3.30 en toen 8.30 en dat was jammer, had om 7.30 in de auto naar mijn werk moeten zitten..... aaaarrrgggghhhhh

en tot overmaat van ramp kwam ik dus veel te laat beneden om vervolgens onze prachtige kerstboom half op de eetkamertafel aan te treffen......omgevallen... Gelukkig niet al te veel spulletjes kapot, maar de chaos was compleet. Naalden tot in mijn haar. Maar dat zijn maar materiele zaken, lekker belangrijk.

liefs meiden!

Lot

Geplaatst

Ik was altijd redelijk nuchter maar inderdaad sinds de geboorte van de oudste een emo-doos, pfff...

Dieptepunt was laatst bij de geboorte op tv van de dochter van Barbie haha! Daar heeft P me nog lang mee gepest. Ik was aan het zappen en ze moest net bevallen. Ze filmden dat niet eens, viel me mee, maar wel de zenuwachtige familie en de dichte deur. Je hoorde haar schreeuwen en op een gegeven moment het huilen van de baby. Toen had ik tranen in mijn ogen en P wist niet wat ie zag! Tranen om de baby van Barbie, vond ie echt belachelijk!! :-)

Geplaatst

@ Noor en Caro...tweeling??? IK zal eerlijk zijn, als het zo is ben ik blij maar omdat ik er idd veel alleen voor zal staan is een ukkie prettiger. Maar ja mij hoor je niet zeuren, ben al blij dat ik uberhaupt zwanger ben.

@ Lot, ja zakdoeken.....hele grote....

Geplaatst

@ caro, barbie's bevalling??!!?? Ik geloof je niet hoor...

@ lot, dat wordt dan idd janken en snotteren in jouw handdoeken

@ elfje, trek je het nog? Ik duim voor je meid..

@ sas, geen testje meer? Zo haal je me niet in hoor... Hahahaha. Nou misschien een tweeling, zal ff schrikken zijn, maar wel leuk. Wees maar blij dat je niet gekozen hebt voor 3 embryootjes.. Hihihihi

@ nikki, hoop dat het goed gaat met je, spannende, maar dubbele tijden voor jou. Ik zeg constant schietgebedjes voor jou.

@ alle andere meisjes, meelezers of anderszins, lieve groetjes.

@ oja tofhkam, hoe gaat ie?

Geplaatst

Ff een snelle want meesje is ziekjes (al paar dagen) en begint te huilen:

Snel ff de dagen dat ik er niet was door gelezen en

lieve Nikkie, meid meid, het is zo'n moeilijke tijd voor jou. En zeker, dit forum is er juist voor de moeilijke tijden. Blijde tijden natuurlijk ook maar juist in moeilijke tijden is elkaars steun zo belangrijk. Grote knuffel meid. En ja, 12 weken utro. Gewoon doen bij je topcryo's.

Elfje, heel veel succes en good luck morgen!

Sas, donkere streepjes en hoog hcg. Geweldig meid!!

Alle anderen knuf...snel naar meesje.

xxx, mees

Geplaatst

Ik heb vandaag al een kruitvat test gedaan en die was negatief. Ik verwacht dus niet dat het is gelukt want anders zou ik nu toch al wel een klein streepje moeten zien... Morgen is het precies 2 weken geleden dat ik de punctie had. Echt jammer want het was een goede poging, de embryo's waren erg goed, ik dacht echt dat ik een kans had.

Geplaatst
Ik heb vandaag al een kruitvat test gedaan en die was negatief. Ik verwacht dus niet dat het is gelukt want anders zou ik nu toch al wel een klein streepje moeten zien... Morgen is het precies 2 weken geleden dat ik de punctie had. Echt jammer want het was een goede poging, de embryo's waren erg goed, ik dacht echt dat ik een kans had.

Och meis toch, wat ontzettend balen. Heel veel sterkte met het verwerken. Knuffel meis

Geplaatst

Lekker een drukke week even geen tijd voor twijfel en angsten. Maar die komen weer een afspraak in duitsland maken schiet niet op, en datum voor eventuele afspraak vwp nadert. Niet dat we dat gaan doen maar voor die tijd wil ik alles geregeld hebben en mijn onzekerheden in de kast zetten.

Elfje, wat jammer maar nog niet helemaal opgeven hoor!

Nikkie, ik duim voor je en heb evt nog utrogestan

Sometimes, leuk maandag echo! Heb hem zelf exact een maand later, 17 jan

Sas67, zal voor jou ook duimen voor 1! Had exact hetzelfde, zou niet durven om te klagen als het er 2 waren geweest, immers heb er zelf voor gekozen. Maar oh wat was ik blij dat het er 1 was ;)

Mees zpsuccea in de ziekenboeg

Elinorac, Barbie???????? Tsja no comment ;)

Geplaatst

Hahaha het ging dus ook niet om Barbie maar om het eerste babyhuiltje!!! Dat had dus van iedereen kunnen zijn!!!

Zucht, had ik het maar niet verteld ... :-)

Geplaatst

Elfje, wat erg!! Heel veel sterkte; het is toch zo'n klap als het niet gelukt is. Grote knuffel meid!

Dankjewel Tohfkam! Ff snel, want meesje begint weer te huilen. Vannacht ook hele nacht hoesten en benauwd. Arm mini meesje....

xxx, mees

Hihi Caro, mag best hoor ;-)

Geplaatst

Hier "goed" nieuws na een lange zoektocht, dinsdag naar leiden, bloed wordt afgenomen naar amerika gestuurd en na 2 weken uitslag 13, 18 en 21! Jammer dat er niet meer publiciteit aan gegeven wordt!

Maar voor nu :-)

Geplaatst

@Sas. Hoe is het met onze zwangere Sas? Alles klaar voor hubbie die morgen thuis komt? Fijn om saampies van het mooie geweldige fijne nieuws te gaan genieten! Kus voor jou

Geplaatst
Dikke knuffel voor zielige zieke kuchende benauwde kleine mini-Meesje x

Ahhh, dankjewel lieve Nikkie:love10:!! Hij is er heel erg blij mee:love5:...hij heeft het nodig...zo ziekjes. Net de laatste snikjes en eindelijk eventjes in slaap.

Als hij wéér wakker wordt, ga ik ook naar bed en neem ik hem weer lekker bij me en kuchen we gewoon saampjes verder..in mijn armen. (Ben trouwens nog helemaal gezond. Ongelooflijk want afgelopen nachten heeft hij miljarden bacillen in mijn linker oor, neusgat en mond gekucht ;-)

Knuf terug van klein mini-Meesje Nikkie!!:knuf:

Geplaatst

Ik vandaag FM2 gehad. De dominante follikel zit nu op ongeveer 13 mm. dus maandag weer terug voor FM3. BMS zit op 5,8 dus nog niet genoeg. Vanochtend acu gehad en vanwege BMS gooi ik er maandagavond nog een acu sessie tegen aan op advies van mijn acupuncturiste. Vandaag een andere arts, Utrogestan gebruik aangehaald en zij is ook (net als mijn eigen arts) geen voorstander van langer gebruiken. Haar mening is dat de embryo het zelf moet gaan overnemen en als die het niet doet dat het dan geen goed embryo is. Wat moet ik nu, wel of niet gebruiken? Ik wil het in ieder geval wel de eerste 2 weken na de TP gaan gebruiken. Iemand van jullie nog een goede reden om de witte bollen langer dan die 2 weken te gebruiken zodat ik dat kan aankaarten bij mijn arts?

Fijn weekend allemaal meisjes, wij gaan een weekendje kerstshoppen in Maastricht. Geld uitgeven, goed als je verdrietig bent, toch? Hier nog heel regelmatig in tranen (op de meest onverwachte momenten), zo intens verdrietig als ik besef dat het einde nabij komt. Doe mijn best om me te focussen op de cryo poging, om daar positief in te gaan.

Knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Hoi meisjes,

@ mees, beterschap voor mini meesje. Vervelend dat ie zo ziek is.

@ nikki, dikke knuffel voor jou

@ sas, morgen lekker een goeie fles Jip en Janneke champagne opentrekken en proosten op jullie geluk en voor geluk in de komende maanden. Xxx

@ tohfkam, fijn dat je straks meer zekerheid hebt en zeker fijn dat je geen vwp hoeft. Die bloedtest is toch minder invasief en zeker gezien het risico op miskraam bij de vwp. Good luck, ,meid.

Maandag de 20 weken echo. Gek genoeg ben ik daar niet zenuwachtig voor. Semmie is enorm bewegelijk, vooral als ik wil gaan slapen..:)

En ik luister regelmatig naar het hartje. Ik hb dr alle vertrouwen in dat hij het goed doet.( gewoon gevoel..)

Ik voel ook beter sinds de bloedingen zijn gestopt. Ik wordt wel met de dag groter, dus ben alleen snel vermoeid. Kan alleen kleine beetjes tegelijk eten, dat wel en verder tsja allemaal gewone dingen. Teennagels knippen is Onmogelijk... Hihihihi, maar daar hb je de pedicure voor, evenals me eigen schoenen aan doen, daar heb ik mijn mannetje voor.

Ik wacht het bezoek van maandag effe af om te kijken wanneer ik weer aan het werk kan, misschien wel minder uren. Maandag 2e keer kijken naar ons droomhuisje, en hopelijk als alles voorspoedig loopt zitten we daarin voor ik moet bevallen..:)

Liefs mij

Geplaatst

Nikkie,Wél gebruiken hoor! 12 weken lang. En dat is geen goede reden, van die arts. Soms heeft het eitje n zetje nodig, qua hormonen, om lekker ingenesteld te blijven en door te groeien. Juist die 12 weken zijn zo teer en pril. Dan heeft het eitje dus alles nodig en kan het net dat beetje xtra geven. Kijk maar s op dit en andere fora bij ervaringen. Dan zie je n best groot aantal meiden die stopten na 2 weken en n miskraam of missed abortion kregen en de volgende x veel langer gebruikten, het goed ging. Ik heb toen best veel gelezen erover en t kan iig geen kwaad. Dus zou het zéker doen. Gewoon niets zeggen tegen eigen arts of zeggen dat je dit graag wilt.

In t zh hier zeiden ze ook dat ik mocht stoppen na 1e echo. Maar BB had aangegeven 12 weken en ben gewoon doorgegaan en prima. Ook geen haan die er naar kraait.

xxx, mees

(Ps.Natuurlijk zijn er ook veel die beebs kregen zonder extra utro; I know. Maar soms is er net wat extra nodig, wat zou kunnen helpen.)

Geplaatst

Lieve nikki, ik zou gewoon langer utro gebruiken. Als ik het goed begrijp gaat de embryo het pas overnemen om progesteron te maken na 12 weken, toch. Enige ondersteuning lijkt me in jouw geval wel goed, aangezien het blijkbaar bij innesteling/ontwikkeling fout gaat. Blijkbaar is het gele lichaam mischien toch te beschadigt, weet jij veel . En het kan geen kwaad, sterker nig vele jlinieken raden het juist wel aan.

Ik zou het gewoon doen, dan hb je er alles aan gedaan en zit je jezelf later niet af te vragen , what if....

Dikke knuffel

Geplaatst

Dankjewel Sometimes! Ja, echt zielig. Ook wel n beetje eng hoor. Zo'n kleintje kan niet zeggen wat er is.

Wat gaaf, de 20 weken echo. Ja, lekker van genieten. Je ziet je kleine uk dan zo goed. Echt verbazingwekkend. Alles er al op en aan; al n heel echt mensje.

Fijn dat de bloedingen zijn gestopt. Maar niet meteen weer (hard) gaan werken. Houd het rustig he.

Wel gaaf hoor, jullie huisje. Spannend ook. En dan alles klaar maken voor ukkepuk.

xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden