Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gelukkig Sas ik dacht al! Wij keken zondagavond altijd naar Koot en Bie, mijn vader vond dat geweldig en later had ik een vriendje die ook alle scenes uit zijn hoofd kende. En deze heb ik zoooo vaak gehoord, ze blijven ongeëvenaard!

Geplaatst

Wij keken ook omdat mijn vader groot fan was. Ik vond het niet altijd leuk maar sommige,( vieze man bijv) vind ik prachtig.

Las dat het weer feest is in huize Bram & Kaat?

Hier snot en snotverkouden, met hoesten en keelpijn.

Denk ook dat ik morgenochtend even de gyn bel of ik een echo eerder mag hebben. Kan het niet verklaren maar wil graag weten of alles nog goed is en dan duurt 6 febr nog zolang. Misschien onzin en zegt de gyn dat doen we niet,maar ga toch even aandringen.

Geplaatst
Mees, sorry de man met de hamer kwam onverwachts langs gisteravond..:naka::naka::naka:

Was wel om 5 u weer wakker, maar toch lekker geslapen... Effe...

Hahahaha, ja, n flinke man hahaha. Ik was weer alleenig. Snik.

Maar top dat je lekker geslapen hebt; alleen wel weer beetje kort. Vanavond weer lekker tukken hoor!

Geplaatst

Heb je al geluisterd Mees? Nee moet je een keer rustig voor gaan zitten, dit is trouwens deel 1 het is nog langer maar dat zie je op You Tube...

Ja het was weer feest, wel even een goed gesprek gehad net. Hoop dat het nu rustig blijft.

Ja gewoon doen hoor Sas, zeggen dat je het niet vertrouwt en dat het heel belangrijk is voor je gemoedsrust om het eerder te weten, twee weken is lang als je moet wachten!

Geplaatst

Caro, trust!

Ja, ik ga morgen ff luisteren. Ik doe je verslag haha.

Dus weer rust in de tent bij jou?

Wel goed van je hoor; jij doet het toch maar allemaal. En idd beter zelf doen, dan met P erbij die chagi is. Respect !

Ja Sas, lekker nog n echootje doen. Alleen maar fijn en goed voor je gemoedsrust.

Ik doe ook pc uit. Nog paar dingen doen en dan ff lezen...heerlijk.

Trusten ook Sometimes en Sas en Fortuna en Lot en Floor en de rest.

xx, mees

Geplaatst

Nou trusten dan, mees.

Caro, ik hb zo een bewondering voor je. Die twee kleintjes en je dochter en dan P die zich , sorry hoor, maar mijns inziens soms wel een beetje asl een grote baby gedraagt.

En dat allemaal aan elkaar plakken, petje af.

Sas, gewoon vragen om een echo hoor, tis wel je kleintje en 2 weken kan voelen als 2 jaar als je onzeker bent.

Dikke knuffel voor Fortuna, hoop dat het goed met je gaat, ondanks je pijn.

Floor, hopelijk wordt de pijn van de punctie een beetje minder.. Wanneer is de tp?

Andere meisjes dikke knuffel als je het nodig hebt..;)

Geplaatst
Hier snot en snotverkouden, met hoesten en keelpijn.

Denk ook dat ik morgenochtend even de gyn bel of ik een echo eerder mag hebben. Kan het niet verklaren maar wil graag weten of alles nog goed is en dan duurt 6 febr nog zolang. Misschien onzin en zegt de gyn dat doen we niet,maar ga toch even aandringen.

Hey Sassie, ik heb je net ook al gesmst. Je hebt - heel begrijpelijk - behoefte aan bevestiging dus hopelijk kan je eerder terecht bij de gyn zodat je gerustgesteld wordt. Wellicht op het moment een beetje onzeker omdat je niet lekker en grieperig bent. Beterschap! Dikke kus voor jou

Geplaatst

@Caro. Lieve Caro, ook ik wil nog even tegen je zeggen dat ik respect voor je heb, hoe goed je het doet met de twins en je dochter. Je bent een topper, hopelijk beseft P. dat ook! Ik weet dat hij je vaak het plezier ontneemt in je "kraamtijd" omdat hij dan sjaggie is van het gehuil, probeer dat niet te laten gebeuren en geniet volop van je kindjes. Hopelijk beseft hij ook dat hij gezegend is met 3 prachtige kids, die inderdaad af en toe huilen maar daar zijn het baby's voor maar die vooral ook veel plezier en heel veel liefde terug geven. Je bent een kanjer van een mama! Liefs, Fortuna

Geplaatst

@Caro. Ja hoe het gaat ... goed ... Het lijkt alsof het nog niet helemaal binnenkomt hier want anders zou ik me toch niet goed voelen ... ik begrijp mezelf niet?!?

Geplaatst

Fortuna dank je voor je lieve woorden, traantjes rollen nu... Ik geniet van ze hoor, maar het zou leuker zijn om samen te kunnen genieten, zoals het hoort.

Ik weet ook niet hoe het komt dat je je goed voelt, spanning die weg is? Maar wees er blij mee. Benieuwd wat jullie besluiten te doen.

Sas wat fijn, even verslagje straks he!

Geplaatst

De echo was goed. Uk was heel bewegelijk en zwaaide! Ben zo opgelucht. Ze waren zo lief voor mij bij de echo. Vinden mij toch wel een speciaal geval... Leeftijd, ecd. Kreeg de strikte opdracht liever voor mijzelf te zijn. Hoor ik wel vaker. Of ik ook nog de gyn wilde zien? Nou nee de echo was voldoende. Ik ga proberen liever te zijn voor mijzelf en meer vertrouwen te hebben in mijn lijf en in Uk.

Geplaatst

Goed zo sas, goed advies. Want hoe je het ook draait of keert, je hebt een heel traject met ups and downs achter de rug. Ik weet dat je ontzettend nuchter bent, maar ook jij bent niet van steen. Dus toegeven dat je ongerust bent of moe of ies anders is zeker geen schande. En ik kan nu ook uit ervaring zeggen dat zwanger zijn fantastisch is, maar ook jeel erg zwaar op onze leeftijd, dus lieve sas, zorg voor jezelf, wees lief voor jezelf. Hele dikke knuffel xxx

Fortuna, ik ben blij dat het goed gaat. Ook al wil dat niet zeggen dat wat je hebt meegemaakt verwerkt of een plaatsje heeft gekregen. Volgens mij hb jij meer vechtlust in je dan je denkt. En omdat je de hoop nog niet hebt verloren kan je ook nog niet bij de pakken neer zitten. Dat betekent niet dat het je niet kan inhalen, met de tijd of dat je je niet verdrietig kan voelen ineens. Je hebt gewoon nog hoop, meis. En ik met jou.

Kus en hele dikke knuffel en arm om je heen

Caro, probeer te genieten van je kleintjes, met en ondanks P. Het is zo belangrijk deze tijd, elke tijd trouwens. Je kunt later niet terug en dat zal P ook moeten beseffen. Ze zijn zo groot. Xxx

Liefs allemaal

Geplaatst
Fortuna, ik ben blij dat het goed gaat. Ook al wil dat niet zeggen dat wat je hebt meegemaakt verwerkt of een plaatsje heeft gekregen. Volgens mij hb jij meer vechtlust in je dan je denkt. En omdat je de hoop nog niet hebt verloren kan je ook nog niet bij de pakken neer zitten. Dat betekent niet dat het je niet kan inhalen, met de tijd of dat je je niet verdrietig kan voelen ineens. Je hebt gewoon nog hoop, meis. En ik met jou.

Kus en hele dikke knuffel en arm om je heen

@Sometimes. Ik denk dat je gelijk hebt. Er zit nog ergens hoop en hoop doet leven en geeft je vechtlust. Thanxxx voor die dikke knuffel en je arm om me heen, doet me goed!

Is jullie bod nog steeds niet geaccepteerd? Kan je je er in berusten en wacht je geduldig af met de gedachte dat het beter is voor Semmie als je je niet druk maakt?

Wanneer heb jij je volgende echo?

Hebbie nou de kinderwagen al gekocht waar je zo 'verliefd' op bent? En wat voor kleur is het dan geworden?

Liefs van Fortuna

Geplaatst

@Sas. Wat fijn he van die mooie echo. Wat een geruststelling. Ik met tranen in mijn ogen door jouw sms over zwaaiende uk, zo lief! En luisteren Sassie ... liever voor jezelf zijn!! Uk heeft het fijn bij jou en blijft bij jou, heb daar vertrouwen in! Liefs, Fortuna x

Geplaatst

Xxx fortuna..

Ik hb de kinderwagen al gekocht, het is uiteindelijk de Joolz day Earth Edition geworden in het parrot blue. Met rode voetenzak ..;)

Op verzoek van vriendlief. Tis een prachtige wagen hoor. We hebben ook de kinderkamer ook gekocht afgelopen zaterdag, dus nu alleen nog de "kleine dingen", zoals kleertjes, dekbedovertrekjes en een huis..:)

We hebben nu een tweede bod lopen, dus we zijn in onderhandeling. Ik probeer niet meer naar het tijdsschema te kijken ands wordt ik gek..;)

Besefte vandaag voor het eerst dat ik nog maar anderhalve maand te gaan hb voor mijn officiele zwangerschapsverlof gaat beginnen. Echt heel raar gevoel...

Geplaatst
Xxx fortuna..

Ik hb de kinderwagen al gekocht, het is uiteindelijk de Joolz day Earth Edition geworden in het parrot blue. Met rode voetenzak ..;)

Op verzoek van vriendlief. Tis een prachtige wagen hoor. We hebben ook de kinderkamer ook gekocht afgelopen zaterdag, dus nu alleen nog de "kleine dingen", zoals kleertjes, dekbedovertrekjes en een huis..:)

We hebben nu een tweede bod lopen, dus we zijn in onderhandeling. Ik probeer niet meer naar het tijdsschema te kijken ands wordt ik gek..;)

Besefte vandaag voor het eerst dat ik nog maar anderhalve maand te gaan hb voor mijn officiele zwangerschapsverlof gaat beginnen. Echt heel raar gevoel...

Tja, alleen nog een huisje... Jemig wat zit jij te mutsen over futiliteiten zeg ;-)))) Die stinkerd van jou accepteert dus ook je linkerzij niet? Had ik met Mini ook, die bleef gewoon net zo lang schoppen tot ik op links ging liggen. Helaas is zijn wil nadat hij naar buiten was gekropen niet minder sterk en dwingend geworden :-)

K.eek op de W.eek was het toch? Met Klazien uut Z.alk met een beetje dille tussen de billen? Ha, mijn ouders en zus vonden het altijd geweldig!

Ik heb net maar een pammetje genomen, want mag pas morgen bellen of er bevruchtingen zijn. Vorige keer hadden we er 2 op 11 eicellen en nu hadden we 8 eicellen, dus dat zou dan 0,88 embryo worden.... Ik vrees dat dat niet echt gaat opschieten. Dus duim maar voor een beter score... Maar dit zijn wel van die momenten dat ik me afvraag waar ik ookal weer aan was begonnen....

Geplaatst
Xxx fortuna..

En vanaf vandaag in de safetyzone mochten ineens je vliezen breken... Natuurlijk willen we dat niet en gaat ook niet gebeuren, maar toch een rustig gevoel :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden