Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja he, erg was dat..van die feeders.

Nu ff wat leukers....dansje van onze topicmeiden::circle2: of lekker dromen over de zomer:av-31::av-31::turist_protect::turist_protect:

Geplaatst

Zeker balen en herkenbaar... Hoop dat je toch nog goed geslapen hebt.

Hier na een rustige avond weer een rustige nacht tot 8 uur! Zou er bijna aan gaan wennen maar das gevaarlijk want dan valt het weer zo tegen...

En het sneeuwt weer! leuk voor de oudste maar niet zo handig voor mij...

Geplaatst

@ Sometimes, hoop dat je niet de hele nacht hebt moeten wordfeuten.....

Gisteren ons petekindje weer gezien. Lekker meisje en ze wordt al zo groot. Gelijk met mijn vriendin gekeken naar wat ik van haar kan krijgen voor de uk. Vindt het nog wel eng hoor om al zover vooruit te denken. Middag een boodschapje gedaan en dan ben ik daarna wel uitgeteld voor die dag.

Hier nog steeds hoofdpijn, wel veel en veel minder dan afgelopen woensdag. Komt vanuit mijn nek, bekende plek. Ik doe het maar rustig aan, lijk wel een oud mens...

Geplaatst

Lieve Sas, je bent ook een oud mens, net als ik.... :)

Maar wel een leuk, zwanger oud mens, lol... :)

Doe je wel lekker rustig, we willen niet dat je hoofdpijn erger wordt. Hoor wie het zegt, i know..

Gaat het op die ongemakken na goed, meid?

Het gaat snel, he? Jij alweer de 10e week in.. geweldig. Dikke knuffel, geniet maar lekker van het vooruit kijken, das de helft van de l in je zwangerschap, al voelt het eng..

Geplaatst

Wacht maar tot die schatjes van jullie er zijn en jullie 20 x per dag de trap op en af moeten, de baby in en uit bed halen, in en uit de box halen, op en van het speelkleed leggen, in en uit de kinderstoel zetten (hoewel die laatste dingen wat later komen). Dan laat je lijf je pas voelen dat je geen jong mens meer bent! :toppie:

Geplaatst
en bedankt he......oud mens:-))

Ik zei ook leuk mens.....

Tis maar net waar je op focust..;)

Ik voel me wel oud op dit moment, hoor. Me ouwe botten protesteren tegen alles...

;)

Enne caro, ik geloof je. Ben al naar het kijken naar een leuke gelijkvloerse aanleunwoning voor mij en de baby... Is ook veiliger voor mijn dochter, denk ik.hahahaha vriendlief hoeft niet mee, die us nog jong, pas 41, zoals hij me heel vaak vertelt.. pffff

Geplaatst

Misschien moet ik zo een training gaan doen,paaldansen voor beginners.. lijkt me uitdagend... Voor mjjn lijf bedoel ik, daar ik al er tegenop zie om yoga te doen, in dit stadium.. pfff

Ik hb helemaal geen zin in zwangerschapsgym/yoga/zwemmen enz.

Hoe denken jullie daarover?

Geplaatst

Nee ik klim in de paal omhoog naar de babykamer en roets naar beneden met uk en al..

Hoe gaat het met jou lijnen? heb mij voorgenomen dat als uk er eenmaal is, ik mijn overgewicht echt ga aanpakken. Was voor de hele ivf periode ook geen maatje 38 maar wel gewoon mollig. Dat wil ik weer terug! Maar ja nu eerst kilos erbij krijgen.

Geplaatst

Ja goed! Ik ben nu 2 kilo afgevallen in wat, anderhalve week? Doe het rustig aan, dat werkt het beste, maar met name 's avonds op de bank geen gevreet meer en dat gaat prima.

Sometimes ik heb bij de eerste zwangerschap een poging tot gym gedaan maar vond het zo mutserig, misschien had ik het slecht getroffen. Ben 1x geweest en 1x naar partnerles waar we voortdurend de slappe lach kregen samen met een ander stel dat bij ons in de straat bleek te wonen dus dat was wel leuk (vond de rest niet) en daarna ben ik nooit meer gegaan. Deze keer helemaal niets, je weet toch niet hoe de bevalling gaat en instinctief weet je wat je moet doen, jij trouwens al helemaal.

Hoewel zwemmen me wel leuk had geleken maar dat was weer 's avonds laat en duur enzo dus dat heb ik ook niet gedaan...

Geplaatst
Nee ik klim in de paal omhoog naar de babykamer en roets naar beneden met uk en al..

Hoe gaat het met jou lijnen? heb mij voorgenomen dat als uk er eenmaal is, ik mijn overgewicht echt ga aanpakken. Was voor de hele ivf periode ook geen maatje 38 aar wel gewoon mollig. Dat wil ik weer terug! Maar ja nu eerst kilos erbij krijgen.

Ik doe met je mee, sas, na de bevalling. Ik wil ook wel graag mijn maatje 36 terug. Pff, gaat wel lastig worden denk ik, als ik zo blijf aankomen. Het gaat wel rap nu. Ik ga richting de 13 kilo en de maand waarin je het meest aankomt moet nog komen..:)

Ik bn benieuwd, de eerste keer woog ik na de bevalling weer exact hetzelfde binnen 2 maanden. Maarja toe was ik 20!!!!

Geplaatst

20!!! Tsss meer dan de helft van ons leven geleden...

Meiden gezellig zo op dit beschaafde tijdstip... Maar ik moet nog douchen en vanmiddag naar een feestje dus ik haak af. Tot later!

Geplaatst

Ooh echt? Caro, ik bn de eerste keer ook maar 1 keer geweest. Vond het echt stom en was toen de jongste daar, dus voelde me dr niet echt thuis. Mijn toenmalige partner vond het ook onzin. Ik bn nu gewoon lui denk ik. En ik zie niet zo de toegevoegde waarde. Die baby moet dr toch uit, of je nu die lessen volgt of niet, maar nu vindt mijn partner dat ik wel yoga of iets dergelijks moet doen. Maar ik vond dat voor de zwangerschap al zweverig, dus bn bang dat ik het gewoon niks vind..

Geplaatst

@ Caro, goed hoor 2 kilo!! Veel plezier zodirekt.

@ Sometimes, Ik denk dat ik ook iets van zwemmen ga doen of iets van zwangerfit. Maar vanaf welke week mag/moet dat? Toch pas bij 26 weken? Ja dat aankomen zie ik ook wel tegenop, of eigenlijk tegen het weer kwijt raken van...

Goed idee trouwens een aanleunwoning.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden