Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

ik wil jullie enorm bedanken voor jullie meeleven, lieve berichtjes, smsjes, kaartjes, duimen,kaarsjes branden, bidden enz enz. Dat heeft mij en mijn lief echt goed gedaan. Vanaf nu ben ik weer lekker actief en heb weer ruimte om mij weer te richten op jullie.

Dikke zoen!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sas, ik zou ook eerder een echo vragen hoor. Werken ze vast aan mee. Jeetje ben zo blij voor je, joh. Super!!!

Ik hb ook goed nieuws, we hebben gisteren de koopakte getekent en de overdracht bij de notaris is op 14 maart.

We hebben een huisje!!! De aannemer begint die week daarop.

Vanmiddag zwangerschapsmassage gedaan. Heerlijk een uur lang gemasseerd worden met een heerlijke etherische olie.

Ik ben zelfs in slaap gevallen.

Gelukkig, want heb de afgelopen geen oog dicht gedaan, had enorme kramp in mijn buik, dacht echt dat de bevalling was begonnen. Pfff een gewone harde buik, dus...

En baby die met hoofdje naar beneden zorgde voor enorme pijnscheuten. Al met al was ik dus kapot vanmiddag. Dus heerlijk genoten van de massage.

Geplaatst

Jeetje het is goed nieuwsdag vandaag! Ook wel eens leuk!

Nou zal ik ook een leuk nieuwtje vertellen, sommigen weten het via FB al: de oudste heeft meegedaan met een schrijfwedstrijd en kreeg vandaag een mail dat ze door is met haar verhaal naar de volgende ronde! Helemaal blij natuurlijk.

Geplaatst

Ja he.. Tis nog heel veel werk, maar dr zit nu schot in. Eindelijk samen straks!! Met de baby uiteraard, maar ook heerlijk om straks niet altijd uit een weekendtas te leven. En lekker elkaar iedere dag te zien...

:)

Geplaatst

*breek ff in*

Lieve Sometimes, wat een geweldig nieuws! Geniet er maar van!

Eindelijk, eindelijk alles rond. Je hebt het verdiend! Dikke zoen!

*breek weer uit*

Geplaatst

Lieve lieve Sas, ook hier nog even een reactie. Wat een super goed nieuws! Ben zo ongelooflijk blij voor jullie. Heb vanmiddag een traantje gelaten achter mijn bureau (gelukkig zit ik alleen op een kamer ;-) dus geen rare vragen van collega's ... hihi). En nu lekker gaan genieten van je zwangerschap meis. Liefs van Fortuna

Geplaatst

Nou meiden, ik ben ook weer back in the topic ... Heb even wat tijd nodig gehad om dingen voor mezelf op een rijtje te zetten en samen hebben we veel gepraat over of verder en hoe verder. Met mijn inmiddels toch wel bejaarde eicellen is onze enige kans ECD, en we willen zo dolgraag een kindje dus gaan we voor ECD! Vandaag de definitieve afspraak gemaakt voor het intake gesprek en gelijk de vluchten en het hotel geboekt ... dus de eerste stappen zijn gezet en het gaat gebeuren :-)! Ik voel me goed en ben klaar voor een nieuwe fase in de medische malle molen. Liefs Fortuna

Geplaatst

Jeetje wat goed van jullie! Ik dacht al wel dat het zou gebeuren maar wist het niet zeker natuurlijk. Gaan jullie al gauw?

Alvast heel veel succes!! Dapper besluit hoor.

Geplaatst

Super Fortuna!! En al n heel eind op weg! En...niet onbelangrijk...de kans met 'jonge' eicellen is veel groter. Dus...op naar n beebje!!

xxx, mees

(wilde net pb-en hoe het met je ging, blij dat het zo goed gaat en weer vol energie!)

Geplaatst

Sometimes, top dat jullie n huis hebben. Wat snel gaat het nu; super! En zometeen n babykamer inrichten. Komt alles nog in orde voor ukkie komt. Ook nog eens lekker gemasseerd...het leven is goed!

Caro, feliciteer je dochter van mij! Wat knap van haar! Op naar ronde 3!

Geplaatst
Jeetje wat goed van jullie! Ik dacht al wel dat het zou gebeuren maar wist het niet zeker natuurlijk. Gaan jullie al gauw?

Alvast heel veel succes!! Dapper besluit hoor.

Hey Caro. Lief dat je dat zegt van dat dappere besluit. Het is inderdaad wel een acceptatieproces geweest hoor en dat had even tijd nodig. Maar nu sta ik voor de volledige 100% achter onze beslissing. x

Geplaatst

@Mees. Ik heb voorbij zien schieten dat jij kriebels hebt voor een brusje. Een ieniemienie-Meesje. Wat ontzettend leuk! En toch ook weer spannend! Hebben jullie nog cryo's?

Ik wil je nog even zeggen dat ik veel heb gehad aan jouw antwoorden op mijn ECD vragen, nogmaals bedankt. x

@Sas. En dat geldt ook voor jou Sas. Ook aan jouw uitgebreide informatie heb ik veel gehad. Thanxxx

Het heeft allemaal bijgedragen aan onze positieve ECD beslissing.

Liefs van Fortuna

Geplaatst

@Sometimes-je. Wat moet er een last van jouw schouders zijn gevallen nu er een huis is. Blij voor je. Is dat nu het huis waar jullie al zo lang mee bezig waren? Hoe voel je je verder? Je bent al weer 30 weken. Veel last van beebje die je 's nachts wakker houdt las ik. Lukt het je om overdag een beetje bij te slapen? Je moet toch versleten zijn door dat chronische slaaptekort. Anders veel massages laten doen want daar val je tenminste van in slaap ;-). Knuf voor jou

Geplaatst
@Mees. Ik heb voorbij zien schieten dat jij kriebels hebt voor een brusje. Een ieniemienie-Meesje. Wat ontzettend leuk! En toch ook weer spannend! Hebben jullie nog cryo's?

Ik wil je nog even zeggen dat ik veel heb gehad aan jouw antwoorden op mijn ECD vragen, nogmaals bedankt. x

@Sas. En dat geldt ook voor jou Sas. Ook aan jouw uitgebreide informatie heb ik veel gehad. Thanxxx

Het heeft allemaal bijgedragen aan onze positieve ECD beslissing.

Liefs van Fortuna

Graag gedaan hoor!! :love4:

En ja, klopt. Een ieniemienie meesje zou zooo leuk zijn! Nee, geen cryo's helaas dus wachten op antwoord of de donor nog een x wil. Ja, zeker spannend. Ben nu al zo nerveus voor t antwoord! En wachten wachten wachten...zo erg.

Nou, geweldig hoor, dat jullie zo snel gaan. Je zult merken hoe anders het gaat, in het buitenland. Je wordt gepamperd en nemen alle tijd.

Veel geluk en succes he!:toothy4:

Geplaatst

Wij nog geen nieuws. Veel minder belangrijk natuurlijk...maar wil t zo graag weten! Pfffff.

Zat eens terug te lezen, over van alles. Toch wel veel meiden weg he. En best nogal wat zonder kids. Heftig hoor.

Ook was het trouwens veel drukker.Weet je nog die lijsten? Onze namen en wie waar mee bezig was? Ook grote groep trouwens 'geboren' gelukkig. Nu nog maar n paar actief.

Geplaatst

Snap ik maar we hadden het er over: haar bereiken, zij nadenken, misschien wel overleggen (heeft ze een partner?), terugkoppelen naar kliniek, kliniek beoordelen... kan wel effe overheen gaan he!

Geplaatst

Ja klopt. Kan ook niet anders. Precies wat jij zegt. Daar gaat lange tijd over heen. Kan wel weken duren. Haha...ga maar weer s in 'zen'stand ;-)

Voel me :eekout: (geen idee wat tis, maar grappige emo)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden