Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zat eens terug te lezen, over van alles. Toch wel veel meiden weg he. En best nogal wat zonder kids. Heftig hoor.

Ook was het trouwens veel drukker.Weet je nog die lijsten? Onze namen en wie waar mee bezig was? Ook grote groep trouwens 'geboren' gelukkig. Nu nog maar n paar actief.

Hey Mees (meiden),

Hier even een berichtje van "een oudje" (haha) uit het lijstje van toen! Ik volg jullie nog wel af en toe hoor. Je leeft toch mee met de meiden waar je toen alle steun van heb gehad. Alle verdrietige dingen maar onder andere ook de geboortje van de tweeling van Caro, jullie mini Meesje en natuurlijk het super goede nieuws van Sas!!! Wat heb ik geduimd voor jullie zeg! Pfff. Ook erg verdrietig om te lezen dat het bij sommigen niet gelukt is en het verdriet daarvan zo kan voelen. Ik heb ook diep respect voor degene die het op kunnen brengen om steeds een stap verder te gaan na weer een teleurstelling. Gelukkig wordt dat soms beloond met een mooie zwangerschap en/of geboorte.

Voor ons gingen die stappen allemaal te ver. Nadat het voor ons "afgelopen" was en wij dus de beslissing hebben genomen om niet verder te gaan hebben we veel verdriet gehad maar er viel ook zo'n last van onze schouders. En daar voel ik me gelukkig niet schuldig over. Ik weet van mezelf dat de wens om moeder te worden niet minder is omdat we gestopt zijn en er dus "niet alles voor over hebben gehad" (is me wel eens gezegd door iemand! Grrrr.). Het verdriet zal nooit helemaal slijten maar doordat we het geaccepteerd hebben kan ik er goed mee omgaan. Met zijn tweeen zijn we ook gelukkig alleen had een kindje er bij ons geluk compleet gemaakt.

En alhoewel het niet goed is afgelopen ben ik nog altijd dankbaar dat ik toch een keer zwanger ben geweest. Dat gevoel neemt niemand me meer af!

Dus meiden uit het groepje van toen, ik spiek/leef nog steeds met jullie mee en wens jullie alle geluk en goeds. Ook voor de meiden die na mij op her forum zijn gekomen wens ik dat ook natuurlijk!

Mees, succes met alles wat komen gaat. Ik hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen van de donor. En Sas, WAT BEN IK BLIJ VOOR JOU!!!!

Dikke knuf,

Claus.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Claus! Goed om wat van je te horen!

Ja het is nog maar een klein clubje hier maar wel een hecht groepje geworden, een aantal van ons heeft elkaar al twee keer ontmoet en de derde date staat in de planning! Dus klein maar fijn wat mij betreft.

Heeft echt iemand dat tegen je gezegd, dat je er niet alles voor over hebt gehad? Je zou zo iemand toch... ongelofelijk! Zeker iemand die moeiteloos een paar kinderen heeft gekregen. Bah, zulke woorden doen pijn.

Leuk dat je ons af en toe blijft volgen en uiteraard ben je welkom om mee te blijven schrijven, het gaat ook wel eens over andere dingen, maar kan me voorstellen dat je dat niet wilt. Af en toe aanwippen is ook prima!

Ik wens je alle goeds Claus!!

xxx

Geplaatst

@ Lieve Claus, wat fijn om wat van je te horen!! En dat het gelukkig goed gaat met jullie. Wist niet dat je nog af en toe meeleest, maar heb best aan je gedacht.

En wat anderen ook mogen zeggen; nooit kan een ander bepalen of je wel of niet genoeg hebt gedaan. Alleen jullie kunnen dat en de keus die jullie uiteindelijk hebben gemaakt vindt ik er een van moed en vertrouwen in elkaar en een toekomst samen. Misschien nog wel moeilijker dan telkens weer doorgaan.

Moest even slikken hoor bij je laatste zin... dank je!

XX

Geplaatst
@ Sometimes, hoe gaat het met je? Slapen dus niet zo best begrijp ik?

Hoi Sas, het gaat op zich prima, op het slapen na dan. Begin nu ook best vermoeid te raken.. Probeer overdags wat te rusten maar dat valt niet mee. Zal nu ook steeds moeilijker worden vanwege de vele dingen die we moeten regelen voor ons huis.

Morgen groei echo, denk dat beebie goed groeit aan zijn steeds sterker wordende bewegingen te voelen dan. Hij schopt dr lustig op los.

Hoe is het meid jou, meid? Lekker internet shoppen nu hoor, ze hebben ontzettend veel leuke dingen. Misschien binnenkort ff samen koffie drinken en dan shoppen..:)

Geplaatst

Claus, ik ken je niet, maar wat een ontzettende onzin wat die persoon tegen jou heeft gezegt. Niemand kan grenzen voor iemand anders bepalen en zeker niet over zoiets ingrijpends als een kinderwens. Die persoon is gewoon ontzettend ongevoelig.

Gelukkig weet jij wel beter.

Liefs van mij

Geplaatst

@ Caro, op FB hebben we een geheim clubbie( had jou ook uitgenodigd trouwens) en daar wordt volop getracht mij het geslacht te ontfrutselen, ook door Sometimes.. die meiden deinsen nergens voor terug:-)

Tja...wat zal ik zeggen...50% kans he...

Geplaatst
@ Caro, op FB hebben we een geheim clubbie( had jou ook uitgenodigd trouwens) en daar wordt volop getracht mij het geslacht te ontfrutselen, ook door Sometimes.. die meiden deinsen nergens voor terug:-)

Tja...wat zal ik zeggen...50% kans he...

Ooooh Sas, wat denk je slecht over me... Daar had ik niet eens aan gedacht... Omdat ik zelf neutraal moet shoppen denk ik.

Lol...

Geplaatst
Ik ga toch een gokje doen wat mijn gevoel nu zegt:voor Sometimes een zoontje en voor Sas een dochtertje.

Nog 68 dagen geduld, Caro. Dan weet ik het en weet jij het..:)

Geplaatst

Lieve Claus,

Wat leuk van je te horen. Zo benieuwd hoe het met je gaat!

Ben blij te lezen dat het goed gaat met je/jullie. Ja, het is n moeilijke stap om steeds weer een nieuwe poging te doen, maar nog moeilijker om te stoppen. Want dan is het voorgoed voorbij; de hoop op een kindje weg. Voor degenen die besloten te stoppen, zoals jij, heb ik heel veel respect.

Leuk dat je nog zo meeleeft met ons! Ja, wat hebben we samen veel meegemaakt he?! In die betrekkelijk korte tijd is er zo veel gebeurd. Verdriet, hoop, geluk.

En geweldig dat je kan koesteren dat je zwanger bent geweest. Inderdaad, dat neemt niemand meer van je af. En knap dat jullie zo positief erin staan en weer lekker genieten van het leven.:ygg:

(En die sukkels die zeggen dat je niet genoeg doorgezet hebt....weg ermee.)

Dankjewel ook; zo lief..je goede wensen. Echt geweldig meid!! Ben al zo gezegend en jullie in dit geval helaas niet...en toch hoop je zo voor me. Ik laat weten als er nieuws is. We wachten nog. En zoals je weet ben ik zo rustigjes en kan zo goed wachten.....not.):laughbounce:

Grote knuffel, mees

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Nee, nog niet. Als ik morgen niets hoor, ga k t doen. Dan zoals jij zei. Das mooi en niet te pushy ;-)

Maar wel lastig dit wachten voor mevrouwtje ongeduld haha. Nu denk ik: hebben ze de mail wel gehad. Al hoorde ik maar dat ze m ontvangen hadden en ermee bezig zijn of zoiets. Nou ja, is niet erg natuurlijk. Zijn veel ergere dingen.

Jij weer gedoe he. Echt niet strak. Doe gewoon n P verbod op die deur...

Geplaatst

Haha ja goed idee. Ik had een tijdje geleden al gezegd dat hij niet moest ingrijpen maar we zaten beneden en omdat het Kaat was die huilde, dat is erg uitzonderlijk, dachten we gewoon dat ze haar speen kwijt was en die ging hij even terug geven... En toen hoorde ik, nadat gesus niet hielp ineens een hoop misbaar en wist ik weer hoe laat het was, pfff... Overigens heeft hij sorry gezegd toen ik beneden kwam, was volgens mij de eerste keer.

Niemand hier? Ga mijn bedje opzoeken, welterusten!

Geplaatst

Al heel goed dat ie sorry zei. Das al iets.

En idd, als t alleen speentje is, kan t misschien wel. Maar ja, ook bij speen maar niet meer...

Klopt, boos worden maakt ze alleen maar meer overstuur. Ze begrijpen t niet en voelen meteen die boosheid. Dus jij weer troosten...

K had vast enge droom. Kan ze ook niet helpen. Meesje gistrn ook; opeens hard huilen, doet is nooit. Lekker bij ons genomen. Dat gelukzalige snoetje...smolten :-)

Ga ook zo.

Sometimes, slapen jij ;-)

Xxxx

Geplaatst

Dat kan bij ons dus niet, bij ons nemen, want ons bed is niet groot genoeg, of wij zijn allebei te groot haha! En ik wil er eerlijk gezegd ook niet aan beginnen want met twee... nee, lijkt me niet handig.

Vannacht om kwart over 1 weer Kaat huilen en Bram er achteraan, heb er een half uur gezeten, lampjes aan, muziekje aan, sussen, bolletjes aaien en uiteindelijk Kaat in een andere slaapzak gedaan want ze lag in een eigenlijk te kleine slaapzak met mouwen en volgens mij vindt ze dat niet lekker, als ze zich wil omdraaien. Ze hebben hier zo weinig mogelijk met mouwen aan, kan me voorstellen dat het veel minder bewegingsvrijheid geeft, eigenlijk alleen de nachten dat er sneeuw ligt. Dus hopelijk snel voorbij!

Geplaatst

Ha Claus, wat leuk om wat van je te lezen. Vooral goed om te lezen dat jullie het hebben kunnen accepteren, ook al slijt het verdriet nooit, en dat jullie er nu goed mee kunnen omgaan. Dat jullie met z'n tweetjes heel gelukkig zijn ook al hadden jullie dat zo graag anders gezien. Ik wens jullie alle goeds.

Wat een belachelijke opmerking dat je er niet alles voor over zou hebben gehad, daar word ik woest en verdrietig van, die mensen weten echt niet waar ze het over hebben.

Lief dat je zegt diep respect te hebben voor degene die het op kunnen brengen om steeds een stap verder te gaan na een teleurstelling. Ik weet eerlijk gezegd af en toe zelf niet waar ik de kracht vandaan haal om door te gaan. Wat een hels traject is dit toch. Maar als ik dan een sprankje hoop zie kan ik daar wel weer even op vooruit en geeft me dat toch ook wel weer wat kracht, hoe klein het sprankje soms ook is. Ik kan/wil het nog niet opgeven hoewel ik steeds meer besef dat het einde er echt aan gaat komen ... Maar eerst nog volle focus op Spanje, dat is het sprankje waar ik me nu op richt.

Liefs van Fortuna (zie ook pb)

Geplaatst

Zooo groei echo gehad en Semmie ligt op schema. Het geschatte geboortegewicht zit op 3500 gram. Beebs heeft grote voeten(ja dat voelde ik al) van wel 6.5 cm en dat is dus op de een of andere manier op dit moment ook gelijk aan het bovenbeentje. Tis dus een haasje..hihihihih

Dokter heeft me wel verzekerd dat de voeten niet meer groeien maar de bovenbeentjes wel.... Lol

Gelukkig maar.

Verder alles prima in orde, bloed geprikt morgen de uitslag, maar ik verwacht geen gekke dingen.

Helemaal gelukkig aan het aftellen. Geboortplan besproken, in principe zonder verdoving tenzij ik ondragelijke pijnen lijdt in dat geval kan ik morfine achtig iets krijgen of ruggeprik. Ze schat in dat het 38/39 wordt en uiterlijk 40. Anders inleiden. Nou das ook fijn om te weten dat ze bij 40 gaan inleiden.

Ik ben blij. :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden