Jump to content

We staan op de lange wachtlijst

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen.

Ik ben steffie, 28 jaar, getrouwd en heb een zoontje van 1.5 jaar.

Ik weet sinds 6 jaar dat ik PCO heb.

Na heel wat clomid pogingen en een miskraam kregen we IUI

Tygo is op 6 maart 08 geboren na een eerste IUI poging.

Omdat we niet te lang wilde wachten voor een 2e kindje zijn we meteen naar de Gyn gegaan toen Tygo 1 werd.

Helaas bleek uit onderzoek dat het zaad heel erg verslechterd is en dat alleen ICSI nog maar een mogelijkheid is.

We staan nu op de wachtlijst en kunnen pas over een half jaar starten, namelijk maart 2010.

Zijn er meer mensen die op zo'n lange wachtlijst staan??

Liefs Steffie

Posted

Hai,

Ik lees dat je in Zwolle woont, ben je ook in Zwolle onder behandeling. Daar zijn de wachttijden erg lang. Op dit moment zit ik in de eerste ww van onze 1ste icsi poging. Voordat we hieraan begonnen moesten wij idd look lang wachten. In het begin was ik erg teleurgesteld maar na een tijdje had ik zoiets van het is nu 1 maal zo en kan er toch niks aan doen. Heb er zelfs nog aangedacht om naar een ander ziekenhuis te gaan maar dit toch maar niet gedaan. Zwolle is dichtbij en wij vinden dat we daar erg fijn geholpen worden.

Maar ik snap je reactie heel goed wij dachten ervoor die tijd net zo over.

Succes.

Sas

Posted

Hoi Steffie,

Ook wij hoopten in september te kunnen gaan beginnen. In augustus hadden wij een afspraak voor onze 2e ICSI- TESE poging. Er was echter in het AMC inmiddels een wachtlijst van ruim 4 maanden.

Wij mogen nu in december gaan beginnen. Hopen dat wij ee mooi kerstcadeautje krijgen!

heel veel sterkte.

liefs, Gerda

Posted

Goedemorgen Steffie,

Jeetje dat is wel erg lang!

Wij zijn onder behandeling in Breda en hebben maar een paar weekjes

hoeven te wachten.Helaas is de wachtlijst nu wel weer langer begreep

ik... Maar maart joh? pfff hopen dat 't lange wachten z'n geluk opbrengt!!!

Voordeel is wel dat je je wat meer kan oriënteren wat jullie te wachten staat,

en er rustig naar toe kunt leven.

Succes!

liefs troeteltje

Posted

Bedankt voor jullie reacties.

Wachten is niet leuk, zeker geen half jaar.

Het vervelende is ook nog.....het zaad van mijn man snel verslechterd is.

Hij had in 2007 1.5 a2 miljoen, en nu nog maar 0.1 miljoen.

Het is zelfs al te slecht om in te vriezen.

Ik ben bang dat hij straks niets meer heeft.

Volgende week nog afspraak bij uroloog, ben benieuwd of daar iets uit komt.

@ sas, ja ik blijf in zwolle omdat ik hier woon en in het ziekenhuis werk dus dat is wel zo makkelijk.

Ik ben verder ook heel tevreden over de artsen hier

Liefs stephanie

Posted

Hee,

Steffie kan me voorstellen dat je bang bent dat het zaad straks nog minder wordt. Maar 0.1 miljoen is iig voldoende voor icsi. En ze kunnen het idd niet invriezen dat had ik toen er bij mijn vriend eindelijk levende zaadcellen gevonden waren nu is er wat waarom vriezen jullie het niet in. Spannend volgende week naar de uroloog. Veel succes.

Sas

Posted

Stiekem hoop ik dat er bij de uroloog iets uit komt...dan kan het misschien verholpen worden.

Mijn man ziet er wel tegen op.....waarop ik zei....dat is maar 1% van de onderzoeken die ik al heb gehad :rolleyes2: hahaha

Posted

Wat vervelend hè, die ellenlange wachtlijsten... wij staan nu al ruim zes maanden op de wachtlijst en weten nu nog steeds niet wanneer we aan de beurt zijn! Heel frustrerend, en eigenlijk ook wel heel verdrietig als je bedenkt dat er blijkbaar zóveel stellen zijn met vruchtbaarheidsproblemen... Ik kan het wachten nauwelijks meer opbrengen, maar ja, veel keus hebben we niet hè!

Posted

Even off topic...

Sas en steffie...grappig ik woon ook vlak bij zwolle. Ons wilden ze niet helpen in zwolle omdat we niet meer eicellen willen laten bevruchten dan dat teruggeplaatst word maar we zijn in het begin ook veel in zwolle geweest.

En steffie...ik word in oktober een collega van je, ga dan via i-flexx als vpk in beide ziekenhuizen werken.

Posted

@ Marmira, ja moeilijk is het zeker.

Maar ik heb al een mannetje rondlopen, dus denk dat het voor mij wel makkelijker is......maar kan stiekem ook wel jaloers worden hoor van mensen om me heen die zwanger raken.

@ EDR, ik werk ik de apotheek van sophia....dus als je daar nog eens komt ....:hello:

Wat stom dat ze jullie niet willen helpen, het is toch je eigen keuze?

Mag ik vragen waarom je dat niet wil?

Want als je meer laat bevruchten heb je ook meer pogingen.

Liefs steffie

Posted

Wij willen niet dat er embryo's verloren gaan. We zien een embryo als het begin van het leven dus vandaar (en aangezien er bij het ontdooien regelmatig emmy's verloren gaan hebben we besloten om het op deze manier te doen).

Zwolle wil ons niet helpen omdat dit het slagingspercentagen beinvloed, de kans op een zwangerschap is bij ons hierdoor kleiner.

Nou ja, de apo...weet niet of ik daar vaak zal komen! Als ik er kom dan zal ik zwaaien...:hello:

groetjes esther

Posted

Hee Steffie,

Wat vervelend dat je zo lang moet wachten voordat je kan beginnen met ICSI! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om te wachten.

Als je weet waar je aan toe bent dan wil je daar zo snel mogelijk aan beginnen.

Ik wens je heel veel succes en goede moed bij het wachten!

x

Posted

Hi,

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Maandag gesprek geahd in Utrecht voor ivf met pgd en de verwachting is nu dat we in februari maart 2010 mogen starten. Ons pgd onderzoek is 3 jaar geleden al afgerond in maastricht, maar toen werd ik spontaan zwanger wat een schitterende dochter is geworden. Ik had daarom gehoopt dat we nu in november/december al aan de beurt zouden zijn geweest.

balen, maar goed ik weet waar we het voor doen.

Posted

@ esther, duidelijk, dappere keuze!

Ik ga duimen voor 5 okt voor je

@ krisje, dank je!!

@ surinails, wat gaaf dat je toch spontaan zwanger bent geraakt 3 jaar geleden.

Jammer dat ook jij zo lang moet wachten.

Hopelijk gata de tijd een beetje snel :)

Posted

Hallo Steffie,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik van ISCI geen verstand heb. Ik loop voor IVF (1e poging) ook bij fertiliteit Isala in Zwolle. Ik had toen niet het idee dat je erg lang moest wachten. Ik moest zelf vanwege mijn suikerziekte een aantal keren afzeggen voordat ik kon beginnen. Heb je enig idee hoe het komt dat er zo een verschil in wachttijden zijn? En ik ben het wel met je eens, het is inderdaad een fijne ziekenhuis. Hebben ze jou een reden gegeven waarom het zo lang moet duren? Ik moet wel bekennen dat ik hiervoor geen idee had hoeveel stellen er zijn met vruchtbaarheidsproblemen. Iedere keer dat ik er ben zit de wachtkamer vol met steeds andere gezichten. Zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben? Ik hoop voor je dat er toch ergens een gaatje tussenkomt en je eerder kunt beginnen. Op welke afdeling zit jij? (hoeft niet heel erg specifiek, maar ik was nieuwsgierig omdat je vertelde dat je steeds zwangere paren tegenkwam)

Veel succes.

Liefs,

Elly

Posted

Hoi Elly,

Ik zit bij de fertiliteitsklinsiek en mijn arts is kuchenbecker, fijne man, heel direct

Ik heb het niet over zwangere paren gehad dacht ik.

Zit jij daar ook?

Ken je het oude Z gebouw ook? (wat er nu niet meer staat)

Daar is Tygo "gemaakt", daar kregen we de IUI en dat gebouw is een paar maanden geleden gesloopt.....vond ik best moeilijk ;-)

Liefs stephanie

Posted

hoi hoi,

ik heb voor mijzelf de wachttijden kunnen omzijlen, door rond te bellen,...

Ik woon in beilen, en zou voor icsi naar groningen moeten, maar die had 1 jaar wachttijd,...

Uiteindelijk ben ik in Meppel terecht gekomen, met de tp in zwolle,..... kon direct beginnen,....

Ken dus niet veel in zwolle, enkel het tp kamertje,....... LOL

groetjes Marion

• 3 weeks later...
Posted

Hallo Steffie,

Ik loop ook in Zwolle. Op 6 oktober zijn we op de wachtlijst gezet en ook ik heb in maart 2010 onze eerste ICSI. Wij hebben gevraagd waarom die wachtlijsten zo lang zijn (wij hebben dr. van Kamp) en hij zei dat het gewoon erg druk is en dat ze dus helemaal vol zitten. Daarnaast willen ze niet meer patiënten aannemen dan ze aankunnen. Ze willen de tijd nemen voor iedereen. Ik voel me daar dan ook serieus genomen en voel me geen nummertje. Dat is voor mij ook heel belangrijk, de behandeling zelf lijkt me al stressvol genoeg. van kamp gaf ook nog aan dat ze volgend jaar willen gaan uitbreiden dus hopelijk worden de wachttijden dan korter.....

Veel succes met wachten dus.....

Posted

Hi dames, ik weet eindelijk mijn voorlopige startweek namelijk week 13!

Dat is dus de allerlaatste week van maart, ik had nog gehoopt begin maart, maar helaas.

Liefs Chantal

Posted

hallo

wij staan ook in zwolle onder behandeling

intake gehad sept. 2008

1e icsi apr/mei 2009

2e icsi okt 2009

vond dit ook nogal lang duren vooral omdat een vriendin van mij ook icsi heeft gehad in zwolle en er tussen 2 behandelingen hooguit een maand zat

zij kon na een mislukte poging eigenlijk direkt opnieuw van start

artsen vertelden wel dat het nu een hele drukke periode is

kan je ook wel zien de wachtkamer is nooit leeg

groetjes

Posted

Hey Sandra,

Mijn arts vertelde 2 weken geleden nog dat als je voor de 2e poging gaat dat je dan op een soort verkorte lijst komt. Dat betekende 1 maand rust, 1 maand weer voorbereiden en dan weer aan de slag..... mmmm we zullen het zien! Kan me voorstellen dat het lang duurt als je weer voor een poging gaat!! En inderdaad...... de wachtkamer is nooit leeg!! Pfff.....

Groetjes Nath.

Posted

@Surinails: Wat fijn dat je een startweek hebt!! Wij starten ook in maart maar heb er niet bij stil gestaan dat dit ook de laatste week van maart kan zijn!! :ohmy: Zo zie je maar...... Heel veel succes en sterkte tijdens het wachten op maart...

Guest Diane180
Posted

Hallo dames,

Wat balen al die wachtlijsten... pfff wij hebben gelukkig niet met wachtlijsten te maken gehad. Als dat wel zo was geweest, waren we uitgeweken naar een andere plaats, gezien mijn leeftijd is een wachttijd niet te doen.

Onze gyn. heeft zelfs, in overleg met ons, na 2 pogingnen IUI die niet gelukt zijn besloten dat het beter was de overstap naar IVF met ICSI te doen, terwijl we in 1e instantie 4 IUI pogingen konden doen.

groetjes en sterkte met wachten

Diane