Ga naar inhoud

Start 2de icsi kort protocol

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sylvie

jeetje 30 follikels dat is echt enorm veel! Ik geloof goed dat je bang was dat het uitgesteld zou worden.

Voor nu heel hard duimen...er zijn nog niet zoveel positieve testers deze maand, ik hoop dat wij het gemiddelde mee kunnen opschroeven...

liefs

Meiske74

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames

hier weer even een update, vorige nacht best wel last van mijn borsten gehad (kon niet op mijn buik gaan liggen) en gisteren heb ik zowat de hele dag een irritant gevoel onder in mijn buik gehad en een gevoel dat tegen misselijkheid aanzat..vandaag is dat niet zo, mijn borsten zijn ook minder gevoelig, ik voel nu af en toe een steekje links of rechts onderin mijn buik. Momenteel ligt onze lieve lobbes naast mij heerlijk van zijn ot te genieten, ik vind dat altijd wel onprettig ruiken maar momenteel wordt ik echt niet goed van die lucht!! als ik voorstel om er buiten mee te gaan liggen kijkt ie me aan met een blik van "wat doe je me aan??" of ik snap het probleem niet haha

Morgen zit er 1 wacht week op (zucht)

Ik voel me verders goed hoor en blijf positief maar moet echt mijn best doen om negatieve gedachten weg wuiven!

hoe gaat je met jou Sylvie? voel jij je ook goed of word je ook al langzaam gek van jezelf?

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Het gaat eigenlijk wel goed. Wel vanaf zondagmiddag krampen gekregen alsof ik ongi ga worden. Dit had ik de vorige keer 1 week na de TP ook. Die steekjes links en rechts heb ik ook, alsof mijn eierstokken weer aan het "opstarten" zijn. Heb momenteel veel pijn in mijn onderrug. Verder heb ik een ontzettend kort lontje, maar dat zijn de hormonen waar ik toch wel last van heb. Ik heb net weer die fijne bolletjes ingebracht maar ik vraag me af of ik ze wel ver genoeg doe. Ik denk niet dat ik bij de gelukkigen hoor deze ronde. Eingenlijk gaat het dus niet zo lekker.....Heb wel alleen maar trek in Chinees eten, maar dat is nog te vroeg voor zwangerschapskwaaltjes, of niet.

Twijfel???

Groetjes Sylvie

Geplaatst

Hoi Sylvie

stay positive!!! je weet het maar nooit, ik las het volgende in het boek van Zia West:

alinea De signalen duiden:

Onthoud dat elke vrouw het anders ervaart.Er ziujn geen standaardsymptomen die je krijgt na alle medicatie die je hebt gehad; ook niet wanner je herstelt van IVF-of icsi-cyclus of tijdens de eerste fase van de zwangerschap. wat de singnalen ook zijn, je kunt ze net zo goed positief als negatief uitleggen, afhankelijk van je stemming. Je kunt helemaal niets voelen, maar je kunt je ook opgeblazen voelen en vocht vasthouden, gevoelige borsten hebben, suf en moe zijn, lichte buikkramp of PMS-klachten hebben, en last hebben van nachtzweten, afkeer van bepaald voedsel, misselijkheid en licht bleodverlies of bruine afscheiding.

Ik moet eerlijk zeggen, iedere keer dat ik iets nieuws voel kijk ik of het in het rijtje staat haha.

Oww jij mag de 27ste testen!! dat is precies volgende week, kun jij zolang wachten?

Ik kan nite heel veel eerder testen omdat ik 36 uur voor de punctie 10.000 heb gespoten en op de dag van de tp nogmaals 5.000..daarmee zit het langer in mijn lijf en is de kans vrijwel zeker dat ik onterrecht positief test.

meid, hou je haaks!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje, wat gaat het toch hard allemaal... Meiske en Syl, voor jullie is het nu dus echt heel spannend, met de testdatum in het vooruitzicht! Ik duim zo hard dat jullie nog voor een paar mooie groene regeltjes gan zorgen deze maand. En Syl, 30!!! En ik dacht dat ik er al veel had, poeh he! Kan me voorstellen dat je last van je buik kreeg, had ik ook wel een paar dagen. Lijkt me wel moeilijk hoor om met die signalen van je lijf om te gaan. Wat dat betreft ben ik misschien wel blij dat ik even rust heb voor de tp, dan weet ik in ieder geval dat wat ik voel met de tp te maken heeft en geen napijnv na punctie of zo? Veel sterkte jullie deze laatste spannende dagen van wachten!

Marlio, wat rot voor je dat het dit keer niet gelukt is. Ik hoop dat je de volgende keer wel tot de gelukkigen hoort wiens wens vervuld wordt!

groetjes, Aafke

Geplaatst

hai Aafke

bedankt voor je reactie, je hebt gelijk dat het ook wel lekker is dat je lichaam tot rust komt.

Bij ieder dingentje wil je gaan analyseren, gelukkig was bij mij de buikpijn wel redelijk snel weggetrokken, ik voelde het echt per dag afnemen.

Nu voel ik onderin mijn buik een licht rommelend gevoel af en toe.

Ben vandaag vroeg opgestaan, was om 05.30 uur al wakker, uiteindelijk om 06.30 eruit...lang gedoucht en vanalles al aan huishoudelijke klusjes gedaan.... afgelopen dagen was ik niet vooruit te branden..liet de hond uit en kookte maar daar was ook alles mee gezegd.

Ik voel me een stuk energieker momenteel.

We blijven hopen en duimen..de eerste week van wachten zit er op!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

de vorige keer heb ik eerder getest, 2x positief getest. Ook anderhalve dag voor de testdatum. Heb toen het zkh gebeld en die zeiden dat ondanks de Pregnyl, die ik toen ook voor de innesteling moest spuiten, ik hoopvol mocht zijn dat het gelukt was. Op mijn test datum werd ik ongesteld. Dat was een verschrikkelijke domper want ik voelde mij o zo zwanger door die Pregnyl. Ik denk niet dat ik eerdere ga testen. Ik heb overigens maar 5000 IE Pregnyl mogen spuiten ivm grote kans op overstimulatie.

Aafke, dat is nog niet een zo heel slecht idee, dan ben je weer een beetje tot rust gekomen. Dan kan alles zich weer een beetje herstellen en waarschijnlijk ben je dan veel relaxter.

Ik heb weer hoop ondanks de ongi krampen.

Groetjes Sylvie

Geplaatst

Hoi Meiske,

Hoe gaat het met je?

Ik las dat je je een stuk beter voelt.

Trek je het een beetje het wachten?

Bij mij gaat alles goed, ik heb sinds vandaag geen buikpijn meer en minder last van een dikke opgeblazen buik door die bolletjes.

Nou nog even volhouden, we zijn op de helft!!

Groetjes Syl

Geplaatst

Hai Syllie

fijn te horen dat jij ook minder last hebt van de bijwerkingen, ik moet zeggen dat ik niet veel wist van de utrogestan, in de Belgische bijsluiter staat zeer weinig over bijwerkingen vermeld.

In mijn buik rommelt het wat laag onderin, de ene keer denk ik het lijkt op een naderende menstruatie en de andere keer voelt het als iets nieuws.

deze 2de wachtweek is wel moeilijk moet ik zeggen.

we blijven positief, hopen en kaarsjes branden nietwaar?

hoe voel jij je verder?

liefs

meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Ja die 2e wachtweek is heel moeilijk! Ik weet gewoon niet wat ik moet voelen en dat maakt het totdat we mogen testen heel spannend!

We moeten positief blijven!! Nog even te gaan.....

Ik vind het alleen zo raar dat ik helemaal geen " verschijnselen" heb. Als er nou iets van een teken van zwangerschap zou zijn?

Nou zet 'm op die laatste week!!

En maar heel veel duimen voor elkaar!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hai Syl

frustrerend he, maar het kan hoor dat je nog helemaal geen tekenen van zwangerschap hebt, niet iedereen heeft daar last van en de een is er denk ik gevoeliger voor dan de ander...

Gelukkig zijn er veel ervaringsdeskundigen op dit forum maar helaas zijn de dingen die ze voelen en /of ervaren erg uiteenlopend.... het kan echt nog beide kanten op....

ik zit zo te twijfelen omtoch alvast wat testjes in huis te halen maar ben bang dat als een testje op een dag wat lichter uitvalt (wat logisch is omdat de pregnyl afneemt) ik toch behoorlijk uit het veld geslagen zou zijn....

Ik denk dat ik maar eens Pieneke ga raadplegen, zij is immers de deskundige op dit gebied nietwaar???

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Het wordt nu toch wel erg spannend voor je, heb je stiekem toch al een testje gedaan??

Heel veel succes voor de laatste 3 dagen!

Toi, toi, toi!

x

Geplaatst

Hee krisje

wat ben jij er lekker vroeg bij zo op een zondag?

nee ik heb nog geen test gedaan hoor, op zijn allervroegste morgen, als ik het uberhaupt al ga doen.

Ik heb na de tp een pregnyl-injectie van 5.000 gehad, de kans is dus er groot bij te vroeg testen dat je een vals-positief resultaat krijgt.

Volgens de berekeningen zou het morgen niet meer meetbaar kunnen zijn met een test.. maar ik durf niet goed.

Wel heb ik ze in huis gehaald.Gisteravond kreegik ineens enorme buikkrampen waardoor ik dacht dat het menstruatie was, verders geen bloedverlies gehad.

vanochtend met lood in mijn blote voeten gaan plassen maar we was gelukkig niets te zien. Nu is alles ook gewoon rustig maar het is wel heel erg moeilijk nu moet ik zeggen.

Dat de eerste poging niet gelukt is + met de cryos was heel erg vond ik maar gelukkig waren er nog 2 pogingen.

Nu is er hierna nog maar 1. En ik weet dat ik positief moet blijven, dat ben ik ook zeer zeker van aard alleen momenteel is het heel moeilijk.

Ik ben zo bang teleurgesteld te worden.

Maar we houden moed en ik denk dat het toilet vanaf vandaag overuren gaat maken haha

hoe is het met jou? jij bent ook al weer bijna een week aan de medicatie?

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hey meiske,

Laatste loodjes van het wachten he? Lijkt me ook erg moeilijk. Ik wordt nu al gek omat ik niks kan doen en moet wachten op tp.

Hou je vast aan het testmoment en het gevoel dat je moet krijgen op het moment dat die positief aangeeft. Kracht van positief denken: het lukt, het lukt, het lukt dit keer wel!!!

Heeeeel veel sterkte op het wachtbankje!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hey Meiske,

Spannend he?! Goed da je nu geen menstruatiekrampen meer voelt.

Hier ook alles goed, ik voel me verder ok alleen een beetje hoofdpijn.

Ik heb gisteren de laatste bolletjes ingemomen dus de komende dagen word het spannend! De vorige keer werd ik 2 dagen na de laatste bolletjes ongesteld.

Nou nog een paar dagen en dan weet je het!!

Succes!

Liefs

Syl

Geplaatst

hai Syllie

jeetje, dat is voor jou ook spannend vanaf nu

Ik moet de utrogestan gewoon door blijven gebruiken,

bij de bloedafname a.s. woensdag wordt behalve het HCG ook het progesterongehalte en de oestradiol gemeten.

Bij mij brak tot nu toe de menstruatie gewoon door de bolletjes heen.

Hoe voel jij je verder? behalve de lichte hoofdpijn geen krampgevoelens of wat dan ook?jeetje dat is ook wel lekker moet ik zeggen hoor.

we duimen!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Ja spannend he?! Hoe veel dagen moet jij de bolletjes dan in totaal gebruiken?

Ik voel me verder oke, ik heb niet acht krampen nu maar wel af en toe steken. Ik heb wel het idee dat ik ongesteld ga worden, waarom weet ik niet. Misschien de hoofdpijn en een beetje zeurend gevoel in m,n buik, dat had ik vorige keer namelijk ook na het stoppen met de bolletjes.

Nou ja we blijven positief en we duimen!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi Syllie

ik weet nog niet hoe lang ik ze moet gebruiken, in geval van een zwangerschap bepalen ze adhv de bloedwaarden hoe lang je er mee door moet gaan.

op de dag van de tp kreeg ik 3 doosjes mee (dat is voor in totaal 45 dagen)

we moeten echt blijven hopen hoor! zeker als er nog geen bloedverlies is...

liefs

meiske74

Geplaatst

Hoi Syllie en Meiske,

bij mij is het vandaag zeker dat het niet gelukt is.

Ik blijf voor jullie duimen, en natuurlijk voor alle andere.

Ik hoop zo dat het bij jullie wel gaat lukken, een vriendin van mij is ook bezig, vandaag 2 weken geleden een TP. Haar 1ste icsi was ook succesvol en deze (denk ik) weer.

Ik blijf jullie verhalen volgen.

Groetjes Sylvie

Geplaatst

Hoi Sylvie,

Wat spijtig dat het niet gelukt is, meid... de teleurstelling voelt altijd zo heftig... maar ik weet ook uit ervaring, dat na een paar dagen de goede moed weer de overhand neemt.

Ik zie dat je nog een cryo hebt?

Sterkte!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Nine,

we hebben gelukkig nog 1 poging, en daar ben ik ook ontzettend blij mee.

Ik zie dat jij morgen begint met spuiten. Heel veel succes.

Groetjes Sylvie

Geplaatst

Hoi Sylvie,

Ah wat verdrietig, ik wil je heel veel sterkte wensen, je hebt ook al zoveel behandelingen moeten ondergaan. Moeilijk he om je telkens weer op te laden? En dat het de mensen in je omgeving vaak wel lukt, je gunt het iedereen maar jezelf toch het meeste! Laten we eerlijk zijn?

Nou heel veel sterkte om dit te verwerken en op naar de volgende poging?

Liefs Syl

Geplaatst
Hee krisje

wat ben jij er lekker vroeg bij zo op een zondag?

nee ik heb nog geen test gedaan hoor, op zijn allervroegste morgen, als ik het uberhaupt al ga doen.

Ik heb na de tp een pregnyl-injectie van 5.000 gehad, de kans is dus er groot bij te vroeg testen dat je een vals-positief resultaat krijgt.

Volgens de berekeningen zou het morgen niet meer meetbaar kunnen zijn met een test.. maar ik durf niet goed.

Wel heb ik ze in huis gehaald.Gisteravond kreegik ineens enorme buikkrampen waardoor ik dacht dat het menstruatie was, verders geen bloedverlies gehad.

vanochtend met lood in mijn blote voeten gaan plassen maar we was gelukkig niets te zien. Nu is alles ook gewoon rustig maar het is wel heel erg moeilijk nu moet ik zeggen.

Dat de eerste poging niet gelukt is + met de cryos was heel erg vond ik maar gelukkig waren er nog 2 pogingen.

Nu is er hierna nog maar 1. En ik weet dat ik positief moet blijven, dat ben ik ook zeer zeker van aard alleen momenteel is het heel moeilijk.

Ik ben zo bang teleurgesteld te worden.

Maar we houden moed en ik denk dat het toilet vanaf vandaag overuren gaat maken haha

hoe is het met jou? jij bent ook al weer bijna een week aan de medicatie?

liefs

Meiske74

haha....ja was inderdaad erg vroeg, komt denk ik omdat de klok terug gezet is.

Hier alweer de 5de dag van het spuiten en het gaat goed, en ik voel me ook wel goed hoor.

Veel succes nog met de laatste dagen wachten!

Ik zal voor je duimen!!!

x

Geplaatst

Hai Krisje

goed te horen dat het bij jou allemaal goed gaat, zoals het er bij jou uitziet kom je op het wachtbankje van december..toch extra bijzondere maand nietwaar?

succes!!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Hoi Syvlie

ik had je al een pb. gestuurd maar nogmaals heel veel succes met je cryo-poging, je weet het maar nooit..deden het deze maand erg goed heb ik het idee!!

liefs

meiske74

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden