Ga naar inhoud

Start 2de icsi kort protocol

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiske,

Hoe gaat het met je?

Hoe is je punctie gegaan?

Je zal het vandaag vast niet meer lezen maar ben erg benieuwd!!

Liefs Syl

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hai lieve dames,

bedankt voor jullie lieve berichtjes!! de punctie zit er weer op,er zijn 9 eicellen gevonden alleen weten we nog niet of ze allen goed genoeg zijn om bevrucht te worden...

In ieder geval zijn we blij met deze score en ook zeer blij dat het verse zaad van mijn kanje was ook weer goed dus gelukkig weer geen tese-ingreep.

Alles ging goed, alleen na de punctie wel behoorlijk buikpijn,ik heb de hele avond op de bank gelegen en duk nu maar mijn bedje in.

Woensdag horen we wanneer de tp is, dat wordt of woensdag of vrijdag..

liefs, en welterusten

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Wat fijn dat je dit gedeelte weer achter de rug hebt...nu weer wachten tot de TP...

Wonderlijk toch dat zaad zo kan fluctueren in kwaliteit. Jullie stonden zelfs voor een TESE en dat hoeft niet meer! Is bij jouw partner de oorzaak eigenlijk gevonden (of kan ik dat ergens in oudere topics teruglezen?

Nu lekker bijkomen en uitrusten, succes de komende dagen!

Gr. Nine

Geplaatst

Hai Nine

bedankt voor je lieve reactie, bij mijn man hebben ze de oorzaak van zijn slechte zaad niet kunnen achterhalen, ze kunnen het gewoonweg niet verklaren, hormonaal is alles in orde, er is ook een chromosomenonderzoek geweest enzo maar daar kwam ook niets uit. Zojuist kreeg ik de uitslag binnen van het zaad van gisteren, het was nog steeds niet veel 0.27/mln per ml maar de beweeglijkheid (vitaliteit) was wel vergbeterd tov de vorige 2 analyses:

A: 4%

B: 5%

C: 4 %

de vorige poging was er helemaal geen zaad van A kwaliteit en bij onze intake in dec.2008 was slechts 1% van A kwaliteit.

Men gaf aan dat het niet "normaal" is deze waarden maar dat het in ons specifieke geval een mooie uitslag is en genoeg goede zwemmers om de 9 stuks mee te bevruchten....

I'll keep my fingers crossed

Wie weet hebben de (echt vieze) vitaminepillen met Ginseng end e acupunctuur bij mijn man toch wat effect gehad.....

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hey meiske,

Super zeg! Lekker dat je de punctie nu gehad hebt en het moet een fijn gevoel geven dat jullie nu goed zaad hadden! Blijf het even rustig aan doen en sterkte met het wachten tot woensdag. Dat het maar mooie sterke vruchtjes worden :)

Aafke

Geplaatst

Hai Meiske,

Dat is echt genoeg, dit aantal zaadcellen, gelukkig! Ze hoeven er maar 9 uit te pikken!

Bij mijn man wisselt het van 700.000 naar 1.5 miljoen en de beweeglijkheid is 9%.

Hij spuit nu dagelijks pregnyl en gonal, om zijn FSH op te vijzelen en de uroloog hoopt zo de kwanti- en kwaliteit van het zaad naar 20 milj te krijgen... hij kan echter geen garantie geven.

Daarom gaan wij nu ook voor de laatste ICSI...

Ja, die acupunctuur zou best wel eens geholpen kunnen hebben. Zink en vit C schijnt ook goed te zijn.

X Nine

Geplaatst

hallo Aafke

bedankt, wij waren ook echt blij met deze score! we zijn erg benieuwd naar het telefoontje a.s. woensdag...vanavond vroeg naar bed, lekker rusten en voordat ik hte weet is het weer dinsdag...

Hoe is het met jou? is alles al wat rustiger?

groetjs

Meiske74

Geplaatst

Hallo Nine

jeetje, voro hte eerst dat ik lees dat ze bij een man met hormonen aan de slag gaan, ik hoop dat het werkt, zou toch geweldig zijn!

als je bij die 20 miljoen komt, dan zou je toch zelfs met IUI mogelijk kunnen lukken? sorry, ik weet het niet, heb alleen ervaring met nagenoeg niets aan zaadcellen...

Ik ben erg benieuwd hoe het uitpakt! alvast heel veel succes gewenst!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hallo Dames,

Zelf begin ik met de 1e ICSI, maar heb een vraag. Wat is het verschil tussen het lange en korte protocol ? Dat is me nl. niet helemaal duidelijk.

Ik heb 2 IUI-pogingen gedaan en daarna meteen met IVF met ICSI begonnen, 20 okt. de start echo en 1e week van november is de P en de TP.

groetjes en succes voor allemaal.

Diane

Geplaatst

Hoi Diane,

Het lange protocol betekent dat je in de cyclus voorafgaand aan de ICSI, start met onderdrukking m.b.v. decapeptyl (of Lucrin, of...)

Ik start dan op dag 23 van mijn cyclus met decapeptyl, wacht op mijn menstruatie, als die 5 dagen ver is, dan start ik met stimuleren.

Met het lange protocol zijn ze er in het ziekenhuis zeker van dat je natuurlijke cyclus afdoende onderdrukt wordt, dus geen voortijdige eisprong die de IVF of ICSI in war schopt.

Nadeel is het langdurig spuiten met deca, meer kans op bijwerkingen (heb ik dus ook, hoofdpijn, depri, traag, vergeetachtig)

Soms wordt vooraf aan het lange protocol ook nog een aantal weken de anticonceptiepil geslikt. Dat hoef ik niet.

Bij het korte protocol onderdruk je dus minder en ga je ook eerder in de cyclus starten met stimuleren.

Weet je nu of jij het korte of lange protocol volgt?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Nine,

Welk protocol ik nu volg, geen idee. Wel op 12 september met de pil begonnen die slik ik nu nog tot de 15e. De 20e de start echo P en TP 1e week van november.

Zal wel het lange protocol zijn denk ik dan....

Groetjes

Diane

Geplaatst

Hoi Meiske,

Hoe gaat het met je? Ben je al zenuwachtig voor de uitslag?

Ik wel hoor!! Moet er heel de dag aan denken.....

Jij hoort morgen al wat he? Nou ben erg benieuwd!!

Succes nog met wachten en hopen op mooie embryo's!

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi Syllie

wat denk je haha, erg neveus, ik denk wel dat er tnminste 2 goede bij zitten maar toch, liever het verlossende telefoontje!

Ik hou wel rekening met een tp op dag 5, dus vrijdag

Ik ga vanavond weer vroeg naar bed, ik heb de rust hard nodig (last van buikpijn) en des te sneller is het woensdag haha.

Jij moet nog 1 dagje langer wachten, maar heb je er een goed gevoel bij?

hou nog even vol, ik laat het je weten!!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

En? Heb je al wat gehoord van het ziekenhuis? Heb je de tp al gehad of word het toch vrijdag?

Ik mag morgenochtend bellen.....ik weet het echt niet, het blijft spannend tot het einde. Ik hoop het zo!!!!!!!!!!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi Meiske,

Ik hoop dat alles goed met je gaat... geen last meer van de punctie? Ik las dat je waarschijnlijk de tp op dag 5 krijgt. De meeste van ons krijgen hun tp op dag 3.

Is er een reden waarom jouw tp op dag 5 is? Ik heb het idee dat het beter is, dan op dag 3, omdat ze in het lab dan langer kunnen kijken hoe de embryo's zich ontwikkelen....

Syllie, ook heel spannend voor jou. Veel succes!

Groetjes, Nine

Geplaatst

hallo dames

Ik ben gisteren in het ziekenhuis geweest voor de tp, ik had verwacht dat het weer op dag 5 zou zijn, inderdaad Nine, in Brussel probeert men zo lang mogelijk te wachten: tot dag 5

maar dat liep nu anders:

Bij de tp was eerst de embryologe aanwezig en zij informeerde ons.

Er waren 7 rijpe eicellen gevonden en daarvan waren er 6 bevrucht, blijkbaar ging de deling nogal eens met horten en stoten waardoor ze moesten besluiten om op dag 3 de tp te doen.

1 embryo was goed maar de 2de die was van mindere kwaliteit; goed genoeg voor een tp maar vanwege deze 2de durfde men niet tot dag 5 te wachten.

Ik was behoorlijk ontdaan hierover, ze lieten ons wel heel duidelijk weten dat dat niet betekend dat deze 2de geen kans maakt, ook met deze emmies zijn zwangerschappen ontstaan...

Uiteindelijk was ik om 15.30 uur weer op de kamer, moest tot 16.30 uur blijven liggen en rond 17.00 uur konden we weer naar huis..

Naar alle waarschijnlijkheid heeft deze mindere "opbrangst"te maken met het volgen van het korte protocol.

Licamelijk en geestelijk was het een stuk minder belastend echter een eventuele 3de poging gaat toch weer op de eerste manier.. maar goed, we hopen dat het hierbij blijft uiteraard.

ik ga gauw even afsluiten, moet naar de acupunctuur...

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Fijn dat ze er weer in zitten! In ieder geval een heel goeie, en inderdaad je leest vaak dat diegenen van mindere kwaliteit ook tot een zwangerschap leiden. En nu wachten...

Vond je het korte protocol prettiger om te doen? Ik vind het lange protocol ook wel bezwaarlijk, met name door de decapeptyl, maar als inderdaad zorgt voor een "betere opbrengst"....

Succes de komende dagen!

Groetjes, Nine

Geplaatst

meiske ik hoop dat de volgende poging gewoon niet nodig is!

mag ik vragen waarom jullie 2 emmy's hebben teruggeplaatst gekregen?

Erg nieuwsgierig heh.

Want bij mij doen ze het niet vanwege de leeftijd.

Ik was gisterochtend ook in brussel en gisteren mijn eerste fostimonspuit.

Maandag heb ik mijn eerste fm.

Geplaatst

hai Nine

bedankt voor je lieve reactie

Ik had bij het lange protocol veel last van de Suprefact (ter onderdrukking) tot het moment van stimuleren alleen maar hoofdpijn en op emotioneel gebied enorm labiel zeg maar.

maar voor nu, we houden gewoon hoop hoor, ik voel me ook weer prima gelukkig!

nog eventjes en dan mag jij ook weer beginnen zie ik

hoe voel je je?

groetjes

Meiske74

Geplaatst

hallo Arzu

inderdaad, laten we hopen dat het bij deze pogign blijft he... wat beterft het aantal, ik weet het niet:

bij de 1ste poging mocht er vanwege mijn leeftijd inderdaad maximaal 1 teruggeplaatst worden. De cryo-poging was voor ons geen verplichting (mensen die onder het belgische systeem vallen moeten bv. eerst de cryos "opmaken" voordat een nieuwe poging gestart mag worden)

Wij gingen wel voor de cryos en vroegen of er 2 mochten, gevoelsmatig meer kans dat er tenminste 1 van zou nestelen).

Blijkbaar stond in ons dossier voor de 2de pogign ook 2 stuks, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet wanneer dat ter sprake is gekomen, wellicht mag het ook omdat ik er als buitenlander kom?

hoe is je eerste spuit bevallen? viel het mee?

groetjes

meiske74

Geplaatst

Dag Meiske,

Spannend weer die wachtweken. Ikzelf had afgelopen dinsdag de TP van 2 embryo's.

Mag op 27-10 testen.

Duimen en afwachten.

Groet Sylvie

Geplaatst

Meiden, allemaal nog veel succes met wachten en behandelingen!

Bij mij is de ICSI-poging helaas niet gelukt. Hopelijk bij jullie wel!!

Groetjes

Geplaatst

hai marli

jeetje wat een rotbericht!!! wat een domper zeg, hoe gaat het met je?

Ik wens je heel veel sterkte!!!!

liefs

meiske74

Geplaatst

Hai Syvlie

jeetje jij hebt ook al heel wat achter de kiezen he.. we lopen een beetje gelijk op, spannend nietwaar?

hoe voel je je, Ik merk dat ik sinds vandaag minder last heb van mijn buikpijn (was ontstaan na de pu).

We duimen en ik brand kaarsjes...

groetjes

meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

sinda gisteren gaat het iets beter met de pijn, heb ontzettend veel last gehad van de PU en TP. Er zaten 30 grote follikels, de poging was ook bijna afgebroken. Was zo blij toen ik de Pregnyl kon spuiten in verband met de twijfels over doorgaan. We blijven positief en ik zal ook een paar kaarsjes aansteken.

Groet Sylvie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden