Ga naar inhoud

Start 2de icsi kort protocol

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Meiske,

Wanneer ga je testen? Zie steeds jouw naam ergens staan en hoop dat je positief getest hebt! Je zou toch misschien vandaag...? Of wacht je nog 2 dagen? Ben zo benieuwd...

Caroline

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Caroline

mijn man en ik hadden afsesproken om op zijn vroegst vandaag een eerste test te doen maar ik durf niet!!!! Ben zo bang om negatief te testen, vorige pogingen was deze dag (15 na de tp) de dag waarop ik het eerste teken kreeg dat het niet goed was....tot nu toe is alles rustig maar ja, kan zo omslaan natuurlijk.

Mijn man heeft er wel een positief gevoel bij maar is ook angstig en durft een test eigenlijk ook niet aan...erg he.

Normaal zijn wij wel van beslissingen nemen en knopen doorhakken echter nu even niet??

hoe gaat het met jou, voel je je al weer sterker? en heb je nog last ergens van?

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Hoi,

Kan me wel voorstellen hoor, dat je niet durft... maar er zijn er hier een paar die heeeel nieuwsgierig zijn...

Ik voel me heel goed eigenlijk, had verwacht dat herstel langzamer zou gaan, maar dat is wel een beetje gevaarlijk... Was vandaag een paar uur in de stad en ben nu wel afgepeigerd... Overmorgen gaan we naar de Ardennen, is 2 en een half uur rijden dus ik denk dat ik maar wel een keer stop, normaalgesproken rijd ik zo'n stuk in 1 keer. (Ik heb een man zonder rijbewijs dus moet wel rijden).

Nou, wel woensdagochtend testen he, anders moet ik wachten tot zondagavond tot ik het weet!!

Succes met deze wel heel spannende twee dagen...

Caroline

Geplaatst

hai dames

bedankt voor jullie lieve woorden... iedere keer als ik moet plassen dan dub ik even,dat besluiteloze is echt niets voor mij hoor!!

Caroline, fijn dat je zo goed al hersteld bent!!! woensdagochtend weet ik vast meer, alhoewel de bloeduitslag pas in de middag denk ik bekend zal zijn...In ieder geval wens ik je een hele fijne vakantie in de Ardennen, enne stop maar lekker een keer onderweg, wel zo relaxed!

Arzu, ik heb je net in het tese topic al wat info gestuurd mbt. de punctie in Brussel, ik wens jou met de punctie en je man met de tese heel veel succes!!!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Nou voor mij is de eerste ICSI poging mislukt.

Ben vandaag ongesteld geworden!

Ik hoop voor jou op een positieve test woensdag!

Liefs Syl

Geplaatst

Hai Syllie

dus toch, je dacht het eigenlijk al wel he maar toch, enorm klote, hoe dan ook!!!!

Syllie heel veel sterkte gewenst!!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hoi Syllie,

wat ontzettend rot voor je. Ik weet precies hoe je je voelt.

Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

Echt klote!!!

Sylvie

Geplaatst

Hoi dames

na vele vervelende berichten vandaag heb ik toch getest, en hij was positief!!!

Ik kan het gewoon niet geloven...ben nog wel voorzichtig uiteraard...woensdag de bloedtest!

Moet zeggen dat het erg dubbel is om een berichtje te plaatsen..

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Oh geweldig! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Kan mij voorstellen dat je voorzichtig bent maar probeer positief te blijven hoor!

Geniet er van!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi Meiske,

Al een voorzichtige felicitatie...!!

Nu de bloedtest nog woensdag, ik ga duimen voor je.

groetjes Diane

Geplaatst

wauw wat geweldig meiske!!!

Jullie hebben het verdient nu woensdag de positieve bloedtest en dan kujn je er hopelijk echt van gaan genieten!

Dank je wel voor je info over de punctie ben erg benieuwd hoor.

xxx

Geplaatst

Heee Meiske, van mij ook alvast een voorzichtige felicitatie!! Ik ben heel erg blij voor je!

Op naar de positieve bloedtest!

Ja...verdriet en blijdschap ligt wel dicht bij elkaar, op dit forum... maar jij moet gewoon hiervan genieten, hoor.

Liefs, Nine

Geplaatst

hai lieve meiden

hartelijk bedankt, het klopt, verdriet en vreugde liggen zo dicht bij elkaar...

Ik heb wel echt even mijn moeder gebeld, die was natuurlijk ook helemaal ontdaan maar super blij!

jeetje ik voel me alsof ik droom... op naar woensdag.... en hopenlijk de eerste echo plannen.

liefs

meiske74

Geplaatst

Ik had al de hele tijd een goed gevoel bij jou... dat wordt natuurlijk vaker gezegd maar ik was steeds nieuwsgierig om de een of andere reden zat ik te wachten op dit positieve bericht. Geniet geniet! En we lezen woensdag wel hoe de bloedtest was.

Caroline

Geplaatst

Hey meiske,

Gefeliciteerd!!! Eindelijk weer goed nieuws zoddat we er alemaal de moed in kunnen houden! Ik wens je alvast heel veel succes bij de bloedtest woensdag!

Kan me voorstellen dat het nog heel onwerkelijk voelt, maar het is dus echt zo, super!!!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hai Meiske,

GEFELICITEERD!!! Ben zo blij dat het bij jou wel gelukt is.

Spannend allemaal.

Hou je ons wel op de hoogte?

Succes!

Groetjes Sylvie

Geplaatst

Hoi dames

bedankt voor jullie lieve, hartverwarmende reacties

Ik heb vannacht echt maar een paar uurtjes geslapen, terwijl ik normaliter aan een stuk zo 9 uur kan slapen....

maar goed, vanochtend was ik er maar vroeg uitgegaan en nog een test gedaan!

deze was ook weer positief..dit was wel een andere van 't kruidvat.

morgenvroeg doe ik denk ik dezelfde nog een keer als die van gisteren...

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Fijn he dat je weer positief hebt getest, echt toppie!

Heel veel succes hoor morgen!

Ik heb een vraag aan je, waarom heb jij de 2e keer gekozen om 2 embryo's terug te plaatsen? Is dat op medisch advies geweest of wilde je dat zelf?

Ik twijfel namelijk of ik bij mijn 2e poging ook 2 embryo's wil terugplaatsen?(wanneer die er zijn natuurlijk).

Liefs Syl

Geplaatst

hallo Syllie

het laten terugplaatsen van 2 is eigenlijk een best gevoelsmatige beslissing geweest.

De eerste poging mocht ik er 1 terug laten plaatsen, 1ste keer en ik ben nog geen 36.

Bij de cryo tp had ik de keuze, de kans dat beiden zich zouden nestelen was veel kleiner dan dat 1 het zou doen, daarom gekozen voor 2, daar hadden zowel mijn man als ik een beter gevoel bij.

Toen bleek dat onze 1ste poging geheel voorbij was ginggen we voor de 2de poging, ik werd al behoorlijk gek bij de gedachte dat die niet zou lukken... vervolgens besproken of we er toch 2 zouden kunnen laten terugplaatsen, want wie weet wordt er wel een verkeerde keuze gemaakt mbt. de keuze welke ze terug plaatsen..

Ik had gewoon het gevoel dat we meer kans van slagen zouden hebben bij 2 stuks, eigenlijk niet medisch onderbouwd.

zeker bij de tp was ik er erg blij om: de "minder goede embryo" kon nl zeer zeker niet verder als cryo, nu heeft deze tenminste een kans gekregen.

Ik moet wel zeggen dat we uiteraard gedacht hebben aan de eventuel risicos maar onze beslissing gaf toch de doorslag.

Syllie ik wens je in ieder geval alvast heel veel succes en hoop dat je vrij vlot door kan gaan!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hallo lieve meiden

Ik heb deze ochtend het bloed laten prikken, de waarde van de HCG was 120.

Men had er hier geen opmerkingen bij, dus ik moet er op vertrouwen dat het goed is...

Ik heb zojuist de gegevens aan Brussel doorgestuurd, van hen moet ik een terugkoppeling krijgen en dan hoor ik ook hoe lang ik nog met de Utrogestan door moet gaan.

liefs

Meiske74

Geplaatst

Heb je net al gefeliciteerd bij het wachtbankje maar kan best nog een keer: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!

(Wij gaan pas morgen naar de Ardennen omdat mijn dochter nog een beetje ziek is: 2 dagen flink koorts gehad, hoort er ook bij... Vandaar dat ik deze mooie uitslag van jou nog mee krijg).

Jij denkt dat het er 1 is? Ben heel benieuwd, moet je nou weer naar Brussel voor de echo of mag je voortaan in Veldhoven? Wanneer hoor je wanneer de eerste echo is?

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline

Wat balen dat je dochter ziek is zeg, hoop dat ze goed opknapt.

Voor de echo hoef ik niet naar Brussel hoor, kan net als de bloedafnames bij mij in de buurt (gelukkig)

a.s. dinsdag hebben we een gesprek met de arts in veldhoven, zij wilde (ongeacht de uitslag) ons zien na deze poging.

Ik verwacht dat ik dan ook hoor wanneer de eerste echo zal zijn.

Alvas een fijne korte vakantie gewenst enne...even rusten tijdens de rit he ..

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoera Meiske,

Onze felicitaties zullen steeds minder voorzichtig worden!! Wat zullen jullie blij zijn!! Op naar de eerste echo.

Liefs, Nine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden