Jump to content

Starten pil

Recommended Posts

Posted

Ik had het schema voor IVF nog steeds niet ontvangen en heb daarom net het ziekenhuis gebeld. Daar zeiden ze dat het schema gisteren verstuurd was en ze vroegen ook of ik al was gestart met de pil, dus ik zei dat ik vanmorgen was gestart. Dat was oke want anders werd alles zo een maand uitgesteld....hoezo is dat dan?? En maakt het uit of je een dag later bent gaan menstrueren dan dat ze in het ziekenhuis dachten?? Ik ben namelijk altijd vrij regelmatig ongesteld...dus in het ziekenhuis hadden ze opgeschreven dat ik dan de 26e ongesteld zou worden, maar ik ben de 27e ongesteld geworden...maakt dat uit???

Ik moet op 24 oktober starten met de 1e spuit (dat hadden ze mij al doorgebeld) maar er zitten 21 pillen in de strip..moet ik dan de volgende strip er meteen bij doorslikken???? Of staat dat allemaal wel in het schema??? Word er onzeker van...

Posted

Hoi Mar...fijn dat je mag gaan starten!

Als het goed is staan de data waarop je waarmee moet starten precies in de formulieren die je nog gaat krijgen. Ze proberen je punctie zo veel mogelijk te plannen, vandaar dat alles wel een beetje precies komt. Dit is alleen met het lange schema (wat jij hebt zo). Ik kan me je onzekerheid voorstellen. Het is allemaal zo spannend de 1e keer! Sterkte meid en heel veel succes met jullie 1e behandeling.

Posted

Hallo Mar

Ik kan je helaas geen advies geven, ieder ziekenhuis werkt helaas anders. moet zeggen dat ik het wel slordig dat je het eea. zoa laat toegestuurd hebt gekregen!

Ik kan me je onzekerheid goed voorstellen, was ik ook bij de 1ste poging.

Neem gewoon contact op met het ziekenhuis en bij twijfel bek je gewoon nogmaals, als je maar gerustgesteld bent want het is allemaal al lastig genoeg!!

Heel veel succes!

groetjes

Meiske74

Posted

Heb vanmiddag lekker vrij genomen...ik was zo benieuwd of het schema er was of niet...en hij is er hoor en alles staat indd goed beschreven. Heb nu alle data's (ook meteen maar in mijn handtekening gezet)..dat schept weer een beetje duidelijkheid en ik moet gewoon doorslikken met de pil tot ik met de decapeptyl begin....dus geen stopweek...bedankt in ieder geval voor jullie reactie's en heeeel veeel succes met jullie traject en hopelijk kunnen we straks allemaal zeggen dat we zwanger zijn!!

Posted

Fijn dat je het schema thuis hebt gekregen, ik vond het schema er toen ook wel duidelijk uit zien. Heel veel succes en ik hoop dat het allemaal voorspoedig zal verlopen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use