Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahahahaha humor!!! Geweldig!!! je zal er 12 krijgen hahaha....dan kom je nog een keer bij Oprah hihi....toen ik in de wachtkamer zat te wachten op de punctie las ik in de story of prive dat er in Amerika een vrouw was bevallen van maar liefst 8 kinderen!! en ze had er ook al 7!! ook via IVF...kan ook alleen in Amerika he zoiets...maar 8 was me toch echt teveel...laat staan 12 hahaha

Verder voel ik mijzelf ook niet ziek ofzo...dus denk niet dat het griep is...heb al een dosis diarreeremmers genomen....wil het risico van gezichten onder sputteren niet lopen hahaha..

Zelf heb ik trouwens ook van die stomme acties....gisteren had ik een feestje en ik moest mijn jas ophangen in een garderobe waarvoor je moet betalen. Een vriendin van mij had haar jas al opgehangen en kreeg een nummertje en ik was er heilig van overtuigd dat mijn jas daar ook al bij was. Dus ik zei zo tegen die jongen van de garderobe waar mijn nummertje dan bleef dus hij zei..zij heeft betaald..ik zeg ja maar ik ga misschien niet gelijk met haar weg dan heb ik geen nummertje...zegt een andere vriendin tegen me: je hebt je jas ja nog aan!!! Hahahaha....en gistermiddag was ik op een verjaardag waar ik dinsdag eigenlijk al heen zou gaan maar toen voelde ik mij niet lekker dus ik ben toen niet geweest...dus ik kom gisteren binnen en zei: goh ik kan me helemaal niet herinneren dat ik jullie dinsdag heb gefeliciteerd...dat ben ik volgens mij helemaal vergeten...dus ze keken mij aan zo van..wat doe je raar...nah zegt mijn vriendin..je bent toch dinsdag helemaal niet geweest!! hahaha komt door de hormonen zeg ik dan maar hahaha

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HOi Meiden,

Zojuist een telefoontje van het ZH, TP is om half drie...weet niet hoeveel het er zijn en hoe ze gedeeld zijn, manlief nam de telefoon aan, hoor de hem zeggen ow nou da's mooi! ik zeg hoeveel en zo...ow ja dat weet ik niet! we moeten voor een TP dus in elk geval is er gedeeld...OEN! maar goed hij zat ook aardig in spanning dus het is hem vergeven!

GRoetjes Spaatje

Geplaatst

Goedemorgen,

Super Spaatje! fijn vandaag de TP. Weer een belangrijke stap in de goede richting!

haha Yasmine.. 12 TP zou wat wat zijn. Maar gefeliciteerd met een top resultaat! 12 bevruchtingen!

Mar. Veel succes vadaag. Jij ook de TP. Ik hoop dat je je darmen onder controle hebt. Volgens mij gebruik jij ook de bolletjes.. staat daar niet in de bijsluiter dat je geen norit mag gebruiken? Ik weet het niet zeker maar daar staat me iets van bij. Ik kan het nu niet nagaan omdat ik op werk zit maar ik dacht ik meld het voor de zekerheid wel even. Ik hoop niet dat ik je nu onnodig onrustig maak!!

haha.. en wat een grappige verhalen.. die verstooidheid herken ik. Nu maar hopen dat ik vandaag op werk mijn kop er wel bij heb!

@ Sanne. Hoe is het met Stiefel en Stoffel? hahaha.. hoe kom je erop!

@ Nine WAUW! 3 toppers! Ik zou zeker ook even rustig aan doen! Lekker zorgen dat ze zich kunnen nestelen! Dr. M. vertelde mij bij de TP dat ze 2 emmies zich waarschijnlijk binnen 2 dagen na TP al gaan nestelen. Ik natuurlijk helemaal verbaasd want ik dacht dat dat langer duurde. Dus om het lot een handje te helpen heb ik maar even extra rustig aan gedaan.. nu maar hopen dat dit helpt!

@ voor alle dames op het wachtbankje.. samen blijven duimen!

Liefs

Geplaatst

Keesje: ik gebruik pregnyl...moet dat op de dag van de punctie spuiten en dan na 3, 6 en 9 dagen nog een keer...

Spaatje: je bent dus een kwartiertje na mij!! Ik zal aan je denken!!

Verder heb ik vannacht de hele nacht niet geslapen van de pijn....die cyste is nu wel heel erg aan het opspelen en straalt voornamelijk naar de rug uit....zat vanochtend al huilend in bed...ik zat er helemaal doorheen...zolang ik loop gaat het wel maar zodra ik ga zitten of liggen dan begint het enorm pijn te doen...dat lijkt me dus echt niet goed... dus wil vanmiddag in het ziekenhuis even vragen of het wel goed gaat zo...want dit hou ik echt niet lang vol zo...

Geplaatst

meiden, voorlopig even gedag en tot over een paar maandjes. Wij moeten nu wachten op menstruatie, en dan weer 3 maanden lucrin injecteren. En dan pas moet weer alles opnieuw. En het wordt dus icsi volgende keer. Dus ik ga me daar inlezen en tegen die tijs actief maken.

Nogmaals bedankt voor alle lieve berichten! Houd de moed en toch ook lol erin hier! En blijf elkaar steunen!

doeg! liefs saab

Geplaatst

Dag Saaab! Wat spijtig dat dit nu moest gebeuren... maar gelukkig gloort er hoop aan de horizon.

2010 wordt jouw jaar!

Liefs, Nine

Geplaatst

Dag lieve Saaab! Hopelijk heb je straks met ICSI een mooi eindresultaat! Sterkte en succes in de komende periode van wachten op je ong en het spuiten van Lucrin.

Jouw positiviteit is in ieder geval voor mijn een inspiratie!

Liefs Keesje

Geplaatst

Dag Saab,

Veel strerkte de komende tijd! en ivf en icsi zijn niet zo heel verschillend (het traject vooraf zeker niet) wij waren ingezet (klinkt een beetje raar) als ivf/icsi het verschil zit hem in de manier van bevruchten!

Groetjes Spaatje

Geplaatst

He Saaab,

Ken je het topic De pauze meisjes? Vind ik erg fijn om te zitten in de paar maanden pauze die ik heb, kom eens kijken!

En sterkte verder...

Caroline

Geplaatst

Hallo meiden,

Spaatjes succes met de tp vanmiddag !

Keesje hoe voel je je ?

Ik ga ook een pauze in. Net contact gehad met het zkh en we hebben woensdagmorgen een evalutatiegesprek. En ook het plan van aanpak voor de volgende poging. Die zal in begin febr. zijn.

Eerst moet ik 2 keer een cyclus hebben gehad.

Succes met de wachtdagen

groetjes Diane

Geplaatst

Hi Diane,

Ik voel me goed. Ik ben best wel vol vertrouwen! Aangezien ik vorige week bijna dacht dat het helemaal niet door zo gaan zit in nu voor mijn gevoel in de bonusweken. Maar ja... Time wil tell!

Ik ben er deze keer nu al wel heel erg mee bezig. Bij alle vorige pogingen lukte het me beter om mijn verstand op nul te zetten.....

Hoe is het met jou? Bij het AMC hoeven we geen 2 wachtrondes te wachten... maar aangezien ik de 1e ongesteldheid na mijn mislukte IVF poging (dus eigenlijk de 2e ongesteldheid) mega beroerd geweest ben (ik heb normaal nooit zoveel last van mijn ongi) had ik wel het idee dat mijn lichaam bezig was met een schoonmaakaktie.. Dus eigenlijk klinkt het ook wel weer logisch om een wachtperiode in te lassen.

Heb je al veel zin om naar Dusseldorf te gaan en even helemaal ergens anders mee bezig te zijn!?

Liefs

Geplaatst

Hi Keesje,

Als we van het zkh eerder hadden mogen beginnen hadden we dat niet gedaan.

We hadden zelf al besloten in 2010 verder te gaan en de rest van het jaar even rustig aan toe doen, en van de feestdagen te genieten, maar vooral omdat mijn lichaam dan tot rust kan komen van al die hormoonhandel.

Ja we hebben er allebei heel veel zin in. Gisterenavond zijn we lekker uit eten geweest, mijn man vond dat we dat wel verdient hadden, lief he?

sterkte met wachten en ik hoop op een groene regel !!

Liefs Diane

Geplaatst

Lieve Saab ik hoop echt dat het met icsi gaat lukken!!! en dat 2010 jouw jaar gaat worden!!!!

Dames hoe weten jullie wanneer jullie mogen testen?? Ik heb geen datum gekregen...

Vanmiddag heb ik de terugplaatsing gehad van een top embryo (een zogeheten compactie) en er zit er nog 1 (een morula) in de vriezer ook!! haha....kwam weinig voor met zo weinig eicellen zeiden ze....het zag er goed uit volgens de arts....vind het nu een heel raar idee dat er nu een embryootje in mijn buik zit....maar niet teveel bij nadenken...ben wel bang dat die embryo er zo uit kan vallen hahaha....

Geplaatst

@Spaatje & Mar; hoe was de TP?

@Mar; hebben ze nog iets aan je cyste kunnen doen? Pijnmedicatie ofo???

Hoop het voor je!

@Yasmine; hillarisch dat stukje over je moeder. Kan me ook zo goed voorstellen dat als je niet in dit proces zit, dat het abacadabra is! En zeker voor mensen van een andere generatie.

Hier neemt de spanning toe. Vanaf morgen de 2e wachtweek. En daar gaat het meestal mis.....Durf nu bijna niet naar de wc te gaan, uit angst voor wat ik tegen ga komen.

Mijn darmen zijn nu weer wat rustiger. Blijf wel gevoelige borsten houden en af en toe lijkt het alsof mijn fundament eruit klapt! Maar ook dat is met vlagen. Pfffff......en dan die emoties! Om de haverklap zomaar, om de stomste dingen janken!!!

Bijvoorbeeld vandaag......een collega verteld; o, ja en dan gaan we vanavond spelletjes doen"" , ikke; "huh?" Zij; "we hebben vanavond toch af gesproken???" Ikke; O, ja..." Krijg het warm, stamel nog wat en begin gewoon te janken!!!! Slaat helemaal nergens op!!! Echt!

Gisteren tijdens boer zoekt vrouw wel 5x gejankt; gewoon om de lieve dingen die gezegd worden.

Vanochtend was ik de hond aan t uitlaten....loop ik een kinderliedje te zingen...en sta potverdikkeme weer te janken....ik kan het niet tegenhouden!

Ben best wel een emomuts, maar zo erg nou ook weer niet!

Herkenbaar???

Lfs, Erika

Geplaatst

Mar; het is meestal de 14 of 15e dag na terugplaatsing.

Moet jij zelf een thuistest doen? Denk het wel, anders had je wel formulieren voor bloedprikken meegekregen!!!

Jij nu ook sterkte in de wachtweken!

Mooi resultaat, de ontwikkeling van je embryo's!

Lfs, Erika

Geplaatst

Ze hebben er niks over gezegd....de arts bracht de emmy in en ging toen weg...toen kwam er nog een assistent die nog uitgelegd heeft hoe onze emmy zich ontwikkeld had en toen moest ik 10 minuten blijven liggen en na die 10 minuten konden we weg...de arts die de emmy inbracht was erg druk om mijn baarmoeder te vinden (die lag naar achteren) en ondertussen was hij vanalles aan het vertellen...heb min of meer geen kans gehad om te vragen over de cyste...dus ik bel morgen even het ziekenhuis in Enschede...ik moet zeggen dat het met paracetamol wel vol te houden is....maar mag ik dat wel hebben nu???

Geplaatst

hoi Erika,

Hij zit er in hoor! dus ging goed. En boer zoekt vrouw is gewoon om te janken....kinderliedjes ook en collega's die helemaal! sterkte nog even volhouden meid!

@ mar, kan jij mij eens uitleggen hoe dat zit met compactie en morula??? Dat gevoel of je emmy er uit kan vallen snap ik helemaal, zeg onderweg tegen mijn man, niet te scherp door de bocht andres valt emmy op de grond!

Groetjes spaatje

Geplaatst

Mar; Paracetamol mag je gewoon slikken! Ik geloof advies= max. 6 per dag.

Ik slik zelf 8 per dag i.v.m. reuma. Maar dit is in overleg gegaan.

Dus gewoon lekker doen, daar ontspan je weer meer van en dan gaat je emmie zich hopelijk ook lekker nestelen!

Lfs, Erika

Geplaatst

Goedenavond dames,

Graag sluit ik me aan bij dit forum. Ik heb vanmiddag om 14.15 uur ook een terugplaatsing gehad! Om even te reageren op Mar, ik moet op 8 december bloed laten prikken om te bepalen of ik zwanger ben!

Ook ik ben tot IVF veroordeeld doordat ik een blindedarmperforatie heb gehad. Ben in september geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarbij is mijn linkereileider verwijderd, de rechter is volledig verkleefd en niet doorgankelijk door de blindedarmoperatie. Rest ons niets anders dan IVF.

Groetjes,

Amber

Geplaatst

Mar2809 paracetamol is het enige wat je mag slikken nu. Wat goed dat er een topembryo is teruggeplaatst en dat je er nog eentje in de vriezer hebt. Vervelend dat je neits hebt kunnen vragen over de cyste, zou het morgen toch maar doen als je dan nog steeds zo'n last heb. Wanneer mag je testen?

Spaatje je emmie zit erin, raar idee he. Zeker da je meteen na de tp naar toilet mag vond ik erg raar, zo van dadelijk plas ik hem-haar er meteen weer uit (kan niet, maar denk je dan toch).

Yasmine wat leuk van je moeder. Mijn moeder vraagt ook steeds dezelfde vragen over bepaalde behandelingen of stappen. Wat mooi dat jullie 12 bevruhtingen hebben. Succes morgen met jullie TP.

Erika, 2e week begonnen, eindelijk. Zo ver ben ik nog niet helaas. Kan me voorstellen dat het dan allemaal nog spannender wordt.

Idereen veel succes

Liefs,

Linda

Geplaatst

Hoi Amber, welkom bij dit gezellige hoekje. Hopelijk heb je net zoals velen van ons steun aan dit forum. Je leest veel herkenbaarde verhalen en kan hier altijd je "ei" kwijt.

Groetjes Linda

Geplaatst

@Keesje.. leuk he die namen.. tsja heeft te maken met iets uit mijn kindertijd..

@Spaatje, jij spoort niet hoor.. niet zo snel door de bocht, anders valt mijn emmie eruit..hahaha.. Btw, ook mijn man nam de telefoon op (was net naar boven sokken halen). Vraag de assistente: 'Mag ik de geboortedatum van uw vrouw'. Uh...23 april..jaaaaaaaaaaaa maar 4 dagen ernaast hoor! Hahaha..zenuwen...

@Mar...fijn hoor, jij ook een top emmie.. gelukkig!

@Erika...die emodagen..iedereen kan er volgens mij hier over meepraten.. Geeft toch nix..net zoals je vergeetachtigheid...hahaha, heb ik ook errug last van..

@Suc6 Saaab, hoop je toch tegen te komen in de topic 'de pauze meisjes'.. lijkt me leuk om te lezen hoe het met je gaat. Sterkte en wie weet is 2010 zeker jouw jaar!

@Yasmine..nog even..en dan jij ook in de ww!

En voor een ieder die ik vergeten ben (tsja, ben net weer een nieuwe baan begonnen en kan overdag niet ffies 'bijlezen')..vergeef me..tis soms zoveel wat er op een dag geschreven wordt...

Liefs,

Sandra

Geplaatst

hahaha Sannie! jij ook nog te gehecht aan dit topic zie ik....en Yasmine heeft volgens mij ook vandaag de TP gehad....maar goed ik zit er wel vaker naast :blink: ze vroegen mij om mijn geb. datum en meisjes naam......ben na 10 jaar eindelijk aan mijn man's naam gewend.....sta ik toch ineens met mijn mond vol tanden....wist mijn meisjes naam niet meer.....

@ Linda ik heb heeeel voorzichtig geplast.....

Groetjes Spaatje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden