Jump to content

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Recommended Posts

• Replies 949
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Mar,

Ik ben al begonnen met Deca, maar zag jouw berichtje. Wat apart dat je al al die afspraken hebt meegekregen voor je poging. Bij ons hangt het van de uitgangsecho af wanneer je mag starten met Puregon en dan 7 dagen later de 1e FM, die afspraken staan dus nog niet. Bij jou dus pas na 10 dagen Puregon de 1e FM? Is dit je 1e poging?

Veel succes alvast!

Annelies

Posted

Hallo Mar,

Ik las toevallig net je berichtje (ben de eerste keer op dit forum) en mijn man en ik willen ook graag een kind, maar doordat zijn zaadhoeveelheid erg laag is, is de kans nihil dat wij spontaan zwanger zullen worden. Helaas natuurlijk, maar het is niet anders.

Morgenvroeg moet ik beginnen met mijzelf te spuiten met Decap. en ik moet je eerlijk bekennen dat ik het super eng vind als ik eraan denk en ik hoop dan ook dat ik het nog durf. Zeker omdat mijn man tot vrijdagavond weg is door zijn werk en ik er dus alleen voor sta. Dus erg eng allemaal.

Daarnaast vind ik het ook eng als ik van alle bijwerkingen hoor van deze hormomen en ik hoop dan ook vurig dat ik niet een of andere bitch ga worden. In de herfstvakantie zal dan de punctie gedaan worden wat natuurlijk ook van die horror verhalen met zich mee brengt als je anderen moet geloven. Brrr...maar ik heb het er wel graag voor over eerlijk gezegd. Niemand van onze familie weet nog van onze plannen, wij willen niet de mensen onnodig ongerust maken. Of het een wijze keuze is, geen idee eigenlijk. Voor ons is het de eerste keer, IUI was voor ons geen optie, dus meteen door naar de IVF.

Groetjes.

Posted

He Mar,

Ik mag met prikken beginnen op 21 oktober, en dan het lange protocol.

Merk dat ik nu weer wat vaker op deze site zit. Om er ook weer een beetje in te komen en weer zin, hoop en weet ik veel wat allemaal wel niet te krijgen.

Ben al wel met acupunctuur begonnen, ter ondersteuning. Dus de eerste naaldjes heb ik al in mijn lijf gehad!!!:dry:

We keep in touch!

Lfs, Erika

Posted

Hoi Mar,

Ik ben nu bezig met de eerste IVF poging en ik ben sinds vorige week vrijdag bezig met het spuiten van Menopur, sinds afgelopen maandag is daar Orgalutran bij gekomen.

Voor nu wens ik je heel veel succes met je poging in oktober!

Groetjes,

Meepratertje

Posted

Hoi Mar,

Ik start met de deca op 21 oktober ! Dit word mn 2 de poging maar

nu word het ICSI.

Ik ben jouw naam al eens eerder tegen gekomen, op het forum van Enschede.

Wel grappig want ik loop ook in het MST en mischien komen we elkaar nog eens tegen!

groetjes Jackie

Guest Diane180
Posted

Hallo Mar,

Ook ik ga starten met decapeptyl en wel op 12 oktober.

De start echo heb ik dan op de 20e. de P en Tp zijn in de 1e week van november.

Voor de rest heb ik nog geen schema, maar krijg ik als het zover is.

Ik zag dat jij al wel het hele schema hebt... werkthet in ieder ziekenhuis toch heel anders.

Voor mij is het ook de 1e IVF na 2 mislukte IUI's.

Spannend allemaal hoor.

groetjes

Diane

Posted

Hallo Mar,

Ook ik ga binnenkort starten met Decapeptyl voor onze 1e IVF poging, de eerste spuit moet ik zetten op 21 november. Een week later meot ik voor de uitgangsecho gaan en dan hoor ik pas hoe het verder gaat lopen. Zo zie je maar weer dat ieder ziekenhuis het anders doet, toch wel een beetje vreemd eigenlijk.

Diegene die al een poging (IVF of ICSI) gehad hebben, hoelang moesten jullie ongeveer Puregon spuiten?

Iedereen die gaat beginnen wens ik heel veel succes.

Groetjes Linda

Posted

Hier ben ik dan eindelijk weer....we hebben de bovenverdieping verbouwd..dus goede afleiding gehad hihi..

SJSL: dit is indd mijn 1e poging. Waarom ik alle data's zo strak op papier heb gekregen weet ik ook niet..misschien doordat ik erg regelmatig ongesteld ben en ik ben nu tot aan 24 oktober aan de pil...misschien heeft dat er iets mee te maken?? Jackie weet jij misschien hoe dat zit?? Want ik zie dat jij ook in het MST loopt...grappig..ik zal eens opletten als ik daar ben ;-)

Juulke: en...last van de hormonen??? Ben wel benieuwd want zoals jij dacht voordat je begon met spuiten zo denk ik nu haha...

Iedereen verder heel veel succes met de poging en hopelijk allemaal straks een goed resultaat!!

Guest Diane180
Posted

Hallo allemaal,

Net de 1e spuit decapeptyl gezet. Het gaat nu echt beginnen. Dit in ieder geval tot de startecho op de 24e doen. De 15e stoppen met de pil.

Hoe lang moeten jullie deca spuiten ??

xxxxxxxx

Posted

Goedemorgen, Leuk dit onderwerp..

En Hiep hoi... ik kan ook alweer bijna beginnen.

Hoewel ik eerder nog in zak en as zat omdat ik pas in Januari kon beginnen is nu opeens de wereld anders want doordat er iemand is uitgevallen kan ik 19 oktober beginnen met spuiten! Wel moet ik wat langer doorspuiten dan normaal maar op 2 november heb ik dan de eerste echo (dan is er namelijk pas weer ruimte in het schema van het ziekenhuis).

Ik zou het leuk vinden om met een stel meiden te kletsen om onze ervaringen te delen. Dus ik sluit me graag bij dit groepje aan.

Het is voor ons de 2e poging alleen nu wordt het ICSI ipv IVF.

@ linda. Ik heb 13 dagen puregon moeten spuiten. Volgens mij is dat iets langer dan normaal. Bij mij kwam het niet zo snel opgang dus hebben ze tussentijds de dosis aangepast.

@diane. Heel veel succes! Ik heb ongeveer 33 dagen dece moeten spuiten. Dit was ook wat langer dan normaal aangezien ik later ongesteld werd en daarna vertraging opliep door een cyste en dus pas wee later met puregon mocht gaan beginnen. Dus wat ik wel geleerd heb tijdens dit traject dat je het niet teveel moet proeberen te plannen. Het liep bij mij iedere keer net anders dan het schema en toen ik dat kon loslaten gaf mij dat veel meer rust. Dus nu heb ik besloten om het maar gewoon te laten gebeuren.

@mar Wij gaan volgens mij echt redelijk gelijk oplopen. Ik heb de eerste echo (ongeveer) op 2 november.

Veel liefs keesje.

Guest Diane180
Posted

Hallo Keesje,

Ik lees dat je eigenlijk pas in januari zou beginnen, maar heb je dan te maken met een wachtlijst. Dat ben ik helemaal niet tegen gekomen. Misschien komt het vanwege mijn leeftijd ... (41 jaar).

groetjes

Diane en succes !!

Posted

Volgens mij ligt het aan drukte bij het ziekenhuis en is het niet leeftijdgebonden. Bij het AMC was het gewoon opeens erg druk. Ik was daar wel even flink ziek van maar door een mazzeltje en het uitbreiden van capaciteit is dat nu dus toch goed gekomen. Persoonlijk vind ik de behandeling 'goed' te doen maar dat zinloze wachten daar word ik soms heel moe van.

Posted

Hallo allemaal,

Ja handig dit topic. ik kan niet wachten om te beginnen met spuiten, ben "er aan toe" om een stap verder te gaan na de laatste IUI in mei.

33 dagen Deca spuiten is wel een beetje aan de lange kant ja. Is toch lastig om iets over te zeggen voordat je begint. Iedere ecgo is afwachten.

Mogelijk ga ik ook met jullie gelijk lopen Mar en Keesje, ik heb nl de uitgandecho op 2 november, en krijg dan te horen of ik met de Puregon mag starten.

Keesje hoeveel follikels had je de vorige pogingen en ook evtueel cryo's?

Spuit ze allemaal, haha

Groetjes Linda

Posted

Hi LindaJ.

We hebben dus waarschijnlijk op dezelfde dag de echo. Tip: vraag dan hoeveel eitjes er klaar liggen. Dat tellen ze dan maar ik had dat de eerste keer helemaal niet in de gaten dus wist ook niet wat er ging gebueren. Hoewel het geen garantie geeft van wat er echt gaat groeien geeft het voor het ziekenhuis de basis waarop ze de medicijenen afstemmen. Dus in mijn geval lagen er ca. 8 eitjes klaar (is niet heel veel) dus ik had ook een relatief hoge dosis (300 eenheden). (tenminste dit is wat het ziekenhuis mij vertelde tijdens de evaluatie)

En het lijkt lang 33 dagen maar de tijd is ook voorbij gevlogen omdat je echt met iets bezig bent.

Ik had uiteindelijk wel 9 eitjes. Helaas maar 1 bevruchting. Vandaar dat men nu ICSI adviseerd.

Groetjes!!!

Guest Diane180
Posted

Hai Keesje,

Inderdaad het zinloze wachten is het ergste. De 1e cyclus van mij is niets mee gedaan omdat zeeerst wilden weten hoe mijn cyclus liep en voor onderzoeken en zo. Erg jammer want volgens mij was dat een gemiste kans. Maar de gegevens hadden ze nodig voor ze met IUI begonnen. Dus er zat niks anders op.

We konden wel vlot over kunnen stappen naar IVF met ICSI op advies van de gyn. konden ook meteen daarmee verder. Dus nog geen verdere onnodige wachttijd gehad (gelukkig). Hopelijk blijft dat ook zo.

groetjes

Diane

Posted

Zijn jullie ook eerst aan de pil??? Of dat niet...ik moet tot 24 okt. de pil slikken...heeft volgens mij te maken met het uitstellen van mijn eigen cyclus...en word ik dan ook nog ongesteld als ik de 24e met de pil stop?? Of zorgen de hormonen ervoor dat ik dat niet word....

Guest Diane180
Posted

Hoi Mar2809,

Ja ik moest ook eerst aan de pil, vanaf 12 sept. t/m 15 okt. Best wel lang dus. Bij de 1e 3 dagen van het deca spuiten dus ook nog de pil. Woensdag de laatste pil dus.

Het is idd om je eigen cyclus helemaal plat te leggen.

groetjes Diane

Posted

Hoi Spaatje, welkom hier. Hopelijk vind je hier steun en kun je verhalen vergelijken. Ik vind het fijn dat sommigen dames al verder zijn dan ons, en ons zo vanalles kunnen vertellen hoe de IVF/ICSi precies in zijn werk gaat en hoe ze het beleven.

Ik ben ook aan de pil, vanaf half september al en de laatste pil moet ik slikken op 24 oktober. Ook ik moet de pil 3 dagen doorslikken als ik met de decapeptyl spuiten ga beginnen. De dokter zei tegen mij dat je na het stoppen met de pil ongesteld zou kunnen worden (wel minder als normaal), maar het hoefde niet.

Iedereen al langzaam aan het aftellen?

Posted

Hey Spaatje welkom hier!! Ook voor jou de 1e IVF zie ik...vind jij het ook allemaal zo spannend??

Diane en Linda: ik zie dat jullie 3 dagen door moeten slikken maar ik moet op de dag dat ik begin met decapeptyl stoppen met de pil....toch nog maar eens even navragen dan volgende week hoe dat nu weer zit....

Guest Diane180
Posted

Hallo Spaatje, welkom hier.

Mar: idd moet ik 3 dagen de pil doorslikken, is extra nog gezegd in het ziekenhuis dat dit elkaar 3 dagen overlapt.

Volgens mij is het overal verschillend. En per persoon en cyclus afgestemt.

Ik zou het idd voor de zekerheid nog even navragen.

groetjes Diane

Posted

Hi Mar,

De pil gebruik je alleen maar zodat het ziekenhuis je beter kan inplannen.

Zo krijgen ze niet alle puncties etc te gelijk.

Het daarom kunnen ze je dus al alle afspraken doorgeven, wat ik wel zo prettig vind ivm werk etc.

Volgens mij moet de de avond voordat je deca gaat spuiten je laatste pil nemen.

Athans dat is mij verteld en zo heb ik het de vorige x ook gedaan.

Wel grappig dat we rond dezelfde tijd in hetzelfde ziekenhuis de behandeling ondergaan!

groetjes Jacq

Posted

Hi Spaatje, welkom! Het begint al een aardig clubje te worden zo!

Ik ben niet aan de Pil. Inderdaad dus voor iedereen weer anders.

En het aftellen is idd begonnen.. nog even en we gaan vol goede moed beginnen! We leuk dat we echt redelijk gelijk aan het oplopen zijn! Als we elkaar nu ook maar heel veel postieve energie toesturen gaat het helemaal goedkomen met ons:wav: topic!

liefs!

Posted

Jackie: indd grappig dat we rond dezelfde tijd in het zelfde ziekenhuis de bahendeling ondergaan...ben benieuwd of we elkaar nog tegenkomen...ik zal er op gaan letten ;-)

Ik moet indd ook de dag ervoor de laatste pil innemen...dus de 23e laatste pil dan de 24e beginnen met spuiten... wel handig dat we in hetzelfde ziekenhuis zitten hihi...maakt het trouwens nog uit of je de pil 's ochtends of 's avonds inneemt??? Ik heb hem steeds 's ochtends ingenomen maar zie dat jij het 's avonds doet?? Ik bedenk de gekste vragen nu hahaha

Het zou wel erg leuk zijn als we hier presteren om allemaal tegelijk zwanger te raken...