Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenavond allemaal!

Leuk om te lezen hoe iedereen toch anders reageert op de medicijnen. Dat plassen herken ik wel, maar voor de rest voel ik me eigenlijk prima. Was vandaag zelfs overmoedig toen ik op het werk 2 volle dozen met folders optilde... Gelukkig heb ik een hele lieve collega die erg met mij meeleeft en die gelijk tegen mij zei: mag jij wel allemaal zo zwaar tillen nu? Echt heel lief en fijn dat sommige mensen zo meeleven. Heb daarna wel last van mijn buik gehad, maar dat is nu gelukkig weer over!

Vervelend dat we nu allemaal moeten wachten, maar ook wel weer fijn dat we nu niet (bijna) dagelijks naar de gynaecoloog toe hoeven (ik probeer het ook positief te bekijken ;-) ). Vorige week ben ik 4 keer geweest (ma-di-wo follikelcontrole en op vrijdag punctie). En gisteren dan de TP, nu heb ik voor even wel weer genoeg in die 'gemakkelijke' stoel gelegen, hahaha

Morgen lekker een dagje vrij, daar ben ik wel aan toe. Het is toch allemaal behoorlijk intensief en dan is een dagje vrij zeer welkom. Hopen dat de tijd voorbij vliegt!

Groetjes

Amber

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi amber ja dat inderdaad vervelend he dat je steeds maar naar het ziekenhuis toe moet en steeeeds weer met de benen wijd moet ik kan er ook nogsteeds maar niet aan wennen op een of andere manier,

en het wachten tsja de dagen gaan zooo langzaam, probeer maar zoveel mogelijk leuke dingen te gaan doen overdag anders schiet het helemaal niet op haha

wanneer is je test dag ?

Geplaatst

yasmine die bolletjes zijn voor het innestelen, hoe en wat weet ik ook niet precies maar daar zijn ze dus voor wel belangrijk dus haha

hebben jullie allemaal vaste tijdstippen voor de bolletjes eigenlijk ? ik niet

ik moet ze drie keer per dag doen maar soms doe ik het in de ochtend om een uur of zeven maar soms ook om 10 uur pas,

en in de middag en avond verschilt het ook nogweleens aardig

Geplaatst
yasmine die bolletjes zijn voor het innestelen, hoe en wat weet ik ook niet precies maar daar zijn ze dus voor wel belangrijk dus haha

hebben jullie allemaal vaste tijdstippen voor de bolletjes eigenlijk ? ik niet

ik moet ze drie keer per dag doen maar soms doe ik het in de ochtend om een uur of zeven maar soms ook om 10 uur pas,

en in de middag en avond verschilt het ook nogweleens aardig

aha oke wist niet dat het voor innestelen bedoeld was thx.

blijven rot dingen hoor vandaag lag er 1 bolletje in de wc pot hoop gepriegel elke keer. ze zijn zo klein en dan heb ik ook nog eens van die worstvingers hahahahahahah.

nou ik ga morgen beginnen met werken heb een drukke weeg dus zal wel goed komen.

maar heb jij ook last van veel slapen ik kan zo de hele dag door slapen het is gewoon erg hoor ik zet om de 2 a 3 uurtjes de wekker hahahahahh

moet toch wel even wakker blijven.

maar goed ik ga nu douchen en me bedje in duiken heb alweer slaap hahhahahahahahaah nou ben er morgen avond weer op de forum.

hoop dat ik geen nare berichten lees.

heel veel sterkte

Geplaatst

even nog iets doordat ik veel slaap gaat het wel sneller hoor hahhahahaha

misschien voor de thuis zitters lekker relaxen en slapen

dag 1 achter de rug nog IIIII IIIII III dagen te gaan.

lijkt net alsof we in de cel zitten de dagen turven hahahah

slaap lekker straks allemaal

Geplaatst

Hebben jullie ook nog steeds pijn bij het plassen??? Bij mij lijkt dat juist niet minder te worden en ik heb steeds pijn in mijn buik...ben bang dat mijn lichaam nu al de emmy aan het afstoten is...of kan dat niet???

Geplaatst

Hoi Kimmie,

Ja, ik ben blij dat ik fulltime (4x9) werk, daardoor gaat de tijd wel sneller voorbij. Ik heb gisteren mijn TP gehad en mag 8 december bloed laten prikken.

Wat betreft die bolletjes, ik moet ze 2x per dag nemen. 1 's ochtends (een half uur voor het opstaan) en 's avonds 2 voor het slapen gaan. Van de gyn moet ik namelijk een half uurtje blijven liggen nadat ik ze heb 'ingenomen', vandaar een half uur vroeger de wekker. Die bolletjes smelten als het ware en anders kan het zo'n smeerboel worden en er nog makkelijker uitlopen. Ik gebruik ook het inbrengapparaatje, want het is inderdaad nogal een gedoe.

In die bolletjes zit geloof ik progestron. Dat is een hormoon dat zorgt voor het dikker worden van je baarmoederslijmvlies en dat verhoogt de kans op innesteling.

Geplaatst

hoi amber ja rot dingen zijn het he, ik moet er in de ochtend twee in de middag twee en voor het slapen gaan twee,

maar hoef maar 10 minuutjes a kwartiertje te blijven liggen gelukkig niet zo lang,

alles gaat echt per ziekenhuis weer anders de ene moet na zoveel dagen al stoppen de ander moet doorgaan tot ze 12 weken zwanger zijn,

met het testen ook de meeste moeten 14 dagen wachten ik mag na 10 dagen al bloed komen prikken, echt vreemd eigenlijk dat elk ziekenhuis zo verschillend is en zoveel verschillende methodes heeft he haha

ik heb best wel lange gel nagels en ze bleven dus steeds achter me nagel zitten, met gevolg dat als ik dacht dat ze erin zaten ze dus gewoon nog achtre ( de witte tip zeg maar ) zaten haha nu gebruik ik latex handschoentjes, vind het wel hygienischer en het gaat ( bij mij ) veel sneller,

hoe ging de punctie vorige week eigenlijk ? had je veel bevruchtingen ? :D

en heb je nog eskimootjes ? haha wat een vragen allemaal he :P

Geplaatst

@ yasmine ik heb dat helemaal niet, ik werk dan niet ( tenminste werk niet voor een baas werk thuis en bepaal mijn eigen tijden ) en normaal sliep ik altijd tot een uur of negen a half tien, nu sta ik elke keer om 6 uur al naast mijn bed helemaal uitgeslapen en wel,

echt zooo vervelend ik heb gewoon geen slaap op een of andere manier,

tijdens de prikken wel hoor ooo toen was ik dood moelag het liefst de hele dag in bed, maar sinds de terug plaatsting is het slapen een drama helaas !

smiddags denk ik zal ik lekker een uurtje op de bank gaan liggen ? maar nee hoor klaar wakker kom gewoon echt niet in slaap,

en als ik savonds in bed lig moet ik eerst nog minimaal een uur tv kijken wil ik moe worden en ja dan is het zes uur en dan sta ik erweer hahahha

weetje wat ik wel heb de laatste 2 a 3 nachten... dromen pffff ales door elkaar dingen die niets met elkaar te maken hebben, zo zit ik in me eigen woonkamer en dan zit ik ineens weer in de woonkamer waar ik ongeveer 10 jaar geleden woonde hahahahah om gek van te worden :blob6:

Geplaatst

Heey kimmie!

Ik lees net dat je het handschoenen idee hebt gebruikt....ik doe het zelf ook hoor! Zo heel af en toe heb ik wel eens een goed idee! :yeswink-1:

Geplaatst

hoi spaatje ja inderdaad ik zat erover na te denken en dacht die heeft helemaal gelijk !!

het is ook zo je wast je handen wel van te voren maar er blijven toch altijd bacterien achter zitten en aangezien het nog niet helemaal genezen is van binnen natuurlijk was het een super idee van je,

misschien iets voor beste idee van nederland ? hihihihihi

ahhh zie je al staan hoor hahahahahaha grapje ;)

Geplaatst

oooh stom stom stom! ik had het niet moeten zeggen en mee moeten doen! :doh:

jij bent al over de helft met wachten heey....spannend hoor!

Groetjes spaatje

Geplaatst

Beste Dames,

Wat een ervaringen zo op een rij. Ik volg de discussie al een tijd van de zij-lijn. Ik herken veel. Zelf voel ik mij de laatste tijd erg nuchter, terwijl ik dat niet ben van nature.... Ik weet niet precies waardoor dat komt, mogelijk vind ik de uitslag (ergens rond 24 december) te spannend. Vind het ook heel moeilijk in te schatten hoe ik hierop zal reageren. Wie herkent dit? En hoe gaan jullie daarmee om?

Ikzelf ga vrijdag voor mijn 1e echo na primolut te hebben gebruikt en gebruik momenteel sinds 15 november decapeptyl.

Groetjes,

Kaykay!

Geplaatst

Hoi Nathalie.. morgen weer een echo. De start echo zag er goed uit dus nu hopen dat de eitjes goed blijven groeien. Succes dus morgen!

@ kaykay.. jij staat aan het begin.. spannend. Waarschijnlijk ben je nu op je ongesteldheid aan het wachten! Enne hopelijk wordt het een mooie kerst. Ik hoop op een gulle Sinterklaas!

En over Nuchter.. tot deze poging heb ik er eigenlijk ook altijd heel nuchter kunnen instaan. Heel positief en vol vertrouwen. Deze keer ben ik dat laatste nog steeds maar ik ben nu echt in de achtbaan van emoties gestapt per dag voel ik me anders.. het beste werkt het voor mij om afleiding te zoeken..maar ook om rust in de bouwen. Succes!

@ andere meiden... Blijven liggen na het inbrengen van de balletjes.. Dat is voor mij nieuwe informatie.. even voor de AMC dames.. heb ik dat gemist tijdens de voorlichting of doen zijn ook hier de methodes weer voor iedereen anders??

Verder gebruik ik de inbrenghuls. Deze vind ik een stuk prettiger dan met mijn handen. Met mijn handen was ik vaak onzeker of ik de balletjes wel diep genoeg stopte. Nu is het makkelijk om de bolletjes lekker diep weg te steken en dus weer een onzekerheid minder.

Verder zit ik erg ongeduldig op het wachtbankje heen en weer te wippen. Een echt voorgevoel heb ik nog niet. Soms heel optimistisch en dan weer realistisch.. ik weet het niet maar ik hooooooooooooooooop het zoooooooooooooo!

Liefs!

Geplaatst
!

Verder zit ik erg ongeduldig op het wachtbankje heen en weer te wippen. Een echt voorgevoel heb ik nog niet. Soms heel optimistisch en dan weer realistisch.. ik weet het niet maar ik hooooooooooooooooop het zoooooooooooooo!

!

Ja ik snap het bovenstaande helemaal.....ik heb het ook, zo wel niet...ja je kan het niet weten......miss toch wel neeeh

keesje, ik wist ook niet dat ik moet blijven liggen nadat de ballen er in zitten (ze klinken wel groot zo) maar ik doe het maar......je weet maar nooit!

Geplaatst

hoi dames, gistereavond had ik twee hele kleine slijnbolletjes zeg maar in mijn ( inlegkruisje ) het was niet van de bolletjes geloof ik want dat is meer korrelig dit waren echt witte niet doorzichtige kleine propjes, hebben jullie dat ook gehad ?

Geplaatst

Kimmie; heb ik ook gehad. Volgens mij is dit korrelige juist vd utrogestan, althans van de resten! Volgens mij hoef je je voor alsnog geen zorgen te maken.

Hier alles nog in orde. Maar de spanning is wel te snijden!!!

Heb vanaf morgen 1,5 week vakantie. Gaan maandag een midweekje naar Zuid-Duitsland, lekker weg. 's Ochtends even bloedprikken, en dan horen we het 's middags wel. Mocht niet zo wezen dat we zwanger zijn, dan weten dat waarschijnlijk al lang. Maar we zijn in ieder geval lekker met zijn tweeen, en dat voelt goed. Dus of een feestje of een weekje teleurstelling verwerken...

Maar voor alsnog nog geen gekke dingen!

Lfs, Erika

Geplaatst

Oooh, spannend Erika! En wat goed/lekker dat jullie een midweekje weggaan. Het wordt een nog fijnere week als je zwanger blijkt te zijn en mocht het niet zo zijn dan heb je een fijne afleiding.

Ik had vlak na mijn 2e ICSI mijn bruiloft....dat heeft mijn verdriet toen 100% weggenomen.

Nu heb ik helaas "niets" alleen werk, wind en regen,

Uh-oh... sorry, heb vandaag een offday, hip hier rond op vele gedachten en die van vandaag zijn somber...

Groetjes, Nine

Geplaatst

goedemorgen erica ja dat korrelige heb ik ook van de bolletjes, maar dit was juist niet korrelig zeg maar haha

nouja we wachten het gewoon af,

ben wel instaat om een testje te doen vandaag maarja het zit er vandaag pas een weekje in dus of het verstandig is weet ik niet, maar of ik me zelf kan beheersen vandaag om het niet te doen ??? hahaha

lekkerrrr een midweekje weg, heerlijk ff eruit met al die stress :hello2:

Geplaatst

@ Nine.. soms hebben we dat gewoon even nodig! Poeh maar wat is het spannend...

@ Enne Kimmie.. heb je je kunnen inhouden of heb je al getest. Ik durf het echt nog niet aan. Ik ben bang voor de teleurstelling en raar genoeg vind ik het nu eigenlijk zo lekker dat ik kan dromen over dat het nu echt gelukt is...

@ Erika.. dat gaat de goede kant op! Het blijft spannend tot het eind!

Enne hier gaat het goed... ik voel niet echt iets en vanalles.. ach meiden. ik hoop toch zo dat... (zucht en ik dagdroom lekker even verder!)

Liefs!

Geplaatst

keesje ik heb het PER ONGELUK hihi wel gedaan net en de test gaf positief aan,

maar ik ben zo bang dat het gewoon echt nog te vroeg is en dat het misschien komt door de prik die ik 36 uur voor de punctie moest nemen want daar zat ook dat hcg in natuurlijk, durf er eigenlijk nog helemaal niks van te denken, voel me nu echt stom dat ik het gedaan heb wilde het helemaal niet weten eigenlijk hahahaha:getmecoat:

Geplaatst

zooooooo Kimmie... jij maakt het spannend hier!

Nou ja.. zeg.. positief is een goed teken. Je hebt het volgens mij over de pregnyl spuit in die heb je 12/13 dagen geleden toch gezet. Ik begrijp dat pregnyl na 10 dagen uit je bloed is dus het is echt wel een goed teken.

Maar ik snap ook dat je er even helemaal zenuwachtig van wordt.. POEH!

Ik duim voor je!

Geplaatst

ja klopt de pregnyl prik ik was de naam ff kwijt haha die heb ik vorige week zaterdag om 20.00 gezet,

ja echt heel spannend, maar ik heb wel vlagen van het gevoel : ooo ik wordt ongesteld nu

dat had ik vooral gistere een paar keer, en vanmorgen toen ik opstond ook al

wel moeilijk hoor het wachten ik wordt er niet goed van haha wanneer ga jij testen ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden