Jump to content

Meldkamertje uitgerekende oktober 2009

Champietal

Recommended Posts

Hey Meiden,

Champietal (Chantal) / cryo na 1e IVF / 22 oktober 2009 / ziekenhuisbevalling

dev294pr___.png

Maatje1980 (Daan) / 3e ICSI / 28 oktober 2009 / thuisbevalling

dev300pb___.png

Een paar meiden vroegen erom, dus hierbij het kamertje voor Daan en mijzelf om ons te melden.

Bij mij heeft de VK verteld, dat zij zeker weet dat ik de 40 weken niet ga halen. Nou op dit moment is het allemaal nog rustig!!

Daan, bij jou ook nog alles rustig en goed op de kwaaltjes na dan??

• Replies 281
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeetje meiden, echt onvoorstelbaar dit!

Ik ben al enige tijd actief hier en heb al veel meldkamers gezien, maar het feit dat je er nu zelf inzit is echt even knipperen met de ogen.

Hier ook alles rustig, de kleine is heel erg actief in de buik.... ben dus benieuwd wanneer hij het genoeg vindt.

Mijn man heeft op de kalender bij de datums 9 oktober tot 18 oktober BV (bevallen) gezet.

Hij is er heilig van overtuigd dat het binnen die tijd gaat gebeuren....

Vandaag alles klaar gezet, bed staat op klossen, zeiltje en handdoek eronder, kraampakket uitgepakt en spulletjes allemaal klaar, wij zijn er klaar voor!

Dinsdag om 9:20 weer een bezoekje aan de VK...

Op het slecht slapen, maagzuur, kuitkrampen, vocht vasthouden, harde buiken en lage rugpijn na gaat het allemaal nog goed hahaha

Chantal, ben super benieuwd of je inderdaad de 40 weken niet zal gaan halen..

Wanneer moet je weer naar de VK???

Ik mag as donderdag weer naar de VK toe.

Morgen ga ik het koffertje klaarmaken. Ik was (en wilde ook) er van overtuigd dat de baby zich niet voor 4 oktober zich aandiende......en dat is ook gebeurt.

Ik heb zelf 9 oktober in mijn hoofd en mijn man denkt 11 oktober.

Dan heb ik nog een weekje.

Morgen hebben we een trouwerij van mijn tante in Leiden.

Ik zei al, als ik nou daar beval kan ik het kind zelf aangeven in het gemeentehuis.

Bij mij is de baby ook nog heel erg actief. Ze zeggen dat het minder gaat worden, maar dat idee heb ik niet echt hoor. Het kontje blijft heen en weer shaken in mijn buik.!!

Chantal en Daan,

Spannend hoor, nu zijn jullie aan de beurt om je te melden! Binnen afzienbare tijd worden jullie mama.

Liefs Dani.

Zo, hierbij meld ik mij voor vandaag.

Wat mij wel opvalt is dat mensen heel nieuwgierig zijn, krijg ineens wel veel smsjes en berichtjes op hyves e.d. omdat mensen willen weten of er al iets is. Is natuurlijk ook alleen maar lief van mensen, maar ik vind het wel grappig!!

Meld Meld...

Hier alles goed, lekker een dag bij paps en mams en dan vanavond de fotoshoot op Zwijndrecht.

Net nog even op Rotterdam Zuidplein gewandeld, maar was na een uur bekaf...

Moeders is lekker mijn bedje aan het klaar maken en dan ga ik ff een uurtje onderuit.

Heerlijk zo een beetje verwent worden hahaha

Chantal, gelukkig heb ik daar nog geen "last" van... merk het wel in de supermarkt of zo, mensen kijken je aan alsof je ieder moment kan bevallen...

Vrijdag is wel een mooie data (09-10-09) of zondag (11-10-09)..

Ben benieuwd of je je VK bezoekje van donderdag gaat halen....

Zo spannend voor jullie hoor, aftellen is nu echt begonnen. Wel toevallig dat jullie beiden denken dat het vanaf 9 okt al kan gaan komen.

Chantal ben benieuwd wie er gelijk gaat krijgen, je man of jij. Vrijdag zou wel een betere dag zijn voor je man. Heeft hij lekker het weekend vrij en dan nog eens 2 dagen haha.

Ik ga jullie ook in de gaten houden hoor.

spannend..

ik vind dat het hier ook al dichtbij komt maar voor jullie!!

echt super spannend allemaal hoor.

ben benieuwd wie van jullie als eerste gaat bevallen..

suc6!

liefs

Desiree

Zo ik ben er ook vandaag nog met buik en al.

Gisteren trouwerij gehad van mijn tante en dat hield ik aardig vol.

Alleen toen wij weggingen wense iedereen succes met mijn bevalling!!

Weer spannend, de meeste van mijn familie zie ik pas weer als ons kleintje er zal zijn.

Daan, hoe was de shoot gisteren?? Ik heb gisteren de CD rom thuis gekregen en ze zijn heel erg leuk. Ik zal proberen om er vanmiddag een paar op het forum te zetten!!

Nou meiden, veel leesplezier hahaaha

Vanmorgen had ik om 9:20 weer een bezoekje gepland staan voor de VK. Jammer genoeg kon het mannetje niet mee, dus kwam mams steun bieden.

Bij binnenkomst vroeg ze hoe het ging en ik vertelde haar dat ik de laatste 2 nachten redelijk had geslapen, niet meer dan 2 uur achter elkaar, maar beter als eerst. Haar vertelt over de kwaaltjes die we hebben zoals last van mijn schaambeen, last van mijn heupen als ik lig, 30 kilo extra mee zeulen terwijl ik normaal gesproken maar 50 kilo weeg, harde buiken en last van mijn onderrug. Oke, niets aan de hand, dacht ik. Toen even op de bank liggen om aan de buik te voelen en de kleine lag met zijn kontje nu weer de andere kant op. Gelukkig nog wel helemaal ingedaald... Hartje was ook helemaal keurig en de kleine reageerde gelijk op het duwen en trekken van de VK.

Daarna weer met veel pijn en moeite van de bank afgegaan en toen kwam het... ze vertelde me dat ze vondt dat ik er zo slecht uit zag vanwege het slaapgebrek. Haar voorstel, is het goed als ik het ziekenhuis bel en je daar laat slapen vannacht. eeehhhh wat?? ik schrok hier best goed van. Na wat uitleg blijkt dat dus sedatie te heten, ik moet me melden tussen 21:00 uur en 21:30, ga dan aan de CTG om even naar de hartslag van de beeb te luisteren en dan krijg ik een shot in mijn been of kont. De shot bevat een pijnstilling en een spierverslapper waardoor ik dus de hele nacht zou moeten slapen. Morgen ochtend mag mijn mannetje me dan weer ophalen. De VK raadde me dit echt aan omdat ik anders echt geen bevalling zou doorstaan met mijn vermoeidheid, mocht de kleine zich toch nog snel zou aandienen. Ze hoopte in ieder geval voor me mee dat de kleine snel zou komen... nou, das mooi, dat hoop ik ook hahahaha

Chantal, de shoot was super leuk om te doen! Ben zooooo benieuwd naar de foto's en die van jou natuurlijk!

Jeetje meid, daar schrik ik best van.

Ze zeggen ook wel dat je goed uitgerust moet zijn voor de bevalling, maar dat ze dit soort stappen ondernemen wist ik helemaal niet.....Succes in iedergeval en ik hoop voor je dat je een hele lekkere lange nachtrust gaat krijgen vannacht.

30 kilo meezeulen lijkt mij wel onwijs zwaar. Ik ben 6 kilo aangekomen en dat vind ik al onwijs veel (maar ik was al 10 kilo aangekomen door alle hormonen e.d.)

Ik kom elke keer bij de VK en dat blijft ze maar zeggen hoe goed ik er nog uitzie....kan je zien wat een verschillen er allemaal zijn.

Hierbij nog een keertje.....HEEL VEEL SUCCES MET SLAPEN!!!

Hey Daan,

Ik had er ook nog nooit van gehoord. Wel slim, kun je ff een lekker nachtje doorslapen. Je moet toch ook wel een beetje uitgerust zijn voor de bevalling!

Slaap lekker vanacht!

Liefs, Jane

@ Elke, wij denken niet dat de baby eerder komt, maar dat heeft de VK tegen mij gezegd.

De baby ligt al helemaal startklaar en is ook al goed op lengte en gewicht volgens haar.

Zelf heb ik het idee dat de baby het nog wel naar zijn/haar zin heeft, maar omdat ze dat heeft gezegd hebben wij onze data bijgesteld. In het begin dacht ik altijd 27 oktober.

Ik vind nl. 27 zo een leuk getal.......

Alles goed bij jou met de kleine meid??

Daan dat is ook wat zeg, maar wel goed hoor dat ze zo door pakt en je een nacht rust gaat bezorgen op deze manier, dat heb je ook wel nodig voor de bevalling en de periode erna.

Chantal ben zeer benieuwd naar de foto's, fijn dat het nog zo goed gaat met je!

@ Elke, wij denken niet dat de baby eerder komt, maar dat heeft de VK tegen mij gezegd.

De baby ligt al helemaal startklaar en is ook al goed op lengte en gewicht volgens haar.

Zelf heb ik het idee dat de baby het nog wel naar zijn/haar zin heeft, maar omdat ze dat heeft gezegd hebben wij onze data bijgesteld. In het begin dacht ik altijd 27 oktober.

Ik vind nl. 27 zo een leuk getal.......

Alles goed bij jou met de kleine meid??

Aha! Dat is duidelijk :-D Ik ben benieuwd of de vk het bij jou wel goed heeft, want tegen mij had ze gezegt dat ons kleintje nog wel even op zich zou laten wachten, maar het tegendeel was waar! Ik wacht dus af :-D

Hier gaat het goed. Tess wil alleen niet gaan slapen. Ze ligt nu te hikken en rond te kijken in de box, maar boven huilt ze. Ze is gewoon niet moe. Na de voeding van 3 uur nog maar eens proberen om ze in bedje te leggen. Vanmorgen moest ik ze gewoon om kwart over 7 wakker maken om te eten. Ik vind het echt heerlijk dat ze 's-nachts door slaapt.

Ik ga na haar voeding ook proberen om er foto's op te zetten, want dit heb ik nog steeds niet gedaan! (schaam, schaam).

En hoe is het met jullie kleintje?

Liefs Elke

daan?

hoe is het? lekker geslapen? ik heb eindelijk eens 3 uur achter elkaar geslapen. is niet veel maar altijd beter dan die korte half uurtjes!

In het ziekenhuis slapen kan ik nooit maar goed als je er een slaapmiddel voor krijgt is het altijd beter natuurlijk. Ik hoop dat je je uitgerust voelt.

liefs

Desiree

Hey lieve meiden...

Nou, hierbij weer een verhaaltje van mijn kant.

Gisteren waren we om 9 uur in het ZH en ik zou even een half uurtje aan de CTG komen te liggen om te kijken of de kleine het allemaal wel aan zou kunnen.

Afijn, ik heb tot 11 uur aan de CTG gelegen omdat het heel erg druk was.

Uitslag was allemaal goed, even naar de wc geweest en toen kreeg ik de shot in mijn bips...en dat deed AUW!

Mijn mannetje is weggegaan en ik ben op mijn zij gaan liggen om lekker te slapen.

En heb ik dat gedaan, nou nee......

Ik voelde wel alles zwaar worden, maar geslapen heb ik niet echt. Ik had verwacht dat ik echt 6 uur in coma zou vallen, maar helaas. Ik bleef maar draaien, moest telkens plassen.

Vanmorgen om 7:50 maar op de bel gedrukt en gemeld dat ik wakker was.. Ik kreeg een lekker ontbijtje, werd weer aan de CTG gehangen en toen ik mijn thee wilde drinken ging het helemaal mis.

Ik voelde me in 1 keer niet goed worden, kreeg het warm, sterren zien. Ik als een speer op de knop gedrukt. Er kwam een dame binnen, ik gemeld dat ik niet lekker werd en toen ging mijn lamp uit. Ik werd wakker op mijn zij, allemaal mensen in de kamer, infuus er in en ik kreeg een zuurstofkapje op. Bloeddruk bleek in 1 keer laag te zijn. Dit is bij mij altijd al geweest, maar nu was het helemaal fout blijkbaar.

Afijn, op mijn zij ging het steeds iets beter en ze hebben me even zo lekker laten liggen.

Toen kwam mijn man binnen en die had verwacht dat ik helemaal klaar zat om mee naar huis te gaan, niet dus... hij is gelijk de kamer weer uitgegaan om iemand te zoeken aangezien hij niet wist wat er allemaal aan de hand was.

Hij is zich kapot geschrokken.

Na een tijdje ging het beter, mocht het kapje af en was mijn bloeddruk weer een beetje normaal. Ik mocht gelukkig wel mee naar huis.

Ik moest nog even plassen voordat we weg zouden gaan en toen kwam er een hele golf van beneden uit in mijn broekje.

Mannetje weer weg en iemand erbij halen terwijl ik op de wc bleef zitten.

De dienstdoende vk werd erbij gehaald en ik moest dus weer op bed gaan liggen voor een half uur en toen bleek dat het geen vruchtwater maar afscheiding was mocht ik eindelijk weg.

Nu lig ik lekker op de bank met een deken, ga zo maar even bijslapen hahaha. Ben nog steeds kapot en ben er niet veelk mee opgeschoten.

Het ZK zou mijn VK opbellen en inlichten, dus ik ben benieuwd hoe mijn bezoekje volgende week verloopt. ik hou jullie op de hoogte!

Dikke xxxx