Ga naar inhoud

Meldkamertje uitgerekende oktober 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, spannend dat het zo rommelt! Allemaal voorbereidend werk volgens mij ;-)

Bij mij is alles nog rustig. Ik droom alleen al wel over de bevalling en als de kleine er is. Vannacht kon de kleine gelijk lopen en kruipen en zag ik hem van de trap vallen. Echt te scary. En de nacht ervoor droomde Patrick dat de kleine man was geboren en dat hij gelijk kon praten, echt heel vreemd. En afgelopen maandagnacht had ik het gevoel dat mijn vliezen gingen breken, maar dat dat nog te vroeg is omdat het thuis bijna klaar is... Heb gister toch maar gelijk de luiertjes e.d. gekocht, dan heb ik die toch maar in huis. Kamertje is trouwens super leuk geworden, moet alleen nog een paar kleine dingetje ophangen, maar het ledikant staat weer (en Jasmijn wil er gelukkig niet meer inliggen). We hebben nu alleen strijd over het wiegje op onze slaapkamer, want Jasmijn vindt dat een heel mooi plekje voor haar poppen ;-) Wel heel schattig overigens.

Een beetje afhankelijk van hoe laat de bevalling begint, bel ik ook mijn ouders. Die kunnen Jasmijn dan goed opvangen en haar heel veel aandacht geven. Ik hoop op een bevalling 's nachts en thuis, dat zou het meest ideaal zijn. Maar ja, de tijd zal het leren... Toch wel spannend hoor...

Fijne dag allemaal!!

x Michelle

• Reacties 281
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij de VK was alles weer goed.

Alleen was het voelen van mijn buik is echt heel pijnlijk. Tranen stonden in mijn ogen.

Ik mocht kiezen of ze al wilde kijken hoever ik ben met een eventuele bevalling, maar dat wil ik best volgende week, maar nu nog niet.

Het enige advies dat ze kon geven is............gemeenschap hebben.

Toch wel een leuk advies om te krijgen....

Maandag weer terugkomen. Ik moet nu twee maal per week langs de VK.

Geplaatst

Zo. vandaag zijn we er ook weer.

Gisteren best veel pijn gehad na het VK bezoek en had verwacht dat de baby zich wel zou gaan aanmelden, maar alles is alweer rustig en we gaan gewoon weer wachten.

Echt de deur uit gaan red ik niet meer. Gaat allemaal zo zwaar worden.

Geplaatst

Chantal, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad! Ik ga voor je duimen dat het toch nog door zal gaan zetten.

En wat betreft de deur uit, ik herken het helemaal! Na elke 3 passen moet ik echt ff stoppen vanwege een harde buik of kramp, maar heb mezelf vandaag voorgenomen om even te gaan winkelen bij ons in Oosterhout. Misschien helpt het hahahaha

Michelle, gelukkig gaat alles goed met jullie! Ik hoop op een middag bevalling. Dat ik eerst nog even s'avonds mijn bed ik kan, nog even een paar uurtjes kan slapen en dat zo rond 4 uur alles gaat beginnen. Heb ik toch nog even gerust/geslapen. Ben zo bang dat ik het anders echt niet trek....

Geplaatst
hahaha, dat je daar nog vrolijk van wordt met je mega-buik ;-))

Michelle

Ik ben heel eerlijk, moet er niet aan denken met die krampen en pijntjes die ik allemaal heb!!

Geplaatst

Ow meiden wat spannend! Ik hoop zo dat jullie niet meer te lang moeten doorlopen met die dikke buiken. Als het tijd is dan is het tijd he?! Heel veel succes! Ik lees iedere dag eventjes met jullie mee en dan hoop ik iedere x te lezen dat 1 van jullie bevallen is of dat het echt begonnen is.

Liefs

Geplaatst

Leuk advies van de VK chantal, daar zit je idd echt op te wachten haha. Ze zeggen wel altijd dat het de bevalling opgang kan helpen. Maar of het echt zo is, geen idee.

Kan me goed voorstellen dat je bijna de deur niet meer uit durft, denk ook niet dat ik nog verweg zou gaan zo tegen het einde. Morgen gaan we weekend naar vriending in zeeland, ongeveer 5 kwartier rijden. Dat is echt wel het verste weg voor de laatste keer, daarna alleen nog even naar mn moeder in Rdam ofzo, maar verder ga ik niet meer. Zit ook goed de tijd in de gaten te houden om te voorkomen dat ik giga in de file terecht kom, dat vind ik nog wel het engste.

Geplaatst

Zo, daar zijn we weer....

Was heerlijk gisteren even de deur uit, gelukkig samen met het mannetje, alleen de deur uit doen we niet meer hahaahah

enne Chantal, zeg maar tegen je VK dat haar advies niet helpt hoor, ja een nacht vol krampen, een man die niet kan slapen omdat hij denkt dat het ieder moment kan gebeuren, maar geen baby hahahaha

Weten we dat ook weer............niet voor herhaling vatbaar....

Vandaag rustig opstarten, huisje opruimen en op paps en mams wachten. Komen lekker gourmetten en blijven ook slapen.... die hopen natuurlijk gelijk dat ik vannacht zal bevallen.....

Fijne zaterdag allemaal!

Geplaatst

Zo, ik ben er ook weer. Gisterenavond moest het mannetje darten en echt iedereen is geloof ik nieuwgierig. Hij kwam thuis en zei dat hij beter een bordje op kon gaan hangen.

"Nee, ik ben nog geen papa".

Wel lief dat iedereen zo is.

Ik durf niet eens haar advies te volgen, want het doet gewoon allemaal pijn daar beneden. Het lijkt af en toe dat mijn schaambot gebroken is ofzo......Begin het met de dag wat zatter te worden, maar ook gewoon erg nieuwgierig.......hoe ziet ons kleine humpie eruit.

Begin er steeds een harder hoofd in te krijgen dat we richting november gaan.

Volgens het mannetje zou het vandaag komen, maar ik heb ingezet op de 27e, dus wie weet....

Geplaatst

Jullie moeten wel opschieten, dalijk komen nog meer november-dames jullie voorbij.

Hier alles nog steeds prima, heb alleen sinds vanacht een beetje zeurderig pijn onderin mn buik, wat dat nou weer is?????

Geplaatst

Hey Trudy,

Jullie mogen niet aan ons voorbij gaan hoor!!! Dat trek ik echt niet......

Die zeurderige pijn is de pijn waar ik zo moe van word op het moment.

Betekend dat de baby gaat aan het indalen is, dus op zich alleen maar een goed teken.

Geplaatst

Oktober gaat langzaam voorbij nu haha. Gezellig hoor als jullie erbij komen in november, is wel niet de bedoeling maar goed je weet maar nooit.

Hopelijk ga je gelijk krijgen Chantal, dat de kleine zich vandaag gaat melden en anders nog hoop voor dinsdag.

Sterkte ladies.

Geplaatst

mmm, nou ik heb al in gedachten dat het een november beeb zal gaan worden.

2 november is de trouwdag van mijn schoonouders, dus misschien wel een mooie data en 5 november is het precies 5 jaar geleden dat mijn mannetje een hersteloperatie liet uitvoeren, dus die is ook wel toepasselijk.

Maar natuurlijk hoop ik ook heel hard dat het vandaag gewoon lekker gaat beginnen....

Ach, als ie er klaar voor is komt ie vanzelf wel (zegt ze makkelijk ahum not)

Hier op harde buiken na en nachtelijke krampen nog steeds geen idee dat ie eraan zit te komen.

Zo koud is het toch niet buiten????

Geplaatst

Hi hi,

Ik ben er ook gewoon weer.

Met dezelfde krampjes en harde buiken als Daan.

Ik hoop echt een oktober kindje, anders gaat het betekenen dat ik minimaal 11 dagen overtijd ga lopen en ik weet niet of ik dat ga redden.

Vandaag is het wel een mooie zonnige dat om te bevallen ;-)

Geplaatst

Meiden

Hou vol hoor!

De dag is nog jong!

En sterkte met de laatste loodjes!!

Voor je het weet is het zover en heb je een wolk van een baby in je armen, heerlijk!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoe gaat het met de oktober dames? Nog een beetje uit te houden voor vandaag, wel mooie dag om te bevallen lekker zonnetje erbij haha.

Veel sterkte nog.

Geplaatst

Still going on strong!

Helaas, ook gisteren op een mooie herfstdag niet bevallen hahaha

Morgen naar de VK, ben benieuwd.....

Chantal, hoe is het bij jou?

Geplaatst

Chantal, succes vandaag en doe lekker rustig aan...

Ben benieuwd wat ze vanavond met jullie gaan bespreken.

Van mij mogen ze mogen morgen toucheren en bij ontsluiting strippen hahaha

Liever dat dan ingeleidt worden in het ziekenhuis met een infuus...

Heb er nog steeds een hard hoofd in dat het oktober gaan worden....

Kreeg net weer een sms van en pufclub meid, ook al bevallen.... mmmm, van de 7 meiden zijn er nu al 5 bevallen...ik heb gewoon een olifantendracht.....

Ga maar even de vloer dweilen....

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden