Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dan blijft die Pregnyl echt ontzettend lang hangen bij jou, wat bizar dat je nog positieve testen had.

Je bent niet hopeloos, dat is een stukje hoop wat er nog is. Zoals ik elke maand ook nog op een wonder hoop.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden

Ik heb gisteren positief getest was op 12 mei mocht op zen vroegst 14 mei testen dus 15 dgn na de punctie is ie bij mij positief

Maar het kan gewoon wat langer duren voordat de hcg zichtbaar word,het kan alle kanten op zenuwslopend dit

Henne ik ga flink duimen dat het mag lukken,je bent ook al zo lang bezig

Lfs Elvira

Geplaatst

Judith dat gevoel van 'wat ben ik een idioot geweest dat ikdacht dat ik zwanger was' herken ik wel. .

Als ik alleen al dat zinnetje lees schiet ik weer vol... ik huil eigenlijk vrijwel nooit, maar dit raakt me zo bizar!

Dat gevoel van onnozel en naief zijn, verschrikkelijk. Maar dat praat niemand je uit je hoofd, dat komt gewoon doordat het zo lang duurt en dan ga je je zelf in bescherming nemen. Als je iedere keer toegeeft an je verdriet, dan word je een emotioneel wrak. Alleen nu ten tijde van de behandelingen is het reeler om hoop te hebben en komt het harder aan als het mis gaat!

(heb eens uitgerekend 12 jaar ongesteld worden = bijna 150 x ongesteld worden terwijl je het niet wilt)

Meid, 't is allemaal niet niks en zelfs verdraaid lastig om onder woorden te brengen wat je nu eigenlijk allemaal voelt... Ik duim voor je, geen bloed geeft moed....

Geplaatst

Ja die hoop he... zucht, ik dacht (wou) dat ik hem uit kon zetten.

Dat de testen kort iets dikker werden kan ook wat anders betekenen. Maar daar denk ik maar niet teveel aan, want ook dat is echt geen goed nieuws.

Fijne dagen!

Dan blijft die Pregnyl echt ontzettend lang hangen bij jou, wat bizar dat je nog positieve testen had.

Je bent niet hopeloos, dat is een stukje hoop wat er nog is. Zoals ik elke maand ook nog op een wonder hoop.

Gast estrhalita
Geplaatst

Henne een test geen niet positief als er geen HCG in je urine zit. Maakt niet uit hoe lang het duurt voordat de test positief wordt. Ik zou zaterdagmorgen gewoon nog een keer testen. Even 1 dag niet, ivm de HCG stijging. Succes meid zou mooi zijn voor je.

Geplaatst

Nou, heb ook net getest (met ochtend urine) en hoe kan t ook anders.... NEGATIEF...

Ik houd mezelf gewoon nog even voor dat het misschien toch nog te vroeg is om te testen... Das iig nog iets.

Geen bloed geeft moed....

Geplaatst

Spannend Henne, en ik sluit me hierboven bij aan. Er moet hcg in je urine zitten...

Sylvie, het is mogelijk hoor, zo vroeg positief testen. Denk dat Pieneke daar het grote bewijs van is.

Ikzelf had op dag 10 een positieve test, maar heb ook niet eerder getest.

Elvira, van harte proficiat! Nu de onzekerheid naar de eerste echo, probeer te genieten!

liefs

Gast estrhalita
Geplaatst

Het is zeker mogelijk hoor, ik had op wachtdag 8 een positieve test. Dus het kan echt.

Geplaatst

Het was denk ik een reactie van Sylvie op mijn posting. ;-)

Sylvie, het is mogelijk hoor, zo vroeg positief testen. Denk dat Pieneke daar het grote bewijs van is.

Ikzelf had op dag 10 een positieve test, maar heb ook niet eerder getest.

Geplaatst

Henne,

Ik ben drie keer zwanger geweest en tot driemaal toe kwam eerst het tweede streepje pas ruim na de tijd in beeld (KV 2 v. 5 euro). De keren dat ik niet zwanger was is dit niet gebeurt.

Liefs Pien

Geplaatst

Aaaaargggghhhhh! Het klinkt allemaal wel hoopvol, het zal dan toch echt niet waar zijn???? We hebben besloten om nog niet blij te zijn, maar wel hoopvol. Wordt vervolgd.... :notworthy:

Geplaatst

Wat een spanning heerst heer weer...pffff.

Voor mij nog meer reden om niet vroeg te testen.

Henne, maak jezelf niet te gek.

Het kan nog alle kanten op en zoals Miki zegt kan het pregnyl volgens mij ook nog steeds in (mindere mate) in je lichaam zitten.

Ik zou zelf nog even wachten tot zaterdag.

Heel veel succes!

Geplaatst

Ik laat me niet gek maken hoor. We hebben ervaring met een vroege (licht) positieve test en vervolgens toch gewoon ongesteld worden. Maar toch...ik wéét liever dat er iets geweest is en dat het helaas niet goed is gegaan, dan dat ik dénk dat het mislukt is terwijl er wel iets is geweest. Niet dat je aan dat iets veel hebt, maar als het vaak zo is dan kan het ziekenhuis daar misschien toch ook weer wat mee. Extra ondersteuning geven voor de innestelling of eerder of later terugplaatsen ofzo. Ja, je weet het nooit.

Pregnyl is het denk ik niet meer, maar het is inderdaad wel op het randje. We zullen het de komende dagen merken.

Geplaatst

Henne, jij gaat gewoon de goeie kant op hoor!

Maar idd Mart, ik kwam wel erg vaak tegen dat 10-12 dagen na Pregnyl 10.000 het nog vals KAN zijn (HOEFT dus niet ;-)). Advies van doktoren was zelfs wachten tot 14 dagen nadien.

Het kan een restje zijn of een beginnetje! Maar wat Esther ook schrijft, ik zou ff een dag wachten nu. Bij mij waren de verschillen echt minimaal op te merken dagelijks.

Maar ja... dat gekmakende wachten, als je zo dichtbij bent he? *zucht* ... killing allemaal.

Gast Shanna42
Geplaatst
Heb zelf een vraagje over de KV 2 voor 5 euro. Vanochtend op dag 7 (week na tp) en test gedaan. Erg vroeg natuurlijk. In eerste instantie negatief, hoewel ik met heel veel hoop bij een bepaalde lichtval wel dacht te kunnen zien waar het streepje eventueel zou moeten komen (over wanhopig gesproken). Nu bijna 1,5 uur later, staat er wél duidelijk een licht streepje. MAAR er staat ook expliciet in de bijsluiter dat dit kan en dat je 'm na die vijf minuten niet meer af moet lezen maar weggooien. Wat is jullie ervaring hiermee? Wil mezelf niet blij maken met een dooie mus.

Henne

Hoi Henne zelf heb ik nadat ik overtijd was de KV testen van 5 euro gedaan en ik had binnen 3 seconden een dikke vette streep, Je bent of veel te vroeg of toch niet zwanger, die streep na anderhalf uur daar zou ik niet te veel hoop op hebben. Maar zolang er nog geen bloed is is er natuurlijk nog alle kans, gewoon twee of drie dagen later nog eens testen. Veel succes.

Groeten van Shanna

Geplaatst
Het was denk ik een reactie van Sylvie op mijn posting. ;-)

Tja, dat zou ook heel goed kunnen haha, excuses!

Geplaatst

Schitterend verwoord Miki: een restje of en beginnetje :-) Laten we maar hopen op dat beginnetje. Ik heb vaak van meiden hier zeker geweten dat het goed zat, maar voor mezelf durf ik dat gevoel niet echt toe te laten. Voel me dan zo'n dumbo als het achteraf niet zo blijkt te zijn. :icon_smurf:

En natuurlijk ben ik veel te vroeg!! Daar is dit topic toch voor hihi. Heb bovendien destijds aan Pieneke belooft dat ik ook zo'n mooi lijstje zou maken, heb alleen dus niet echt bijgehouden wanneer de pregnyl verdwenen was (is). Maar als begin:

1 mei: pregnyl 10.000 IE

6 mei: tp 2 emmies

13 mei: test kruidvat (2 voor 5), na afleestijd licht positief, kan vals zijn door te laat aflezen of restje pregnyl

TO BE CONTINUED..... :bye:

Geplaatst

Hallo dames...

Moet ff stoom afblazen.... de moed & hoop zijn me ff tot onder mijn schoenzolen gezakt, ben echt knetter-chagerijnig...

Die rottest was vanmorgen echt zo negatief! Ik zit echt even in de knoop met mijn gevoelens. Ben redelijk wat kilo's aangekomen door de hormonen van de 1ste stimulatiefase enzo, zeker wel 6-7 kilo sinds de start van de 1e poging. Misschien duurt het daardoor wel langer voordat er wat HCG waarneembaar is in mijn urine omdat mijn lichaam zoveel groter is geworden?? Dat is nog best positief gedacht, heb ik dan nog hoop dat er wat is ingenesteld??

Ik heb mij voorgenomen om flink af te gaan vallen als het deze keer niet is gelukt voordat we verder gaan met poging 2. Ik denk dat ik dan maar ga hardlopen, kan ik gelijk al mijn frustraties er uit gooien. Ik durf eigenlijk sinds het begin niet echt meer te sporten doordat je ook hoort dat je het rustig aan moet doen vanwege het innestelen... Ik heb echt beweging nodig om op een normaal gewicht te blijven.

AAARRRGGGHHH.... Ik wil best dik worden, maar dan niet op deze manier zonder resultaat in de zin van een kindje. Pffff....

Geplaatst

Hey judith

Gooi het er maar uit meissie,de frustaties en onzekerheid zijn normaal en al helemaal als het neigt te mislukken

En dan al die rothormonen die door je lijf gieren en je lichaam ook behoorlijk voor de gek kunnen houden.En dan idd die kilo's die erbij komen

Ik stond vanmorgen ook op de weegschaal en dacht ook van poeh

Ik hoop zo dat het mag lukken voor jullie echt frusterend dit,ook voor de andere dames natuurlijk

Een dikke digi-knuffel

Liefs Elvira

Geplaatst

Thnx Elvira... Het is alleen ook nog eens dat ik ECHT NIETS voel, behalve al dagen een ontzettend drukkend gevoel in mijn buik. Ik heb deze cryo ronde geen hormonen gebruikt, dus die foppen mij niet zoals met pregnyl (toen voelde ik mij echt superzwanger). Mijn NOD is al geweest, ik zit nu op CD32.

Ik kan die onzekerhied op dit moment gewoon ff niet meer handelen....

Ben echt superblij voor jou dat het is gelukt, dat geeft wel weer een beetje moed. Het kan dus gewoon allemaal wel!

Het moest er denk ik gewoon ffies uit.

Zometeen maar lekker naar bed, morgen weer een nieuwe dag!

Truste... :bye: enneh... nogmaals bedankt.

Geplaatst

Bleeeeghh, Judith wat irritant is dat toch he. En ik ben dan een vroegstester omdat ik -zoals Pieneke het zo mooi omschreeef- meer van de feiten ben dan van de vage kwaaltjes. Maar die feiten maken er nu ook een potje van!

Vanochtend opnieuw getest en nu echt bijgehouden wanneer er een streepje zichtbaar werd: na tien minuten (ipv vijf) was er een roze schijnsel, na een half uur was het een heel vaag streepje. Maar ik vind 'm minder overtuigend dan gisteren dus ben bang dat het eerder om een restje gaat dan om een beginnetje. Zucht....

1 mei: pregnyl 10.000 IE

6 mei: tp 2 emmies

13 mei: test kruidvat (2 voor 5), na afleestijd licht positief, kan vals zijn door te laat aflezen of restje pregnyl

14 mei: test kruidvat (2 voor 5 minuten), na afleestijd licht positief, maar minder overtuigend dan gisteren

Geplaatst

Ow Henne

wat vreselijk die onzekerheid!!!! je bent nog wel vroeg meid dus houd wel hoop, hoe lastig het nu wellicht voor jullie is.

lieve groet

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden