Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
haha, ik hoef mijn man ook niet te helpen hoor en de fm´s + bloedafnames doe ik ook alleen maar met het testen heb ik wel absoluut op hem gewacht, vond het een te groot en bijzonder moment omdat ik het gevoel had dat het weleens positief kon zijn. Laatste keer heb ik wel getest terwijl hij nog op 1 oor lag, ik wilde perse de ochtendurine gebruiken en ik was er toch zeker van dat het niet raak was. Ben toen weer lekker naast hem gekropen en toen hij later firs beneden zat verteld dat mijngevoeld klopte en een test het bevestigd had.

Persoonlijk zou ik er moeite mee hebben om een positest voor me te houden en als je straks samen test en hij is positief om dan in de wetenschap te zijn, ik weet het al ruim een week... maar goed, ieder zijn/haar keuze, ik hoop dat hij je bezorgdheid waardeert.

ik kan me voorstellen dat je voorzichtig bent omdat je vorige maand de mk hebt gehad.

in ieder geval gefeliciteerd, het begin is er!

hoi dames

ik heb mijn reactie op een bericht van Sidney verwijderd omdat dat van haar ook weg is en op deze manier is het niet echt te volgen waar mijn reactie betrekking op heeft en komen er wellich heel veel ??????

groetjes

Babeth

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tja, dat kan inderdaad.

Jammer dat het soms gebeurt omdat men het niet eens is met elkaar.

Maar naar mijn idee is ieders reactie hier op het forum toch goed bedoeld hoor...

Ook al is het doordat het alleen maar tekstueel is niet altijd goed te doorgronden.

Soms is het handig hiervoor smileys te gebruiken om tekst ietsje soepeler te maken voor degenen die het lezen;-)

Ach, ik roep ook maar wat....

Geplaatst

Tekstueel kan iets inderdaad weleens totaal anders over komen bij de geadresseerde dan in je bedoeling lag. Daarom vind ik het hahaha soms al een verwelkoming in een tekst. Helaas werken de smileys niet op mijn mac dus dat is lastig.

Mart hoe is het met jou? Ik kan in jouw onderschrift niet lezen hoe het met je bloedingen is afgelopen, geeft dit aan dat er nog enige hoop is? I hope so!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Natuurlijk kun je het ook doen door een hahaatje er achteraan te gooien of wat dan ook maar...

Is altijd goed!

Geplaatst
Weg? Kun je berichten dan gewoon helemaal verwijderen?

Okidoki, goed om te weten!

Hoe is het met jou Babeth?

Hoi Vanessa,

het gaat redelijk, vandaag weer een enorme klote dag (sorry), de ene dag gaat het gewoon minder als de andere...morgen is het ook weer precies 5 maanden geleden, rond dat soort data ben ik extra emotioneel zeg maar.

Hoe voel jij je? 5 weken vandaag, mooi zeg!!!! nog even en dan de eerste echo!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik heb het even niet gevolgd en dan Vanessa ben je ineens (voor mijn gevoel dan hihi) zwanger! Wat onwijs gaaf voor jullie, van harte gefeliciteerd meid.

Liefs Dani

Geplaatst

@Babeth, het spijt me voor je dat jullie het leven zo vergaat. Je bent zo'n lief en geweldig mens zoals ik jouw ken en ik vind het dan ook super oneerlijk. Een hele dikke knuffel voor jullie!

@Dani, vind jouw gevoel niet gek hoor! Hebben wij ook wel een beetje. Je hoopt natuurlijk dat een behandeling lukt maar je houdt toch rekening met het ergste. En er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden van meiden die voor een brusje gingen en wat nooit gelukt is.

Gelukkig ziet het er tot nu toe heel erg goed voor ons uit!

Jullie gaan dit najaar verder? Of zeg ik nu iets raars? Meen dit mij te herinneren. Sorry als het niet zo is.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst
@Babeth, het spijt me voor je dat jullie het leven zo vergaat. Je bent zo'n lief en geweldig mens zoals ik jouw ken en ik vind het dan ook super oneerlijk. Een hele dikke knuffel voor jullie!

Liefs,

Vanessa

hallo Vanessa

dank je wel voor je lieve woorden, ik word er een beetje stil van/verlegen, het is inderdaad het ergste wat ons kon overkomen, tenminste zo voelt het voor ons!En waarom het zo bij ons verlopen is,.....tsja, ik vraag het me af of er ooit een antwoord op komt, helaas zijn er meer lotgenoten die met een dergelijk verdriet te kampen hebben.

Gelukkig houden mijn man en ik elkaar op de been, samen met geweldige mensen om ons heen en hoe bizar ook, sinds het overlijden van onze jongens zijn er ook weer bijzondere vriendschappen ontstaan die nog vrij kort zijn maar heel erg belangrijk!

Gelukkig kunnen mijn man en ik ook zeggen dat we ondanks de immense pijn de zwangerschap en de komst van de jongens niet hadden willen missen, ze hebben ons zo ontzettend veel gebracht en hebben ons tot trotse ouders gemaakt, van twee prachtige engelenkindjes. Door hun vinden we ook echt wel de kracht om verder te gaan, voor een 3de kindje met Nick en Lars voor eeuwig in onze harten.Het vertrouwen dat er nog een kindje komt is gek genoeg heel sterk, het is zo´n onzekere weg die we allen moeten afleggen maar we zien hem momenteel met verrtouwen tegemoet.

sorry, een heel verhaal geworden en behoorlijk off-topic maar kon geen moment vinden om het af te ronden, moest het even kwijt....

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, ik blijf ook nog even off topic.

Zoals je ik je hier heb leren kennen ben je een ontzettend lief, behulpzaam en meedenkend persoon, maar ondanks dat weten we hier bijna allemaal van je ongelooflijke verdriet dat daar achter schuilt.

Het is ook een vreselijke zware last om mee te dragen en dat je daarom bepaalde perioden weer heel verdrietig bent is nogal begrijpelijk. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Ook van mij een hele dikke kus en knuffel!

Geplaatst

@meiske. Wat een mooi en knap verwoord stukje. Heb veel respect voor je hoe je bent en doet hier. Zoveel liefde te geven aan anderen, terwijl je zelf genoeg verdient! Knap hoor!!

ps Martha dat geldt ook voor jou! ondanks de grote teleurstelling, sta je er meteen weer voor anderen, echt heel knap en heel lief!

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik haal dit topic maar weer eens omhoog. Was dit keer helemaal niet bewust aan het vroegtesten, wat ik vooral wilde doen was checken of de pregnyl uit m'n lijf was. Maar nu begint daar de twijfel dus al weer, verdikkeme :-( Ik heb zondag 29 september om 23.00 uur 10.000 IE pregnyl gespoten. Dat is nu dus ruim 11 dagen geleden. En toch zie ik nog steeds een vaag streepje op de test. Die van gisteren leek eerst negatief, maar bij nader inzien zag ik een lichte streep. En die is na indrogen zelfs gewoon duidelijk. De streep van vandaag lijkt wel lichter, dus in theorie zou het idd nog pregnyl zijn. Iemand de ervaring dat je na pregnyl nog zo lang positief test?

Moet er bij zeggen dat ik geen tien minuten sta te wachten wat er gebeurt. Ik kijk na drie minuten, toen leek die van gisteren en vandaag negatief. Maar na een half uur hebben ze beiden duidelijk nog een streepje. Ik weet dat je ze dan niet meer af moet lezen, maar zonder hcg gebeurt er toch in theorie niks....

Het lullige is dat als ik vandaag de eerste keer had getest ik op wd 8 een licht streepje had en iedereen heel positief zou zijn. Nu weet ik dus zelf helemaal niet meer wat ik ervan moet denken!

Geplaatst

Hoi Henne,

Pffff, hoe frusterend kan het allemaal zijn hé? Zal ik mijn theorie eens vertellen wink.gif

10.0000 eenheden vind ik veel. Spuiten de meesten niet 5000? Dus in jouw geval blijft de pregnyl wat langer in je lichaam, maar vanaf 29 augustus vind ik ook wel erg lang. Ik denk (en hoop!) dat jouw lichaam vd pregnyl over is gegaan naar de innestelling!... Vandaar dat je ook nog geen negatieve test hebt gehad.

't Is maar een theorie hoor, maar ik doe graag mee aan jullie positieve vibe hier!

liefs

Geplaatst

Heb eigenlijk alle pogingen 10.000 IE gehad, alleen de eerste niet omdat ik toen maar drie grote follikels had...

Voor de liefhebbers(je moet goed kijken bij die laatste, maar je ziet 'm wel):

GroteFoto-OLJLQBH3.jpg

Geplaatst

Henne is duidelijk aan het vervagen, je hebt 10.000 IE gespoten dus kan toch best dat dat iets langer duurt dan de meest gehoorde 10 dagen?

Morgen is ie helemaal weg en daarna komt er een streepje op je test te staan omdat je zwanger bent. Zo positief of niet??

Liefs

Geplaatst

He henne, ik had ook twee keer na acht minuten één licht streepje. Moest eigenlijk binnen vijf minuten zijn en bleek uiteindelijk dus ook niet goed te zijn. Wil je niet teleurstellen maar ik had echt valse hoop gekregen en was dus voor mij echt één teleurstelling. Vandaar dat ik dit nu toch even opschrijf. Groeten van martine

Geplaatst

Henne,

Tja het zijn duidelijk steeds lichter wordende tests... als je nou morgen nog steeds een streepje ziet zou ik denken dat je vast zachtjes mag gaan juichen, maar nu is het echt een twijfelgeval tussen nog een laatste restje pregnyl of al een klein beetje innesteling. WD8 is ook wel een beetje vroeg... Nog 1 a 2 dagjes geduld dus? Ik snap dat dat een eeuwigheid is, maar misschien helpt het lichte streepje je wel om goede moed te houden, en positieve vibes zijn heel goed voor de innesteling!

Sterkte!!

Barbara

Geplaatst

Ik ben zeker nog niet aan het juichen of denken dat ik zwanger ben hoor. Ik heb al drie keer eerder gehad dat ik licht positief testte en toch ongesteld werd, ook in een cryo poging zonder hormonen. Wat dat betreft ben ik nu ook heel nuchter, mij zie je pas blij zijn met een echt dikke streep. Maar juist daarom wilde ik graag zeker weten wanneer de pregnyl uit m'n lijf is. Helaas is dat dus gewoon niet duidelijk op dit moment.

Geplaatst

Henne,

Nee dat snap ik, als je al zo lang in het traject zit juich je niet meer zo snel natuurlijk... dat probeerde ik ook niet te suggereren hoor. En inderdaad, zelfs een licht positieve test kan betekenen dat je wel innesteling hebt maar dat het alsnog mis gaat, zoals je al vaker hebt meegemaakt. Ik heb bij mijn mislukte IVF niet zelf getest, maar de bloedtest gaf aan dat er wel hCG aanwezig was, alleen niet genoeg voor een goede zwangerschap. Als ik wel getest zou hebben had ik vast ook een licht positieve test gezien.

Hopen dat de streep vanaf morgen dikker en dikker wordt!

Geplaatst

Henne,

Ik breek even in. Het meeste is al wel gezegd hier... maar meid, wat een onzekerheid weer zeg!

Hoop van harte dat de testen positief blijven en dat ze vanaf nu alleen maar donkerder worden, dan weet je genoeg wink.gif

Succes met de laatste slopende wachtdagen.

Geplaatst

hoi henne

je testen laten duidelijk zien dat het streepje steeds lichter word

zal voor je duimen dat het streepje nu weer steeds duidelijker word

toi toi toi

Geplaatst

Henne, als je de bijsluiter van de test leest, zul je ook zien dat de test na 5 minuten niet meer betrouwbaar is. Mogelijk zijn er andere stoffen die voor een lichte verkleuring zorgen na een tijdje... Ik heb dit ook gehad toen ik na de vorige mislukte icsi lang moest wachten op de nieuwe ongesteldheid om weer te beginnen. Geen hormonen oid dus gebruikt. toch na 15 min licht streepje. Had dus niks met zwangerschap te maken, maar met de werking van de test.

Ik vrees dat je toch echt moet afwachten.

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik heb ook alleen maar testen met lichte streepjes gehad. Die van het Kruidvat. Een heel licht streepje wel te verstaan. En, je weet wat het gevolg is..... Ik duim voor jullie!

Liefs

Natas

Geplaatst

De verwarring wordt hiet alleen maar groter, vandaag was de test nog steeds niet negatief. Dat kán toch haast niet meer van de pregnyl zijn?

29 aug. Pregnyl (23.00 uur)

31 aug. Punctie

2 sept. TP

5 sept. positieve test, pregnyl

7 sept. idem

9 sept. licht positief, pregnyl

10 sept. nog steeds licht positief, pregnyl?

11 sept. nog steeds licht positief, binnen afleestijd, nog steeds pregnyl??? Of toch begin van zwangerschap???

Ik heb telkens testen gebruikt van matcare, alleen was het vandaag wel een ultratest, dus dat kan het beeld iets vertekenen. Hieronder nog even de foto van vandaag, ik vind 'm zelf eigenlijk wel behoorlijk duidelijk. Maar we hebben dit feest natuurlijk al drie keer eerder meegemaakt, dus echt blij kan ik er nog niet mee zijn. Ben eerder in de war dat ik geen moment kan bepalen waarop de pregnyl uit m'n lijf is. En erg bang dat ik mezelf weer blij aan het maken ben met niets.

Mijn link

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden