Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vermaak is overigens een verkeerde uitdrukking, aangezien ik ook veel verdriet heb gelezen in dit topic. Dat wilde ik nog even zeggen. Dat hier nog niets zeker is knoop ik me daarom goed in mijn oren. Zelf ook twee miskramen gehad dus weet dat het nog goed fout kan gaan. Heb er nu alleen wel een goed gevoel bij, vergelijkbaar als bij de zwangerschap van mijn dochter. Bij de MK had ik dit gevoel niet. Ik hoop het zo, en gun iedereen op dit forum het allerbeste.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Soraya, van Harte gefeliciteerd !! Fijn dat je zeker weet dat dat het geen vals-positieve testen zijn. Ik Herken wel wat je schrijft over dat gevoel, na de cryo tp had ik ondanks de positest ook niet een goed gevoel . Nogmaals van Harte!!

Geplaatst

Van harte, soraya! Dat klinkt goed!

Het was alweer lang geleden dat iemand hier n postje heeft geplaatst, dus ben blij dat jij er wat aan hebt gehad en er weer wat gebeurt hier!

Op naar n steeds vettere streep!

@Rita, ohhh Ben toch zo benieuwd hoe het met je gaat...

En hoop dat je zwanger bent!!

Geplaatst

Hallo,

Ik breek hier ook even in, zit namelijk ook weer op de beruchte wb en aangezien

ik al meerdere tp heb gehad, heb je soms nog steeds vragen of misschien ben ik

er weer wat vergeten, hahahha.

Soraya,

Ik lees dat jij al op wd 3 hebt getest, is dat dan niet heel vroeg?

En was de dag van tp dan bij jou 0 en had je een verse tp of een cryo tp?

Wat veel vragen he', sorry hahahhaha!!

Ik lees in ieder geval dat de test bij jou positief is en ik wil je dan ook van harte

feliciteren, super!!

Marianne,

Jij ook van harte gefeliciteerd!!

Wanneer heb jij positief getest? en heb je al een afspraak voor de echo?

Ik had nog een vraagje?

Hadden jullie ook last van gevoelige borsten? En weten jullie ook nog of dit ook

al in de 1e week begon of pas in de 2e.

Ik merk dat het weer begint te kriebelen, en dat je graag zo snel mogelijk wat wilt voelen!

Ik weet dat het nog vroeg is voor mij ik zit nog maar op wd 5, dus geduld geduld......hahahah

Toch heb ik dit keer wel een goed gevoel, maarja we weten dat het alle kanten op kan gaan!

Rita,

Ik lees hier dat jij ook rond de testdatum zit, dus heel veel sterkte en succes!!

Hermien

Geplaatst

Bedankt voor alle felicitaties, lief van jullie. Maar het is nog wel erg vroeg, dus het kan ook nog alle kanten op. Durf niet blij te zijn (maar ben het stiekem wel).

Soraya,

Ik lees dat jij al op wd 3 hebt getest, is dat dan niet heel vroeg?

En was de dag van tp dan bij jou 0 en had je een verse tp of een cryo tp?

Wat veel vragen he', sorry hahahhaha!!

Ik lees in ieder geval dat de test bij jou positief is en ik wil je dan ook van harte

feliciteren, super!!

Hermien

Hermien, testen op WD3 om te kijken hoe het met de Ovitrelle was. Was dus geen zwangerschap. De volgende dag was hij negatief, daarom wist ik dat hij donderdag wél positief was. Vrijdag 11-2 was de TP van twee verse embryo's (dat heet toch zo?), dus als ik goed reken had ik op wd6 een eerste heeeeel licht positieve test. En gevoelige borsten, vaak wel, maar niet de hele tijd. Ik wijt dat ook wel aan de Utrogestan hoor! Sterkte met de laatste wachtdagen.

Geplaatst

Oke, hahah ik dacht al zo vroeg ....dus jij hebt getest op wd 6!!

Ik ben bang dat ik dat nog niet aandurf, maar ik weet dat ik ook niet

kan wachten tot de testdatum.

wd 10 is voor mij altijd de dag dat ik ga menstrueren en vaak test ik dan

op wd 9 en weet ik dat de menstruatie er aan komt of.........???

En heb jij al een echo datum?

En kun je het al een beetje beseffen?

Hermien

Geplaatst

Sorry, hoor maar ik weet niet wat ik heb!!

Het lijkt wel dat ik de berichten maar half lees en sommige berichten

sla ik gewoon over op het forum, hoezo blond!!!

Ik las jou bericht ook maar half en nu ik er weer naar kijk zie ik dat je

nog niet echt blij durft te zijn, dus dan zul je misschien ook nog niet gebled

hebben met het zh voor een 1e echo!!

Ik hoop van harte dat het goed mag blijven gaan en dat je in okt/nov een

wonder in je armen hebt!

Geplaatst

spannende dagen weer hier of het forum. Soraya en marianne gefeliciteerd. Soraya je hebt vroeg getest maar een mooi resultaat. Wel spannend nu. Las dat je 2 embryo's had laten terugplaatsen. Duss

misschien wel zwanger van een tweeling. Lees hier op het forum vaker dat mensen dan al vroeg een positieve test hebben.

Ik zit net als hermien op wd 5. Ga op zn vroegst op dag 12 testen. Dus moet nog even wachten. Wel is de twijfel alweer toegeslagen. Heb veel buikpijn. Dit heb ik elke maand als ik ongesteld moet worden maar daarvoor is het een week te vroeg. Zit pas op cyclusdag 22. Pijnen worden veroorzaakt door endometriose (normaliter dan). Verder geen kwaaltjes, alleen erg moe. Heb trouwens een cryo in eigen cyclus laten terugplaatsen. Zonder medicijnen.

Geplaatst

Jrn,

Oh dan gaan we zeker tegelijk op en ook nog allebei met een cryo in eigen cyclus!

Ja, het is nog te vroeg voor je menstruatie, dus dat scheelt alweer.

Maar ik begin ook wel weer te zoeken naar symptomen....maar goed daarvoor is het

ook nog te vroeg, hahaha

We moeten maar rustig afwachten........

Als ik het goed heb dan ga jij volgende week zaterdag een poging wagen?

Wordt een spannende week voor ons, succes he'!

Hermien

Geplaatst

Hoi hermien en jrn,

Welkom hier !

Heb 8 x KID en 2 x IVF gehad, en dit is nu mijn eerste ICSI. Het rare is dat het al die keren nooit bij me opgekomen was om te gaan testen. Pas sinds ik een paar weken terug dit forum bezocht (heb ik eerder geen behoefte aan gehad) kwam ik op het idee om eerder te testen. Dat was op dag 11 na TP. Ik heb ook buikpijn gehad, maar dit bleek van de utrogestan want sinds ik daar op dag 15 na TP meegestopt ben, ging dat gespannen gevoel op mijn buik weg. Nu heb ik ook weer af en toe pijn in mijn buik, voel duidelijk mijn baarmoeder, lijkt n beetje op de pijn die ik weleens voelde als ze met deendebek zaten te wroeten om mijn baarmoedwrmond te vinden. Dat schijnt te komen omdat m'n baarmoeder groeit. Van mijn borsten heb ik niet veel last, voelen wel zwaarder aan, maar kan me niet herinneren wanneer dat begon. Verder voel ik me prima, niet misselijk en best fit (had hiervoor de ziekte van pfeiffer dus was heel veel en erg moe)

Nu ben ik weer zo benieuwd of alles goed gaat en hoeveel t er zijn, er zijn r 3 teruggeplaatst, di 22-2-2011 is mijn 1e echo: een datum met wel heel veel 2-en, hè ! Zo dat is mijn verhaal, hoop dat je r iets aan hebt.

Leuk dat jullie zo gelijk oplopen! Ik hoop dat t bij jullie allebei raak is! :)

Geplaatst

Hoi hoi,

heb hier een tijdje geleden iets geschreven omdat ik onzeker was over de uitslag van mijn test. Helaas was ik dus niet zwanger. Nu op naar de volgende ICSI (begin april).

Maar ik heb een vraagje. Marianne, ik lees dat er bij jou 3 embryotjes zijn teruggeplaatst. Mag ik je vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?

Ik dacht dat 2 het maximum was maar als ik weet dat ze daar wel eens van afwijken dan wordt ik ook iets assertiever (de vorige keer was er een 3de embryo maar die was niet invriesbaar en mochten ze ook niet terugplaatsen, ik heb niet veel eicellen meer dus vond dat heel erg jammer).

Verder ben ik erg blij om te lezen dat er zoveel dames nu een positieve zwangerschaptest hebben, allemaal van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan!!

Geplaatst

Hoi elfje,

Bij t AMC worden r standaard 3 emmies teruggeplaatst als je ouder bent dan 38. Ik heb hier op t forum begrepen dat dit in Ned. Vrij uniek is. In t buitenland gebeurt dit veel vaker, goede verhalen hoor ik over Düsseldorf. Waar loop jij en hoe oud ben je?

Geplaatst

Hoi allemaal kom ook ff wat schrijven.

Heb 14-2 een tp gehad van een cryo (blasto) van 5 dagen oud.

en voor de grap getest. En hij is positief.

Idd nog vroeg. Kan nog vanalles gebeuren.

Wil iedereen heel veel succes wensen.

Veel liefs angel

Geplaatst

Marianne,

Ja, misschien hebben al die 2en wel iets te betekenen, hahahha.

Wel spannend as dinsdag, het is fantastisch om te zien, dus ik hoop

dat alles goed is en dat jullie heerlijk kunnen genieten.

En nog even geduld.....of het er 1-2-of 3 zijn!

Angel,

Hier ook nog even een voorzichtige felicitatie, spannend zeg!

Hoe laat heb je vanmorgen getest?

En had je een bepaald gevoel dan?

Hermien

Geplaatst

Hermien de tijd weet ik niet meer precies

Maar het was me derde urine da weet ik wel.

Een gevoel niet echt eigenlijk. Miss onbewust

Heeeeel veel succes meid. Hoop het zo voor je

Liefs

Geplaatst

Hoi hermien,

Weten nu dat er 1 vruchtje is, maar het was volgens de arts nog erg onduidelijk. Ook de hartactiviteit was niet duidelijk volgens haar, terwijl mijn man wel iets zag oplichten. De echo was iets te vroeg en nu moeten we volgende week woensdag weer terug komen. Het blijft dus nog wel even spannend!

Liefs

Marianne

Geplaatst

Oh dat is zeker spannend, moet je weer een week wachten.....

Ik hoop zo dat het allemaal goed is en ik zal ook zeker hard voor je gaan duimen!

Hermien

Geplaatst

balen hermien... Ook hier geen goed bericht. Vanochtend zijn de buikpijnen begonnen. Hoop dat onze lichamen ons voor de gek houden... Zal voor ons gaan duimen. En natuurlijk ook voor alle anderen

Geplaatst

Oh jij ook al, ik hoop ook dat het valse alarmeringen zijn, maar oh wat

is dit een vreselijk iets.

Ik ga ook zeker voor ons duimen en we moeten nog maar even volhouden!

Welke wd zit jij nu?

Geplaatst

ja bah!!! Weer een teleurstelling, moet er nog even niet aan denken. Ik zit nu op wd 9. Morgen zou ik ongesteld moeten worden.... Ahhhhhhh die onzekerheid is verschrikkelijk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden