Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mik wat een goed nieuws voor jullie! Gefeliciteerd.

Wel cru voor je om te zien dat je net zo ver als mij was geweest, ik zou bijna sorry zeggen....

En dan ook nog zo lief naar mij informeren! Je bent een kanjer!

Mensen die mij zien lopen denken dat ik ieder moment kan gaan liggen om te bevallen, ik ben

zo vreselijk dik! De kindjes lopen allebei voor, gisteren waren ze 1400 en 1350 gram.

De diabetes is nu helemaal een studie geworden, ik spuit me helemaal gek!

Maar alles voor een goed doel!

Succes de 26e met je eerste echo.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier bloed...! het voelt niet goed.. morgen maar even bellen van hoe en wat.. me schat gaat lekker eten halen heb ook niet veel zin om te koken..

denk dat het over is.. eerst nog geen brusje voor julian..

brusje: je bent zooo gewenst!!

Geplaatst

@Vanessa, natuurlijk informeer ik naar je. Het is toch fijn om te zien dat het bij jou wel goed gaat. Ik heb daar geen moeite mee hoor.

Wat een gedoe met diabetes zeg. Gelukkig gaat het met je kindjes Goed. Werk je nog? Jullie hebben toch een eigen zaak als ik me goed herinner....

Geplaatst

Ik probeer wat aan te modderen. Maar ik ben zo ontzettend dik dat ik eigenlijk geen kant op kan.

Een band onder mijn buik kan ik niet hebben terwijl deze wel wat verlichting zou kunnen geven.

Ze lopen qua gewicht ongeveer 2 weken voor dus we hebben geen klagen.

Ik ben wel ontzettend blij dat ik weet dat ik uiterlijk tot 7 maart hoef te lopen.

Het is echt zwaar. Ik zal eens proberen een foto te maken en te plaatsen.

Geplaatst

dames even laten weten dat we vanmiddag bloed hebben laten prikken, en de uitslag was heel positief.. en hoge zwangerschaps hormoon in mijn bloeden voor het aantal dagen ook helemaal prima..! ik heb geen last van buikpijn, alleen ben doodmoe!

we hebben 18 januari de echo en ik moet bellen waneeer ik wel buikpijn en tegelijk bloedverlies krijg! we kunnen helaas niet eerder voor de echo omdat de hele afdeling ivf naar een andere plek aan het verhuizen is! spannend en afwachten..

we moeten dus weer wachten maar de ivf arts en secretariaat waren vooralsnog positief en erg betrokken. ze zeiden ook gelijk als er iets is meteen bellen!!

dan zijn jullie even weer op de hoogte..

liefs

Desiree

ps: vanessa, kom maar op met die buik!!;)

Geplaatst
dames even laten weten dat we vanmiddag bloed hebben laten prikken, en de uitslag was heel positief.. en hoge zwangerschaps hormoon in mijn bloeden voor het aantal dagen ook helemaal prima..! ik heb geen last van buikpijn, alleen ben doodmoe!

we hebben 18 januari de echo en ik moet bellen waneeer ik wel buikpijn en tegelijk bloedverlies krijg! we kunnen helaas niet eerder voor de echo omdat de hele afdeling ivf naar een andere plek aan het verhuizen is! spannend en afwachten..

we moeten dus weer wachten maar de ivf arts en secretariaat waren vooralsnog positief en erg betrokken. ze zeiden ook gelijk als er iets is meteen bellen!!

dan zijn jullie even weer op de hoogte..

liefs

Desiree

ps: vanessa, kom maar op met die buik!!;)

Dees, duimen!!

Geplaatst

Hi Dames,

Ik zit op wd9 en heb maar voor de grap getest, en deze is super positief.

Wij mogen heel voorzichtig zeggen dat we zwanger zijn, ik ben wel superrrrrrr blij....

Groetjes, Raaut

• 2 weken later...
Geplaatst

wachtdag zeven (vorige week maandag de tp gehad) en dag 10 na de punctie en dag 12 na de pregnyl....

een heel licht streepje op de kruidvat 2 voor 5 euro test

wat doe ik mezelf aan...nu word ik helemaal gek!

Geplaatst

Esther,

Dag 12 na Pregnyl, hoop dat die nu uit je lichaam is en dat je lichaam zelf hard aan het werken is om zwanger te kunnen zijn!!!!!!

Lieve Esther, ik hoop het zo!!

Geplaatst

Ik hou mezelf voor dat het nog van de pregnyl is hoor.

Ik teste vanmorgen vroeg, ben met de test in bed gedoken en heb niet bij het licht gewacht hoe hij eruit zag. In de slaapkamer vijf minuten gewacht en daarna met het licht van mijn mobiel gekeken hoe het eruit zag (slaapkamer was pikdonker). Ik zag niks en ben weer gaan slapen. Om half tien heb ik de test in de badkamer bij fel licht bekeken en toen zag ik een licht streepje...erg licht.

Ik heb er dus ook geen idee van wanneer deze tevoorschijn is gekomen hoor! Kan zijn wel ong na vijf minuten maar dat kon ik niet zien met het licht van mijn mobiel.

Ik ga gewoon morgen weer testen en dan kijken of hij iets donkerder wordt of niet, dan was het de pregnyl.

Ik ben natuurlijk ook bizar vroeg met testen.

Ik heb vanaf zaterdag echt een ongesteld gevoel met af en toe uitstralingen naar de liezen en benen toe.

Ach...na vijf keer zou je denken dat je je lijf zo ongeveer wel kent en dat je weet dat je niks moet doen met lichamelijke symptomen want die zeggen toch niks...maar tja, zo wijs ben ik dus niet.

Het is gewoon zo idioot spannend!

Geplaatst

Net wat je zegt; Idioot spannend!!!

En je lijf kennen na 5 pogingen, nou nee hoor.

Een ongesteldheidsgevoel kan ook weer 2 kanten uit gaan. Pffff, blijft zo lastig.

Een hele dikke welgemeende knuffel van mij voor jou!

Geplaatst

Heeee Esther...

Die pregnyl is er nu echt wel uit, hoor :clap2::clap2:

Bij mij is 't na 7 dagen (10.000ie) weg. Ga zo ontzettend voor je duimen. Enne, morgen niet meer bij 't schijnsel van je mobieltje naar je test turen, he? Zet er minstens een verhoorlamp a 100 watt op! xxx

Geplaatst

Hey! Heb jij de afgelopen dagen getest of de pregnyl eruit was? Ik dacht dat het er ong. na tien dagen uit zou zijn? Ik dacht...w.s. is het nog een restje ofzo.

En nee...morgen ga ik het anders aanpakken!

Geplaatst

Hoi, nee ik heb deze ronde nog helemaal niet getest. Hah! Hou het goed vol, he? Voel ook nog geen aandrang, is voor mij toch anders omdat het een escape-IUI was...

Maar bij mijn 2e IVF heb ik wel al vroeg getest, 1e keer op dag 8 na TP en die was (en bleef, helaas) maagdelijk wit. Bij mijn 1e IVF had ik op dag 8 al een licht streepje.

Geplaatst

ik zit op dag 8 na de tp en ik word langzaam gek....wil er niet zo veel mee bezig zijn maar het is zo moeilijk veel moeilijker als bij sanne.....van het weekend waren we weg dus dat gaf afleiding maar nu thuis ben ik echt weer aan het wachten....

Geplaatst

mag ik ff inbreken?

ik zit op wd 10 van mijn 8e TP...en voel me wederom hetzelfde als andere andere keren helaas. Niks geen gevoelige borsten...alleen last v darmen en misselijkheid, maar komt vast zoals altijd van bolletjes...hebben de vroegstesters op moment van testen vaak al kwaaltjes, kortom is er hoop voor mij???

Geplaatst

Hoi tsja...

Ik kan je denk ik niet verder helpen. Ik ben nog nooit zwanger geweest en de test van vanmorgen ervaar ik niet als een positieve zwangerschapstest eigenlijk, daarvoor vind ik het nog te vroeg.

Je hebt nog geen neiging om te gaan testen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden