Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther, wat lees ik nu... jij maakt het ff spannend zeg!!! Ik vind het positief klinken en duim me helemaal suf! Ook voor de andere ladies hoor. ;-)

Je weet wel dat de concentratie erg kan verschillen en als je dagelijks test kan het zelf donkerder lijken zonder dat dit echt een toename betekent he? Ik wil je niet bang maken, maar een beetje behoeden voor zo'n pijnlijke achtbaan die ik zelf had.

Maar zover na Pregnyl vind ik het toch wel "iets" zijn hoor. Een restje of hopelijk een (mooi) beginnetje. Maak anders nog ff een foto? Leuk ter vergelijking voor jezelf en de anderen wellicht.

xxx

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey miki...

Ik heb me voorgenomen om echt alleen met ochtendurine te testen. Dan voorkom ik wat dat betreft denk ik misverstanden?

Ik ben een beetje een digitale 'kluns'...ik weet niet hoe ik een foto op internet moet krijgen vanaf mobiel of camera...doet gerard altijd :(

Maar nogmaals ik zie een streepje maar het is echt heel licht, denk te licht om op de foto te zien. Daarom maak ik mezelf nu echt ook nog niet gek. Ik wil hem eerst donkerder zien worden want dit is echt niet voldoende

Geplaatst

Ter referentie hierbij mijn testen van toen: http://img.mobypicture.com/1b623ba3e591bc5b81cd48d1e1a78f9a_view.jpg

Ik spoot toen Pregnyl 1500 bij (zoals je ziet leek het dikker te worden op zelfde tijdstip per dag):

D10 na TP, D3 na Pregnyl 1500: KV middag urine licht positief.

D11 na TP, D4 na Pregnyl 1500: middag KV dikker streepje.

D12 na TP, D5 na Pregnyl 1500: KV direct zichtbaar

Maar bloedtest gaf die dag HCG 7 aan, echt te laag, een typisch Pregnyl uitslagje noemde het VU dit.

Maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden hoor!!!! Je mag echt goede hoop hebben!

Geplaatst

Vertrouw dan maar gewoon op je ogen hoor!

Maar de verschillen in streep tussen 6 hcg en 12 hcg zijn minimaal en dus kan het (bij een klein beetje concentratieverschil) al dikker lijken. Als je de ene avond iets meer drinkt dan de ander bijvoorbeeld.

Om zeker te zijn is een paar dagen wachten echt het beste! Maar ja, ik weet dat dit niet gaat... als je eenmaal op de achtbaan zit.

Meid hou je goed vast, op naar een mooi eindstation!!!! Ik vind het echt goed voelen...

Geplaatst

Mijn test lijkt op die middelste van jou....errug licht dus.

Ik ben ook bizar vroeg met testen. Ik geloof dat de enige die zo vroeg een posi test pieneke was.

Misschien had ik bij eerdere icsi's ook wel zulke testen op wachtdag zeven...nooit gecheckt!

Op naar de rest van de week. Ik wacht 'rustig' af!

Geplaatst

Dikke knuffel van mij, heb vertouwen hoor. Ik vind dit echt hoopvol! Maar altijd goed om met 1 been in 'nuchterheid' te blijven (iets wat mij niet lukte toen ;-)).

Geplaatst
Hoi tsja...

Ik kan je denk ik niet verder helpen. Ik ben nog nooit zwanger geweest en de test van vanmorgen ervaar ik niet als een positieve zwangerschapstest eigenlijk, daarvoor vind ik het nog te vroeg.

Je hebt nog geen neiging om te gaan testen?

Nee ik test niet meer zelf. Durf het niet meer na een BBZ. Had genoeg HCG voor een positieve urinetest, maar uit bloedtest bleek dus een te laag HCG. Ben ook gewoon bang voor de uitslag. Test je negatief ga je alles weer afgooglen naar "negatieve test maar te vroeg getest toch zwanger". In plaats daarvan stel ik liever een vraag over kwaaltjes aan jullie;-) haha

Voor jou een heel spannende tijd lees ik, toitoi, volgens mij klinkt het goed!

Geplaatst

EDR, wat spannend!!! Ik heb op wd9 positief getest met de kv test, dag erna was ie echt duidelijk zichtbaar.. Duim voor je dat het goed zit!!!

Geplaatst

Ik heb net testen van Henne gezien van dezelfde dag, bij haar werd de test een dag erna nog iets lichter en vervolgens weer donkerder. Zij heeft vaker getest in de dagen ervoor om te kijken hoe snel en of de pregnyl al weg zou zijn. Het kan dus nog echt serieus de pregnyl zijn. Daar hou ik heel erg rekening mee. Als hij morgen lichter is dan zal het dat wel zijn geweest.

Ik durf echt nog niet blij te zijn of heel veel hoop toe te laten.

Geplaatst

He Esther,

Ik had op wachtdag 6 nog een licht streepje van de pregnyl, wachtdag 7 helemaal blanco en wachtdag 8 weer opnieuw een streepje.

Spannend joh, voor jullie.

Ik duim dat het eindelijk raak is.

Groeten

Geplaatst

heb ik ook gespoten die eh! Owwww....jakkiebakkie wat ben ik zenuwachtig!

Ik zal gerard vanavond vragen of hij me even leert hoe ik foto's op internet plaats, dan kan ik het jullie laten zien

Geplaatst

Vanmorgen niks te zien binnen 5 minuten op de test. storm in een glas water dus gisteren. Lastig om nu weer hoop bij elkaar te schrapen.

Geplaatst

hey hallo..

Ik ben ook een van de ongeduldige types.. haha

Ik zit vandaag op wachtdag 9 en heb positief getest.

Ik gebruik Utrogestan dus daar kan het niet van komen.

Toch zit ik nog niet met een gerust hart hier op de bank.. pff er spookt vanalles door mijn hoofd.

Ik heb de kruidvat test gebruikt (2 voor 5 euro)

Steeds denk ik, ach die test zal wel niet goed zijn, ik ben toch veel te vroeg om te kunnen testen..

Hekennen jullie dit?

En komt het dan wel goed?

Er zijn bij mij 2 verse tp van A kwaliteit.

Lfs Yvonne

Geplaatst

Meid hier ook nog een keer...een positieve test op wachtdag negen is hardstikke goed joh! Natuurlijk kan er nog van alles gebeuren, dat is in iedere zwangerschap zo maar vooralsnog ziet het er naar uit dat er toch echt wat aan het gebeuren is in je lijf hoor! Op naar je officiele testdag...en w.s. kun je het niet laten om vanaf nu elke dag een testje er tegenaan te gooien hihi!

Was hij heel erg positief of licht?

Geplaatst

ik heb vanmorgen weer getest en binnen de 5 minuten verscheen er een heel licht streepje hoef hem niet in het daglicht te houden want je ziet hem

Begin een klein beetje positief te worden

morgen en donderdag moet ik werken dus ik probeer nu zaterdag pas weer te testen

Geplaatst

Hihi, wat heb ik dit topic de laatste week vaak doorgespit en nu mag ik ook effe plaatsen; afgelopen donderdag(avond) op wd9 ook licht positief getest! Vanochtend weer getest, nu dus wd 12, en nu een hele duidelijke positieve test!

Het dringt nog niet helemaal tot ons door, maar wat een geluk..

Hier nog even een fotootje voor de liefhebbers ;-)

[ATTACH=CONFIG]710[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje en dit leek me het beste topic op hem te stellen: Op 21 januari heb ik een punctie gehad en op 24 januari een terugplaatsing van twee embryo's. Ik heb voor het eerst drie keer Pregnyl 1.500 gespoten na de terugplaatsing. Ik gebruik ook Utrogestan sinds de terugplaatsing.

Ik was zelf ook altijd van het vroege testen. Afgelopen maandag heb ik voor het laatst Pregnyl 1.500 gespoten. Wanneer kan ik betrouwbaar een test uitvoeren?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Breden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden