Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt lieve meiden! Nog nooit eerder een positieve test gehad... en op het moment dat je het begint te geloven, verlies je ineens bloed. Het waren maar een paar druppels, maar wel roze-rood.

Bah.....

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, niet wat we hoopten... Hopelijk dat het de volgende keer wel wil blijven zitten.. We hebben 1 cryo uit deze poging en die wil ik graag in mei laten plaatsen.. Daarna nog maar 1 ivf poging over..

Maar hoe gaat het nu Fleur?? Hoe is het bloedverlies verlopen??

..

Geplaatst

Ach Misa, wat vreselijk! Jeetje, 10 dagen na je positieve test.... Gaat het een beetje met je?

Hier zette het bloedverlies vanmorgen flink door. Helder bloed, en veel. En het zette ook veel sneller door dan anders. Vanmorgen met mijn tweede plasje toch weer getest. En nog steeds positief, niet lichter dan gister.

Toch even naar de kliniek gebeld. Volgens de assistente kan het echt niet meer van de pregnyl zijn. Ze overlegt met de gyn. en belt straks terug.

Nog steeds gespannen/pijnlijke borsten (dat is normaal de dag voordat ik ongesteld word over!) Ook geen buikpijn, alleen een zeurend gevoel in mijn rug af en toe....

Bah!

Geplaatst
Ach Misa, wat vreselijk! Jeetje, 10 dagen na je positieve test.... Gaat het een beetje met je?

Hier zette het bloedverlies vanmorgen flink door. Helder bloed, en veel. En het zette ook veel sneller door dan anders. Vanmorgen met mijn tweede plasje toch weer getest. En nog steeds positief, niet lichter dan gister.

Toch even naar de kliniek gebeld. Volgens de assistente kan het echt niet meer van de pregnyl zijn. Ze overlegt met de gyn. en belt straks terug.

Nog steeds gespannen/pijnlijke borsten (dat is normaal de dag voordat ik ongesteld word over!) Ook geen buikpijn, alleen een zeurend gevoel in mijn rug af en toe....

Bah!

Fleur, wat slopend is dit zeg! Ik hoop dat ze even hcg bij je prikken. Het kan ook een fikse innestelingsbloeding zijn. Het komt voor... Jeetje wat spannend. Het is nu 10 dagen na e Pregnyl 5000 toch? Die zou nu inderdaad wel weg moeten zijn. Ik denk dat je er inderdaad wel van uit mag gaan dat er een innesteling is geweest. Ik hoop echt heel erg voor je dat het bloedverlies door de innesteling komt!!! Bloed prikken geeft in deze periode het enige duidelijke beeld. Als ze vandaag prikken en maandag weer, dan weer je meer. Heel veel sterkte! Houd je ons even op de hoogte? Liefs, Floor

Geplaatst

De assistente heeft overleg gehad met de gyn. Ze zeggen dat ik zwanger ben. Maar ze weten dus niet of het goed gaat (lijkt mij zelf niet..)

Is het niet wat veel bloed voor een innesteling? En een beetje laat? Ik gebruik overigens fraxodi (bloedverdunner)

Bloedprikken doet mijn kliniek niet. En via de ha heb ik maandag de uitslag als ik vandaag ga prikken. Of maandagochtend prikken en 's middags de uitslag via cito.

Maandagmiddag krijg ik een echo. Volgens de assistente was dat om te kijken of het nog goed 'zit'. Wat zou je moeten kunnen zien dan in dit stadium???

Ik heb nog steeds geen buikpijn en het is helder bloed, zonder stolsels e.d. (heb ik normaal gesproken wel heel erg met mijn menstruatie)

Het is trouwens een hele rare gewaarwording als de assistente zegt "Je bent iig zwanger..." Het is dan net of het om iemand anders gaat.

Geplaatst

Toen ik een miskraam kreeg heeft de gynaecoloog mij verzekerd dat het zelfs bij helderrood bloedverlies met stolsels nog 50/50 is. Je kan pas zien of het mis is als het hcg in het bloed daalt en de baarmoedermond staat open. Maandag ben je toch 4 weken en 4 dagen (als 30 maart een cryo van 2 dagen oud is teruggeplaatst)? Ik heb een echo gehad met 4+3 en toen was er verdikt baarmoederslijmvlies te zien. Vervolgens was er bij 5+3 een vruchtzakje te zien. Ik denk dus dat ze of het goed gaat zullen beoordelen aan de hand van je baarmoederslijmvlies. Als dat nog mooi dik is lijkt er nog een zwangerschap te zitten en als het is geslonken, ben je ongesteld. Je moet dus niet meteen heel erg schrikken als ze niks zien, want er kan een zwangerschapsring te zien zien, maar er hoeft dus nog niks in de baarmoeder te zien te zijn, je kunt ook gewoon zo'n dikke speklap zien, zonder een rondje, een zakje of een holte. Ik zou als ik jou was gewoon iedere ochtend weer een testje doen en kijken of ze donkerder of lichter worden. Als het echt mis is, dan wordt het testje nu echt snel lichter hoor (en als het goed is, wordt het deze periode ook ineens wel wat sneller donkerder). Er is nog niet zo heel veel hcg, dus als het mis is gegaan met de innesteling, dan daalt het hcg ook weer snel. Ik zag de tests echt heel snel lichter worden toen het mis was en ik was langer zwanger dan jij nu. Ik denk dus dat je maandag zelf wel al iets meer weet. Ik zou je graag feliciteren, maar het is nog zo spannend... Er is duidelijk een innesteling, ik hoop dat die kleine gewoon een vaatje heeft geraakt en dat het extra bloedt door de bloedverdunners. Geef de hoop nog even niet op, neem je rust, probeer niet te veel te stressen en een klein beetje afleiding te zoeken en kijk gewoon of de testjes donkerder worden. Het komt niet vaak zo heftig voor, maar best veel vrouwen hebben een innestelingsbloeding. Houd je taai, ik duim voor je!!

Geplaatst
De assistente heeft overleg gehad met de gyn. Ze zeggen dat ik zwanger ben. Maar ze weten dus niet of het goed gaat (lijkt mij zelf niet..)

Is het niet wat veel bloed voor een innesteling? En een beetje laat? Ik gebruik overigens fraxodi (bloedverdunner)

Bloedprikken doet mijn kliniek niet. En via de ha heb ik maandag de uitslag als ik vandaag ga prikken. Of maandagochtend prikken en 's middags de uitslag via cito.

Maandagmiddag krijg ik een echo. Volgens de assistente was dat om te kijken of het nog goed 'zit'. Wat zou je moeten kunnen zien dan in dit stadium???

Ik heb nog steeds geen buikpijn en het is helder bloed, zonder stolsels e.d. (heb ik normaal gesproken wel heel erg met mijn menstruatie)

Het is trouwens een hele rare gewaarwording als de assistente zegt "Je bent iig zwanger..." Het is dan net of het om iemand anders gaat.

Bloedverdunners kunnen ook de bloeding in stand houden!

En 25% heeft een innestellingsbloeding..

Geplaatst

op 5 april inseminatie (iui) gehad. 16e bloedprikken in het ziekenhuis (zwangerschapstest). is dat niet te vroeg?

heb eerst clomid geslikt en 3 april in de avond een spuit pregnyl 10000.

het is onze eerste keer. heb last van een trekkerige onderbuik, met wakker worden beetje dizzy en vaak flauw als ik niet op tijd wat eet. zwaardere borsten en ik zie dikke aders op mn tepels. dit allemaal sinds twee dagen. kan ik zwanger zijn of kan het allemaal door hormonen komen en of tussen mn oren zitten?

Geplaatst

Tja Glitter, dit is het vroegtesters topic, dus ik zou zeggen 'doe een testje'... Als je een licht streepje hebt is het een mooi begin (het is tien dagen na de Pregnyl, dus die zou wel zo ongeveer weg moeten zijn) en als het testje donkerder wordt, weet ie dat er hcg wordt aangemaakt.... Succes! Ik krijg als ik zwanger hen ook heel snel van die dikke blauwe aders op mijn borsten en als ik niet zwanger ben niet, dus ik duim voor je!

Geplaatst

Floortje, bedankt voor je bericht. Morgen ben ik een dagje weg met de familie. mocht ik in de gelegenheid komen om een test te kopen dan ga ik het proberen. :gekruiste vingers 4

Geplaatst

O Fleur, ik had even een paar dagen afstand genomen van het forum maar was nu toch te benieuwd hoe het met je gaat.. Wat een spanning blijft dit zeg, je moet dus tot morgen wachten? Bij mij stond de baarmoedermond open, dat kon ik zelf ook voelen (ervaring ivm de 'witte bollen dagen'..) dus voor mij was het wel duidelijk. Dat je bloedverdunners slikt maar het bloeden natuurlijk net ff wat erger dan gemiddeld..

Bij mij kwam er niet alleen stolsel naar buiten maar ook iets anders.. kan het niet echt uitleggen want dat treed ik wel erg in to graphics maar het was wel erg duidelijk dat de zwangerschap voorbij was.. Zo klinkt het bij jou niet... Dus ik blijf hopen en duimen voor je!!

...

Geplaatst

Hai meiden,

De test blijft hetzelfde (licht streepje) en de bloeding is na ruim 24 uur 'plotseling' gestopt. Gistermorgen om 9 uur had ik niet het idee dat die snel zou stoppen, maar daarna nog een paar druppeltjes met afvegen en vanaf 14.00 uur NIETS meer. Dit was echt geen menstruatie. Maar ja, de test wordt ook echt niet donkerder.... Nog 24 uur onzekerheid... En ohhhhh wat ben ik vandaag uit m'n humeur zeg. Vrijdag was ik er redelijk laconiek onder, gister sloeg de onzekerheid toe en vandaag wil ik het liefst de hele dag slapen met een dekbed over mijn hoofd. Ik wil niemand zien en niet praten.. M'n man is zwaar de pineut vandaag (komt ook omdat hij morgen niet mee kan..... )

Geplaatst

Oh Fleur, wat vreselijk spannend is dit zeg! Ik hoop echt vreselijk op goed nieuws voor je! Duik lekker in bed, zoek een stapel romcom's uit en zing die dag uit. Het is vreselijk, ik weet het, maar je moet wachten en duimen. Ik duim met je mee. Je bent hoe dan ook zwanger, alleen nu moet die kleine nog blijven zitten! Houd je taai en laat morgen alsjeblieft wat weten. Ik duim voor je!

Geplaatst

Spannend fleur!

Ik zelf heb de hoop op zwangerschap deze ronde opgegeven. gisteren een test gehaald en helaas negatief. niet eens een heel licht streepje. morgen staat de afspraak om bloed te prikken in het ziekethuis. dan een maand wachten voordat we aan de volgende ronde kunnen beginnen. bah, ken wel janken...

Geplaatst

Blue-fairy, wat naar zeg! Het is zo'n enorme teleurstelling...

Glitter, hoeveel dagen na tp is het? Is er echt geen hoop meer?

Hier dikke vette tranen. Het is/wordt een vroege miskraam. En dat hadden we wel verwacht, maar de klap komt toch ineens wel hard aan. Ik was dus ein-de-lijk zwanger... Volgende week weer een afspraak voor een fm, we willen graag meteen door met de laatste cryo (daarna nog 1 icsi te gaan)

Geplaatst

Echt balen Fleur! Veel sterkte.

Ja ik had de 5e de inseminatie gehad. Dus zou t kunnen zijn dat ik te vroeg heb getest maar mn gevoel zit ook niet meer mee. morgen horen we de uitslag van t bloed.

Geplaatst

Hier dikke vette tranen. Het is/wordt een vroege miskraam. En dat hadden we wel verwacht, maar de klap komt toch ineens wel hard aan. Ik was dus ein-de-lijk zwanger... Volgende week weer een afspraak voor een fm, we willen graag meteen door met de laatste cryo (daarna nog 1 icsi te gaan)

Heel veel sterkte Fleur!!

Geplaatst

Fleur, dat is verdrietig!! Sterkte de komende tijd! Ga je in mei door met de cryo?

..

Geplaatst

Gliter@ heel veel sterkte!!

Dag meiden,

ik heb deze topic maar ff opgezocht.... Hier dag 12 en helaas weer een negatieve test. Mijn hoop is weg. A.s. Dinsdag moet ik bloed prikken. Aangezien ik zelf in het ziekenhuis werk kan ik "stiekem" mijn eigen lab volgen. Kan iemand kort zeggen wat de hcgwaarde moet zijn bij een zwangerschap op dag 14.

Liefs cochanel

Geplaatst

Halo dames,

vandaag een test gedaan. 14 dagen na pregnul 10.000 ie. De test was positief...wat denken jullie, zou de pregnyl nog aantoonbaar kunnen zijn op de test?

Lfs Colle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden