Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemiddag......

Ik heb vandaag op wachtdag 9 :zwanger: getest....

Gisteren was hij negatief en vanmiddag dus positief....:clap2:

Ben zo happy.....

Woensdag test ik nog een keer met de clear bleu....

@colle......Proficiat!!!!!!!!

Liefs Linda

Geplaatst

Cochanel, volgens mij houden ze aan dat zo ongeveer boven de 100 oké is. Maar als het negatief is, dan is het vaak 5 ofzo. Als je urinetest negatief is, dan is de kans op een positieve bloedtest ook niet heel groot.

Colle, gefeliciteerd! 14 dagen na Pregnyl 10000 is niet meer van de Pregnyl!

Linda, ook jij gefeliciteerd!

Geplaatst

Op WD 11 was mijn hcg waarde 175. Geloof ook dat het niet veel lager moet zijn voor een gezonde zwangerschap.

Colle, aan je testen te zien ben je zwanger. Ik heb namelijk net zo'n streepje op WD2 van de Pregnyl, dus in jouw geval is het streepje onmogelijk van de pregnyl.

Gefeliciteerd!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5226[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5227[/ATTACH] Dit zijn de testen van vanmorgen.

Iets in mij houd mij tegen blij te zijn. Oh wat heb ik mezelf toch aangedaan....zo bang dat dit toch niks blijkt te zijn.

Ik lees de felicitaties maar kan het niet geloven..het geeft een glimlach op mijn gezicht maar ik word tegelijkertijd dan weer super onzeker en bang.

Onze laatste poging...mag onze zoon alsjeblieft grote broer gaan worden...PLEASE!!

Alsjeblieft laat mij morgen wakker worden, kotsmisselijk. Ik wil iets voelen, bevestiging :(

Mijn inlegkruisje is af en toe niet meer zo helder en lijkt wat beige achtig. Het begin van een ongi???

Pfff nog 2 dagen volhouden en dan please in dikker 2e streepje.

Lfs Colle

Geplaatst

Colle, de test zien er mooi uit hoor voor WD 9. De KV 2x5 wordt tegenwoordig minder snel donker dan 'vroeger'. Garanties heb je natuurlijk niet, maar het ziet er gewoon goed uit.

Geplaatst
Op WD 11 was mijn hcg waarde 175. Geloof ook dat het niet veel lager moet zijn voor een gezonde zwangerschap.

Colle, aan je testen te zien ben je zwanger. Ik heb namelijk net zo'n streepje op WD2 van de Pregnyl, dus in jouw geval is het streepje onmogelijk van de pregnyl.

Gefeliciteerd!!

Ik had op WD 13 220 en dat vonden ze keurig (de vorige keren WD 14 rond de 370, eentje ging mis, eentje is mijn zoontje). Er was toen ook iemand met iets van 800 en ik meteen helemaal in de stress. Het wisselt gewoon... Mijn test werd op WD 5 al donkerder en op WD 13 220, het kan meer zijn het kan minder zijn, maar als je niet zwanger bent is het 5 of iets dergelijks, dus het bloed is meestal echt wel duidelijk.

Geplaatst

hoi dames ik heb een vraagje ik heb een cryo terug plaatsing in eigen cyclus gehad ik zit nu op wd 8 en heb totaal geen hormonen gebruikt. nu ook geen verschijnselen. wanneer kan ik op ze vroegst testen wie o wie heeft er ervaring mee. wil zo graag uit die onzekerheid!! liefs mandy

Geplaatst

Hi Mandy, ik had op WD 6 positief bij een cryo. Melis heeft net ook op WD 6 - uit mijn hoofd - positief getest. WD 5 is vroeg (hoewel de test bij mijn de laatste keer wel al wat deed op die dag), maar vanaf WD 6 kan je wel een testje wagen. Op WD 8 kan je zeker een testje wagen. Als de test negatief is, dan kan het dat hij nog positief wordt, maar je zal niet de eerste zijn die op WD 8 al ruim positief test. Dat is ook niet raar, want afhankelijk van hoe oud je cryo was (3, 4 of 5 dagen) is het dan al dag 11, 12 of 13 DPO (Days past ovulation). Algemeen wordt aangenomen dat je vanaf ongeveer 10 DPO positief kan testen (ik weet uit ervaring dat het zelfs eerder kan). Succes! Laat je wat weten? Liefs, Floor

Geplaatst

Floor, you're right ;-))

Mandy, ik heb deze cyclus ook een cryo tp gehad in eigen cyclus. Ik heb op WD 6 (dag van tp niet meegerekend) positief getest, heel licht streepje. WD 7 knalde de streep er af.

Je kan, zoals Floor al zei, prima testen op deze termijn!

Geplaatst
Hi Mandy, ik had op WD 6 positief bij een cryo. Melis heeft net ook op WD 6 - uit mijn hoofd - positief getest. WD 5 is vroeg (hoewel de test bij mijn de laatste keer wel al wat deed op die dag), maar vanaf WD 6 kan je wel een testje wagen. Op WD 8 kan je zeker een testje wagen. Als de test negatief is, dan kan het dat hij nog positief wordt, maar je zal niet de eerste zijn die op WD 8 al ruim positief test. Dat is ook niet raar, want afhankelijk van hoe oud je cryo was (3, 4 of 5 dagen) is het dan al dag 11, 12 of 13 DPO (Days past ovulation). Algemeen wordt aangenomen dat je vanaf ongeveer 10 DPO positief kan testen (ik weet uit ervaring dat het zelfs eerder kan). Succes! Laat je wat weten? Liefs, Floor
de cryo was 4 dagen bij terug plaatsing. vanmorgen kv test gedaan maar bleef hartstikke wit.. ik probeer nu gewoon te wachten tot zondag zolang er geen bloed is is er hoop!! wel vaag want heb normaal cyclus van 28 dagen. mijn ei was niet op 14 de dag maar op de 17 de dag.. als ik mijn cyclus agenda moet geloven was zondag dag 28 moest ik ongi worden maar nog niks!! snap er echt niks meer van van die berekeningen.. hoe is jou zwangerschap floor?? lekker genieten!!! liefs mandy
Geplaatst

Hi Mandy, hoe is het nu? Nog verandering? Ik hoop het voor je en anders heel veel sterkte gewenst!

Mijn zwangerschap gaat op zich prima, erg moe, maar dat heeft meer met andere omstandigheden te maken. Ik doe maar een beetje rustig aan waar dat kan ;-)

Nou sterkte hè, en ik ben benieuwd of je nog nieuws hebt!

Liefs,

Floor

Geplaatst

Ps. Door je IVF is je cyclus kunstmatig (als je tenminste Progynova en of bollen gebruikt). Progynova houdt in ieder geval je menstruatie tegen en bollen doen dat bij sommige vrouwen ook. Het enige wat je dus kunt doen is rekenen vanaf de datum van bevruchting. Dan is het als ik me niet vergis vandaag 4 + 10 = 14 dagen na bevruchting en dat is wanneer vrouwen normaal een zwangerschapstest kunnen doen, omdat ze niet ongesteld worden.

Geplaatst

gelukkig gaat het goed met je!! nee hier nog geen bloed. nee ik gebruik geen spuiten en ook geen bollen helemaal niks.. dan moet het toch natuurlijk zijn??!! ach ik wacht af . ik ga er vanuit dat mis is. na de vorige keer vroege miskraam word je gewoon steeds harder heb wel al twee dagen last van me buik net onder me navel heel vaag! ik hou je op de hoogte!!liefs

Geplaatst
Ps. Door je IVF is je cyclus kunstmatig (als je tenminste Progynova en of bollen gebruikt). Progynova houdt in ieder geval je menstruatie tegen en bollen doen dat bij sommige vrouwen ook. Het enige wat je dus kunt doen is rekenen vanaf de datum van bevruchting. Dan is het als ik me niet vergis vandaag 4 + 10 = 14 dagen na bevruchting en dat is wanneer vrouwen normaal een zwangerschapstest kunnen doen, omdat ze niet ongesteld worden.

Aaargh!! 14 dagen na bevruchting (eisprong) pas?! Dat ga ik niet trekken.... Ik begin morgen (dag 9) met testen... Tja, ben nog steeds een vroegtester...

Mandy, oei wat spannend voor jullie! Ik werd na de cryo tp al na 6 dagen ongesteld dus er is nog hoop!

Gast lindaah
Geplaatst
gelukkig gaat het goed met je!! nee hier nog geen bloed. nee ik gebruik geen spuiten en ook geen bollen helemaal niks.. dan moet het toch natuurlijk zijn??!! ach ik wacht af . ik ga er vanuit dat mis is. na de vorige keer vroege miskraam word je gewoon steeds harder heb wel al twee dagen last van me buik net onder me navel heel vaag! ik hou je op de hoogte!!liefs

Wil je geen valse hoop geven.....maar.....dat bij mn navel dat had ik ook en rechtsonderin mijn buik.....ik heb op wachtdag 9 na terugplaatsing Emmy :zwanger: getest.

hou moed...

liefs

Geplaatst

Pffff, a.s. Donderdag is het precies 4 weken geleden dat mijn miskraam begon dus zou ik a.s. donderdag mijn nod hebben... Vandaag getest met kv2x5 en ik zag een heeel vaag lijntje.... Aaaargh, dat vroegtesten ook...!

...

Geplaatst

Eisprong was waarschijnlijk 24 of 25 april. Ik weet t niet zeker omdat t de eerste keer was dat ik voelde dat ik een eisprong had... Geen ovulatietest omdat ik eigenlijk niet 'normaal' zwanger kan worden en daar dus ook zeker geen rekening mee hield :laugh:

Die vrijdag zelfs de ferti-afdeling gebeld omdat ik van die vage 'klachtjes' had en wilde weten wat t kon zijn. De verpleeg gaf me toen aan dat t nog wel eens de eisprong geweest kon zijn...

En nu is t dus afwachten.... Zou een bak zijn zeg, als ik nu ineens 'zomaar' zwanger ben...

...

Geplaatst

dames sorry was heel druk met werk maar helaas woensdag al ongesteld geworden geen test meer gedaan want ik geloofde er toch niet meer in. as zondag weer echo door voor cryo nr 2. 3de terug plaatsing afwachten!!

Geplaatst

Hai meiden, daar ben ik ook weer...................

Aangezien ik altijd vroeg test, heb ik me nu ook niet kunnen inhouden..

Op maandag 29 april een tp gehad van een 5 cellig wuppie. Op woensdag 1 mei pregnyl 5000 gespoten.

Bij de vorige tp (tp 7) heb ik een vmk gehad. Toen had ik op 6,5 dagen na pregnyl getest. Toen was er een licht streepje zichtbaar, de dagen daarna werd dat wat lichter en na 2 dagen weer donkerder. Uiteindelijk begon ik een dag later te vloeien.

Nu ben ik ook op 6,5 dagen na pregnyl begonnen met testen (gisteravond dus) Test was vergelijkbaar, vanmorgen lichter. Stom stom stom, want we weten nu dus nog niks. EN het enige wat we kunnen doen is: AFWACHTEN (ik haat afwachten!)

Maar owwwww wat wil ik graag positieve ervaringsverhalen lezen! EN 'advies', wat zouden jullie doen: dit was tp 8 (van in totaal 3 icsi's) Met alleen de vorige maand een positieve test (nooit eerder) Tp 7 en 8 hebben we gedaan met pregnyl. Voor de rest: zie mijn handtekening, we hebben echt al alles uit de kast getrokken....

Bij ons ligt het aan de zaadkwaliteit. Ik heb een zeer regelmatige cyclus en geen klachten. Om die reden ben ik nooit onderzocht. We hebben relatief veel bevruchtingen (ten opzichte van de eicel opbrengst) en ook delen de embryo's altijd mooi door.

Vanmorgen heb ik gebeld voor verder onderzoek/pipelle...

Wat kunnen we verder nog doen??

Geplaatst

Hier vandaag op mijn nod negatief getest.... T was ook te mooi om waar te zijn..'zomaar' zwanger worden..

Nu op naar t juni wachtbankje voor onze cryo.

...

Geplaatst

Hai Misa,

wat was het mooi geweest idd.. Helemaal na de teleurstelling van de vorige maand!

Hier ziet het er ook niet best uit: gisteravond een licht, maar mooi streepje (en duidelijker als gistermorgen!) En vanmorgen veel lichter. Ik snap het niet meer. Mijn cyclus is 27/28 dagen. Vandaag is dag 27. Geen buikpijn.. Gespannen pijnlijke borsten..

Ik word het wachten zó zat.

Ik trek me op aan het verhaal van Henne. Haar weg was ook zo ontzettend lang!

Nu eerst aan het eind van de maand de pipelle, en dan rond 7/8 juni weer beginnen: icsi-4 (tp 9)

Als je er voor staat lijken de weken weer zó lang, als je terugkijkt gaat het best snel.....

Geplaatst

Fleur, wacht t nog even af. Ik lees vaak dat het hcg nog schommelt in t begin. Gewoon over een paar dagen weer even testen. En dezelfde test soort test gebruiken, bijv de kv 2x5.

....

Geplaatst

Hi dames, volgens mij 'schommelt' het hcg echt niet hoor, het stijgt gewoon, of niet en het is dus goed of niet. De testuitslag kan wel wisselen naarmate je meer of minder drinkt. Dus als je erg veel hebt gedronken kan de test lichter zijn.

Fleur, bij mij waren de KV 2x5 altijd 's avonds donkerder dan 's morgens... Vraag me niet waarom, want meestal is het omgekeerd, maar ik drink 's avonds vrij veel, dus dat zou het kunnen zijn. Lees maar eens terug in 'wanneer is Ovitrelle weg?'. Dus dat zou wel een verklaring kunnen zijn. Ik hoop dat je testje morgen wat donkerder is! Sterkte!!! Laat ie wat weten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden