Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh, wat spannend Lucia... Het klinkt als innesteling, zeker als het zo snel weer is gestopt, maar houd het even in de gaten... De stijging van 1-2 naar 2-3 is echt hoopvol op deze termijn, want er moet wel al wat hcg zijn voor 2-3. Als het bloeden stopt en hij staat over een dag of twee nog steeds op 2-3, dan kan je volgens mij wel rustig zijn (of dat lukt is natuurlijk een ander verhaal, zeker gezien je handtekening...) Je kan ook een paar dagen een KV 2x5 doen en zien of die donkerder wordt. Dan heb je ook zekerheid/duidelijkheid. Ik ben erg benieuwd en duimt dat je kleintje lekker blijft zitten! Houd je ons op de hoogte?

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè Floortje, geen spoor meer van een bloeding :-). Nu terug in nl en vandaag weer een cb digitale test gekocht. 1,5 uur na naar de wc te zijn geweest getest en weer 2-3 weken. Dat geeft vertrouwen toch? Maar het blijft spannend. Eerst de 8 weken echo en denk dat ik ga kijken of ik in het buitenland bloedonderzoek kan laten doen op chromosomenafwijking. Doen ze hier nog niet en durf een vlokkentest niet echt aan.

Geplaatst

Wat goed! Dat geeft zeker hoop! Ik heb alles over onderzoek naar trisomie 13, 18 en 21 uitgezocht, dus als je nog info zoekt, stuur dan vooral even een PB ;-) In Duitsland kan het in ieder geval via lifecodexx.com. Gefeliciteerd!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi dames

Ik zit vandaag op wd 10 van een cryo.. vanmorgen een test gedaan zag ik dit is dit nu een streep og niet..

Pff twijfel....

[ATTACH=CONFIG]5307[/ATTACH]

Ik hoop dat jullie me kunnen geruststellen

Wil morgen cb test doen is dat handig denken jullie??

Liefs

Geplaatst

Mandy: dat is echt een streep hoor meid! Donkerder dan ik had op wachtdag 10 van een cryo (beide keren). Maar die onzekerheid... pfff..... hier is er een hele stapel testen doorgegaan ;) . Morgen testen met cb moet kunnen (dat is normaal gesproken je nod als het een 3 daags cryootje was).

Geplaatst
Mandy: dat is echt een streep hoor meid! Donkerder dan ik had op wachtdag 10 van een cryo (beide keren). Maar die onzekerheid... pfff..... hier is er een hele stapel testen doorgegaan ;) . Morgen testen met cb moet kunnen (dat is normaal gesproken je nod als het een 3 daags cryootje was).
Ik heb vandaag al cb gedaan.. en stond zwanger!!Nu nod dag was vandaag..Echt onwerkelijk!!!Liefs
Geplaatst
Hai Mylo,

normaliter tel je als eerste dag van je zwangerschap de eerste dag van je menstruatie, maar omdat dat vaak anders loopt met ivf kun je beter 14 dagen terugtellen op de punctiedatum, dan kom je op dag 1. Weliswaar kan het zijn dat de uitgerekende datum bijgesteld wordt bij de echo maar goed, dat zie je dan wel weer.

veel succes!

bedankt voor de informatie. Nu weet ik abot tellen van de dagen.

Geplaatst

Ik heb op wachtdag 12 na tp en 5 dagen na de laatste pregnyl een positieve test! Het ziekenhuis zegt dat ik oorizhctig blij mag zijn. Wat denken jullie????

Pffff wat spannend dit....

Geplaatst

De halfwaardetijd van Pregnyl is 33 uur. Hoeveel had je gespoten?

5 dagen is wel kort geleden, zou nog wel van de Pregnyl kunnen zijn denk ik. Over paar dagen nog een testje doen om te zien of het donkerder wordt.

Spannend, succes!

Geplaatst

Ik denk dat je 1500 hebt gespoten? Maar dan is het nog wel erg vroeg hoor... (ik test ook altijd veeeeeeel te vroeg, dus het is absoluut geen verwijt!!!) Heb je er in het zh ook bij gezegd dat je pregnyl hebt gespoten 5 dagen geleden? (is namelijk niet standaard protocol)

Wat Tempje zegt, zeg ik ook: het is erg vroeg, dus over een paar dagen nog maar een test doen. Want als je de halfwaardetijd van 33 uur rekent dan kom je nu op een positieve test uit van de pregnyl. Als je nu blijft testen en hij wordt lichter dan weet je dat het de pregnyl was, wordt ie donkerder dan weet je ook genoeg! Ik duim iig heel hard dat ie steeds donkerder wordt!!

Geplaatst

Deze vroegtester *slaat zichzelf nogmaals voor de kop* heeft gister op wachtdag 5 na tp (morula, dag 4) getest. Niet eens met ochtendurine! Zo negatief als wat natuurlijk! Ik weet niet wat me bezielde..... Probeer nu geduldig te wachten tot zondag (2 dagen voor NOD, 7 dagen voor officiële testdatum) Heb ook geen testen meer in huis.

(heb alleen pregnyl 5000 gespoten 35 uur voor de pu)

Geplaatst

Nou ik had op wd 6 positief hoor, met een morula van 3 dagen oud, dus ik vind het helemaal niet stom!!! ;-) Ik hoorde van Beanie dat je Pipelle hebt gedaan en zie het nu ook in je handtekening! De score is tot nu toe 3 van de 4 zwanger, dus ik duim voor je! Houd je ons op de hoogte? X

Geplaatst

P.s. in 'Wanneer is Ovitrelle weg' kan je lezen dat de KV 2x5 test het (bij mij) beter doet na de grote ochtendplas die je de hele nacht hebt liggen ophouden. Op een of andere manier was het bij mij na te lozen van die plas en een kopje koffie een stuk geconcentreerder. Ochtendurine is die niet per se nodig.

Geplaatst
De halfwaardetijd van Pregnyl is 33 uur. Hoeveel had je gespoten?

5 dagen is wel kort geleden, zou nog wel van de Pregnyl kunnen zijn denk ik. Over paar dagen nog een testje doen om te zien of het donkerder wordt.

Spannend, succes!

Van die halfwaardetijd klopt volgens mijn niet helemaal, dan zou het ook veel langer duren dan de gemiddelde ervaringen hier. Pregnyl 10000 is gemiddeld na 10 dagen weg, voor gevoelige tests wordt tot max 12 dagen aangehouden. Ik heb er contact over gehad met de fabrikant.

Danielle, je moet even nagaan hoeveel Pregnyl je verder hebt gesproken, maar als het cumuleert is het best lastig om uit te rekenen wanneer het precies weg is. Bovendien scheelt het ook per vrouw. Alleen 'meten is weten!'

Ik denk ook dat je voorzichtig blij mag zijn, maar raad je aan in de loop van de dag, of morgen gewoon nog een testje te doen. Je ziet ze heel snel donkerder worden als je zwanger bent en ze worden echt snel lichter als je niet zwanger bent. Dus de komende 24 uur wordt het wel duidelijk voor je hoor! De KV 2x5 is goed en goedkoop, dus je kan er makkelijk een paar inslaan. Je kan ook even een CB digitala met indicator doen. Als die al 2-3 aangeeft, dan weet je dat je hcg vrij hoog is en dat het echt niet meer van de Pregnyl kan zijn...

Spannend, ik duim voor je!

Geplaatst

Bedankt voor het meedenken!!

Ik ben vrees ik veeeel ste vroege gezien de hoeveelheden pregnyl die ik heb gespoten: 19-06 10.000 en op 21-06 (de punctie), 24-06, 27-06 en 30-06 5000 eenheden. Vind het alleen zo raar dat het ziekenhuis zegt dat ik voorzichtig blij mag zijn...

Vandaag is wel hetzelfde streepje te zien op de test als 3 dagen geleden!!

Lees ik dat jullie goede ervaringen hebben met Pipelle???

Geplaatst

Danielle hoe is het nu? Ik ben erg benieuwd!! Ik heb inderdaad goede ervaringen met Pipelle. Er zijn nu van het forum drie van de vier vrouwen zwanger die Pipelle hebben gedaan. Er is hier op het forum ook wel wat meer info over te vinden, maar laat het vooral weten als ie meer wilt weten (hoewel, dat hoeft natuurlijk niet, want je bent gewoon zwanger!)

Geplaatst

Hai Floor en Daniëlle,

Ik heb vandaag ook weer getest, 12 dagen na pu, 8 dagen na tp. Negatief. Weer.

Dan zou de pipelle-score hier op het forum uitkomen op 3 van de 5. Helaas...

Voor mijn gevoel was deze poging wel heel positief. Het resultaat dus niet. :(

Toch denk ik dat ik voor de volgende cryo-tp weer een pipelle laat doen in hetzelfde zh. Eerst van de week maar eens overleggen met een gyn. daar. Want is het effect van een pipelle ook na 2 maanden nog optimaal, of moet je het dan opnieuw doen??

En we denken ook over een laparoscopie. Heb te veel hydrosalpinx-verhalen gelezen inmiddels. Lijkt alles perfect, wordt gewoon keer op keer je embryo weggespoeld. Tja, daar kan geen pipelle, blastocyst of intralipid-infuus tegenop toch?! (zou wel een beetje zuur zijn als we daar na 9 tp's achterkomen, maar aan de andere kant: het zou wel inhouden dat we nog hoop mogen hebben voor onze 2 wintersporters)

Ben benieuwd Daniëlle!! Het feit dat het ziekenhuis tegen jou zegt dat je voorzichtig blij mag zijn, komt misschien omdat pregnyl niet standaard is na een tp. Als jij dan toevallig een (nog niet zo ingewerkte) verpleegkundige aan de lijn krijgt die daar niet vanuit gaat... tja, dan krijg je maar zo de verkeerde woorden te horen natuurlijk! Hoop voor jou dat het gewoon hartstikke raak is!!!

Geplaatst

Hoi Fleur,

ik lees net je verhaal, kun je mij vertellen wat het verschil is tussen een hysteroscopie en laparoscopie?

Geplaatst

Hoi allemaal. wat is wachten vreselijk. wanneer is wachtdag 1 ???dag van tp of dag erna. en we hebben een tp van een blastocyst. kunnen we dan al eerder testen?????veel succes allemaal

Geplaatst

@Bianc, jullie zijn nu met de zesde tp bezig? Spannend he, na zoveel teleurstellingen! 9 juli schiet al op... uhhh.. dat is morgen al! Kun je de spanning nog een beetje de baas? En heb je het gevoel dat het raak is??

Een laparoscopie is een kijkoperatie, onder narcose. Ze kunnen dan ook je eileiders en eierstokken en overige organen bekijken. Bij een hysteroscopie kun je alleen de binnenkant van de baarmoeder zien en de ingang van je eileiders. Problemen zoals afsluitingen van je eileider(s) kun je daar niet mee opsporen. Dat doen ze bij een laparoscopie, ze spuiten dan blauwe vloeistof in je baarmoeder en die moet via de eileiders in de buikholte lopen, als dat niet gebeurt dan zit ie dus dicht. En als ie dicht zit kan er vocht in de eileider zitten wat in de bm loopt..... Na 9 mislukte tp's (vandaag weer negatief getest) willen we niet meer 'gokken' op de 2 cryo's die we nog hebben. We willen bepaalde dingen uitsluiten... Ik ga zo naar het zh bellen voor een afspraak om te overleggen met de gyn. Niet dat ik op een operatie zit te wachten, integendeel! Maar ik ga er nu toch zelf op aan sturen. Spannend weer.

@Demi, dag 1 is de dag na tp. Ik test altijd (veel te) vroeg, maar ik hou er wel altijd rekening mee of het een tp was op dag 2 of op dag 5. Blastocyst nestelt over het algemeen iets eerder in natuurlijk. Meestal testte ik bij een blastocyst na een dag of 7. Sterkte met wachten!!

Geplaatst

Hi Fleur,

bedankt voor je snelle reactie.

wat balen dat je weer negatief hebt getest. Ik ben bang dat het bij ons morgen ook geen goed nieuws wordt.

ik heb nu ook mijn 9e tp gehad. Nog geen 1 ingenesteld. Heel frustrerend, omdat de arts elke keer maar blijft herhalen, dit is echt een cryo/embryo van hele goede kwaliteit. Ook allemaal op dag 5 ontdooit en dag 6 tp.

Ik ben benieuwd of jullie dokter nog wat onderzoeken wil uitvoeren en dat daar wat uitkomt, waardoor je weer een beetje hoop krijgt. Sterkte met de teleurstelling van afgelopen tp.

Geplaatst

@fleur dankje fleur voor je antwoord!! pfff nog 14 dagen wachte dus...dit is onze 2 tp in de 5e poging..de laatste was ruim een jaar geleden. ik merk hoe je geleefd wordt in de tijd van stimuleren en tp.. en merk dus ook hoeveel ik alweer vergeten ben...ik heb niet van iedereen alle verhalen gelezen maar jeetje wat heb jij al allemaal meegemaakt..

@bianc 10 jaar geleden (pffff ben ik al zo oud ;) was ik zwanger van mijn dochter. in de 3e maand was het raak "gewoon" op de natuurlijke manier. 1ste 2 maanden van alles gevoeld van steekjes krampjes enz enz de 3e maand voelde ik niks en was ik zwanger...heel veel succces morgen of vandaag als je al eerder test...

Geplaatst

Ow joh... ook je negende al.. Slopend! En je voelt het zelf vaak al aan he? Al moet ik zeggen dat het deze keer anders voelde... *zucht* En dan krijg je dus hoop.

Wij krijgen continu te horen dat het embryo het moet doen. Ja. En dat het gooien met een dobbelsteen is. Dat het gewoon pech is. Zodoende lopen we nu bij een ander zh voor de onderzoeken. (Amstelveen) Daar hebben ze ook de pipelle gedaan. Want daar zijn al goede resultaten mee behaald. Het is een zh waar ze zelf geen ivf of icsi doen. Maar ze werken (en denken!!) wel heel erg mee. Onze kliniek doet geen onderzoek. Als ik nu een evaluatie vraag dan weet ik alweer wat ik te horen krijg: elke poging is een nieuwe kans, het staat los van eerdere resultaten.

Nu is er bij mij een kleine 2 weken geleden een stollingsafwijking gevonden. Het zou maar zo kunnen zijn dat dat het probleem was. Maar daar wil ik niet op gokken. Ik ben op dit forum laatst een oud-schrijfster tegen gekomen van wie het verhaal erg aangreep. En zij had dus een ontstoken eileider. Nooit iets van gemerkt. Maar wel funest bij elke tp.

Dat verhaal spookt steeds door mijn hoofd.. En ik ga er niet vanuit dat mijn eileiders ontstoken of verkleefd zijn hoor. Maar afgesloten en gevuld met vocht? Ik heb na punctie 2 en punctie 4 vermoedelijk een draaiende eierstok gehad. Niet onderzocht. Maar wel 2 keer zo'n gigantische pijn-aanval gehad, vanuit het niets (2 en 3 dagen na de pu) Alleen morfine helpt op zo'n moment... Stel dat die draaiende eierstok (ofzo) toch schade aan heeft gericht?

Tussen de regels door lees je waarschijnlijk al wel dat het me niet los laat...

Ik ga heel hard voor je duimen Bianc!! Misschien toch wel heel goed nieuws morgen. Mag je zelf testen of moet je bloedprikken??

Geplaatst

@demidepemi dankjewel.. Het blijft spannend, ookal weet je eigenlijk dat het toch niks is geworden.

@fleur gelukkig dat ze wel meedenken en mee willen werken bij jou in het ziekenhuis. Ik heb zelf na mijn 1e punctie ook een verdraaide eierstok gehad. Ik had toen 35 eitjes die ze aangeprikt hadden en heel erg last van mijn buik. Om de dag een echo gehad en ze vertelde me dat het extra veel pijn deed, omdat ze beide aan 1 kant zaten. Ik heb afgelopen april een hysteroscopie gehad en daar zag alles er goed uit, gelukkig..

Hebben ze bij de afgelopen tp al wat aan je stollingsafwijking gedaan of gaan ze er überhaupt wat mee doen, medicatie?

Ik loop zelf in Gent, en de dokter heeft in april bij mij ook op van alles geprikt, gelukkig kwam daar niks uit, maar ik weet dat ze het ook over de stolling heeft gehad, dat ze daar medicijnen voor gebruiken, als daar wat mee zou zijn.

ik heb nu wel een voorschrift voor bloedberdunners gekregen.

morgen ga ik bloedprikken in het zh hier, dus eind van de middag de uitslag.. Spannend..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden