Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oké klinkt gek misschien, maar zot nu op dag 4 van tp en merk allemaal klachtjes, die ik herinner van vorige zwangerschap. Welke wachtdagen is dit en zou het nut hebben om te testen? Ik heb 5000 pregnyl gespoten op 17-7 en tp was op 23-7

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het ZOU nog Pregnyl KUNNEN zijn, maar het hoeft niet. Het is nu 11 dagen geleden en over t algemeen is 5000 eh na 10 dagen uit je lijf ( dus zeker uit je urine). Ik hoop het voor je, er zit niets anders op om morgen of overmorgen nog een test te doen. En heeel vaag vind ik het streepje niet, dus het zou zomaar kunnen.

Geplaatst

O Jose, zou het echt? Het zou zo een cadeautje zijn. We zijn al gezegend, toch is dit ook heel speciaal. Wat is een goed moment om te hertesten? Dit was van gisteravond met avondurine, wel veel cafeïne vrije koffie gedronken. Als 23-7 de tp was en 17-7 de pregnyl, op welke wachtdagen zit ik dan nu? Is dit wachtdag 11 of wachtdag 5? Ik lees trouwens veel hogere doseringen pregnyl hier, hoe zit dat dan?

Geplaatst

Wachtdagen worden inderdaad vanaf de tp berekend, dus je zou nu op wd 5 zitten.

pregnyl halveert iedere 24-48 uur. Over het algemeen is Pregnyl 5000 eh wel na 10 dagen uit je bloed. Maar het is een gemiddelde, weet niet hoe dit bij jou zit.

Ik zou morgen nog eens testen en dan met ochtendurine, zelfde test. Als de streep duidelijker is, dan is het duidelijk, dan ben je zwanger. Is hij lichter of verdwenen, dan is het de Pregnyl geweest.

pffff slopend he? Weet er alles van ;)

Geplaatst

Ik zou wel willen testen, maar manlief kwam er net achter nadat ik de test naar een vriendin had geappt. Hij is antitesten en nu zo kwaad, dat ik het de aankomende dagen echt niet nog eens durf te proberen. Aaaargh ik word gek van die spanning. Wanneer zijn die twee weken nou eens om, zucht

Geplaatst

Neehhhhh hij was zo boos en vanochtend weer. Brrrrr.

Ik heb wel de standaard klachtjes zoals gevoelige tepels☺en vergeetachtig en lui hahaha vooral dat lui. Wil de hele tijd op de bank hangen en viel me lamlendig.

Geplaatst

Blegh ik voel me nu al misselijk. Sinds d'r cafeïne vrije cappuccino vanavond. Heb het idee of er iemand in mijn buik aan het doen is of ik een springkussen ben. Kan natuurlijk helemaal nog niet, maar toch....

• 2 weken later...
Geplaatst

Hi dames! Mag ik jullie om advies vragen? Ik heb vanmorgen getest op wd 8 na cryo tp (blastocyst). Test bleef wit (paar minuten gewacht). Maar toen ik 10 minuten later weer keek, zag ik wel streepje. Is dit een indroog-streepje, of kan het toch..? Ik heb nog nooit positief getest, weet dus niet of de streep normaal gesproken meteen zichtbaar is? Lees wel in de bijsluiter dat je na 5 minuten niet meer moet kijken.. Het was trouwens een kruidvat 2 voor 5. Thanks!

Geplaatst

Hoi Kimky, alles wat je binnen de 15 min. afleest is geldig, dus een streepje is weldegelijk een detectie van HCG!!

Dat hij heel dun is kan kloppen omdat je op wd 8 nog erg vroeg bent en dus nog weinig HGC zou hebben....

nu over 2 dagen weer testen en kijken of het streepje dikker wordt! Het voorzichtige begin is er.....

Geplaatst

Hi Kimky!

Een streep is een streep. KV tests staan erom bekend dat ze vroeg HCG meten, maar in het hele begin blijft de streep erg licht. Doe anders overmorgen een nieuwe test!

Succes!

Geplaatst

Ohh, wat erg! Ik krijg er helemaal kippenvel van!! Zou het echt???? Durf het niet te geloven... Vind een indroogstreepje logischer, helemaal omdat de eerste 2 minuten dat ik keek er duidelijk niets te zien was (zelfs ondersteboven in het licht niet..). Maar het was inderdaad geen UREN later, maximaal 15 minuten..

Geplaatst

Bij mij duurde het ook altijd even voordat het streepje zichtbaar werd. Deze zwangerschap heb ik de test zelfs 'blanco' weggegooid omdat ik niks zag. Maar later stond er toch echt een streep!

Kan je anders een foto plaatsen? Dan kunnen we met je meekijken!

Geplaatst

Ben nu op mn werk, maar zal kijken of ik er vanavond een foto op kan zetten. Het streepje was echt niet moeilijk te zien, maar verscheen dus wel pas na die 5 minuten die je volgens bijsluiter aan moet houden. Getver, wat is dit zenuwslopend!!!! Zo dichtbij ben ik nog niet geweest...

Geplaatst

Ik heb iets beters dan foto van test vanmorgen! Net weer getest kon echt niet wachten, en........ Positief!!!!!!! Niet super donker, maar niet te missen! Nu hopen dat het zo blijft, maandag pas bloedtest.

Geplaatst

Thanks voor felicitaties! Het moet nog wel ff landen hoor! Al is dat eigenlijk heel raar als je er al 4 jaar op wacht.... :drunken_smilie:

Eerst maar eens een mooie score HCG maandag! xx

Geplaatst

Ik heb een vraag aan jullie. Ik mocht maandag officieel testen na terugplaatsing. De clear blue test gaf aan Zwanger en 1-2 weken.

de volgende dag een etos test gedaan en deze was negatief. Iemand ervaring mee. Na 2x ivf en 1x icsi hopen wij ook op een wonder....Help!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden