Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw Pien, testen op dag 7 na cryo tp? Ik mag officiel dus "pas" op dag 12. Benieuwd op ik dat red. Maar eerder werd ik ok al ongi op dag 7/8 dus eerst het weekend maar bloed-loos door!

lfs,

Nienke

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als ik op dag 7 na TP (cryo) en de uitslag is negatief, dan weet ik in ieder geval dat de pregnyl niet meer in mijn bloed zit ;-)

@Sil: ik kan niets vinden over de predictor! Als jij nog wel iets tegenkomt, hier melden he!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik persoonlijk zou niet eerder testen. Ik heb beiede keren getest op de dag dat het mocht. Wij hebben geen bloedonderzoeken in het ziekenhuis. Wij testen op dag 15 na de punctie, dus dat is al 13 dagen na de tp. Ach als je het druk hebt gaat de tijd zo voorbij.

Geplaatst

Hey Pieneke,

We zaten er hier aan te denken, dat mocht ik nu niet ongi worden dan zondag of maandag al te testen... Dat zou dan dag 8 of 9 zijn na cryo tp (de dag van tp is dag 0) van blastocyst en morula (alsof jij dat niet weet ;-)).

Wat denk jij? Wachten, of niet? Anders zou ik tot donderdag moeten wachten. Weet sowieso niet of ik wel durf hoor, eerder testen. En met wat voor test dan.. Was het maar gewoon volgende week donderdag! haha. De voorgaande keren ging het mis op dag 7 na cryo en dag 11 na verse poging. Verschilt dus maar 1 dag ervan uitgaande dat de verse poging op dag 3 is en de cryo op dag 6....

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey Pieneke,

Ik heb er echt over zitten nadenken hoor, weet jij wanneer ik op zijn vroegst +/- zou kunnen testen, ik heb een verse emmie teruggeplaatst gehad wat een blastocyst was. Ik mag 17 okt testen, en als het positief is 19 okt bloed prikken. Ik zit ook aangesloten bij het VU via het Sint Lucas Andreas ZH in amsterdam.

Groetjes Cin

Geplaatst

Hee Cin en Nienke,

Tja... lastig, lastig, lastig! Ik ben het gewend om vroeg te testen en dan dus gewoon elke dag, dat is gewoon mijn manier waar ik goed mee om kan gaan. Ik kan dat natuurlijk niet voor jullie beslissen. Als je vroeg test dan het beste met kruidvat (2 voor 5 euro), die is heel gevoelig. Als je niet met een negatieve uitslag denkt om te kunnen gaan, omdat je wellicht te vroeg bent, moet je het niet aangaan.

Als je vroeg wil testen, maar het toch wel eng vindt, zou ik zeggen wd 10.

X Pieneke

Geplaatst

Ik denk inmiddels weer dat ik "lekker" afwacht, haha. Of tenminste tot 1 dag vantevoren, want dan heb ik mijn gebruikelijke vrije woensdag..

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey hey,

ik denk dat ik wel eerder ga testen maar weet nog niet wanneer, misschien wel de 15e of 16e... heb nog geen idee.

Ben n og rustig aan het nadenken en afwachten natuurlijk, hehe:notworthy:

Groetjes Cin

Geplaatst

Hallo Cin,

Dat kun je echt wel doen, vooral met een blastocyst!! Overigens zeer bijzonder hoor meid dat je 3 dagen na de bevruchting al een blastocyst hebt, volgens mij gebeurt dat bijna nooit, maar dat zullen ze in het ziekenhuis ook wel gezegd hebben tegen je.

Ik heb aanstaande maandag weer cryo TP, als deze niet lukt ga ik weer aan het lucrindepot tegen de darm-endometriose, ik verga inmiddels van de pijn en nog een poging er achteraan ga ik niet trekken met de klachten.

Liefs Pieneke en heel veel succes meid!

Geplaatst

Nienke

Ik hoor het wel wanneer je getest hebt ;-) Leuk trouwens dat jouw man ook een acoount heeft aangemaakt.

X Pieneke

Geplaatst

Oh vreselijk de pijn, ik ben daar nu al zo bang voor, zit al te denken (stel ik ben zwanger, dan na de zwangerschap weer zoveel pijn pfff) Ik hoop echt dat het lukt en RAAK is. Endo zit echt ons leven te bepalen...en dat mag niet!:violent5: we moeten het echt verdrijven d.m.v een mooi kindje daarbinnen. Hoop zo dat we geluk hebben.

Groetjes Cindy

Geplaatst

Cin,

Idd endo is walgelijk! Maar ook het depot vind ik een ramp, ik slaap er echt slecht van! Maar goed de beste remedie is natuurlijk wel een zwangerschap! Zien we daarna wel weer.

Pieneke

Geplaatst

Hoi Cindy en Pieneke,

Pijn van de endometriose lijkt me erg naar voor jullie. Ik kan me niet voorstellen wat voor ellende dat met zich meebrengt.

@ Pien, ja testen.... wanneer durven we het aan, haha. Ik heb nog steeds een positieve instelling maar dit weekend is voor ons denk ik het spannendste. De afgelopen pogingen werd ik omgerekend naar deze cyclus 1 x morgen en 1 x zondag ongi. Maaaaarrrr daarvoor had ik al bloedverlies, nu dus nog helemaal niks. Echt zzzzoooooo spannend!

Misschien durven we het maandag of dinsdag dan. Ik heb me al zo lang afgevraagd of ik sowieso wel zwanger kan worden. Mocht het ooit zover komen, dan zal dat in eerste instantie best onwerkelijk zijn denk ik.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Dames, prima om eerder te testen. Maar ik geef jullie wel even wat meer informatie wat ik op internet heb gevonden (zoek onder hcg-waarde). Het blijkt dus dat dit heel persoonsafhankelijk is. Zoals je ziet kan de ene vrouw bij 14 dagen zwangerschap al op een hcg-waarde van 426 zitten, terwijl de andere vrouw nog maar op de 3 zit.

Dus als je eerder test en de test is negatief ben je misschien wel voor niks teleurgesteld. Daarom houden ziekenhuizen die 12 of 14 dagen aan.

Wat volgens mij ook meetelt is dat veel zwangerschappen in de eerste week mis gaan, dat is de meest cruciale periode. Dus als je vroeg positief test, is er relatief gezien een grotere kans dat je een paar dagen negatief test, dan als je een paar dagen positief test. Daar houden ze denk ik ook rekening mee.

Ikzelf heb ook steeds eerder getest, was altijd negatief. Ik was dan in plaats van stikzenuwachtig al beginnend in paniek, zo van shit weer mislukt. Maar wel in mijn achterhoofd dat ik te vroeg had getest en dat het misschien niks beteken.

Dus hoe dan ook, het blijft een rottijd, die wachtweken. De laatste keer, dat was de 7e terugplaatsing, wist ik niet eens wanneer ik mocht testen. Gewoon vergeten te vragen, en ik wist het ook niet meer precies van de vorige keren. Ik had toen de instelling: zolang ik niet ongesteld word is er nog niks aan de hand. Alleen toen begon ik na een week al lichtjes ongesteld te worden en dat werd elke dag meer. Aangezien mijn menstruatie zo altijd begint wist ik zeker dat het mis ging. Toen heb ik zelf ook getest , 10 dagen na de tp van de cryo. Die was (natuurlijk) negatief. Ik wist het pas echt honderd procent zeker toen de ongesteldheid doorzette, dus met vers bloed.

Nou heel verhaal.

We hebben er uiteindelijk niet veel aan, maar voor iedereen beslist dat het echt niks uitmaakt om eerder te testen: het ligt aan de waarden te zien wel wat genuanceerder.

En als je niet kunt wachten doe je gewoon een test. Als je positief test is het geweldig. Als je negatief test zul je nog een keer moeten testen (tenzijn je ongesteld wordt).

Heel veel sterkte in ieder geval voor iedereen die nog op die akelige wachtbank zit!

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML gerekend vanaf bevruchting

Niet zwanger

21 dagen 0 - 5 - 7 dagen

28 dagen 3 - 426 - 14 dagen

35 dagen 18 - 7.340 - 21 dagen

42 dagen 1.080 - 56.500 - 28 dagen

49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 - 35 - 42 dagen

57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 - 43 - 56 dagen

79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 - 57 - 78 dagen

2de trimester 4.060 - 65.400 - 17 - 24 weken

3de trimester 3.640 - 117.000 - 25 weken - bevalling

Na bevalling

Geplaatst

Hi, ook ik kon niet wachten..., maar durfde ook niet "ons lot te tarten".

Eigenlijk moest ik dus dinsdag de 13e testen, maar vroeg van de week aan mijn man wanneer hij een test wilde doen. Omdat hij ook zondag zei (ik had dit al in gedachten, maar had nog niks gezegd), had ik er een goed gevoel bij (bijgeloof of niet?!).

Dus gister heb ik een dubbele test van Predictor gekocht en vanmorgen getest:

EN WE ZIJN ZWANGER! :bf_new:

Dus voor diegene die nog wachten: heel veel succes!

Geplaatst

Yep, dat zijn wij!

Maar voor jou word t morgen ook een spannende dag... en dan hopen dat jij op het wachtbankje mag gaan plaats nemen. Succes :icon_thumright:

Geplaatst

Joycex Gefeliciteerd!

Ik heb op wachtdag 10 een test gedaan deze was licht positief en elke dag werd de streep duidelijker. Op dag 12 mijn testdag was de streep net zo duidelijk als de controle streep. Ik heb de testen van kruidvat 2 voor 5 euro gebruikt.

Ik heb bij mijn eerste poging de digitale test van clearbleu gebruikt die gaf niet zwanger aan en een gewone test kwam een licht streepje. Dus ik ben geen voorstander van de digitale test we hebben toen zelf clearblue gebeld en die vrouw zei dat dat kan kloppen omdat de digitale test niet heel gevoelig is! Dus ze spreekt hun eigen resultaten tegen dit vond ik wel heel vreemd. Je kunt daarmee al 4 dagen voor je NOD dag testen staan op de bijsluiter en ik testte op mijn NOD dag.

Groetjes

Geplaatst

Hi Marchan,

ik lees net je berichtje; en dan te bedenken dat ik wel met de digitale test van clearblue in mijn handen heb gestaan. Ik twijfelfde en ben daarom voor predictor gegaan. Ook omdat ik bij mijn 1e (natuurlijke) zwangerschap ook een predictor-test heb gebruikt :p:

Tis idd wel heel tegenstrijdig van clearblue, want volgens mij stond op hun doosje dat de test 99% betrouwbaar is vanaf de dag dat je ongesteld moet worden.

Misschien een goed advies voor diegene die moeten testen om deze test niet te gebruiken?

Geplaatst

Ja vond het ook heel vreemd hoor. Want het is natuurlijk een heel stuk duidelijker er staat gewoon zwanger of niet. En die streepjes zijn soms verwarrend. En ik denk dat er een hoop dames zijn die wel tevreden zijn met deze test. Is trouwens die met 3 strips. Niet die ene die aangeeft hoe lang je zwanger bent. Daar heb ik geen ervaring mee. Groetjes

Geplaatst

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 50 - zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 8 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 10 - licht roze streepje.

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje.

GEEN GOEDE ERVARING :

-Delhaize liftest (geeft zowieso verkleuring aan zelfs bij eisprong).

-Praxis (geeft idem verkleuring aan zelfs bij eisprong).

Hee meiden,

Jullie verhaal klopt dan wel met mijn lijstje!

Gr. Pieneke

Geplaatst

Ja idd die vrouw zei iets van 60 hcg.Die test is dus duidelijk niet voor vroeg testers zoals ons. Die zal nuttig zijn als je al 1 of 2 dagen overtijd bent. Goed topic dit voordat iedereen straks bakken met geld uitgeeft aan een test die je niet te vroeg moet doen!

Gast estrhalita
Geplaatst

Misschien een stom vraagje maar wat is een blastocyst?

Geplaatst

Hoi Estrahalita,

Dat is een embryo waarvan de celllen niet meer te tellen zijn. De fase na Morula, dat is een embryo 16 tot 32 cellig. Allebei steengoed dus.

Geen rare vraag trouwens, want mijn vorige tp was een blastocyst en ik had ook geen idee wat dat was.

lfs,

Nienke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden