Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!


Pieneke

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ik ga er vanavond nog maar eentje tegen aan gooien! Zit nu nog op mijn werk en heb een drukke dag achter de rug, nu het einde van de dag nadert, begin ik toch wel weer te stressen.

 

Ik denk ook wel dat ik zwanger ben nu, alleen ben ik zo bang dat het niet goed zit vanwege het bloed.

 

 

 

Pieneke

 

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Pieneke en weet je wat de pest is. ALs de testen zwanger blijven aangeven kan je wel voor een bloedtest gaan, maar een echo kan pas zeggen of er hartactie is rond de 7 weken. Dat vind ikaltijd zo vervelend. Ook al test je positief je blijft onzeker tot de 1ste echo.

 

 

 

Meid ik hoop het echt voor je.

 

 

 

Check je vanavond nog even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

 

 

Superleuk al jullie reacties!

 

Jat.. heel veel succes met testen morgen

 

Meiske74, ga je ook maandag al testen? Of wacht je keurig het bloedonderzoek af?

 

 

 

Zojuist nog een test gedaan, nu de kruidvat lange staaf (blauwe plus) en ook licht positief. Nu maar hopen dat het bloedverlies vlug stopt, het is zo akelig. Ik ga zo met een boek op de bank, wil er niet de hele avond mee bezig proberen te zijn.

 

 

 

6/10 Pregnyl 10.000 eenheden

 

 

 

12/10-wd 0 (TP 12/10)

 

15/10-wd 3 (9 dgn na pregnyl)- KVtest= positief (HCG van pregnyl dus nog in bloed)

 

16/10-wd 4 (10 dgn na pregnyl)- KVtest= licht positief (nog steeds HCG v. pregnyl)

 

17/10-wd 5 (11 dgn na pregnyl)- KVtest= negatief (HCG van pregnyl is weg!)

 

18/10-wd 6 Niet getest

 

19/10-wd 7 Laat in avond- KVtest= licht positief

 

20/10-wd 8 Ochtend- KVtest= licht positief/Avond- KVtest (lange teststaaf)= licht positief

 

 

 

Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zul je nu wel helemaal verdiept in je boek zitten :tongueP:.

 

Hey Pien, ik lees mee hoor, superspannend voor je. Hopelijk wordt het een mooi verjaardagskadootje!

 

 

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Pien. Nogmaals heel leuk om het zo te volgen. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter had ik te pas en te onpas bloedverlies. Ze konden dan wel zeggen ohh heb ik ook gehad en het zegt niets en alle succesverhalen werden breed uitgemeten maar als het jezelf als zwangere overkomt dan ben je absoluut niet blij hoor!!! Zelfs de gyn. zei het zegt alles het zegt niets ha ha. Toen ben ik het ook zo maar gaan benaderen. Fout kan het altijd gaan in welk stadium ook maar......goed kan het ook gaan. Kortom?????'k Blijf je volgen. Welk boek trouwens......Joy1

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Pieneke,

 

 

 

hoe gaat het met je.. indien jij afleiding hebt van je boek ben ik erg benieuwd naar de tiltel haha.

 

jeetje iedere keer als ik even achter de pc duik kijk ik eerst bij jou berichten..

 

Hoe voel je je?

 

Ik weet nog niet of ik maandag een thusitest zal doen (als alles dan nog rustig is)

 

Ik ben zo bang voor een misleidende uitslag vanwege die extra pregnyl.Maandag zal die waarde 1.5 zijn maar ja, voor hetzelfde geldt breekt mijn lichaam het minder snel af???

 

Maar we hebben vandaag een mooie datum bereikt,,we zijn 1 week na de tp.

 

groetjes

 

 

 

meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieneke, heel veel sterkte. Ik kan me echt voorstellen dat je helemaal flipt van dat bloedverlies. Daar zit je zoooooo niet op te wachten! Ik hoop dat je streep nu iedere dag meer streep wordt!

 

 

 

Meiske74, ik had ook pregnyl tot 9 dagen na de TP iedere 3 dagen 2500 IE. Ik heb op internet gelezen dat de halfwaarde tijd van pregnyl 33 uur is. Misschien heb je er wat aan!

 

 

 

Allebei sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden,

 

 

 

Super dat jullie zo betrokken zijn, dat doet met echt goed. Vandaag een vette positieve test, het gaat de goede kant uit (alleen zo stressvol dat het bloed blijft). Ik mag eerder bloed komen prikken (aanstaande vrijdag) en dan maandag nog eens.

 

 

 

Esk... ik heb maar 1malig pregnyl gespoten en dat was 15 dagen geleden en ik heb steeds getest en dus ook een negatieve test gehad, als bewijs dat de pregnyl echt uit mijn bloed is...

 

 

 

6/10 Pregnyl 10.000 eenheden

 

 

 

12/10-wd 0 (TP 12/10)

 

15/10-wd 3 (9 dgn na pregnyl)- KVtest= positief (HCG van pregnyl dus nog in bloed)

 

16/10-wd 4 (10 dgn na pregnyl)- KVtest= licht positief (nog steeds HCG v. pregnyl)

 

17/10-wd 5 (11 dgn na pregnyl)- KVtest= negatief (HCG van pregnyl is weg!)

 

18/10-wd 6 Niet getest

 

19/10-wd 7 Laat in avond- KVtest= licht positief

 

20/10-wd 8 Ochtend- KVtest= licht positief/Avond- KVtest (lange teststaaf)= licht positief

 

21/10- wd 9 KV-test= 100% positief, dikke donkere streep

 

 

 

Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Esk... ik heb maar 1malig pregnyl gespoten en dat was 15 dagen geleden en ik heb steeds getest en dus ook een negatieve test gehad, als bewijs dat de pregnyl echt uit mijn bloed is...

 

 

 

 

Ja, nee, ja, dat weet ik, ik bedoelde ook als reactie op de post van Meiske74, maar blijkbaar stond mijn num-lock nog niet aan :eek:. Inmiddels die post wat aangepast...

 

 

 

Pieneke, wat goed dat je al eerder voor een bloedtest mag en dan maandag weer. Dan kan je goed het verloop zien. Ik hoop op ruim verdubbelende waarden voor je! En dat het bloeden snel moge stoppen. Het zou toch ook wel 's mee mogen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

O Pieneke wat een super nieuws. Goed al dat je streepje duidelijk wordt en dat je vrijdag bloed mag prikken. Ik denk dat we je echt mogen gaan feliciteren. Een klein beetje mag toch al wel. XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieneke!!! :wav:

 

Ik had dit topic nog niet gelzen, al ben ik echt een enorme vroegtester haha. Maar nu zie ik dat je toch wel heel erg richting zwanger gaat! Ik ken je onzekerheid, heb zelf ook meegemaakt dat het alsnog mis ging. Maar....een echt donkere streep was dat niet en die heb jij nu wel. Geen bloed geft moet, wel bloed zegt nog niks. Ik heb goeie hoop voor je!

 

 

 

Enne...jouw methode is echt wat voor mij. Ga ik de volgende keer misschien ook doen. Maken we er ons eigen kleine wetenschappelijk onderzoek van haha.

 

 

 

Voor andere testers: gebruik iig nooit Matcare. Die zijn ontzettend onduidelijk. Je zou er eerder vals negatief dan vals positief mee testen, ook al heten ze 'ulta'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Pieneke,

 

 

 

Nogmaals van harte gefeliciteerd!!!! super gewoon.

 

Fijn dat je ook eerder mag komen voor de bloedtest!

 

 

 

Esk, ik dacht dat de halveringstijd 24 uur was...als die 33 uur is dan ben ik nog wat langer onder invloed toch?

 

Ik neem maar geen risico...blijf hopen dat de menstruatie wegblijft en test de 28ste haha. ppfff nog een week.

 

 

 

Esk was bij jou de Pregnyl gespoten om de innesteling te trachten te bevorderen?

 

Bij mij is het echt gedaan in het kader "baad het niet dan schaad" het niet...

 

 

 

groetjes

 

Meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiske74, ik heb de pregnyl in plaats van de bekende bolletjes gekregen (die heb ik dus niet), dus ik neem aan dat het is om het BMS in stand te houden, dus om de innesteling te bevorderen. Ik kreeg vanaf de punctie iedere 3 dagen een injectie, vier in totaal. Twee dagen voor de punctie kreeg ik 10000 IE, die andere steeds 2500 IE. Ik mocht ook pas na 16 dagen (na de TP) testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O lieve meisjes,

 

 

 

Wat leuk al die berichten van jullie, ik word er helemaal vrolijk van! Doet me echt goed. Natuurlijk blijft de onzekerheid, maar de eerste stap de goede kant uit is gemaakt.

 

 

 

Meiske74, ik zou in jouw geval zeker oppassen met vroegtesten in verband met je pregnyl, maar dat weet je zelf maar al te goed. Ik zal vanavond ook even voor je narekenen wat ik zou doen....

 

Ik ben trouwens de mannentester aan het lezen. Verder een bomvolle agenda op het werk, dat is nu wel fijn, anders denk ik de hele dag aan dat bloed.

 

 

 

Liefs Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiske74,

 

 

 

Ik heb de rekenreeks m.b.t. de pregnyl ook even gemaakt en kom ongeveer op dezelfde waarde (1.25) uit op aanstaande maandag. Ik zou er maandag mijn vingers niet aan durven branden, in jouw geval zou ik op zijn vroegst het dinsdag aandurven en misschien inderdaad gewoon de bloedtest afwachten...

 

 

 

Liefs Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden