Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je Sandra, het is nog steeds een beetje onwerkelijk hoor, elke keer als ik naar de wc moet dan houd ik mn adem in, bang dat het toch mis is. pppffff best nog killing hoor,zal blij zijn als het 6 nov is dan is de 1e echo, als dan alles goed is dan ben ik wat meer gerust gesteld. Heeft de rest dit ook trouwens?

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee dames

Pieneke wat lief dat je het even nagerekend hebt voor mij, idd. ik wacht maar braaf af ..

Esk, ik heb tevens de utrogestan bolletjes, worden standaard voorgeschreven door Brussel 3x daag 1 capsule a 200mg.

36 uur voor de punctie had ik ook een pregnylprik van 10.000..de ochtend van de pu was mijn ontbijtje ook direct in het toilet beland, jeetje wat was ik misselijk!

Mijn man schrok zich lam en dacht dat ik ineesns erg ziek werd en de punctie niet door zou kunnen gaan, in eerste instantie had ik de link nog niet meteen gelegd maar

na een minuut of 5 viel het bekende kwartje

dames in ieder geval bedankt voor jullie steun en adviezen.

nog even een vraagje...wel wat vreemd gevoel in mijn onderbuik, volgens ,mij lijkt het wat op menstruatieklachten...bekend bij jullie?

Ik heb overigens nog geen druppeltje bloedverlies gehad...

liefs

Meiske74

Geplaatst

Meiske 74 had ik ook hoor! Zowel bij de 1e als 2e zwangerschap. Elk mens is weer anders maar ik was er heeel blij mee toen ik het zelfde weer had want ik kreeg er hoop van. Joy1

Geplaatst

Pieneke,

Je wees me op dit stukje forum. Wat houd jij het spannend zeg!!!!!!! Hoeveel testen heb jij er inmiddels tegenaan gegooid hahaha. Hoe zo stresskip. Je hebt gelijk hoor.

Ik ga morgen weer even bij je gluren hoor. Ik duim heel heel heel hard en ga zo even een kaarsje voor je opsteken (wie weet helpt het).

Succes meis!!!

Liefs

Natas

Geplaatst

Stresskip.??..zeg maar testkip die Pien!

Kruidvat ziet je graag komen...hahaaa

Te gek hoor dat de streep vetter was ..van mijn kant ook toch wel alvast een felicitatie hoor! Ben ook erg benieuwd wat de bloedtest zegt vrijdag..op naar vette waarde!!

Geplaatst

Oww Joy,

echt waar, het is zo stom, ik heb het vaker gehoord maar toch nu ik zo weer vanalles voel wordt ik zo ontzettend onzeker en angstig...

zat net al terug te kijken wanneer ik ongi werd na de vorige poging.. was bij de verse

poging 16 dagen na de punctie en bij de cryo-poging 15 dagen...

pfff had net enorme trek in een mackroket ....wellicht van de zenuwen?

ik blijf kaarsjes branden, visualiseren, op tijd rusten etc...

bednakt in ieder geval voor je opbeurende woorden!

liefs

Meiske74

Geplaatst

GO MEISKE!! GO MEISKE! Ik heb ook wel een ongi gevoel, maar toch net iets anders. Wat druk binnen in, ongeveer net boven mijn schaamhaarstreek..

Hahaha stresskip ;-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Meiske ik moet 30 okt. testen en heb sinds gisteren enorme ongi krampen. Of in ieder geval daar lijkt het op. Ik ben al 2x zwanger geweest en weet dat het gewoon voelt alsof je ongesteld moet worden hoor. Dus ik durf ook totaal niet te hopen, maar hoop het wel. Snap je het nog haha.

En Peineke heb je vandaag nog een test gedaan?

Geplaatst

hai meiden,

ik blijf hopen hoor en mijn gedachten verzetten haha

moet eerlijk zeggen dat deze wachtperiode moeilijker is als de vorige 2 keer!

van een kant maar goed denk ik dat vroeg testen voor mij nog geen zin heeft anders had ik denk ik al een klein vermogen uitgegeven aan testen

ik hoop dat wij met de laatste testers deze maand de lijst nog even mooi groen gaan kleuren!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

hoi hoi

ik moet ook zeggen dat het deze keer erger is met wachten.

vorige keer voelde ik al meteen dat het niet goed was.

maar nu juist wel dat maakt het extra spannend.

nog 3 dagen en dan weten we het . ik hoop dat ik dat kan volhouden.

ik heb in iedergeval verschillende testen liggen. van het kruidvat ,etos en eigenmerk van de dekamarkt . zal wel een tik zijn .

nog ff volhouden iedereen dan gaan we groen de maand uit.

groetjes silvia

Geplaatst

Hee Es,

6/10 Pregnyl 10.000 eenheden

12/10-wd 0 (TP 12/10)

15/10-wd 3 (9 dgn na pregnyl)- KVtest= positief (HCG van pregnyl dus nog in bloed)

16/10-wd 4 (10 dgn na pregnyl)- KVtest= licht positief (nog steeds HCG v. pregnyl)

17/10-wd 5 (11 dgn na pregnyl)- KVtest= negatief (HCG van pregnyl is weg!)

18/10-wd 6 Niet getest

19/10-wd 7 Laat in avond- KVtest= licht positief

20/10-wd 8 Ochtend- KVtest= licht positief/Avond- KVtest (lange teststaaf)= licht positief

21/10- wd 9 KV-test= 100% positief, dikke donkere streep

22/10- wd 10 KV-test= 100% positief, dikke donkere streep

Het bloed en bruinverlies blijft helaas, inmiddels al 8 dagen zo ongeveer aaneenhoudend. Op naar morgen, dan geen thuistest, maar de bloedtest

Liefs Pieneke

Natuurlijk heb ik weer getest! ;-)

Geplaatst

nou dat vind ik een goed plan ik ga ook voor groen, kan haast niet wachten met testen maar het is nu nog te vroeg

heb ook steeds wat krampen in mijn baarmoedergebied, maar weet niet of dit nu goed is of niet

bij de vorige icsi had ik de hele tijd het gevoel dat het goed zat, de avond voor de test datum kreeg ik migraine en de volgende dag was ik ongesteld toen ik wakker werd dus precies op de testdatum

was toen al anderhalve maand niet ongesteld geweest terwijl dit anders om de 24 dgn is

kun je zien wat hormonen allemaal doen

kan nu dus niets anders doen dan braaf afwachten

kan iemand de klok vooruit zetten aub!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Oh Pieneke dit gaat echt goedkomen meid ik voel het. Ik zit nu op wd 5 en heb al 2 dagen ongi krampen. Kan innesteling zijn ??? Spannend. Laat je even weten wat de uitslag van je bloedtest was?

Geplaatst

Ha Pieneke, de spanning blijft, he....maar je hebt mooi wel een echt positieve test. Dat belooft veel goeds voor de bloedtest van morgen.

Veel succes, we leven allemaal mee!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nu ik toch op de onderzoeks-tour ben, toch nog maar voor het eerst een digitale van CB er tegenaan gegooid, voordat ik zodirect bloed ga prikken. Het zalmij benieuwen, volgens het lijstje van testen zou ik dan minimaal 50 HCG moeten hebben.

6/10 Pregnyl 10.000 eenheden

12/10-wd 0 (TP 12/10)

15/10-wd 3 (9 dgn na pregnyl)- KVtest= positief (HCG van pregnyl dus nog in bloed)

16/10-wd 4 (10 dgn na pregnyl)- KVtest= licht positief (nog steeds HCG v. pregnyl)

17/10-wd 5 (11 dgn na pregnyl)- KVtest= negatief (HCG van pregnyl is weg!)

18/10-wd 6 Niet getest

19/10-wd 7 Laat in avond- KVtest= licht positief

20/10-wd 8 Ochtend- KVtest= licht positief/Avond- KVtest (lange teststaaf)= licht positief

21/10- wd 9 KV-test= 100% positief, dikke donkere streep

22/10- wd 10 KV-test= 100% positief, dikke donkere streep

23/10- wd 11 Clearbleu digitaal= zwanger / bloedtest= ???

Pieneke

Geplaatst

Ik lees met spanning met jullie mee. Misschien een geruststelling voor Pieneke.... Ik heb tot 12 weken last gehad van bloedingen en bruinverlies. Het bloedde dan 2 inlegkruisjes heftig en dan werd het weer donkerbruin/bruin en zo ging dat op en neer de eerste 12 weken. Bij 10 weken was ik met vakantie en er kwamen echt hele .... mee (vies verhaal!) en toen dacht ik echt dat het OVER was. Ze zeggen dat dit vaker voorkomt bij IVF. Ik hoop dat het bij jou ook gewoon lekker onschuldig is. Heel veel succes vandaag met de bloedtest! Wanneer hoor je de uitslag?

Liefs

Geplaatst

Hallo Renee,

Ik heb jouw verhaal eens uitgebreid gelezen! Zoals jij beschrijft gaat het bij mij dus ook ongeveer, ik hoop zo dat ik de mazzel heb dat het de juiste kant uit mag gaan. Ik krijg vanmiddag de uitslag en dan dus maandag weer om te kijken of het meer dan verdubbeld is.

Liefs Pieneke

Geplaatst

hai Pieneke,

ik neem aan dat je nu bloed bent laten prikken, hoe snel krijg je de uitslag??? ik ben erg benieuwd maar ben er eigenlijk van overtuigd dat het wel goed moet zitten hoor!

Zeg, ik vraag jou als ervaringsdeskundige op het gebied van testen graag even je mening over mijn beredenering:

Mijn testdag (bloedtest) is woensdag 28-10, dat is 14 dagen na tp en 17 dagen na pu.

Wat ik begreep is de waarde bij een zwangerschap dan tussen de 100 en 150, ik tel even met 100.

28-10 100

26-10- 50

24-10 25

22-10- 12.5

Als ik nu ga testen zou de test positief moeten aangeven vanwege mijn extra pregnyl op de dag van de tp (eenheid 5000), die zou pas echt dinsdag 27-10 volledig weg zijn, dat houdt dan toch in als ik vanaf morgen zou gaan testen ik iedere dag positief zou moeten testen ??? (indien ik zwanger ben uiteraard)

in geval van een zwangerschap zou mijn eigen HCG toch zeer zeker op de 22ste samen vallen met de injectie en vervolgens wordt mijn eigen HCG alleen maar meer en neemt de ingespoten alleen maar af maar blijft de waarde hooggenog voor een posi-test.....

of ben ik nu echt langzaam wachtgestoord aan het worden?? :blink:

groetjes

meiske74

Geplaatst

hoi hoi

ik duim voor je pieneke maar het zal wel goed zitten kan niet anders.

ik denk dat ik zelf morgen maar ga testen ik hou het niet langer en volgens mij kan het wel. er is een blastocyst /perfect terug geplaatst en heb geen pregnyl of bolletjes gebruikt. heb vanacht alleen maar gedroomd over testen werd er gek van.

groetjes silvia

Geplaatst

Meiske74 ;-), zo ben ik dus ook altijd aan het rekenen! Verstandig dat je uitgaat van de waarde van 100 op dag 14 na TP.

28-10 100

26-10- 50 plus pregnyl HCG van ongeveer 1.25= 51,25

25-10- 37.5 plus pregnyl HCG van ongeveer 2.5= 40

24-10 25 plus pregnyl HCG van ongeveer 5= 30

23-10 18 plus pregnyl HCG van ongeveer 11= 29

22-10- 12.5 plus pregnyl HCG van ongeveer 21= 33.5

Conclusie: Het blijft tricky hoor! Ik zou maandag 2 testen doen: KV en clearbleu digitaal, als ze beiden positief zijn ben je zwanger. Is alleen KV positief dan zal CB dinsdag ws. positief zijn ;-). Snap je het nog???

Grijns!

Geplaatst

Het testkip!! Ik denk dat je met deze uitslagen toch echt wel een broedkip bent geworden hoor. Succes met de bloedtest vandaag.

Liefs

Natas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden