Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Mijn naam is Patrick. Ik ben de man van Nienke79.

Ik heb ook even een account aangemaakt (ook al ben ik geen moeder, en zal ik dat ook nooit worden) op dit mooie forum. En ik kon de site van ivfvaders ook niet vinden...

Het is een hele spannende tijd voor ons en ik wil me goed inlezen in al jullie ervaringen. En informatie vergaren over dingen waarvan ik voorheen het bestaan niet eens wist. Waarschijnlijk zal ik niet zo vaak posten, dat laat ik wel aan Nienke over :D

Verder wil ik iederen veel succes, sterkte en geluk wensen. En dat ieders baby droom bewaarheid mag worden.

Posted

Welkom Patrick,

natuurlijk ben je hier van harte welkom. En ik denk dat er best wel wat mannen zijn die ervaringen met je willen delen. Mijn man heeft best vaak geprobeerd mensen met vragen over zijn Tese behandelingen gerust te stellen met zijn verhaal en ervaringen. Tese was natuurlijk iest waar ik wel wat over kon vertellen maar de echte ervaring die had hij opgedaan. En ik denk dat het met de "gewone" IVF/ICSI behandelingen hetzelfde is. Een man ervaart het toch anders als wij vrouwen.

Groetjes

Posted

Hoi Patrick !

Wat góed van je !! Op de een of andere manier heb ik wel eens het idee dat de drempel om mee te lezen of überhaupt iets te schrijven op een forum als deze voor mannen veel hoger is als voor vrouwen.

Ik wens jullie alles succes !

Evie

Posted

Hoi Patrick

wat goed dat je je op deze manier inleest! Mijn man hoort mij meestal het eea. oplezen maar heeft niet echt de behoefte om zich er in te verdriepen, Ik vind het top van je!

Ik snap ook goed dat het voor jou net zo spannend is, ik hoop dat jij ook veel aan dit forum hebt en wens jullie veel succes, jullie zitten toch in de wachtweken he?

groetjes

Meiske74

Guest Nienke79
Posted

Hoi Meiske,

Wij zitten inderdaad in de spannende wachtweken. Voor de derde keer nu, misschien is in ons geval wel drie keer scheepsrecht.. We zullen zien!

lfs,

Nienke

Posted

Hoi Patrick,

Welkom hier op het forum, en wat goed dat je je aangemeld hebt.

En voor jullie ook heel veel sterkte, succes en geluk!

Groetjes Krisje

Posted

Hey Patrick,

Welkom hier, leuk dat je je hebt aangemeld.

Hoe gaat het nu met Nienke, houden jullie het nog een beetje vol?

Spannend hoor...

Groetjes Cindy

Posted

Hey patrick & nienke,

Wat goed dat eindelijk een man zich aanmeld. Mijn man leest wel altijd mee op het forum en leeft tijdens de wachtweken ook echt mee met de andere meiden. Dan vraagt hij steeds of er nog nieuws is.

Voor de vrouw is het allemaal heel ingrijpend.. het gebeurt immers in ons lichaam, maar ook zeker voor de man is het heel heftig. Mijn man stond naast me terwijl ik, net als nienke, een hele zware punctie had met heel veel follikels. Uiteindelijk 17 eitjes. Hij heeft dit allemaal toch als best traumatisch ervaren. Je staat er als man zo machteloos naast. Steun is het einige wat je kunt doen. En samen veel praten. Maar hij herkent jou gevoel wel, dat je na de punctie in de auto zit en je zn raar leeg gevoelt hebt en bezorgt bent of het wel oke is met jou vrouw.. Helaas was onze 1ste ivf ook mislukt. We zijn nu bezig met poging 2. Dit keer ICSI.

Voor jullie veel sterkte! en duimen!!

Groet, Peggy

6x iui mislukt

aug.2009 1ste ivf mislukt

Morgen 1ste fm echo ICSI

Posted

Hey Patrick,

Welkom op het forum ik vind het geweldig dat je je hebt ingeschreven op dit forum hopelijk heb je er veel aan en ook jij kunt hier denk ik goed je gevoel kwijt.

Groetjes Chantal

Posted

Hoi Patrick,

Welkom op dit forum, echt ontzettend leuk dat er een man geinteresseerd is in al die onzekerheden van de vrouw, hopelijk kan je zelf ook het een en ander kwijt!

Nienke, wat een geweldige man heb jij die zich op deze manier probeert in te leven in jou!!

Mijn man zit momenteel op de bank zich hardop af te vragen wat vrouwen aan zo'n forum als dit hebben. Wachten is wachten aldus hem.

Groetjes Nathalie

Posted

Hallo dames,

wat een warm welkom!

Ik merk aan mezelf dat ik het per poging spannender vind worden. Misschien omdat er minder kansen overblijven (verzekering) of dat er statistisch gezien elke keer meer kans is.

Bij ons zijn er dit keer 2 emmy's terug geplaatst, dus met heel veel geluk kan er een tweeling komen. Wat mij super leuk lijkt.

Voor mannen is dit in het algemeen ook een hele spannende periode, maar wordt er toch wel verwacht dat we wat meer met de vrouw meeleven. Het gebeurd namelijk allemaal in het lichaam van de vrouw. Emotioneel kan het mijn inziens voor beide redelijk zwaar zijn. Het zal ook vaker voor komen dat de man de vrouw moet troosten na een mislukte tp dan andersom. Terwijl de teleurstelling bij beide even groot is.

Ik weet ook niet of vrouwen veel emotioneler zijn in deze periode door bepaalde hormonen of medicijnen, dat weten jullie beter.

Het mooiste is iig om het zoveel mogelijk samen te beleven en te ondergaan. En als iedereen mee wilt duimen, dan hebben we misschien volgende week super goed nieuws :wav:

groetjes

Patrick

Posted

Hoi Patrick,

Welkom hier, wat goed dat je mee komt praten. Ik ben er ook van overtuigd dat het voor een man net zo zwaar is als voor een vrouw, mijn vriend vond het toe kijken bij de punctie ook verschrikkelijk (21 follikels) maar ook de periode ervoor tijdens het spuiten, ik voelde immers van alles terwijl hij alleen maar kon varen op wat ik vertelde. Gelukkig kreeg ons verhaal een happy end en ik hoop dat ook jullie verhaal zo'n eind mag hebben.

Posted

Het weekend zijn we goed doorgekomen. Wordt wel erg spannend allemaal. We zijn nog niet zo ver gekomen als nu. Bij de vorige tp's was Nienke nu al ongesteld geworden. Hopelijk blijft dat nog maanden uit :D

Donderdag is de "officiële" testdag, maar waarschijnlijk gaan we ook wel weer eerder testen. Zo geduldig zijn we beiden niet aangelegd ;-)

Posted

Hey Patrick, ik weet bijna cker dat het dit keer goed zit bij jullie. (ik wil jullie niet gek maken van enthousiasme) maar het feit dat jullie nu al zo ver zijn, gewoon lekker nog een paar keer testen!

Ik zelf durf pas vanaf 14 okt te testen, i.v.m de hcg waarde. Ik wil mezelf zo rustig mogelijk proberen te houden vandaar.

Groetjes Cindy

Posted
Hey Patrick, ik weet bijna cker dat het dit keer goed zit bij jullie. (ik wil jullie niet gek maken van enthousiasme) maar het feit dat jullie nu al zo ver zijn, gewoon lekker nog een paar keer testen!

Ik zelf durf pas vanaf 14 okt te testen, i.v.m de hcg waarde. Ik wil mezelf zo rustig mogelijk proberen te houden vandaar.

Groetjes Cindy

Hoi Cindy,

Ik durf het bijna niet te denken, bang dat de tegenslag zo groot is als het niet gelukt is. Nienke denkt het ook heel sterk dat het goed zit. Zou natuurlijk super zijn :blob6:

Kan in ieder geval geen kwaad dat er meerdere zijn die denken dat het goed zit :D

Als man zijnde voel je natuurlijk helemaal niets dus ik ben overgeleverd aan de grillen van Nienke ;-)

Wij zullen ook voor jou heel erg duimen dat het goed zit!

Guest Diane180
Posted

Hallo Patrick,

Wat goed dat je ook een eigen topic hebt hier.

Wij zijn bezig met onze 1e ICSI, afgelopen maandag ben ik met spuiten van deca begonnen. Dat spuiten gaat me makkelijk af, mijn man vind het maar niks en kan er zelfs niet naar kijken. De 20e okt. hebben we de start echo de P en TP 1e week van november, erg spannend allemaal.

veel succes jullie !

groetjes

Diane

Posted

Hoi Diane,

Laat je man zich hier ook aanmelden, ben ik tenminste niet de enige (?) man hier :-D

De namen van de medicijnen zeggen me niet zoveel. Tenminste, ik heb al zoveel namen gehoord dat ik ze door elkaar haal.

Moet je nog een punctie ondergaan?

Nienke deed ook de spuiten zelf, en ook ik had niet de hobby om er naar te kijken.

Jullie ook heel veel succes!

groetjes

Patrick

Posted

Hoi Patrick

Mijn man staat hier ook aangemeld,een hele tijd geleden wilde hij ook graag zijn ei kwijt maar we wisten niet waar. Nu heeft Jheroen hier een kopje geopend voor ivf-vaders. http://www.ivfmoeders.nl/ivf-vaders/7472-er-achter-komen-dat-je-geen-zaad-heb.html hier staat het verhaal van mijn man. Misschien kunnen jullie ervaringen delen is toch wel anders mannen onder elkaar!

Succes