Jump to content

Wie heeft er ervaring met IVF-ICSI met transport ?

Recommended Posts

Guest Diane180
Posted

Hallo allemaal

Heeft er iemand ervaring met IVF met transport, in mijn geval is de p en tp in Deventer en de bevruchting in Zwolle.

Ben benieuwd naar de reacties.

groetjes

Diane

Posted

Wij hebben ons hele traject gevolgd in Brasschaat, t/m de PU, maar de bevruchting vond plaats in Antwerpen. In Brasschaat geven ze de dames een roesje bij de PU en daardoor moest ik een 2tal uurtjes blijven liggen. Manlief kreeg koffertje mee met de buisjes waar de eicellen in zitten en hij moest dit koffertje aansluiten op de aansteker in de auto om alles op temperatuur te houden. (Bij het plotseling remmen is het koffertje zelfs gevallen,!! maar dit kon gelukkig geen kwaad. Zeg je man dat hij het koffertje bij de voeten moet plaatsen ipv op bijrijdersstoel!!) Mijn man moest dan in het ziekenhuis van Antwerpen een 'vers' staal aanleveren, waarna de bevruchting dmv ICSI heeft plaatsgevonden. De volgende dag werden we gebeld door UZA met het aantal bevruchtte eitjes. De TP was ook in dit ziekenhuis. Bij de tweede poging heeft mijn eigen gyn dit gedaan (in UZA op zondagmorgen) en hij heeft dit goed gedaan ;-)

Ik wens jullie heel veel succes!!

Posted

Hoi Diane,

Mijn vrouw had haar punctie in Alkmaar en ik moest met de koffer naar Amsterdam. De punctie deed bij haar behoorlijk veel pijn (21 ei-blaasjes), en als je daar als man bij staat te kijken voel je je redelijk machteloos.

Ik was dus ook erg blij dat mijn moeder mee was om mee te rijden naar Amsterdam. Dan zit je toch niet alleen in de auto te denken hoe het met je vrouw gaat. Al moet ik ook toegeven dat het ff vreemd was om in een kamertje een potje te vullen, terwijl mijn moeder in de wachtkamer zat.

Maar hier kon ik me redelijk makkelijk overheen zetten (gelukkig). Verstand op 0 en gaan met die banaan zeg maar.

Mocht het nog een volgende keer gebeuren, dan zal ik zeker weer iemand mee vragen.

De koffer die ik mee had, hoefde nergens op worden aangesloten. Deze had een soort accu.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn ervaring.

Veel succes!

Posted

Hoi Diane,

Ik heb er geen ervaring mee maar wij hebben ook de lab fase op een andere locatie dus ik ben zeker benieuwd naar de reacties. Ik denk dat het allemaal voor zich spreekt en dat je goede uitleg van het ziekenhuis krijgt. Bij het ene ziekenhuis gaan de eicellen in een koffertje maar soms moet de man ze ook tegen zich aanhouden om op temperatuur te blijven. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ze dat bij ons doen in het ziekenhuis maar dat zal ik morgen eens vragen, dan laat ik het wel weten.

Succes met je ICSI poging!!

Liefs Syl

Posted

Hi Diane,

Ook hier ervaring met transport IVF tussen Alkmaar en het VU in Amsterdam en moet zeggen dat dat prima is bevallen. Na de punctie kun je lekker bijkomen in het ZH terwijl manlief onderweg gaat met de eitjes en op de terugweg kan hij je gewoon weer oppikken.. Zowel in Alkmaar als in A´dam niets dan vreselijk aardige, behulpzame mensen getroffen dus ik kijk er met een goed gevoel op terug (maar daar heeft de uitkomst natuurlijk ook aan bijgedragen.. )

Heel veel succes met je poging!

Liefs Pien

Posted

Ook hier ervaring met transport tussen 2 ziekenhuizen, namelijk tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg. Bij ons is het zo dat de punctie in Den Bosch word gedaan en dat de man buisjes op zijn buik krijgt geplakt waarna hij dan door gaat naar Tilburg om daar zijn "potje te vullen". Ik ben zelf beide keren na de punctie meegereden omdat ik me daarvoor goed genoeg voelde (en omdat ik anders op de afdeling moest gaan liggen aangezien het in het weekend was ;-) ). Dus geen koffertje ofzo maar gewoon op temperatuur houden door zijn eigen lichaamstemperatuur.

Groetjes Marjon

Posted

Bij ons was de punctie in Almere en moest mijn man met een koffertje die op de sigarettenaansteker aangesloten moest worden naar het VU in Amsterdam rijden. Mijn arts had mij van te voren gezegd dat het het prettigst voor mij zou zijn als iemand anders mij naar huis zou brengen. Er was echter ook een mogelijkheid om te blijven, maar zelf vind ik het prettiger om dan in mijn eigen omgeving te zijn.

Groetjes,

Meepratertje

Posted

Hier ook ervaring. Punctie gehad in Rotterdam en terugplaatsing in Gent. Na punctie is manlief met koffertje (ingeplugt op de sigarettenaansteker) naar Gent gereden. Hij kon inderdaad ook een gordel omkrijgen met daarin de flesjes maar dat vond hij minder prettig met het autorijden. Zelf heb ik me laten ophalen in Rotterdam omdat het wachten in dit geval behoorlijk lang ging duren en ik toch liever in mijn eigen bedje lag.

Posted

Wij hebben alle keren transport gehad. De eerste 2 pogingen van Breda naar Tilburg, de overige 4 pogingen van Breda naar Rotterdam.

De eerste keer kreeg ik zelf de buisjes op mijn buik geplakt. De 2e keer had ik teveel buisjes en kreeg ik ze in een koffer mee.

Toen we overstapten naar Rotterdam kregen we ze altijd mee in een koffer omdat Rotterdam dat blijkbaar eist.

De koffers hebben een accu....

Ik ben ook alle keren mee gegaan, vond het fijn om alles samen te kunnen doen.

Terugplaatsingen vonden ook plaats in resp. Tilburg en Rotterdam.

Posted

Diane, ook wij hebben ervaring met transport. Punctie in .. en terugplaatsing ook in Zwolle!Ik weet niet beter en na terugplaatsing eten wij altijd een taartje in Zwolle.Joy1

Is er een specifieke vraag?

Posted

Hey allemaal,

Bij ons was de punctie in het Sint Lucas Andreas ZH in amsterdam en de TP in het VU in amsterdam...beide keren was het rustig gegaan en de mensen waren ook heel aardig, vooral omdat ik echt bang ben voor pijn moest ik gekalmeerd worden i.v.m hyperventilatie...pfff maar echt aardige mensen hoor.

Groetjes Cin

Guest Diane180
Posted

Bedankt voor jullie reactie's en ervaringen.

Joy1: we hebben de terugplaatsing is iid in Zwolle. Dat zal voor ons de 1e week van november zijn.

groetjes Diane

Posted

Diane, Ik vond het al opvallend, Terugplaatsing in Deventer en bevruchting in Zwolle maar ja, ik ben ook niet echt een kenner natuurlijk. (Ik zag zo'n emmy al hopeloos alleen naar Deventer gaan en hij/zij lag zo lekker in Zwolle.......)Nou, wie weet treffen we elkaar want naar alle waarschijnlijkheid hebben wij in Nov. ook een terugplaatsing. Succes met spuiten, vind je het te doen?JOY1

Guest Diane180
Posted

Joy1, emmy blijft dus in Zwolle. De 1e week is de p en de tp, (als alles goed gaat).

Net de 1e spuit deca gezet, en is wel te doen, hoewel ik deze vloeistof beter kon voelen dan de pregnyl.

(ondanks dat ik het een half uurtje voor het spuiten uit de koelkast had gehaald).

We gaan wel mooi gelijk op.

Hoe heb jij het ervaren met al die hormonen die je moet nemen ?

Geen bijverschijnselen of reactie's ? En hoe heb je de punctie ervaren ?

groetjes

Diane

Posted

Diane, Ik vond het de eerste keer spannend en ik had een migraineaanval. Dat kan toeval geweest zijn hoor want dat heb ik wel vaker. De tweede en 3e keer had ik niet zoveel last van de hormonen. Prikken ging allemaal wel prima, echo's vond ik geen probleem, ik was ook wel nieuwsgierig of mijn lijf het wel goed zou doen, we wonen 5 min. van het ziekenhuis vandaan dus dat was ook geen toestand. Ik vond geen reden om van een poging af te zien. De punctie vond ik de eerste keer meevalllen de tweede en derde keer gingen wat meer meer zeer doen maar dat schijnt wel normaal te zijn omdat ze dan al vaker geprikt hebben. Ik kan me wel heeeel goed ontspannen dus misschien is het daarom ook wel goed te doen. Ik had ook geen gehijg in mijn nek van werkgevers mijn man nam drie dagen vrij na de puntie en zodoende was er daar ook geen zorg over. Dus al met al zit hier een te vreden vrouw die uitstekend tevreden is over ziekenhuis en behandelingen. Joy1 Ik hoop voor jou het zelfde!!!!!!

Guest Diane180
Posted

Joy1, hopelijk gaat het ook zo bij mij, mijn man heeft van de dag van de punctie iig vrij en gaat zoveel mogelijk overal mee naartoe. Gelukkig doet zijn werkgever niet moeilijk.

Eerst dinsdag de startecho en het schema voor de rest van de medicatie.

groetjes Diane

Posted

Heej Diane,

Ik heb net als Marjon (mamma27) een transfer gehad tussen Den Bosch en Tilburg. Mij en mijn man is het prima bevallen. Geen problemen gehad.

Ik hoop voor jou dat jullie net z'n mooi resultaat als wij krijgen :-)

Liefs Elke