Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Megan,

Succes met de punctie morgen, zal aan je denken om 11.00 uur.

Groetjes,

Chantal.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi MBM,

Lekker hoor een weekendje er tussenuit!!

Goeie score trouwens met de fm! Ziet er netjes uit!

Wanneer heb je je 2e fm?

Groetjes Nathalie

Ja het was echt heerlijk. Even lekker met mijn schoonouders weg. Ze komen normaal nooit de deur uit. Hij is erg ziek en zit in een rolstoel. Ze hebben echt genoten en daardoor wij ook. Het huisje is helemaal aangepast voor invaliden, een echte aanrader.

Ik heb mijn 2e fm woensdag alweer. Hoop dat ze dan lekker gegroeid zijn.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Megan, heel veel sterkte gewenst morgenochtend en hopende op een goede oogst!!!

Je gaat morgen toch niet aan de studie he!! Lekker uitrusten!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Leuk dat je schoonouders het zo naar hun zin hebben gehad MBM!!! Wel triest dat ze anders hun huis niet uit komen! Fijn dat jullie dit hebben gedaan voor ze!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik dacht laat ik ook weer is wat van me horen, heb het idee dat ik alweer het nodige heb gemist.

@ Nathalie, hoe gaat het nou met je meid? Heb je het (hoe moeilijk ook) al een plaatsje kunnen geven, en probeer je nu toch weer vooruit te kijken. Ik hoop dat het snel 6 juli is, dan kun je tenminste weer verder.

@ Chantal, zo en hoe gaat het bij jou? Kan je de spanning van de WW nog aan? Je zit al over de helft, nog een dag of 6 geloof ik dat je mocht gaan testen. Spannend hoor. Ik hoop dat je genoeg positieve afleiding hebt, zodat je dag wat makelijker door kan komen.

@ Megan, hoe is de punctie geweest? Ik hoop dat je een hele mooie oogst hebt gehad. En wanneer verwacht je de TP?

@ MBM, zo je eerste FM zag er goed uit, mooi man. Nou hopen dat ze nog lekker groeien voor woensdag. Goh dan gaat het al opschieten, straks je punctie, daarna de TP en dan mag je ook op het wachtbankje gaan zitten. Ach laten we maar eerst je FM morgen afwachten, ik loop alweer op de zaken vooruit. Lekker trouwens even een weekendje weg, ik hoop dat je even de alledaagse spanningen naast je neer heb kunnen leggen.

Nou ik spreek jullie wel weer.

Groetjes Angela

Geplaatst

He Angela,

Gaat wel weer hoor. Heb voor mezelf bedacht dat ik nog een maandje extra rust neem zodat m'n eierstokken een beetje rust hebben en m'n portemonnee :) nog even in de ruststand kan staan. Tevens wil ik de aangekomen 5 kg er eerst af hebben voordat ik weer met een poging ga beginnen.

Hoe is het me het huis Angela???

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Angela,

Het wachten wordt alsmaar moeilijker, krijg nu toch sterk de neiging om te gaan testen.. Ben veel moe en slaap ontzettend veel. Wacht nog even af, we willen a.s. zondag gaan testen, is mijn man jarig!

Hoe gaat het met verhuizen??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hee hallo meiden

Nou bij mij ook tegenvaller hoor die tweede punctie! Auwie! Heb nog goed last van rechterkant, hoop maar dat het morgen over is. Nu kan ik eigenlijk niet rechtop lopen, hahaha. Dat belooft wat voor een eventuele bevalling. :-) Nu had deze mevrouw ook weer een andere techniek trouwens. Ze leek er redelijk rustig in te prikken, terwijl de vorige hup ineens een soort stootje gaf en de naald er in een keer in jenste. Toen vond ik t nogal bizar, maar achteraf misschien wel beter.

Maar goed! Gaat om het resultaat: 8 eicellen. Dus twee meer dan de vorige keer. Nu dus hopen dat de bevruchtingen ook weer net zo mooi zijn.Vrijdag tussen 10 en 11 word ik gebeld

Chantal, zondag is nog n end weg. Wat gaat de tijd ineens langzaam he in die wachtweken?? Begrijp dat het nu heel spannend wordt. Wanneer mag je stoppen met de bollen? Ik werd daar niet echt moe van trouwens, wel die borsten enzo gehad. Dus ik hoop dat jouw moeheid nu ergens anders door komt. Nahjah: afwachten he!! We kunnen zoveel zeggen en het kan overal door komen. Lekker afleiding zoeken, gewoon vergeten te testen en dan ineens............!!!

Nathalie zeer verstandig trouwens even maandje ertussenuit. Dit is ook wel de periode om lekker rose te drinken enzo toch, als je ervan houdt natuurlijk! En je bent jong, je kunt jezelf wat tijd (en geld) geven. Is je man veel ouder of valt dat mee? Dit is voor mij een reden waarom ik graag snel kinderen wil, man is al in tweede helft vd 40!! Oud he? :-)) zie je niks van hoor.

Succes meiden. MBM, lekker blijven broeden!! Angela goed dat je weer wat hebt geschreven moet het nog even goed nalezen, al klaar voor sleuteloverdracht?

Ik duik mn bed in. Brrrr!!

Thanks voor belangstelling :-)))

hugs, Megan

Geplaatst

He Megan,

Wat klote dat je er ook zoveel last van heb gehad!! Wel een mooie opbrengt 8 eitjes!!

Tijdens de punctie dat snelle aanprikken geef ik ook echt de voorkeur echter, met 15 mg Dormicum in je kanaal heb je toch geen tijdsbesef meer :) dus heb je eigenlijk niet door of het langzaam of snel gaat.

Doe rustig aan en gun je lichaam de tijd deze "shocktherapie" te verwerken!

Voel je je vandaag al iets beter??

En nu maar wachten op het goede bevruchtingsnieuws!! Laten jullie er 1 of 2 terugplaatsen??

Jullie zeggen allemaal dat ik jong ben, maar wordt volgend jaar ook alweer 30! :))

M'n man wordt over een paar maanden 43 (schiet ook al op)! Maar net als bij jouw man Megan, ziet hij er niet zo uit :))

(Ik hoop voor jou Megan, dat je man nooit meeleest op het forum en je onthulling "oud he" niet heeft gezien! hahaha)

Op naar het goede nieuws vrijdag!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010: 10.15 uur

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Nathalie- 6 juli 2010

Angela- 20 juli 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

MBM - 8 juni 2010

Angela - 20 juli 2010

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

MBM- Puregon 150 IE -8 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

MBM - 14 juni

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

Chantal- 1 juni 2010: 11.10 uur

Megan- 13 juni 2010

3e FM/ datum:

10.000 IE Pregnyl/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010: 23.30 uur

Chantal- 2 juni 2010: ??? uur

Megan - 13 juni 2010: 23.00 uur

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Chantal- 4 juni 2010: 9.00 uur

Megan - 15 juni: 11.00 uur

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur - 5 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Chantal- 6 juni 2010: voor 11.00 uur - 3 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Megan- 15 juni 2010: voor 11. 00 uur- ? van de 8 eitjes bevrucht-

TP verse embyro('s)/ datum:

Nathalie- 27 mei 2010- 2 embryootjes (2x morula)

Chantal- 7 juni 2010- 2 embryootjes (4 & 6 cellig)

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Nathalie - 10 juni 2010 -negatief

Chantal - 21 juni 2010

Geplaatst

Hoi Megan,

O, jij ook al een pijnlijke punctie achter de rug. Ik liep ook krom vanwege een beurse buik. Volgens de arts die ik had de tweede keer zei zij dat het de tweede keer pijnlijker is doordat er littekenweefsel is ontstaan na de eerste punctie.

Maar wat een mooie score, 8 eicellen! Nu maar hopen dat ze alle goed doordelen.

Weet je al wanneer de terugplaatsing zal zijn?

Hier gaan de dagen wel langzaam, moet maar gauw zondag worden..

Nog altijd veel vermoeid en veel slapen. Wel fijn dat jij de vermoeidheid niet krijgt van die mutsenbollen. Maar ja, borsten die op springen staan is ook geen pretje, toch?

Doe het rustig aan!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

@ Nathalie ... ... Mijn 2e FM is ook goed gegaan. Ik had genoeg slijmvlies om een eitje vast te houden. Links had ik nu 14 follikels en rechts 13 en ze zijn gegroeid naar 13,5 mm. Het gaat goed maar nog niet groot genoeg voor de punctie. Vrijdag mag ik weer heen voor de 3e FM.

O en Nathalie, het is inderdaad sneu. Maar hij wil niet meer. Mijn schoonvader is ziek en zit in een rolstoel. Hij kan bijna niet eten en drinken zonder te 'stikken'. Dat maakt alles dus best moeilijk. We hebben ze ook echt moeten overhalen dit te doen, en achteraf waren ze er blij om. Ze willen graag nog weer een keer weg.

@ Megan & Nathalie ... ... Ik lees net het stukje over 'oud he' en ik moest wel even lachen. Maar Nathalie, is 30 wel oud dan ;-) ik ben 30 haha. Oh en uhhh mijn man is ook 'oud' hoor, hij is net 44 geworden. Maar ik zou hem voor geen goud in willen ruilen voor een 'broekie'.

@ Megan ... ... Dank je wel voor je belangstelling! Ennuh, mij gaat het net zo af hoor. Wij willen eigenlijk ook graag snel kinderen, ook vanwege de leeftijd.

@ Angela ... ... Ja mijn 1e FM zag er goed uit he! En mijn 2e ook wel. Zie hierboven. Ik hoop dat het zo door blijft gaan. Ik zit zelf ook al een beetje uit te rekenen hoor, per wanneer ik op het wachtbankje zou kunnen zitten. Het weekendje was inderdaad heerlijk. Ik heb er ontzettend van genoten, en alle 'zorgen' opzij kunnen zetten.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Ha Nathalie, ouwe sok :-))

Tis ook allemaal maar net waar je je mee vergelijkt he! Ik vind mezelf ook al oud, 31,5. In vergelijking met mij kun jij nog even kalm aan doen.

Jee MBM, jij hebt er echt een heeeeleboel!!! Hoop voor je dat ze dan bij jou ook snel aanprikken met die punctie!!! Zijn ze allemaal van ongeveer gelijke grootte? Dat belooft een superopbrengst!!! Waren ze niet bang voor overstimulatie? Geinig allemaal beetje in zelfde schuitje met die mannen van ons. Moeilijk van je schoonvader, echt goed dat jullie dit hebben gedaan. Is zo makkelijk om dan te zeggen ach laat maar hij wil toch niet meer - maar nu heeft hij ontzettend genoten en wil nog een keer zelfs! Mag je echt trots op zijn!

Met mij vandaag iets beter, was al onderweg naar werk maar weer omgedraaid. Heb behalve van de rechtereierstok ook veel last van darmen lijkt wel alsof er allemaal vocht in zit. Dus krrrrrrramp. Maar ach gaat al wel weer wat beter! Vrijdagochtend gebeld, dan smiddags evt. terugplaatsing. Van 1 embryo. Duimduimduim!!

Oh Chantal het is alweer woensdag, feitelijk al bijna donderdag. Dan is het al snel vrijdag, en dan....voetbal, en dan! Slapend gaat de tijd wel snel! Dus veel slapen je bent toch moe.

Oh jongens mijn man had toch iets bizars gisteren....!!! Mag het eigenlijk niet vertellen maar ik weet zeker dat het niet een van jullie was. En hij leest niet mee haha. Niet doorvertellen hoor :-)

Hij ging voor de zekerheid nog even produceren. Potje halen bij lab. Die zeiden: beide 'herenkamertjes' zijn vrij er is niemand. Dus hij gooit een deur open.....................zit daar een man, he-le-maal bloot, onderuitgezakt en bezig met.....! Mn vriend zei: neem me niet kwalijk. haha en gooide de deur weer dicht. Maar hij was al heel ver omdat hij dus totaal niet had verwacht dattie bezet zou zijn. Deur kan op slot he!!!!

Hij weer naar het lab. Dacht bij zichzelf: met deze visual lukt het bij mij natuurlijk ook niet meer. Lab was hoogst verbaasd. Lag ook geen status of niks, man heeft geen potje gehaald......dus ze hadden zoiets van, dit is gewoon een perverseling die hier af en toe komt en al zn kleren uitdoet en naar de 'hulpmiddelen' kijkt!

Even later (vriend toch geproduceerd) (zat overigens weer niks in) loopt hij terug naar de wachtkamer. Ondertussen roept de arts de volgende mevrouw op. Die zat dus eindje verderop, met arm om haar man, die man dus, die helemaal ontredderd met hoofd in handen in elkaar gezakt zat. (inmiddels weer gekleed). Zij waren dus met de punctie voor ons aan de beurt. Wij weer wachten, we vonden het voor hen heel vervelend, want als ze gewoon icsi of ivf doen moet je wel wat hebben natuurlijk. Maar toch ook wel erg lacherig en mn vriend zag het steeds voor zich.

Na mijn punctie nog even gevraagd aan verplegers of het wel goed ging met die man nadat hij was overvallen door de mijne. Ze staarden ons echt aan en begonnen iets te stotteren over diabetes en dat er niks met die man aan de hand was verder. Dus volgens mij durfde hij hen niet te vertellen wat er echt was gebeurd.

In de uitrustkamer zaten ze vervolgens ook natuurlijk. Mn vriend wist ook niet goed waar hij moest kijken. Ja voor die andere man is het natuurlijk de meest afschuwelijke ervaring ever!! Op je meest intieme genante privémoment .... en blijkbaar moet hij ook al zijn kleren uit terwijl hij bezig is............ook niet iets waar je makkelijk daarna samen over lacht.....Maar goed tijdje later ging hij weg en kwam uiteindelijk terug met het kaartje van het lab in de hand wanneer je gebeld wordt. Dus ik ga ervan uit dat het toen allemaal is goedgekomen. !! Gelukkig maar. Maar bizar he!!!!!!

nou l8r girlies, Megan

Geplaatst

@ Megan ... ... Ik heb er inderdaad een heleboel, en ik hoop ook zo dat ik snel de punctie en tp mag/kan krijgen. Ze zijn allemaal zo'n beetje gelijke groot, tussen de 13 en 13,5 mm. Ik hoop op een superopbrengst. Zij waren nóg niet bang voor een overstimulatie, ze sprak nog heel positief. Wel zei ze dat ik vrijdag vóór de echo moest stoppen met de Puregon om een eventuele overstimulatie te voorkomen. Ik hoop dat morgen alles goed gaat en dat ik een datum krijg te horen voor de punctie. Ik wil het niet, maar onbewust ga ik me toch weer zorgen maken.

Wat een ontzettend bizar verhaal zeg, van je man. En wat genant moet het zijn geweest voor die andere man, maar ook voor jouw man.

Maar jij zit dus ook een beetje af te wachten voor morgen. Ik hoop dat je gebeld wordt en dat er een tp plaats vind. Ik zal voor je duimen.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hoi meiden,

@Megan, wat een verhaal!! Wat zal die man zich ongelukkig hebben gevoeld en jouw man ook trouwens. En dan tegenover elkaar zitten in de wachtkamer en daarna nog in de uitrustkamer, lachen!!

Hoe voel je je?? Ben je alweer een beetje opgeknapt?

Morgen een spannende dag!! Ga voor je duimen meid!

@MBM, succes morgen met je derde FM, wat een goeie score zeg!

Heb je geen klachten?

Wat leeftijd betreft zijn mijn man en ik het 'seniorenstel'. Mijn man wordt a.s. zondag 49 (ziet er zo niet uit) en ik ben 37 jaar. Zondag ook testdag voor ons (i.p.v. maandag). Ik blijf zooooo moe en zooooo slaperig. Belachelijk gewoon..

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

@ Chantal ... ... Dank je wel! Ik ben wel zenuwachtig hoor voor morgen. Ben benieuwd wat ze dit keer zeggen. Ik heb niet veel klachten een beetje pijn in mijn buik (eierstokken). Spannend zeg, zondag testdag! Leuk zo op vaderdag ... ... !!! Ik duim voor jullie.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben vanmorgen weer voor de echo geweest, 3e FM. En ik weet niet of ik nog wel zo blij moet zijn, ik geef natuurlijk nog lang niet op. Maar mijn aantallen blijven maar groeien, maar de grote wil niet zo snel.

Ik had nu links 17 en rechts 13, in totaal dus al 30. Er was 1tje die was al 18mm en de rest zweeft een beetje tussen 15 en 16 in. Dus nog niet groot genoeg.

Morgen moet ik weer voor een echo en ik heb vanmorgen ook bloed laten prikken. Dat zijn ze waarschijnlijk nu aan het bekijken.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Jee MBM, ze zijn natuurlijk bang dat die van 18 al gaat springen, denk dat ze je LH gaan meten. Zo niet dan kunnen ze de anderen nog eventjes geven. Tsjonge het is wel heel erg veel hoor. Zouden ze die allemaal aanprikken bij een punctie? Is nogal pijnlijk namelijk...Moet je nog stimulatiehormoon spuiten? Wanneer moet je terugkomen? Hebben ze al gebeld?

Chantal! Ben je al gestopt met die bollen????????? Ik heb een goed gevoehoel.....!!! ook op basis van de enquetes! Maar hee nergens op rekenen. Komt de klap weer zo hard. Zondag schiet nu wel op! Morgen voetbal kijken en dan is het al zondag. Wordt nu echt spannend he!!!

Ik kreeg ook goed nieuws vandaag!! Blijkbaar waren er 7 goede eicellen, die hebben ze ge-icsi-d en allemaal bevrucht! Eentje was wat minder, de rest de diepvries in en een heel mooi 10-cellig embryootje zit lekker bij mij. Vijf cryo's dus! Twee meer dan de vorige keer. Geeft toch wat extra kans.

Dus nou, huppekee de wachtweken in. Eerst vanmiddag een testritje gemaakt op een racefiets, was wel erg leuk eigenlijk. Mn man heeft de smaak te pakken en het lijkt hem heel leuk als ik meedoe. Dus misschien gaan we er wel voor. Je komt heel ver want je gaat zo snel met relatef weinig moeite. Lekker de omgeving doorkruisen. Nahjah, we zien wel.

MBM laat je wat weten?

succes!

grtz Megan

Geplaatst
Jee MBM, ze zijn natuurlijk bang dat die van 18 al gaat springen, denk dat ze je LH gaan meten. Zo niet dan kunnen ze de anderen nog eventjes geven. Tsjonge het is wel heel erg veel hoor. Zouden ze die allemaal aanprikken bij een punctie? Is nogal pijnlijk namelijk...Moet je nog stimulatiehormoon spuiten? Wanneer moet je terugkomen? Hebben ze al gebeld?

Ze hebben dat inderdaad gemeten en het was aan de hoge kant. De anderen moesten inderdaad nog groeien, daarom moest ik gisteren de puregon spuiten die ik die ochtend in 1e instantie niet hoefde te spuiten. Ik heb vandaag weer een echo gehad. Er zat nog steeds zoveel, alleen vandaag waren ze ook in omvang gegroeid. Er waren er minstens 8 van 18mm en 1 van 19mm en 3 van 17mm die ook in aanmerking komen. Ik moest alleen wel wéér bloed prikken om te kijken of mijn waarden weer waren gestegen. Over de uitslag hiervan zou ik vandaag terug gebeld worden. Afhankelijk van de uitslag kreeg ik te horen of er een punctie zou plaats vinden of dat deze poging zou worden afgebroken. Ik zag de bui al helemaal hangen, tot we het verlossende telefoontje kregen. Vanavond moet ik Pregnyl (5000 IE) spuiten. En maandag om 10.30 heb ik de punctie. Joehoe, tegen de punctie zie ik nog wel op, maar ben toch zeker een keer zo blij dat het doorgaat. Na de punctie krijg ik nog een keer onderzoek om te kijken hoe het dan met me gaat. En dán gaan ze kijken of er een TP plaatsvind, of dat we dat moeten uitstellen.

Ik kreeg ook goed nieuws vandaag!! Blijkbaar waren er 7 goede eicellen, die hebben ze ge-icsi-d en allemaal bevrucht! Eentje was wat minder, de rest de diepvries in en een heel mooi 10-cellig embryootje zit lekker bij mij. Vijf cryo's dus! Twee meer dan de vorige keer. Geeft toch wat extra kans.

Wat een goed nieuws zeg. Hou het embryootje maar lekker 'warm' bij je! Veel sterkte in de ww en ik hoop dat hij/zij blijft plakken.

MBM laat je wat weten?

I just did ... hihi!

succes!

Jij ook!

grtz Megan

Liefs MBM!

... zie vet gedeelte hierboven ...

Geplaatst

Hoi meiden,

@Megan, wat goed! 7 bevruchte eicellen van de 8. Dit moet 'm worden!!

Nu gaan die ellendige wachtweken weer beginnen voor jou.

Trouwens, mooi hoor. Een 10 cellig embryootje. En nu vasthouden hoor!

@MBM, jij bent een echte broedkip, 30 eicellen!! Succes maandag met de punctie.

Hier sinds gisterenmiddag bruinverlies en 1x 1 druppel bloed gehad gisteren.

Vanochtend de laatste mutsenbollen gezet, gelukkig! Nog geen menstruatie, wel beetje bruinverlies. Ook wat lichte ongesteldheidskrampen. Ik weet niet wat ik ervan moet denken...Heb ook geen idee hoelang het kan duren dat je menstruatie doorkomt na gebruik van de Utrogestan. Hebben jullie enig idee?? Dit is wel erg onzeker hoor.

Morgen sowieso testen..

Fijn weekend nog.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He meiden,

Sorry dat ik gister niets van me heb laten horen, druk druk, geen desinteresse hoor!!!

Megan wat een bizar verhaal, zou een leuk stripverhaal zijn!!!

Wat een prettig idee dat je er 5 in de vriezer hebt en wat fijn dat je een 10-cellige hebt teruggeplaatst gekregen! Liep dus een dagje voor in de deling!!

(deed die rare snuiterd de tp of een andere arts?)

Wel veel wind op de racefiets vandaag?? Sportief stel jullie!!

MBM wat een hoop follikels! Hopelijk heb je straks geen overstimulatie want een vers embryootje geven ze toch de voorkeur maar we gaan voor je duimen!!!

Ben je niet misselijk ofzo?

Moet jij maar 5000 IE Pregnyl spuiten ipv 10.000 IE i.v.m. mogelijke overstimulatie??

Ik hoop voor je dat de punctie meevalt!! De kleintjes prikken ze meestal niet mee, dat scheelt weer een hoop geprik!

Nee he Chantal!! Ik hoop dat het nu stopt dat bloed!!!!

Ik kreeg meestal op wd 12 bruin bloedverlies en met dag 13/14 brak het echt door.

Mijn zere boobs waren weg op wd 12.

Spannend morgen testen! Alvast gefeliciteerd met je man zijn verjaardag!!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden